Muutin ulkomaille, mutta en saa ulkomaista liittymää toimimaan iphonessani. Sim-kortti pitää unlockata. Johtaako jailbreakaus samalla unlockaamiseen? Veisin puhelimen mieluiten liikkeeseen, mutta paikallinen apple shop on kesälomalla
iphone 4s 5.1.1
Model MD258KS
Niin ja nykyinen liittymä on soneran.
Jos olet muuttanut ulkomaille pysyvästi tai ainakin pidemmäksi aikaa, kannattaa ottaa yhteyttä siihen suomalaiseen operaattoriin, jolta tuon olet ostanut (ja jonka operaattorilukittu se siis on). He saattavat purkaa operaattorilukon, jos ovat kilttejä.
Ainiin, kyllähän kai Surinan säännöissä tuo ulkomaille muutto riitti sopparin purkamiseksi.
Kiitos vastauksista! Soneran kanssa asiointi on hieman hankalaa, ja säilyttäisin mielelläni myös suomalaisen liittymäni...
Niinpä pistän tuollaisen apple n berryn ultra S:n tilaukseen. Onko muuten noiden SMS ja MMS -asetusten kanssa ollut ongelmia?
Pitäis laittaa vanha iP4 eteenpäin, ajattelin tyhjentää ja breikata valmiiksi. Nyt siinä on sisässä breikkaamaton 5.1.1.
Mitenkäs mä nyt parhaiten nollaan ja lanaan luurin niin, että aikaisemmasta käyttäjästä ei jää mitään jälkeä puhelimeen? iTunesin kautta palautus tietysti vetää iOS 6:n, mutta jos tyhjennän luurin valikosta niin ei kai se sitten niin tee?
Pitäis laittaa vanha iP4 eteenpäin, ajattelin tyhjentää ja breikata valmiiksi. Nyt siinä on sisässä breikkaamaton 5.1.1.
Mitenkäs mä nyt parhaiten nollaan ja lanaan luurin niin, että aikaisemmasta käyttäjästä ei jää mitään jälkeä puhelimeen? iTunesin kautta palautus tietysti vetää iOS 6:n, mutta jos tyhjennän luurin valikosta niin ei kai se sitten niin tee?
Ja sitten vaan breikkiä sisuksiin?
Nollaa luuri asetuksista ja sitten breikki päälle.
Juu. No noin mä tietty kelasinkin tehdä. Ja äsken teinkin.
Ongelmaksi muodostui nyt se, että puhelimessa on kuin onkin vielä mun tietoja erinäisissä kohdissa. iMessage, iCloud, Naama-aika, Store ja "oma puhno" -kohdat antaa nyt kaikki esitäytettynä ja harmaalla mun puhelinnumeroita ja sähköpostiosoitteita. En tahdo! Noh, tuo saattaa johtua siitä, että mulla oli iTunes vahingossa auki kun kytkin nollatun luurin koneeseen, ja aktivoin omalla oikealla simmillä.
Voikohan laitteen aktivoida DNA:n data-prepaidilla?
Eniten tässä hämää se, että muistaakseni joskus jossain joidenkin tyyppien iMessageja oli mennyt täysin vieraille ihmisille, jonkin asteisen puhelimenvaihto-operaation seurauksena. Eli sitä ei tiettykään saa käydä.
Nollasin luurista käsin uudestaan, ja aloin breikkaamaan - Absintti kertoi luurin olevan jo murrettu! Ja kas! Siellähän se Cydia möllötti vielä tokalla sivulla!
...mutta se ei toimi. Väläyttää vaan ruutua, ikään kuin yrittää startata, mutta ei sitten kuitenkaan. Muuten kyllä luuri toimii. Mitäs mä nyt teen? Cydia ei toimi, mutta ei se myöskään lähde pois edes nollaamalla? iTünes tuuppais Kutosen sisään?
Apua!
(sivuhuomautuksena muuten, että dataprepaidilla aktivoimalla olivat kaikki jäljet minusta haihtuneet)
Nollasin luurista käsin uudestaan, ja aloin breikkaamaan - Absintti kertoi luurin olevan jo murrettu! Ja kas! Siellähän se Cydia möllötti vielä tokalla sivulla!
...mutta se ei toimi. Väläyttää vaan ruutua, ikään kuin yrittää startata, mutta ei sitten kuitenkaan. Muuten kyllä luuri toimii. Mitäs mä nyt teen? Cydia ei toimi, mutta ei se myöskään lähde pois edes nollaamalla? iTünes tuuppais Kutosen sisään?
Apua!
(sivuhuomautuksena muuten, että dataprepaidilla aktivoimalla olivat kaikki jäljet minusta haihtuneet)
Apua!
Apua!
Kokeie käynnistää luuri uusiksi.
Kokeilin, nou gou.
Jaa'a, omituinen tilanne. Jos olisin sinä niin minä varmaan kokeilisin vaan vetästä JB:n uusiksi päälle.
mmmvuori kirjoitti:No ku Absinthe ei anna mun sitä tehdä. "Laite on jo breikattu. Havaittiin untethered".
Mulla siis vain mäkkejä.
Löytyykö SHSH-blobsit 5.1.1:lle ?
Ei taida löytyä. Mitä mä niillä teen? Eks niitä tarvii vaan johonkin unlokkiin? Tämä on lukoton luuri.
Ajattelin koklata redsnowta. Ekaksi vaan breikkiä, ja sitten 5.1.1 -firmiksen palautusta itunesissa (siis redsnown ohjeen mukaan palauttamalla custom-firmiksen). Antaako palauttaa, vai tarvitaanko tähän niitä blöbsejä?
mmmvuori kirjoitti:No ku Absinthe ei anna mun sitä tehdä. "Laite on jo breikattu. Havaittiin untethered".
Mulla siis vain mäkkejä.
Löytyykö SHSH-blobsit 5.1.1:lle ?
Ei taida löytyä. Mitä mä niillä teen? Eks niitä tarvii vaan johonkin unlokkiin? Tämä on lukoton luuri.
Ajattelin koklata redsnowta. Ekaksi vaan breikkiä, ja sitten 5.1.1 -firmiksen palautusta itunesissa (siis redsnown ohjeen mukaan palauttamalla custom-firmiksen). Antaako palauttaa, vai tarvitaanko tähän niitä blöbsejä?
Juuri siihen niitä blobseja tarvitaan. Kokeileppa löytääkö TinyUmbrella niitä blobseja luuristasi.
RedSnow ikään kuin onnistui ihan hyvin nappaamaan 16 blobbia mun puhelimesta, ja väittää upanneensa ne serverille. Kuitenkin kun teen "queryn", niin listalla ei näy mitään.
mmmvuori kirjoitti:RedSnow ikään kuin onnistui ihan hyvin nappaamaan 16 blobbia mun puhelimesta, ja väittää upanneensa ne serverille. Kuitenkin kun teen "queryn", niin listalla ei näy mitään.