AppleTV 3rd Gen, Early 2012
-
Re: AppleTV 3rd Gen, Early 2012
Viesti Kirjoittaja The Mack »
Juolahti mieleeni myös sellainen asia että olisiko mountain Lion mahdollista ( tai lion ja airparrot )laittaa käynnistymään niin että käynnistyessä olisi jo työpöydän peilaus Apple tv:lle päällä oikealla resoluutiolla?
edit. Tuohon aikaisempaan hehkutukseen palatakseni että turhaan innostuin, nyt taas kuvat tulee hitaammin.
-
Viesti Kirjoittaja tosikko »
Kokeiles iMacin järjestelmäasetuksista laittaa "Herää verkkoyhteydestä" kohtaa täppä. Löytyy Energiansäästäjä valikosta.The Mack kirjoitti:Saako Apple tv:llä jotenkin imacin hereille? Nyt tuntuu typerältä käydä herättelemässä kone toisessa huoneessa aina kun haluaa kuvia katsella tai musiikkia kuunnella.
-
Tuo täppä on päällä ollut koko ajan. Toimiiko tuo herätys muilla vai onko apple tv:n ominaisuus että pitää kone olla päällä?tosikko kirjoitti:Kokeiles iMacin järjestelmäasetuksista laittaa "Herää verkkoyhteydestä" kohtaa täppä. Löytyy Energiansäästäjä valikosta.The Mack kirjoitti:Saako Apple tv:llä jotenkin imacin hereille? Nyt tuntuu typerältä käydä herättelemässä kone toisessa huoneessa aina kun haluaa kuvia katsella tai musiikkia kuunnella.
-
Viesti Kirjoittaja marghu »
Ostin tänään verkkokaupasta Appletv:een, siinä toivossa et sais piuhat heivattua pois tv/vahvistimen ja macbook airin(-11mid, OS X 10.8.2) väliltä. Laitoin peilauksen päälle ja rupesin kattoo urhoplaystä lätkää...voi jeeesus mitä lagaamista/nykimistä....ym kuraa... läppärin näytölt katottuna ihan ok Kokeilin atv wifillä ja piuhalla...ei eroo. nettiboxi on elisa"viihteen" uusin valkonen malli. Oisko mitään vinkkejä mitä vois kokeilla et sais peilauksen toimii?
-
Viesti Kirjoittaja Viizei »
Sivuhuomautuksena vaan: itse laitoin koneen kiinni piuhalla tv:een ja silti pätki jatkuvasti ja oli kuraa tuo urhoplayn toiminta. AppleTV:een en edes ajattelut laittavani, kun pätki jo piuhan kanssa niin rajusti.marghu kirjoitti:moro.
Ostin tänään verkkokaupasta Appletv:een, siinä toivossa et sais piuhat heivattua pois tv/vahvistimen ja macbook airin(-11mid, OS X 10.8.2) väliltä. Laitoin peilauksen päälle ja rupesin kattoo urhoplaystä lätkää...voi jeeesus mitä lagaamista/nykimistä....ym kuraa... läppärin näytölt katottuna ihan ok Kokeilin atv wifillä ja piuhalla...ei eroo. nettiboxi on elisa"viihteen" uusin valkonen malli. Oisko mitään vinkkejä mitä vois kokeilla et sais peilauksen toimii?
-
Viesti Kirjoittaja Cathi777 »
Mä en kanssa ymmärrä, että joku viitsii tuohon Urhotv:n nettipalveluun rahojaan edes laittaa. Ihan sika kalliit hinnat, toiminta epävarmaa ja halvemmalla saa kaikki mahdolliset ottelut näkymään, kun ottaa jonkun tv-palvelun tarjoajan kautta.Viizei kirjoitti:Sivuhuomautuksena vaan: itse laitoin koneen kiinni piuhalla tv:een ja silti pätki jatkuvasti ja oli kuraa tuo urhoplayn toiminta. AppleTV:een en edes ajattelut laittavani, kun pätki jo piuhan kanssa niin rajusti.marghu kirjoitti:moro.
-
Urho teeveestä en osaa mitään sanoa mutta yleisesti minulla tuo peilaus toimii moitteettomasti, käytössä siis airparrot. Aluksi oli kaikenlaista pykimistä mutta asetuksista kun sääti kaiken mailman frame ratet sun muut kuntoon niin kuva ei nyi ja laatukin ihan tarpeeksi hyvää. kokeilemalla siis löysin toimivat asetukset.marghu kirjoitti:moro.
-
Viesti Kirjoittaja T0mi »
Ei siinä kyllä mitään hdmi-johtoja tarvita. Käynnistitkö AppleTV-peilauksen sieltä iPadin menu-napin takaa löytyvästä valikosta? Selaa iTunes-kuvakkeesta vielä vasemmalle, niin sieltä pitäisi löytyä se AppleTV:n peilaussymboli.Hepo kirjoitti:Tämä nyt ei välttämättä tänne kuulu, mutta kysytään kuitenkin.
Mikä ihme logiikka on siinä, etten pysty iPadissä vuokraamaani elokuvaa katsomaan AirPlayn kautta ATV3:sta? Joku esto oli tehty. Ymmärrän että vuokrattua elokuvaa ei voi ladata monelle laitteelle, kun silloinhan samaa elokuvaa voisi katsoa joku toinenkin henkilö.
Vuokrasin elokuvan viikonloppuna iPadiin, enkä ollut vielä varma kummasta katon, iPadistä vai telkkarista. Jouduin liittämään iPadin hdmi johdolla telkkariin. Sama lopputulos kuin AirPlaylla, mutta elokuvan paussittaminen hankalempaa. Muuten tuosta vuokraamisesta ei ole mullakaan mitään valittamista, nykyään se jopa toimii iPadissä.
-
Viesti Kirjoittaja s1970 »
-
Viesti Kirjoittaja jannep »
-
Viesti Kirjoittaja mika_t »
Liittynee Applen tekemiin päivityksiin, mm. Saksaan tuli juuri tv-showt näkyviin ja nimenomaan Apple TV:lle.jannep kirjoitti:Minultakin hävisi tänään elokuvat-osio. Ei palannut, vaikka vedin resitin koko vehkeelle. Jos storen asetuksista vaihtaa sijainniksi esimerksi yhdysvallat, tulee elokuvat-osio kera kaikkien muiden amerikan herkkujen näkyviin... Muilla laitteilla suomen store kyllä toimii elokuvien osalta, tiedä sitten mistä kiikastaa..
-
Viesti Kirjoittaja badderikomu »
juuri jonotan applen tekniseen tukeen ja kysyn.. perkule ensimmäinen elokuva minkä oisin kokeillu kattoo apple tv:llä ja näin kävi..jannep kirjoitti:Minultakin hävisi tänään elokuvat-osio. Ei palannut, vaikka vedin resitin koko vehkeelle. Jos storen asetuksista vaihtaa sijainniksi esimerksi yhdysvallat, tulee elokuvat-osio kera kaikkien muiden amerikan herkkujen näkyviin... Muilla laitteilla suomen store kyllä toimii elokuvien osalta, tiedä sitten mistä kiikastaa..
edit: ja paskat, yli puoli tuntia jonotin sitten luovutin.. kertonee siitä että muutkin kyseisestä asiasta soitteleevat.
Kertokaapas viisaammat heti kun saatte selvyyttä???
-
Viesti Kirjoittaja mika_t »
Pätkä 9to5macin uutisesta:
Apple appears to be rolling out an update to Apple TV users in Germany that brings access to a TV shows section in the main UI. According to tips from readers and local reports from iFun, it is unclear if the new UI is a mistake. Apple could very well be in the midst of rolling out the update to all users. Oddly, reports also claim the Movies icon has been removed from the main section. Meanwhile, TV shows are only available to purchase and not for renting (as was the case with iTunes in Germany previously). It is likely the removal of Movies is temporary.
-
Viesti Kirjoittaja badderikomu »
Kiitos...mika_t kirjoitti:No enkös tuossa ylempänä jo maininnut aiheesta?
Pätkä 9to5macin uutisesta:
Apple appears to be rolling out an update to Apple TV users in Germany that brings access to a TV shows section in the main UI. According to tips from readers and local reports from iFun, it is unclear if the new UI is a mistake. Apple could very well be in the midst of rolling out the update to all users. Oddly, reports also claim the Movies icon has been removed from the main section. Meanwhile, TV shows are only available to purchase and not for renting (as was the case with iTunes in Germany previously). It is likely the removal of Movies is temporary.
-
Viesti Kirjoittaja Hepo »
Kuten arvasin, kuvavirrat toimivat AppleTv:ssä vasta iOS6 päivityksen jälkeen. Asensin iOS6 tänään iPadiin ja asennuksen jälkeen piti hyväksyä uudet icloud ehdot. Ihmeellistä.Hepo kirjoitti:Siis Apple ID:n olen syöttänyt asetuksiin, jos sitä tarkoitit. En vaan pääse hyväksymään uusia ehtoja mistään, koska minulla ei ole uutta iCloudia millään muulla laitteella. Vanha iCloud on iPadissä.Cathi777 kirjoitti:Kyllä niiden kuvavirtojen pitäisi toimia. Olethan muistanut syöttää sinne Apple ID:n sen käyttöä varten asetuksista? Minulla oli tuosta kiinni jossain vaiheessa, kun ei toiminut, sen jälkeen alkoi pelittämään.
MacBook3.1 | 2.2GHz Intel Core 2 Duo | 4GB | 640GB | 12/2007
iPhone 5S 32GB + iPad2 32 GB Wi-Fi 3G + iPod Nano 3gen ja 6gen + ATV3
-
Hyvä, että ratkesi, mutta kyllä mulla ne toimi jo ennen iOS6:sta eli ei se syy siinä voi olla.Hepo kirjoitti:Kuten arvasin, kuvavirrat toimivat AppleTv:ssä vasta iOS6 päivityksen jälkeen. Asensin iOS6 tänään iPadiin ja asennuksen jälkeen piti hyväksyä uudet icloud ehdot. Ihmeellistä.Hepo kirjoitti:Siis Apple ID:n olen syöttänyt asetuksiin, jos sitä tarkoitit. En vaan pääse hyväksymään uusia ehtoja mistään, koska minulla ei ole uutta iCloudia millään muulla laitteella. Vanha iCloud on iPadissä.Cathi777 kirjoitti:Kyllä niiden kuvavirtojen pitäisi toimia. Olethan muistanut syöttää sinne Apple ID:n sen käyttöä varten asetuksista? Minulla oli tuosta kiinni jossain vaiheessa, kun ei toiminut, sen jälkeen alkoi pelittämään.
-
Viesti Kirjoittaja Hepo »
Onko sulla Lionia tai ML? Missä vaiheessa olet hyväksynyt uudet iCloud ehdot? Minä en ole hyväksynyt tai vasta nyt iOS6:n asennuksen jälkeen. Minulla on SL, jossa ei ole iCloudia. Näistä oikeuksista se AppleTv valitti.Cathi777 kirjoitti:Hepo kirjoitti: Hyvä, että ratkesi, mutta kyllä mulla ne toimi jo ennen iOS6:sta eli ei se syy siinä voi olla.
MacBook3.1 | 2.2GHz Intel Core 2 Duo | 4GB | 640GB | 12/2007
iPhone 5S 32GB + iPad2 32 GB Wi-Fi 3G + iPod Nano 3gen ja 6gen + ATV3
-
Viesti Kirjoittaja kaimaani »
-
Viesti Kirjoittaja Nappi23 »
-
Viesti Kirjoittaja janio »
Itse olen huomanut leffoja katsoessa, että kuva alkaa nykimään kun langatonta verkkoa käyttää useampi laite samaan aikaan. Silloin kun himassa on langattomassa verkossa vain yksi läppäri ja pari i-laitetta toistuu kuva hyvin, mutta kun pari läppäriä lisää alkaa netissä surffaamaan niin alkaa varmaan kaista loppumaan kun kuva alkaa nykimään.Nappi23 kirjoitti:No niin tuli sitten hankittua Apple TV ja muuten laite toimii kyllä moitteetta, mutta ongelmia esiintyy airplayn käytössä. Eli kun laitan airplayn päälle Airissani ja kuva ilmestyy telkkariin, niin se toimii jotenkin tahmeasti. Esimerkiksi hiiren liike on huomattavasti hitaampaa telkkarin näytöllä. Samoin, kun katsoin VLC:n kautta leffaa, niin kuva tuntui nykivän. Mistähän moinen voisi johtua? iTunesissa katsomani trailerit toimivat täydellisesti. Onko kellään muulla samanlaista ongelmaa? Ja mikähän olisi tähän paras lääke
-
Viesti Kirjoittaja Nappi23 »
Leffojen kohdalla nykiminen on kuitenkin vähentynyt huomattavasti, kun olen pitänyt toista läppäriä sammutettuna:)
-
Viesti Kirjoittaja janio »
Veikkaisin, että tuo pieni viive johtuu siitä että kuvaa hieman on hieman puskurissa. Että päästäisiin juuri tuosta nykimisestä eroon, ei jokainen pieni virhe verkossa heti pysäytä kuvaa. Näin siis olen itse vain päätellyt, viisammat kertokoot enemmän 8)Nappi23 kirjoitti:Niin kyllä se nykiminen minulla alkuun johtui tuosta toisesta läppäristä, joka oli samassa verkossa. Nyt, kun olen muutaman päivän käyttänyt Apple tv:tä niin kyllä se peilaus on toiminut ihan hyvin. Ihmettelen kuitenkin sitä, että miksi esim. hiiren liike telkkarissa näyttää tahmealta? Ja olen myös huomannut, että kun avaan selainikkunan Airissa, se ei aukea samaan aikaan telkkarissa vaan siinä on pieni viive. Tämä lienee kuitenkin normaalia? Vai pitäskö peilauksen toimia täydellisesti ilman minkäänlaista viivettä?
Leffojen kohdalla nykiminen on kuitenkin vähentynyt huomattavasti, kun olen pitänyt toista läppäriä sammutettuna:)
-
Mä hyväksyin mielestäni siinä kohtaa, kun tuohon ATV:seen tuli tuo iOS 5 päivitys.Hepo kirjoitti:Onko sulla Lionia tai ML? Missä vaiheessa olet hyväksynyt uudet iCloud ehdot? Minä en ole hyväksynyt tai vasta nyt iOS6:n asennuksen jälkeen. Minulla on SL, jossa ei ole iCloudia. Näistä oikeuksista se AppleTv valitti.Cathi777 kirjoitti:Hepo kirjoitti: Hyvä, että ratkesi, mutta kyllä mulla ne toimi jo ennen iOS6:sta eli ei se syy siinä voi olla.
-
Viesti Kirjoittaja tsjlehti »
Saattoi olla, että meni väärään ketjuun. Pahoittelut, mutta en sitä alkuperäistä kysymystä löytänyt.
-
Viesti Kirjoittaja janneks »
Vehje tulis itselle käyttöön oikeastaan pelkästään netflix koneeksi, boxee box on jo olemassa, toimiiko se netflix ATV3:lla suomessa normaalisti? Boxeehan tulee netflixiä ja netflix toimii suomessa mutta ei suomalaisessa boxeessa
edit: Onko jailbreakatulla ATV2:lla mahdollista katsoa sarjoja xbmc:llä suoraan verkon yli pc:n kovalevyltä eli ilman ituneskikkailua?
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu laitteista”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka