Aattelin lähinnä tolla tätä brandi ajattelua. Eli jos Google koetaan negatiiviseksi, siellä ei meitin laatufirma viitti mainostaa, ja siit sit taas seuraa markkina-arvon laskua, ellei sitten stondausta tahi seisokkia edistävät pillerit pidä firmaa hengissä. Maksullisuus ei munkaan mielestä missään tapauksessa sovi tohon konseptiin, mutta siihen en missään vaiheessa viitannutkaan.NOx kirjoitti: Uskallus perustuu pääosin tietämättömyyteen, välinpitämättömyyteen ja ilmaisuuden houkutukseen, tuskin ollenkaan Googlen markkina-arvoon. Jos Googlen käytöstä perittäisiin rahaa eli olisit vaarassa menettää jotakin heti kouriintuntuvaa niin markkina-arvollakin olisi merkitystä, miettisit ehkä toisenkin kerran onko palvelu pystyssä vielä ensi vuonna. Lahjahevosta ei katsota suuhun.
Koko liikeidea perustuu ilmaisuudelle. Rahat kerätään myymällä käyttäjämassasta kerättyä tietoa kaikille halukkaille. Mitä enemmän ja parempaa tietoa kyetään tarjoamaan niin sitä paremmin Google menestyy. Toisaalta jos palvelu olisi maksullinen ja rahoitus perustuisi tähän niin palvelun käytön ehdot olisivat vallan toiset. Tällöin kääntäen Google olisi mainosvälineenä vähemmän kiinnostava. Näin ollen Google tuskin tulee koskaan perimään rahaa palveluidensa käytöstä.
Se, että myydään käyttäjämassasta tietoa on musta ihan reilupeli, mun tietoja kaupittellee jo nyt yks sun toinen firma, en osaa kyllä olla yhtään huolissani. Mä pidän kyllä edelleen hyvin ennakkoluuloisena, en ehkä kuitenkaan vainoharhaisena, ton palvelun teilaamista jo tässä beta vaiheessa.
Oikeestaan mä en keksi tästä aiheesta enää mitään sanottavaa, ilman, että rupeen toistamaan itseäni, mutta tosta käyttäjä identiteetistä vielä. Ja nyt toistan itseäni: Olen edelleen sitä mieltä, että näin tavoin kasattu käyttäjä identiteetti on edelleen kaupallisesti liian hatara, ollakseen kiinnostava. Tarkempia profiileja saa luotua puhelinluettolastakin, olettaen ettei perhealbumiaan ole sullonut gmailiin.
Vielä siitä kovalevyn scannauksesta, uskon, ettei Googlella ole haluja tehdä samoja asioita kuin virukset ja haittaohjelmat. Se ei voisi olla kaupallisesti kestävää, eikä tuollainen toiminta pysyisi salassa kovinkaan kauan, mutta jos näin tapahtuu perun oitis kaikki puolustuspuheeni.