iPhone 5:n saatavuus
-
Re: iPhone 5 saatavuus
Viesti Kirjoittaja KooMikko. »
-
Viesti Kirjoittaja Nuvi »
Kiersin tossa "lounaaksi" keskustan operaattori ja Mac puljut, eikä yhdestäkään valitettavasti löytynyt ainuttakaan luuria. Ilmeisesti jotain kytkykapuloita olisi jostain voinut liikeiden välisillä toimituksilla saada mutta kun on överi edullinen liittymä ei tuo oikein nappaa. Soneralta muuten sanoivat, että myyvät vain 16GB luuria ilman kytkyä. Ei ihan auennut tuo strategia mutta olkoon... Pitää kysellä josko noita kytkyttömiä 64GB kapuloita jostain kuitenkin löytyisi. Voipi olla, että pitää tilata suoraan Applelta niin voi ainakin pistää bumerangina takaisin, jos on naarmuuntunut tai muuten viallinen yksilö.mika_t kirjoitti:On noita mustia 64 gigaisia kyllä tarjolla, ainakin suurimmat pk-seudun myymälät ovat saaneet toimituksia tällä viikolla, esim. Jumbo. Ei auta kuin kysellä.Nuvi kirjoitti:4S sanoi POKS eli jostain pitäisi saada iP5 64GB (värillä ei väliä). Onko mahdollisesti kyseisiä saatavilla pääkaupunkiseudun tuntumasta ilman X viikon jonoa?
-
Viesti Kirjoittaja KooMikko. »
Toimitusaika 3-4 viikkoaNuvi kirjoitti: Voipi olla, että pitää tilata suoraan Applelta niin voi ainakin pistää bumerangina takaisin, jos on naarmuuntunut tai muuten viallinen yksilö.
-
Viesti Kirjoittaja Bubii »
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
-
Viesti Kirjoittaja Legge »
Mainostavat kaikkia malleja sivuillaan kytkyttömällä hinnalla...melko spedeilyä.Nuvi kirjoitti:Soneralta muuten sanoivat, että myyvät vain 16GB luuria ilman kytkyä.
-
Viesti Kirjoittaja MarkoT »
Elisallako? Soneralla ei ainakaan ollut 64 gigan mustaa tuossa kolmen aikoihin Koskikeskuksen eikä Hämeenkadun liikkeessä.Bubii kirjoitti:Tampereella koskikeskuksessa näytti olevan aika paljon luureja itse sieltä hain yhden 32gb Mustan.
-
Viesti Kirjoittaja waiski »
No, olisit laittanut varauksen Skanssin Elisa shoppiin, sulla olisi jo luuri :-)zippocollector kirjoitti:Turun alue:
Mulla edelleen nimi listalla valkoista 16GB varten sekä Myllyn että Skanssin Soneralla. Tässä kyselin mahdollista arvioita toimituksesta mutta eivät osanneet/saaneet(?) sanoa yhtään mitään...
iPhone 16 Pro Max 256Gt
Apple Watch Ultra 2
Apple TV 4K 128Gt 3. Gen.
-
Viesti Kirjoittaja Pooka »
-
Viesti Kirjoittaja tiiiiiu »
-
Viesti Kirjoittaja Bubii »
Juu ElisallaMarkoT kirjoitti:Elisallako? Soneralla ei ainakaan ollut 64 gigan mustaa tuossa kolmen aikoihin Koskikeskuksen eikä Hämeenkadun liikkeessä.Bubii kirjoitti:Tampereella koskikeskuksessa näytti olevan aika paljon luureja itse sieltä hain yhden 32gb Mustan.
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-
Viesti Kirjoittaja ChrisuN »
Itse itseäni täydentäen. Kävin tänään paikanpäällä Porvoon Expertissä. Myyjä totesi että olen tyyliin 100's kyseliä tänään.... Kertoi että olivat saaneet jonkinlaisen tiedotteen että Lokakuun suhteen saatavuus on heikko.... joten odotellaan sitten. Tai jos jollakulla on tarkempaa tietoa pks iP5 saatavuudesta, niin tieto otetaan kiitollisuudella vastaan.......ChrisuN kirjoitti:Taitaa mennä tovi tai toinenkin ennekuin tuon saa. Ei ole vielä kuulunut Porvoon Expertiltä mitään. Myyjän mukaan olin 1. jonossa 64G valkoista. Noh kait sen sitten jouluksi saa :-)ChrisuN kirjoitti:Synkkäää, on. 28.9 jätetty tiedot jonotuslistalle, ja uuber-innokas myyjä tohotti "ihan varmasti saadaan ensviikolla lisää"... Jepp, se ensviikko tuli ja meni.... Kait tätä sitten kun kuuta nousevaa joutuu odottamaan... noh, oma vika kun en mennyt heti aamusta jonottamaan...
-
Viesti Kirjoittaja Gorde »

-
Viesti Kirjoittaja Buckley »
-
Viesti Kirjoittaja kaffemi »
Kuopion Cittarin Telefinland myyjähän luonnollisesti tietää Applen varastotilanteen ihan just tasan tarkkaan... Huoh.Buckley kirjoitti:Kyselin iPhone 5 tänä iltana Kuopion Päivärannan Cittarin Tele Finland myyjältä. Kaveri ei tiennyt milloin puhelimia saavat mutta kertoi, että Applella on varastot täynnä puhelimia mutta eivät toimita niitä koska haluavat saada vanhemmat mallit myytyä ensin. Melkoinen teoria josta löytyy heti useitakin aukkoja...toisessa liikkeessä kuulin, että ensi viikolla olisi tulossa lisää.
-
Viesti Kirjoittaja tiiiiiu »
-
Viesti Kirjoittaja MrLikeChopin »
T. Benjamin
-
Viesti Kirjoittaja strong »
Kyllähän tuo kytkytön vaihtoehto tuntuu Soneran hinnoittelu-uudistuksen jälkeen ainoalta vaihtoehdolta, jos puhelimen hankkii jostain syystä Soneralta. Jonotuslistamahdollisuushan ko firmalla sentään on, joten sinne vaan listalle voit ilmoittautua ilman ostovelvollisuutta ja voi hankkia muualtakin jos onnistuu aiemmin.Legge kirjoitti:Mainostavat kaikkia malleja sivuillaan kytkyttömällä hinnalla...melko spedeilyä.Nuvi kirjoitti:Soneralta muuten sanoivat, että myyvät vain 16GB luuria ilman kytkyä.
Soneran pitkäaikaisena asiakkaan (> 20 vuotta) ilmettelen kovasti Suomen Soneran omaksumaa liittymästrategiaa. Ilmeisesti tämä käytäntö on ideoitu Ruotsin Telialla tai yhteystyössä Telian kanssa eli mobiilikäytöstä laskutetaan yhä suurempia kuukausimaksuja, ainakin mikäli iPhonen hankkii liittymään kytkettynä. Pelkät dataliittymät ovat ehkä vielä hinnoiteltu hieman järkevämmin.
Soneran iPhone-kytkyihin sisältyy aina puhepaketti ja huokeimmat liittymävaihtoehdot on rajoitettu esim. 1 mbps , x mbps, 7 mpbs:n jne max. nopeuteen, mikä on iPhone5-käytössä järjetöntä. Ja LTE-4G-liittymiin ei voi sisällyttää puhelunsoitto-ominaisuutta. Tämän vuoksi iPhone5:sta tulisi ilmeisimmin käytettyä Elisan LTE-verkossa, sillä SL:n 4G-liittymästä voi sentään soittaa puheluita.
-
Viesti Kirjoittaja Tege »
-
Viesti Kirjoittaja simpp4 »
Juu, eivät kyllä taida.Tege kirjoitti:Vähän vaikuttaa, että Elisalta ei taida ketään ottaa yhteyttä kun tätäkin ketjua lukee...
Soitin itse Elisan aspaan maanantaina ja kyselin 4:s loppulaskun perään, ku sitäkään ei ollut kuullunut vaikka piti tulla parissa päivässä. Aspan mukaan pystyi kyllä tilaamaan/varaamaan Iphone 5 niitten kautta.
Sanoin että mielellään saa pistää mut jonotuslistalle, torstaina kävin sitten Elisa shopitissa jonottamassa sellaiset 45 min ja kysyin löytyykö edes mun varaus sieltä niitten järjestelmästä. Myyjä sitten totesi että ei Elisalla oo mitään jonotus/varaus systeemiä, ei varsinkaan aspan kautta. Eli puhelinta ei ollutkaan varattu, eikä edes voinutkaan varata. Ilmoitusta siitä kun seuraava erä tulee ei voinut myöskään saada.
Ihan takapuoli koko firma mun mielestä, joten Soneran kautta tilasin Valkoisen 5 32GB. Ensi viikolla pitäisi huhujen mukaan tulla seuraava erä... Sitä odotelleessa...
-
Viesti Kirjoittaja Nuvi »
Kaikki loppu. Kukaan myyjä ei tiedä koska tulee. Mikäli väittää tietävänsä, on kyseinen henkilö keksinyt keinon poistaa sulamisjäteet suun kautta.tiiiiiu kirjoitti:Onko pääkaupunkiseudun 16 gigaset valkoswt vieläki loppu? Millon niitä eria alkaa tulla?
-
Juuh itse kun kävin kanssa paikallisesta varaamassa, niin kaveri siinä jonkin aikaa näpytteli ja sanoi, että sori kun kesti. Meillä on täällä tämmönen koko Suomen kattava varausjärjestelmä, että ilmotetaan sitten kun puhelimen voi noutaa täältä.simpp4 kirjoitti:Juu, eivät kyllä taida.Tege kirjoitti:Vähän vaikuttaa, että Elisalta ei taida ketään ottaa yhteyttä kun tätäkin ketjua lukee...
Soitin itse Elisan aspaan maanantaina ja kyselin 4:s loppulaskun perään, ku sitäkään ei ollut kuullunut vaikka piti tulla parissa päivässä. Aspan mukaan pystyi kyllä tilaamaan/varaamaan Iphone 5 niitten kautta.
Sanoin että mielellään saa pistää mut jonotuslistalle, torstaina kävin sitten Elisa shopitissa jonottamassa sellaiset 45 min ja kysyin löytyykö edes mun varaus sieltä niitten järjestelmästä. Myyjä sitten totesi että ei Elisalla oo mitään jonotus/varaus systeemiä, ei varsinkaan aspan kautta. Eli puhelinta ei ollutkaan varattu, eikä edes voinutkaan varata. Ilmoitusta siitä kun seuraava erä tulee ei voinut myöskään saada.
Ihan takapuoli koko firma mun mielestä, joten Soneran kautta tilasin Valkoisen 5 32GB. Ensi viikolla pitäisi huhujen mukaan tulla seuraava erä... Sitä odotelleessa...
Tosin 4S kanssa kävi niin, että kun tein varauksen, viikon sisään ei kuulunut mitään. Kävin paikalla kysymässä, että onkohan jo luuria kun varasin. Sanoi, että ei täällä koskaan ole ollut varauslistaa mutta onneakin oli kun olivat saaneet ison erän hyllyyn.
-
Viesti Kirjoittaja Rutku »

Nappaa tästä 500MB lisätilaa Dropboxiin rekisteröityessä: https://www.dropbox.com/referrals/AACRr ... 0EfR6M1QO0
-
Viesti Kirjoittaja tuomas92 »
-
Viesti Kirjoittaja ninokoo »
Mulle kyllä soittivat Kuopion Elisa Shopitista. Oisko ollut viime viikon keskiviikko tai torstai. Mustan kolmekakkosen varasin sieltä 29. päivä. Kieltäydyin koska ehdin tehdä sopimuksen Danalle ja saada viallisen luurin.Tege kirjoitti:Vähän vaikuttaa, että Elisalta ei taida ketään ottaa yhteyttä kun tätäkin ketjua lukee...
-
Sitten ei välttämättä tartte itse juoksennella paikasta toiseen. Eiköhän ne ajankanssa yhteyttä ota. 32 musta itellä kanssa tulossa kun siihen tottunut.ninokoo kirjoitti:Mulle kyllä soittivat Kuopion Elisa Shopitista. Oisko ollut viime viikon keskiviikko tai torstai. Mustan kolmekakkosen varasin sieltä 29. päivä. Kieltäydyin koska ehdin tehdä sopimuksen Danalle ja saada viallisen luurin.Tege kirjoitti:Vähän vaikuttaa, että Elisalta ei taida ketään ottaa yhteyttä kun tätäkin ketjua lukee...
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka