salmijor kirjoitti:Päivityksen jälkeen huomasin, että selainhistorian saa esille pitämällä siirry sivu eteen- tai taaksepäin- "nappia" hetken "pohjassa".
Onkohan tämä ominaisuus ollut aikaisemmissa versioissa?
Mielestäni hyvä ominaisuus, kun pääsee näin loikkimaan pitemmälle kuin sivu kerrallaan.
/Hynes
Ei ole 5.1.1. Kuulostaa ihan fiksulta ja tämmöisiä pieniä juttuja pitäisi tulla enemmänkin . Korvaisi Androidin vastaavia menu/back-nappeja, joissa on yleensä montakin ominaisuutta integroitu niihin.
Machist kirjoitti:Toimiiko teillä tuo Facebook kirjautuminen asetusten kautta?
Minulla jää ikuiseen looppiin "vahvistetaan".
Tämä korjautui kun boottasin puhelimen pari kertaa..
Oletteko huomanneet että puhelimeen synkkautuu yhteystietoja facebookista, mutta yhteystiedot joista puuttuu puhelinnumero eivät mene iCloudiin?
Eli ne näkyvät vain puhelimen yhteystiedoissa..
Machist kirjoitti:
Oletteko huomanneet että puhelimeen synkkautuu yhteystietoja facebookista, mutta yhteystiedot joista puuttuu puhelinnumero eivät mene iCloudiin?
Näin sen on tarkoituskin toimia, tosin mielestäni valitettavasti. Nyt täytyy jokaisessa iOS-laittaa homma erikseen päälle.
Machist kirjoitti:
Näin sen on tarkoituskin toimia, tosin mielestäni valitettavasti. Nyt täytyy jokaisessa iOS-laittaa homma erikseen päälle.
Pystyykö jostain siis säätämään niin, ettei iPhone näytä facebookin puhelinnumerottomia yhteystietoja lainkaan? Mistä?
Nyt on ilmennyt seuraavanlainen ongelma. Eli iOS6 päivityksen jälkeen ei app store ole toiminut wifissä kunnolla. Eli app storea pystyy selaamaan ja hakuja tekemään normaalisti, mutta kun koittaa ladata jotain, niin herjaa "itunes storeen ei saada yhteyttä". Sama herja kun yrittää päivittää jotain ohjelmaa. Ongelma esiintyy iPhone 4S:llä ja iPad 3:lla. 3g yhteydelle vaihtaessa alkaa taas pelata, mutta yli 50mt ohjelmat pyytävät vaihtamaan wifiyhteyteen.
Molemmilla laitteilla app store toimi normaalisti myös wifissä ennen iOS päivitystä. Mikään muu aiempaan ei ole muuttunut, kuin iOS...
MusicDoesMatter kirjoitti:
Kiitos tästä, hyvin pelaa!
Hassuna yksityiskohtana voisi mainita, että kun poistuu ohjelmasta, musiikki alkaa hiljenemään niin kuin moniajo ei toimisikaan, mutta palaa sitten sekunnin päästä taas takaisin. Ei sinänsä itseäni haittaa, mutta onko Apple jotenkin estänyt tässä tahmaamattoman moniajon ja jouduttu käyttämään jotain purkkaviritystä tyyliin ohjelma laittaa itsensä pauselle ja resumelle saman tien? Anyway, täyttää hyvin tarkoitukseni kiitos.
Myöhään tulee vastaus mutta vastaanpa kuiteskin.
Eli, Jasmine käyttää iOS:n omaa videosoitinta, jonka perusominaisuuksiin kuuluu se että kun poistutaan sovelluksesta, video keskeytyy automaattisesti. Sen voi sitten käynnistää taustalle pelkäksi ääneksi moniajovalikosta manuaalisestikin, mutta Jasmine on ohjelmoitu jatkamaan videon äänentoistoa omineen.
Päivitin 4s:n iOS 6:n tänään ja tekstiviestit hävisi. Siis ihan kaikki. Ja kun nehän ei mee edes sinne icloudille niin onko mitään tietoa vastaavasta tapauksesta ja onko toivoa viestien palauttamisesta jotenkin??
Onhan tää iOS6 huonoin ja bugisin päivitys, mitä koskaan olen iPhonessa/iPadissa nähnyt.
- Nettiselain kadottaa välillä kokoruututilasta näppäimet
- Appstoren sivut lagaa ja välillä osa sivusta jää piiloon, eikä sitä saa skrollattua näkyviin.
- Olin saanut tunti sitten kaksi tekstiviestiä, eikä iPhone ole pitänyt mitään ääntä. Asetuksista on ilmoitusäänet täysillä ja niitä ei voi volumenapeilla muuttaa.
Pari päivitystä olisi paikallaan...
iPhone | Apple Watch | iPad | Macbook Pro | Airpods
Esiintyykö muillakin sellaista, että App Storesta lataus epäonnistuu, jos laite esim. tiputtaa verkon Edgeen kesken latauksen? Aikasempien käyttiksien kanssa tämä ei ole häirinnyt lataamista (toki hidastanut).
Tänään meinasi mennä hermot AppStoren kanssa. Ensin se normaali ongelma, että koska liikun jatkuvasti kolmen maan välillä, on mun ohjelmat kolmen maan AppStoreista ja niitä tarvitsee manuaalisesti venkslata jotta päivitykset Appseihin onnistuvat. Mutta siihen on nyt ehtinyt jo tottua.
Yritin asentaa ilmaista softaa AppStoresta kun piti laittaa taas salasana. Sen jälkeen piti vastata kolmeen turvakysymykseen, jotta AppStoren käyttö olisi turvallisempaa. No, sain 2 ekaa kysymys-vastausparia asennettua ihan hyvin, mutta kolmannen kohdalla kun klikkasin vastauskenttää, heitti AppStore minut Safariin lukemaan käyttöehtoja. Palattuani AppStoren puolelle koko ruljanssi alkoi uudestaan - install -> salasana -> asenna 3 turvakysymystä, pyytää AppStore -> kolmannen kohdalla uudestaan Safariin ja kun sieltä palataan AppStoreen, koko ruljanssi taas alusta.. Viisi kertaa pyörähdettiin ympäri kunnes kokeilin kirjoittaa turvakysymyskenttiin eri järjestyksessä (täytin alimman kentän ensin ja päällimmäisen viimeisenä) ja sitten pääsin vihdoin eteenpäin.
Tietysti seuraavaksi AppStore ilmoitti, että olen taas väärän maan kaupassa ja koko homma piti AppStore-asetusten muuttamisen jälkeen aloittaa alusta toisella kielellä.
k@ke kirjoitti:Onhan tää iOS6 huonoin ja bugisin päivitys, mitä koskaan olen iPhonessa/iPadissa nähnyt.
- Appstoren sivut lagaa ja välillä osa sivusta jää piiloon, eikä sitä saa skrollattua näkyviin.
- Olin saanut tunti sitten kaksi tekstiviestiä, eikä iPhone ole pitänyt mitään ääntä. Asetuksista on ilmoitusäänet täysillä ja niitä ei voi volumenapeilla muuttaa.
Tekstiviestien äänet on hukassa välillä täälläkin.
iPhone 12 64GB
iPad (2024) 64GB Wi-Fi, Apple TV 4rd 4K
MacBook Air 2024, Apple Watch 9.0 44mm
k@ke kirjoitti:Onhan tää iOS6 huonoin ja bugisin päivitys, mitä koskaan olen iPhonessa/iPadissa nähnyt.
Mielenkiintoista. Mulla iOS 6 pelannut 100% täydellisesti. Suosittelisin kokeilla tekee joko hard resetin ja/tai iOS uudelleen asennuksen. Auttaa yleensä näihin pikku bugeihin
Ensimmäistä kertaa piti käyttää Älä häiritse-toimintoa. Varmuuden vuoksi testasin. Ja juu, ei toiminut täällä tämä hieno idea, joten vanhaan tapaan äänettömälle ja värinät pois ihan tavallista kautta.
Raisa kirjoitti:Ensimmäistä kertaa piti käyttää Älä häiritse-toimintoa. Varmuuden vuoksi testasin. Ja juu, ei toiminut täällä tämä hieno idea, joten vanhaan tapaan äänettömälle ja värinät pois ihan tavallista kautta.
Kerro tarkemmin, miten se ei toiminut? Täällä ei ole koskaan ollut mitään ongelmia, vaan on onneksi toiminut luvatulla tavalla.
Mielenkiintoista. Mulla iOS 6 pelannut 100% täydellisesti. Suosittelisin kokeilla tekee joko hard resetin ja/tai iOS uudelleen asennuksen. Auttaa yleensä näihin pikku bugeihin
Hard Reset kokeiltu jo aikaisemmin, ei apua.
iOS:ää en viitsi tuon takia asentaa uudestaan kun ei tiedä auttaako se siihen.
iPhone 12 64GB
iPad (2024) 64GB Wi-Fi, Apple TV 4rd 4K
MacBook Air 2024, Apple Watch 9.0 44mm
Raisa kirjoitti:Ensimmäistä kertaa piti käyttää Älä häiritse-toimintoa. Varmuuden vuoksi testasin. Ja juu, ei toiminut täällä tämä hieno idea, joten vanhaan tapaan äänettömälle ja värinät pois ihan tavallista kautta.
Kerro tarkemmin, miten se ei toiminut? Täällä ei ole koskaan ollut mitään ongelmia, vaan on onneksi toiminut luvatulla tavalla.
Pyysin ystävääni soittamaan puhelimeeni, jolloin puhelin soi aivan normaalisti. Ystäväni soitti siis työpuhelimestaan, jonka numeroa minulla ei ole edes talletettu mihinkään. Asetuksissa on Salli puhelut Suosikeilta.
Viimeksi muokannut Raisa, 12.10.2012 klo 12.55. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Pyysin ystävääni soittamaan puhelimeeni, jolloin puhelin soi aivan normaalisti. Ystäväni soitti siis työpuhelimestaan, jonka numeroa minulla ei ole edes talletettu mihinkään. Asetuksissa on Salli puhelut Suosikeilta.
Puhelimen pitää olla lukittu, jotta älä häiritse -toiminto toimisi
Viimeksi muokannut MasBe, 12.10.2012 klo 13.01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Once you go Mac, you never go back
Apple iMac late 2012
Apple iPhone 5 16Gb White
Apple iPad 2 32Gb WiFi Musta
Apple iPod Nano 8Gb Musta
Onko muut havainneet ongelmaa, että kun asentaa uuden ohjelman io6 een, ohjelman kuvake asennuksen jälkeen on normaali, mutta viimeiselle sivulle ilmestyy kuvakkeen klooni ja siinä lukee "asennetaan".
Se lähtee pois vain käynnistämällä iP5 uudelleen..
Tinde74 kirjoitti:Täällä samat laitteet ja sama ongelma kuin Hes-sulla. Lisään vielä että kaikki muu toimii wifillä moitteettomasti.
Olen yrittänyt etsiä infoa joka puolelta mutta tuloksetta. Toivottavasti joku tietää mitä pitäisi tehdä?
Nämä toimenpiteet on tehty, mutta ei auta:
Verkon nollaus
Asetusten nollaus
Sammuttaminen
Hard reset
Ja mitäköhän muuta, huoh...
Sain ongelman ratkaistua lisäämällä asetukset sovelluksessa wifi yhteyden dns palvelimien listaan palvelimen 8.8.8.8 listan ensimmäiseksi. Tämän jälkeen alkoi toimia!
gravie kirjoitti:Onko muut havainneet ongelmaa, että kun asentaa uuden ohjelman io6 een, ohjelman kuvake asennuksen jälkeen on normaali, mutta viimeiselle sivulle ilmestyy kuvakkeen klooni ja siinä lukee "asennetaan".
Se lähtee pois vain käynnistämällä iP5 uudelleen..
Yhden kerran on itselleni käynyt noin. Kyseessä oli Applen Etsi ystäväni -sovellus.
Tinde74 kirjoitti:Täällä samat laitteet ja sama ongelma kuin Hes-sulla. Lisään vielä että kaikki muu toimii wifillä moitteettomasti.
Olen yrittänyt etsiä infoa joka puolelta mutta tuloksetta. Toivottavasti joku tietää mitä pitäisi tehdä?
Nämä toimenpiteet on tehty, mutta ei auta:
Verkon nollaus
Asetusten nollaus
Sammuttaminen
Hard reset
Ja mitäköhän muuta, huoh...
Sain ongelman ratkaistua lisäämällä asetukset sovelluksessa wifi yhteyden dns palvelimien listaan palvelimen 8.8.8.8 listan ensimmäiseksi. Tämän jälkeen alkoi toimia!
Voisitko hes-su vääntää mulle rautalangasta, en yhtään ymmärrä mitä pitäis tehdä...