Hei
Ongelma on seuraavanlainen:
Minulla on MacBook Pro joka pyörii uusimmalla Mountain Lionilla ja käytän Gmailia sähköpostinani.
Käyttäessäni Mail -sovellusta Macillä ja kirjoittaessani uutta sähköpostia, Mail "arvaa" ainoastaan osoitekirjaan tallennettuja osoitteita, eikä suinkaan niitä kaikkia joiden kanssa olen ollut joskus yhteyksissä, kuten Gmail selaimen kautta käytettynä tekisi.
Rautalankaesimerkki: Olen lähetellyt ystävälleni Pekka Puupäälle (pekka@pekka.fi) satoja sähköposteja Gmailista, mutta kun käytän sähköpostia Mail -sovelluksella, se ei arvaa osoitetta pekka@pekka.fi alkaessani kirjoittamaan jotain osaa hänen nimestään.
Kysymys kuuluukin:
Kuinka kaikki sähköpostiosoitteet joiden kanssa olen ollut tekemisissä Gmailin kanssa saa synkronoitua Mail -sovellukseen siten, että se tunnistaa ne kuten Gmail tekisi selaimen kauta käytettynä?
Suurkiitos etukäteen!
Pieni ongelma Mailin kanssa! Apua!
Täällä voit kysyä mistä tahansa Mac-ongelmasta, jos et löydä vastausta muualta.
6 viestiä
• Sivu 1/1
-
Pieni ongelma Mailin kanssa! Apua!
Viesti Kirjoittaja NewYork »
-
Re: Pieni ongelma Mailin kanssa! Apua!
Viesti Kirjoittaja mäkkimies »
Toinen pieni ongelma. Mountain Lionin jälkeen ilmeni tämä. Kun viestissä on liite (esim. .doc. / .xls ) niin Open Office ei enää pysty avaamaan liitettä suoraan viestistä, vasta sitten kun sen on ensiksi tallentanut. (Kyllä , kyllä, olen säätänyt OO:n avaamaan aina kyseiset tiedostomuodot...)
-
Viesti Kirjoittaja Anniel »
Etsi Mailin yläpalkista Window > Previous Recipients, josta pääset lisäämään usein käytetyt osoitteet Osoitekirjaan. Toki voit lisätä Osoitekirjan tietoihin noita sähköpostiosoitteita käsinkin.NewYork kirjoitti:Kuinka kaikki sähköpostiosoitteet joiden kanssa olen ollut tekemisissä Gmailin kanssa saa synkronoitua Mail -sovellukseen siten, että se tunnistaa ne kuten Gmail tekisi selaimen kauta käytettynä?
"Don't submit to stupid rules. Be yourself and not a fool. Don't accept average habits. Open your heart and push the limits." - M.Cretu
-
Kiitos vastauksesta! Mutta ei siis ole mahdollista synkronoida kaikkia käyttämiäni yhteystietoja kerralla? Esimeriksksi iPhonen Mail -sovelluksessahan ne kaikki ovat "valmiina".Anniel kirjoitti:Etsi Mailin yläpalkista Window > Previous Recipients, josta pääset lisäämään usein käytetyt osoitteet Osoitekirjaan. Toki voit lisätä Osoitekirjan tietoihin noita sähköpostiosoitteita käsinkin.NewYork kirjoitti:Kuinka kaikki sähköpostiosoitteet joiden kanssa olen ollut tekemisissä Gmailin kanssa saa synkronoitua Mail -sovellukseen siten, että se tunnistaa ne kuten Gmail tekisi selaimen kauta käytettynä?
-
Osaako kukaan kertoa enempää? Eihän se voi olla niin, että joudun aina avaamaan selaimen ja kirjaantumaan sitä kautta Gmailiin ja katsomaan sieltä kaikki osoitteet joita en ulkoa muista...
-
Viesti Kirjoittaja Raikka »
Yhteystiedot-ohjelman asetuksissa voit kytkeä päälle synkronoinnin gmailin kanssa.
Varovainen kannattaa olla, ettei sitten tule hukattua niitä gamiliin tehtyjä yhteystietoja synkronoinnin yhteydessä...
Varovainen kannattaa olla, ettei sitten tule hukattua niitä gamiliin tehtyjä yhteystietoja synkronoinnin yhteydessä...
Huom! Vain oma vaatimaton arveluni - ei välttämättä tietoa!
R.
R.
6 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Ongelmia Macin kanssa?”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka