iPhone 5 käyttökokemukset
-
Re: iPhone 5 käyttökokemukset
Viesti Kirjoittaja MasBe »
Oletin sen olevan iOS6:n bugi ennemminkin
Apple iMac late 2012
Apple iPhone 5 16Gb White
Apple iPad 2 32Gb WiFi Musta
Apple iPod Nano 8Gb Musta
-
Viesti Kirjoittaja Lappalainen »
Mun puhelimesta löytyy myös tuokin vikainf kirjoitti:Täältä löytyy tuo vika, mutta veikkaanpa että tuo korjataan softalla.salmaster kirjoitti:http://www.kauppalehti.fi/etusivu/iphon ... 1210279359
Onko jutun kuvailemaa ongelmaa ollut täällä kellään? Ainahan näitä viallisia puhelimia tulee mutta onkin aivan eri asia kuinka laajaa se todellisuudessa on. Mutta siis onko täällä kellään ilmennyt tätä ongelmaa?
Itsellä tuota tapahtuu ainoastaan App Storen kanssa kun syöttää tilin salasanaa.

-
Viesti Kirjoittaja twstd_ »
Ja myös täältä, ei kyllä vaikuta mihinkään toiminnallisesti.Lappalainen kirjoitti:Mun puhelimesta löytyy myös tuokin vikainf kirjoitti:Täältä löytyy tuo vika, mutta veikkaanpa että tuo korjataan softalla.salmaster kirjoitti:http://www.kauppalehti.fi/etusivu/iphon ... 1210279359
Onko jutun kuvailemaa ongelmaa ollut täällä kellään? Ainahan näitä viallisia puhelimia tulee mutta onkin aivan eri asia kuinka laajaa se todellisuudessa on. Mutta siis onko täällä kellään ilmennyt tätä ongelmaa?
Itsellä tuota tapahtuu ainoastaan App Storen kanssa kun syöttää tilin salasanaa.
-
Viesti Kirjoittaja MusicDoesMatter »
Itse olen digannut iPhone 4:stä ja 4S:stä todella paljon juuri sen takia, että ne ovat painavampia ja jykevämpiä kuin esim. kaikenmaailman Samsungin muovihelvetit. Tuo paljon parjattu lasitakaosakin tuntuu kädessä todella hyvältä ja on minulla kestänyt aivan mallikkaasti. iPhone 5:hän on huomattavasti kevyempi, mutta tämän ei tietysti välttämättä tarvitse tarkoittaa sitä, että se tuntuisi kädessä halvalta niin kuin Galaxy S:t, sillä laadukkuushan voi rakentua monista asioista. Ja kyllä helpointa olisi selvittää asia etsimällä myymälästä tuo puhelin ja kokeilemalla omaan käteen, mutta enpä ole vielä ehtinyt.
Mitä mielipiteitä? Erityisesti kiinnostaisi niiden ihmisten mieliiteet, jotka jakavat oman mielipiteeni nelosen ja ässän laadukkaasta fiiliksestä.
Mac Mini mid 2011 Core i5 2,5GHz, 8GB DDR3, 60GB Kingston SSDNow V+200, OS X 10.9
MacBook Air mid 2012 13", 4GB DDR3, 128 GB SSD, OS X 10.9
-
Viesti Kirjoittaja MasBe »
Vaikka 5 tuntuukin painonsa puolesta hieman lelumaisemmalta kuin 4/4S, niin puhelin on kuitenkin laadukkaan oloinen jämäkkyytensä ansiosta.MusicDoesMatter kirjoitti:Kyselisin ihan mielenkiinnosta miltä iPhone 5 tuntuu kädessä?
Itse olen digannut iPhone 4:stä ja 4S:stä todella paljon juuri sen takia, että ne ovat painavampia ja jykevämpiä kuin esim. kaikenmaailman Samsungin muovihelvetit. Tuo paljon parjattu lasitakaosakin tuntuu kädessä todella hyvältä ja on minulla kestänyt aivan mallikkaasti. iPhone 5:hän on huomattavasti kevyempi, mutta tämän ei tietysti välttämättä tarvitse tarkoittaa sitä, että se tuntuisi kädessä halvalta niin kuin Galaxy S:t, sillä laadukkuushan voi rakentua monista asioista. Ja kyllä helpointa olisi selvittää asia etsimällä myymälästä tuo puhelin ja kokeilemalla omaan käteen, mutta enpä ole vielä ehtinyt.
Mitä mielipiteitä? Erityisesti kiinnostaisi niiden ihmisten mieliiteet, jotka jakavat oman mielipiteeni nelosen ja ässän laadukkaasta fiiliksestä.
Apple iMac late 2012
Apple iPhone 5 16Gb White
Apple iPad 2 32Gb WiFi Musta
Apple iPod Nano 8Gb Musta
-
Viesti Kirjoittaja masa »
Samanlaiset kokemukset.MasBe kirjoitti:Vaikka 5 tuntuukin painonsa puolesta hieman lelumaisemmalta kuin 4/4S, niin puhelin on kuitenkin laadukkaan oloinen jämäkkyytensä ansiosta.MusicDoesMatter kirjoitti:Kyselisin ihan mielenkiinnosta miltä iPhone 5 tuntuu kädessä?
Eilen hypistelin Applestoressa iPhone 5:sia. Keveys oikeesti tuntuu mutta ei kuitenkaan muovisen leluisa. Koko on kasvaneesta korkeudesta huolimatta ainakin pitkille sormilleni vielä hyvä.
-
Viesti Kirjoittaja Kauppalopo »
-
Viesti Kirjoittaja gravie »
e: Emännän puhelin löytää oman iPhoneni ja tällöin paritus onnistuu. Tuon kaijuttimen kanssa ei tietty onnistu näin..
-
Viesti Kirjoittaja Legge »
https://discussions.apple.com/message/19734330#19734330
Itse todistin saman eilen, kun tuli pitkästä aikaa salamaa käytettyä. Buutti korjasi tilanteen.
-
Viesti Kirjoittaja skip »
Legge kirjoitti:Kukaan törmännyt tummiin kuviin salaman kanssa?
Itse todistin saman eilen, kun tuli pitkästä aikaa salamaa käytettyä. Buutti korjasi tilanteen.
Kyllä. Salamalla tulee käyttökelvottomia kuvia, sillä salama välähtää liian aikaisin.
https://www.dropbox.com/referrals/NTU0MTcwODg5
-
Viesti Kirjoittaja tjarvine »
-
Viesti Kirjoittaja arttula »
Se siis laukeaa ennenaikaisesti ? Noloa...skip kirjoitti: Kyllä. Salamalla tulee käyttökelvottomia kuvia, sillä salama välähtää liian aikaisin.
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
Sellaisia, jotka osaavat laskea, ja sellaisia, jotka eivät osaa.
-
Viesti Kirjoittaja strong »
Pari kertaa tuollaista ilmeni, mutta ei nyt muutamaan viikkoon iPhone5:ssani.salmaster kirjoitti:http://www.kauppalehti.fi/etusivu/iphon ... 1210279359
-
Viesti Kirjoittaja Lappalainen »
Sama ongelma täällä.Kuvat alivalottuu ihan täysin.En kyllä ymmärrä miten applelta tulee talläistä paskaa ulos.Mun puhelimessa on kaikki nämä ongelmat mitä tässä keskustelussa on ollut.skip kirjoitti:Legge kirjoitti:Kukaan törmännyt tummiin kuviin salaman kanssa?
Kyllä. Salamalla tulee käyttökelvottomia kuvia, sillä salama välähtää liian aikaisin.
-Kuvat purppuraa vaikka otat jo hieman hämärämmässä kuvan
-Robotti äänet
-Näyttö alkaa väriseen
-Salama ei toimi kunnolla
-Wlan kentät hyppii miten sattuu
-
Viesti Kirjoittaja SeeKoo »
Iphone 5 ei suostu toimimaan macbook pron kans ku aina hetkittäin.
Vähä väliä tulee teksti että usb laite sai liikaa virtaa jne.
Kumma kyllä kaikki muut usb laitteet ja iphone 4 toimii ongelmitta, sekä tää vitonen toimii windows koneessa ongelmitta.
-
Viesti Kirjoittaja paulaw »
Moi,salmaster kirjoitti:http://www.kauppalehti.fi/etusivu/iphon ... 1210279359
Mulla tuota esiintyy, laitteena 4S. Saattaa olla siis tuossa iOS 6:ssa tuo vika. Päivitys on tulossa, korjautunee siinä. Vaikuttaa ohjelmiston vialta nimittäin. Aiemmin tuota ei ole esiintynyt.
-
Viesti Kirjoittaja Robinson Crusoe »
Omat plussat ja miinukset:
+ keveys
+ akkukestävyys (jaksaa parhaimmillaan kokonaisen päivän)
+ näyttö (sopiva resoluutio/koko-suhde)
+ fyysinen koko (mahtuu hyvin käteen)
+ nettisivujen mobiiliversiot aukeaa aina (verrattuna Desireen)
+ subjektiivinen laatufiilis (luuri tuntuu yhdestä kappaleesta veistetyltä)
Kolme isoa miinusta
1) Fonecta Caller ei näytä saapuvan puhelun yhteystietoja (iOS ei päästä kolmannen osapuolen softaa räpeltämään puhelintoiminnon kanssa?)
2) Dropboxin automatic camera upload ei toimi taustalla (vaatii aina Dropbox ohjelman avaamista?)
3) Wifi hotspot (oma yhteyspiste) nousee kiusallisen hitaasti pystyyn (pystyykö asentamaan kolmannen osapuolen WiFi hotspotin?)
Pienet miinukset:
- back-nappulan puuttuminen (ohjelmissa takaisin liikkuminen vaatii sormen viemistä ylävasemmalle)
- näyttöä katsomalla ei selviä onko puhelin äänettömällä
- Lightning-liitin (erilaisuus ja saatavuus vs. micro-USB)
-
Viesti Kirjoittaja LeMansBlau »
Mulla kun toi aiempi versio on lentäny varmaan 20 kertaa maahan, joista useasti myös asfaltille ja reunukset/nurkat syvillä kolhuilla ja naarmuilla. Nelosen kirkas metalli pinta ei näytä silti kovin pahalta, vaikka naarmuja onkin. Eli onko tän takia otettava valkonen, jossa reunat on kirkkaat vai onko mustan mallin kehykset läpi asti tummat?
-
Viesti Kirjoittaja E-W »
Pinnassa.LeMansBlau kirjoitti:Onko mustan iP5 metallikehyksen tummasävy vaan pinnassa?
Mulla kun toi aiempi versio on lentäny varmaan 20 kertaa maahan, joista useasti myös asfaltille ja reunukset/nurkat syvillä kolhuilla ja naarmuilla. Nelosen kirkas metalli pinta ei näytä silti kovin pahalta, vaikka naarmuja onkin. Eli onko tän takia otettava valkonen, jossa reunat on kirkkaat vai onko mustan mallin kehykset läpi asti tummat?
A13 7" Capacitive Touch Screen Android 4.0 Tablet PC w/ TF / Camera / Wi-Fi / G-Sensor - Black.
Compaq Prolinea 4/33.
-
Viesti Kirjoittaja KooMikko. »
Et ole vissiin lukenut yhtään mistä laatuongelmista iPhone 5 kärsii. Olisko se runko läpeensä mustaa alumiinia vai olisko se anodisoitu.LeMansBlau kirjoitti:Onko mustan iP5 metallikehyksen tummasävy vaan pinnassa?
http://taskumuro.com/iphone-5n-alumiini ... ongelmista
-
Viesti Kirjoittaja antoine »
Myös lightning ja uudet kartat ovat minusta isoja plussia. Ainoan varsinaisen ongelman muodostaa iTunes Match, joka ei vieläkään löydä kaikkia artisteja ja levyjä; tämäkin taitaa olla kiinni iOS 6:sta.
Suomen suuren seistä pitää!
Kesken kahden vieraan verta
tohdi itses olla kerta!
–Eino Leino, Tähtiharha
-
Viesti Kirjoittaja LeMansBlau »
KooMikko. kirjoitti: Et ole vissiin lukenut yhtään mistä laatuongelmista iPhone 5 kärsii. Olisko se runko läpeensä mustaa alumiinia vai olisko se anodisoitu.
http://taskumuro.com/iphone-5n-alumiini ... ongelmista
Eli mustasta valkoiseen mennään uuteen malliin vaihdettaessa.E-W kirjoitti: Pinnassa.
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
-
Viesti Kirjoittaja k@ke »
-
Viesti Kirjoittaja tuomas92 »
Itse en voisi pitää plussana tällaista akkukestoa. Tietysti jos tuo HTC ei ole edes päivää jaksanut niin siihen verrattuna varmasti, mutta iPhone 4:n akkukestoon tottuneena (sen kanssa pärjäsi ainakin ennen iOS 6:sta yhdellä latauksella ja kevyellä käytöllä useammankin päivän) tuo kuulostaa kuitenkin huolestuttavan huonolta.Robinson Crusoe kirjoitti:Vaihdoin pari viikkoa sitten HTC Desire HD:sta iPhone 5:seen.
Omat plussat ja miinukset:
+ akkukestävyys (jaksaa parhaimmillaan kokonaisen päivän)
-
Viesti Kirjoittaja kaffemi »
Voi olla, että liiallistikin osittain, mutta onhan tuokin aika naurettavaa sanoa, että ei tässä mitään ongelmaa ole - kun luuri on ollut käytössä muutaman hassun viikonk@ke kirjoitti:Tästä mustan iP5:n naarmuuntumisesta on tehty ehkä turhan iso numero netissä ja uutisissa. Ainakin oma musta iP5 on säilynyt naarmuitta, ihan normaalissa joka päiväisessä käytössä. Se, että puhelin on heti uutena naarmuilla on eri asia. En ole vain vielä koskaan nähnyt puhelinta, joka ei naarmuuntuisi samoissa testeissä, mitä iP5:lle on tehty. Kyllä se muovikin naarmuuntuu avaimilla yms. hinkkaamalla.
![Pettynyt [:/]](./images/smilies/icon_eek.gif)
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka