Eikö NAV mene kaupaksi?
-
- Vuoden Homppulainen 2009
Eikö NAV mene kaupaksi?
Viesti Kirjoittaja Repe Ruutikallo »
Monellako muuten on voimassa oleva Norton Antivirus -lisenssi (tai muu maksullinen virustentorjunta, mikä?) Macissaan? Tehdääs pieni galluppi samalla.
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
-
Re: Eikö NAV mene kaupaksi?
Viesti Kirjoittaja MacAntti »
Mulla ei ole NAVia Mäcissä, enkä ikinä hankikaan. Kun tuossa PC:ssä menee tilaus umpeen tammikuussa, en jatka sitäkään tilausta. Symantecin uusimmat tuotteet ovat olleet aivan ala-arvoisia. Jos vielä joskus PC:lle viruksentorjunnan hommaan, niin se on sitten F-secure (kotimaisuus kunniaan!) tai Mikkisoftan tuleva Onecare-moska.
-
-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Tuo sans.org sivusto on turhaa höpinää, lähinnä ajatuksella, että muista asentaa tähänastiset ja tulevat käyttispäivitykset. Kuten tänäkin aamuna. Mutta että sekö nostaisi OS X:n TOP20 listalle. Höpö höpö.
Minä tiedän miten saamme tuon luokituksen pois: ostetaan kaikki Norton Anti-Virus. [:@]
-
Viesti Kirjoittaja joonahe »
Ei ole käytössä, eikä ole ollut melkein neljän OS X -vuoteni aikana kertaakaan. Ei ole viruksia näkynyt.Repe Ruutikallo kirjoitti: Monellako muuten on voimassa oleva Norton Antivirus -lisenssi (tai muu maksullinen virustentorjunta, mikä?) Macissaan? Tehdääs pieni galluppi samalla.
-
Viesti Kirjoittaja Reckless »
-
Viesti Kirjoittaja lsippu »
Tyysti turhaa ajanhaaskuuta, jos mäcille olis yksikin, virus, troijalainen tai vaikkapa turkulainen niin
aivanvarmasti se olisi ekana saastuttanut minun koneet?
L. Sippu
-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
-
Viesti Kirjoittaja Mavah »
Täällä olis yksi Turkulainen. Itse hoidan silti oman suojaukseni.lsippu kirjoitti:.macin mukana tuli Virex, mutta en ole sitäkään viitsinyt käyttää.
Tyysti turhaa ajanhaaskuuta, jos mäcille olis yksikin, virus, troijalainen tai vaikkapa turkulainen niin
aivanvarmasti se olisi ekana saastuttanut minun koneet?
L. Sippu

Eikös niitä troijalaisia kuitenkin joskus ollut? Siis nyt tässä ihan vuoden sisällä?

-
Viesti Kirjoittaja lsippu »
Et ole itse tainnut tutkailla .mac päivityksiä, kyllä siellä näkyy vielä olevan päivitys tuohon aiemmin
ladattuun Virexiin?
Please note, Virex 7.2.1 is compatible with Mac OS X v10.4 "Tiger". Virex 7.5.1 is only compatible with Mac OS X version 10.1.5 through 10.3.9.
Päivitys on niinkin tuore kuin 9.11.2005
L. Sippu
-
Viesti Kirjoittaja Jamac »
-
Viesti Kirjoittaja kjk »
Täh? Sehän on Windowsin ongelma. Ei jaksa moisilla päätä vaivata. Olen ollut netissä kymmenisen vuotta erilaisilla Applen käyttiksillä, eikä KOSKAAN ole tullut yhtä ainutta virusta saatikka muuta haittaohjelmaa. [H]
Saavat Nortonilla tehdä vaikka mitä pelottelukampanjoita, ei vaikuta.
-
Viesti Kirjoittaja strong »
-
Viesti Kirjoittaja NOx »
Sansin raportti kehottaa varmistamaan että tarvittavat päivitykset on asennettu, palomuuri päällä (näin kehottaa myös Apple vaikka kone olisi rautapalomuurin takana). Näiden toimenpiteiden jälkeen artikkelissa todetaan riskin putoavan alhaiseksi ja OS X on taas turvallinen. Missään kohdassa ei kehoteta esimerkiksi asentamaan virustorjuntaohjelmaa, hankkimaan spywaren torjuntaohjelmaa tai erillistä palomuuria. Siis esimerkiksi yhtäkään Symantecin tuotetta.
Lukekaa itse: http://www.sans.org/top20/
U2. Mac OS X
Multiple questions have been submitted asking whether the entire MacOS is a security risk. Of course not, any more than the entire Internet Explorer is a security risk.
Loput siellä sivuilla.
-
Viesti Kirjoittaja MacAntti »
Negatiivinen mielikuva:
-Kesko
-Gigantti
-TeliaSonera
-Symantec
-Microsoft
Positiivinen mielikuva:
-Apple
-Nokia
-Elisa
-Lidl
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
Juu...kyllä seuraava puhelin taitaa olla SonyEricsson.
-
Viesti Kirjoittaja dogmulder »
Mun positiiviselle listalle noista pääsee vain Apple...MacAntti kirjoitti:No mulla Symantec on jo joutunut samalle listalle kuin moni muukin kehno lafka, joten sen omistaman puljun tiedotteisiin suhtaudun jo oletusarvoisesti varauksella.
Negatiivinen mielikuva:
-Kesko
-Gigantti
-TeliaSonera
-Symantec
-Microsoft
Positiivinen mielikuva:
-Apple
-Nokia
-Elisa
-Lidl
Onneksi perusmäkkikäyttäjä varmaan huolehtii paremmin päivityksistä kuin ne juntit jotka ostavat XP:n sen takia kun kaikki muutkin tai että macilla ei voi tehdä koulutöitä kun opettaja vaatii wordilla tehdyn word-dokumentin (eikä edes vaadi, mutta luulevat).
Ehkä saastuneista koneista ei puhuta kun niitä ei ole. No kukaan ei ainakaan tunnusta ja omaani olen ollut todella tyytyväinen.
Ja se nortonin paketti on sellainen ihmiskunnan vitsaus että saisi polttaa roviolla ne ukot. Estää kaiken hyödyllisenkin ja kyselee portteja ja kaikkea ja koko ajan saa jotain ikkunoita raksutella vittuun. Faijalla on se ja meinasi hermot mennä sen kanssa monta kertaa.
Leopard
-
Sama täällä, ja sekin vain siksi kun se on kahdesta pahasta niin paljon pienempi että tämä pieni pahuus alkaa vertailussa jättiläispahaan jo näyttää äititeresamaiselta hyvyydeltä vaikka ei sitä tietenkään ole. Applen positiivinen kuva on kuitenkin jo niin syvällä selkäytimessä että tarvitaan rivoja otteita jotta se sieltä lähtee. Silti mulla ei ole mitään harhoja siitä etteikö Applekin voisi pelata tarvittaessa sikaa siitä riippuvaisia tahoja vastaan, jos sianpeluu vahvistaisi sen asemaa markkinoilla tai nostaisi pörssikurssia. Ja onhan se pelannutkin.dogmulder kirjoitti: Mun positiiviselle listalle noista pääsee vain Apple...
-
Viesti Kirjoittaja mikastus »
Kalle, Kalle, varo ettei omppunäppäin tipahda irti..kallekilponen kirjoitti:Minulla on kyllä syntynyt Nokiaan negatiivinen mielikuva...sen verran mokian puhelimet temppuilevat. Ja viimeinen niitti oli se kun eräästä Nokialaisesta tipahti N-näppäin irti...ja totesin että ne on TEIPILLÄ kiinni!!!
Mika
-
Viesti Kirjoittaja Jezze »
Ommpu näppäin ei tipahda irti jos on kiinniitetynä näppikseen ja itse olen saanu napin irti vain imurilla imemällä. Ja nokia on takapuoli...ihan MS tulee pian mieleen.mikas kirjoitti:Kalle, Kalle, varo ettei omppunäppäin tipahda irti..kallekilponen kirjoitti:Minulla on kyllä syntynyt Nokiaan negatiivinen mielikuva...sen verran mokian puhelimet temppuilevat. Ja viimeinen niitti oli se kun eräästä Nokialaisesta tipahti N-näppäin irti...ja totesin että ne on TEIPILLÄ kiinni!!!
Mika
-
Kyl kaverin kanssa saatiin aikoinaan pelejä pelatessa omppu useinkin irti, ei vaadi voimaa kuin ihan semisti - nyrkillä..no liima oli silloin jo keksitty..Jezze kirjoitti:Ommpu näppäin ei tipahda irti jos on kiinniitetynä näppikseen ja itse olen saanu napin irti vain imurilla imemällä. Ja nokia on takapuoli...ihan MS tulee pian mieleen.
Ehkä osasyy sille etten pelaa enää..
Mika
-
Viesti Kirjoittaja tkt »
Masa Niemeä mukaillen: Asiahan ei minulle kuulu, mutta mitä sinä nykyään sitten teet, kun et enää pelaa?mikas kirjoitti:..no liima oli silloin jo keksitty..
Ehkä osasyy sille etten pelaa enää..
Mika
--Ari
PS. Tuohon voisi lisätä myös hymiön, mutta periaatteellisista syistä sen jätän pois.
-
-
Periaatteet on hyvästä, kun ne kertoo ja jakaa avoimesti. Sitten niitä voi vaikka muuttaa, jos on tarvis..
Mika
-
Viesti Kirjoittaja tkt »
Nyt sitten huumorimoodi päälle.mikas kirjoitti:..nolottaa, mutta ihan töitä vaan..
Mika
Sinäkö se olet. Minä en ikinä tee töitä, aina niitä joku raahaa pöydälle. Kyllä töitä maailmassa riittää tekemättäkin.
--Ari
PS. Huumori: Minkä laadussa häviää, niin sen määrässä voittaa.
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka