Apple TV ja Elisa Internet, fail ?
Apple TV ei saa yhdistettyä Apple Storeen sen jälkeen kun on vuokrannut elokuva, maksu kyllä menee perille koska se näkyy tilauksena iTunesin tilillä.
Elokuvan tilaus ei kuitenkaan päivity Apple TV:lle saakka vaan Apple TV jää junnaamaan kohtaa "Yhdistetaan iTunes Storeen".
Trailerit toimii, ja kaikkea muuta sisältöä pääsee katsomaan kuten iTunes Festival.
Kytkin sekä reititin resetoitu.. Onko tuohon Apple Store juttuu tullut jotain muutoksia jonka takia se olisi nyt loppunut toimimasta Elisan Laajakaista verkossa ? Pari viikkoa sitten kaikki kun on vielä toiminut moitteitta. Nyt laite ei saa enään mitään yhteyttä Applelle, trailereita ja iTunes Festifaalin sisältöä lukuunottamatta.
Ymmärtäisin jos ei edes trailerit toimisi mutta kun ne toimii...
Laitteen resetoinnin jälkeen myöskään laitteen aktivointi ei näyttäisi menevän kunnolla läpi..
Kokeilin Apple TV:tä kännykkäni WiFin:n kautta Soneran verkkoon ja silloin kaikki näytti toimivan moitteitta.
Onko kukaan muu törmännyt vastaavaan vikaan lähiviikkoina Apple TV:llä joka on Elisan Internetissä ?
Haluaisin saada varmistuksen että onko vika Elisan reitityksissä ja koskeeko vika myös muita Apple TV:n käyttäjiä koska laite näytti toimivan muun operaattorin verkossa kuten pitääkin..
Apple TV & Elisa Internet
Keskustelua Mac-yhteensopivista laitteista
13 viestiä
• Sivu 1/1
-
Apple TV & Elisa Internet
Viesti Kirjoittaja mn69 »
-
Re: Apple TV & Elisa Internet
Viesti Kirjoittaja jomppa »
Täällä on myös jääty junnaamaan, kun Storeen pitäisi yhdistää (Saunalahden verkko). AppleTV:n virtajohdon irroitus hetkeksi on tuossa vaiheessa auttanut 100% varmasti.
iPad Pro 10.5"/256GB
6xiPod +iPhone 15 Pro
AppleTV
Apple Watch S10
6xiPod +iPhone 15 Pro
AppleTV
Apple Watch S10
-
Viesti Kirjoittaja batbug »
ATV2 (JB), ATV3, Elisa 250/50 kuitu ja ainakin jenkkistoresta leffat ja sarjat nakyy ongelmitta.
-
Kyseessä uusin Apple TV:n malli.
Virtakin otettu pois päältä, ja laite resetoitu.
Kokeilin jopa erillisellä ADSL-päätelaiteella, ei saa tietoja iTunes Storen suunnalta Apple TV:hen saakka.
Koomista on se että elokuvan tilaus menee Apple Storeen mutta elokuvan ostotieto ei ikinä päivity takaisin Apple TV:lle ja elokuvaa ei saa käynnistettyä. Trailereita ja kaikkea muuta sisältöä kyllä pääsee katomaan niin kauan kun ei tarvi kommuikoida lisenssitietojen siirota apple palvelimille..
Lisäfeaturena sellainen hauska ominaisuus että kun yrittää laittaa kuvavirtaa päälle niin kertoo hetken aikaa: Otetaan yhteyttä...
sitten tulee viesti "Ei voida kirjautua, Apple TV ei voi yhdistää palvelimelle juuri nyt. Yritä myöhemmin uudelleen"
Eli jos ADSL-linjan yhteys testattu kahdella eri resetoidulla ADSL päätelaitteella laitteella sekä Apple TV resetoituna ei lähde toimimaan...
... Kännykän WiFI yhteyden kautta Apple TV taas toimii moitteita ( tosin leffoja ei oikein voi katsella kun ei riitä kaistaa
Eli tässä tapauksessa ei vika oikein voi olla muussa kuin Elisan yhteydessä.. kun toisella yhteydellä toimii moitteitta.
Pitää yrittää saada apua Elisalta, se tosin ei kovin helppoa tällaisissa tapauksissa.. puhelintuki kun lukee valmiita listoja ja kehoittaa käyttämään Elisa avustajaa.. vikailmoituksiin ei kukaan ota yhteyttä, ja todellisen teknisen yhteyshenkilön kanssa ei pääse mihinkään yhteyksiin tai tekemisiin kuka oikeasti voisi tarkistaa ja korjata kyseisen laajakaistaongelman. Normaali asiakastuen kautta tällaiset ongelmat kun ei ikävä kyllä ratkea..
Ei oikein jaksaisi alkaa virittelemään vpn:n siltoja ja muite extra reitityksiä pihalle elisan verkosta jos palvelun pitäisi sieltä suoraankin toimia kuten ennen on toiminut.
Kuten edellisestä viestistä huomaan niin ainakin Elisan valokuidun kautta palvelu näyttäisi pelaavan, lieneekö sitten ongelma Tampereen alueen Elisa ADSL yhteydessä ja protokollien reitityksissä ? Vain Elisa tietää... muttei kerro..
Olisi kiva päästä vuokraamaan leffoja Applelta siten että niitä pääsisi myös katsomaan, nyt menee vain maksu mutta leffaa ei pääse katsomaan
Mielenkiinnolla odotan kuinka kauan menee että Elisan kautta saan asian selvitettyä kuntoon... hieman hankalaa on välillä kuluttajan asemassa saada asioita kuntoon operaattorien suuntaan jos vika on hiemankin tavanomaisuudesta poikkeava.. Tiedä sitten pitäisikö yrittää postata kyseisen ongelman viesti myös tuonne Elisan foorumille josko sen sieltä lukisi joku reitityksistä vastaava henkilö jolla oikeasti olisi poweria korjata ongelma..
Kiitos vastauksista, laitan lisäinfoa kun selviää mihin liikenne Apple TV:n liikenne tökkäsi
Virtakin otettu pois päältä, ja laite resetoitu.
Kokeilin jopa erillisellä ADSL-päätelaiteella, ei saa tietoja iTunes Storen suunnalta Apple TV:hen saakka.
Koomista on se että elokuvan tilaus menee Apple Storeen mutta elokuvan ostotieto ei ikinä päivity takaisin Apple TV:lle ja elokuvaa ei saa käynnistettyä. Trailereita ja kaikkea muuta sisältöä kyllä pääsee katomaan niin kauan kun ei tarvi kommuikoida lisenssitietojen siirota apple palvelimille..
Lisäfeaturena sellainen hauska ominaisuus että kun yrittää laittaa kuvavirtaa päälle niin kertoo hetken aikaa: Otetaan yhteyttä...
sitten tulee viesti "Ei voida kirjautua, Apple TV ei voi yhdistää palvelimelle juuri nyt. Yritä myöhemmin uudelleen"
Eli jos ADSL-linjan yhteys testattu kahdella eri resetoidulla ADSL päätelaitteella laitteella sekä Apple TV resetoituna ei lähde toimimaan...
... Kännykän WiFI yhteyden kautta Apple TV taas toimii moitteita ( tosin leffoja ei oikein voi katsella kun ei riitä kaistaa

Eli tässä tapauksessa ei vika oikein voi olla muussa kuin Elisan yhteydessä.. kun toisella yhteydellä toimii moitteitta.
Pitää yrittää saada apua Elisalta, se tosin ei kovin helppoa tällaisissa tapauksissa.. puhelintuki kun lukee valmiita listoja ja kehoittaa käyttämään Elisa avustajaa.. vikailmoituksiin ei kukaan ota yhteyttä, ja todellisen teknisen yhteyshenkilön kanssa ei pääse mihinkään yhteyksiin tai tekemisiin kuka oikeasti voisi tarkistaa ja korjata kyseisen laajakaistaongelman. Normaali asiakastuen kautta tällaiset ongelmat kun ei ikävä kyllä ratkea..
Ei oikein jaksaisi alkaa virittelemään vpn:n siltoja ja muite extra reitityksiä pihalle elisan verkosta jos palvelun pitäisi sieltä suoraankin toimia kuten ennen on toiminut.
Kuten edellisestä viestistä huomaan niin ainakin Elisan valokuidun kautta palvelu näyttäisi pelaavan, lieneekö sitten ongelma Tampereen alueen Elisa ADSL yhteydessä ja protokollien reitityksissä ? Vain Elisa tietää... muttei kerro..
Olisi kiva päästä vuokraamaan leffoja Applelta siten että niitä pääsisi myös katsomaan, nyt menee vain maksu mutta leffaa ei pääse katsomaan

Mielenkiinnolla odotan kuinka kauan menee että Elisan kautta saan asian selvitettyä kuntoon... hieman hankalaa on välillä kuluttajan asemassa saada asioita kuntoon operaattorien suuntaan jos vika on hiemankin tavanomaisuudesta poikkeava.. Tiedä sitten pitäisikö yrittää postata kyseisen ongelman viesti myös tuonne Elisan foorumille josko sen sieltä lukisi joku reitityksistä vastaava henkilö jolla oikeasti olisi poweria korjata ongelma..
Kiitos vastauksista, laitan lisäinfoa kun selviää mihin liikenne Apple TV:n liikenne tökkäsi

Viimeksi muokannut mn69, 13.10.2012 klo 10.24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Toys: iMac 27, MacBook Pro, Uusi iPad, iPhone 4, Apple TV, Apple AirPort Express
-
Viesti Kirjoittaja batbug »
Onnistuuko leffojen katselu itunesin kautta macissa? Lienee samassa purkissa kuitenkin kiinni?
-
Viesti Kirjoittaja jupasa »
Tämä liittynee 5.1:n mukana tulleeseen bugiin, jonka myötä myöskään kuvavirta ja WSJ eivät kaikilla käyttäjillä saa yhteyttä. Useimmilla tuntuu toimivan WiFinä, mutta ei ethernetillä. Ainakin minulla on oire juuri tämä. Asia liittyy jotenkin modeemin asetuksiin, koska minulla toimii toisella modeemilla, mutta ei toisella. Elokuvan vuokrausta en ole kokeillut.
Keskustelua kuvavirran toimimattomuudesta täällä:
https://discussions.apple.com/thread/43 ... 0&tstart=0
Myös minulla oli ongelmana se, että aktivointi ei resetoinnin jälkeen toiminut ethernetin kautta.
Myös minulla oli ongelmana se, että aktivointi ei resetoinnin jälkeen toiminut ethernetin kautta.
Viimeksi muokannut jupasa, 14.10.2012 klo 0.04. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Juha
-
Uskomatonta, vika todallakin on Apple TV:n uudessa firmiksessä. Kiitos Jupa, pelastit päiväni !jupasa kirjoitti:Tämä liittynee 5.1:n mukana tulleeseen bugiin, jonka myötä myöskään kuvavirta ja WSJ eivät kaikilla käyttäjillä saa yhteyttä. Useimmilla tuntuu toimivan WiFinä, mutta ei ethernetillä. Ainakin minulla on oire juuri tämä. Asia liittyy jotenkin modeemin asetuksiin, koska minulla toimii toisella modeemilla, mutta ei toisella. Elokuvan vuokrausta en ole kokeillut.
Ethernet piuha irti ja kytkentä omaan Elisa ADSL:n Wifi verkkoon auttoi. Eli tällä hetkellä kyseisen laitteen ethernet portti on siis käyttökelvoton.
Olen tässä kerennyt tekemään aika monta juttua saadakseni laitteen toimimaan, ja sitten vika on kuin onkin itse laitteessa. Viimeiseksi tuota apple tv:tä epailin kun se kerran toimi kännykän kautta WiFi:llä, vaan eipä tullut mieleen että ethernet porttikin voidaan saada Firmispäivityksessä sekaisin.
Elisan ADSL toimii kuin toimiikin, vaikka se jo jossain vaiheessa näytti että jäisi ainoaksi vikavaihtoehdoksi. Mutta ei, ... Elisan ADSL toimii ja pelittää kuten pitääkin. Eli tässä tapauksessa Elisa saa puhtaat paperit

Kiitos Jupalle ja kaikille muille asiaan vastanneille. Mahtava foorumi tämä hopeinen omena, arvasin että täältä löytyy apu, ja niin kävikin

Nyt jäädään odottelemaan uutta firmispäivitystä joka toivottavasti korjaa kyseisen bugin..
Kiitos

Toys: iMac 27, MacBook Pro, Uusi iPad, iPhone 4, Apple TV, Apple AirPort Express
-
Viesti Kirjoittaja Moppeman »
Itse olen tämän päivän ja eilisen taistellut APTV3:n kanssa kun ei niin mikää tunnu pelaavan. Virtajohto oli ollut muutaman tunnin irti, ja kun laitoin virrat päälle takaisin, niin laite tuntuu jumittavan ikuisiksi ajoiksi "Setting date and time" ruutuun. Täydellisen restoren olen tehnyt ja wlan-purkista on ollut virrat pois mutta ei auta. Nettiyhteytenä on Toasin tarjoama, joten minulla ei ole hajuakaan kenen kautta se menee, olisiko Elisa? Aikaisemmin kaikki on pelannut loistavasti ja elokuviakin ehdin jo muutaman katsella. Mikä avuksi?
-
Viesti Kirjoittaja zippocollector »
Meillä samanmoinen probleema kun yrittää leffavuokrausta Apple TV:n kautta.
Trailerit ym näkyy kyllä mutta sitten kun valitsee sen "vuokraa" niin hetken surraa mutta sitten lävähtää ilmoitus ruutuun jotenkin että "Ei voida kirjautua, Apple TV ei voi yhdistää palvelimelle juuri nyt. Yritä myöhemmin uudelleen". Ja yritetty on...
Meillä Apple TV ei ole yhteydessä suoraan nettiin eikä myöskään TV vaan molemmat ovat langattomassa verkossa. Ja laajakaista on siis Elisan.
Itse kun on ihan tumpelo näiden teknisten hienouksien kanssa niin ei oikein tiedä mitä tekisi muuta kuin ottaa virrat pois kaikista ja käynnistää uudelleen...
?
EDIT: tarkennuksena sen verran että veloituskaan ei tililtä kyllä lähde, ei ainakaan ole tullut ilmoitusta leffavuokrasta.
Trailerit ym näkyy kyllä mutta sitten kun valitsee sen "vuokraa" niin hetken surraa mutta sitten lävähtää ilmoitus ruutuun jotenkin että "Ei voida kirjautua, Apple TV ei voi yhdistää palvelimelle juuri nyt. Yritä myöhemmin uudelleen". Ja yritetty on...
Meillä Apple TV ei ole yhteydessä suoraan nettiin eikä myöskään TV vaan molemmat ovat langattomassa verkossa. Ja laajakaista on siis Elisan.
Itse kun on ihan tumpelo näiden teknisten hienouksien kanssa niin ei oikein tiedä mitä tekisi muuta kuin ottaa virrat pois kaikista ja käynnistää uudelleen...

EDIT: tarkennuksena sen verran että veloituskaan ei tililtä kyllä lähde, ei ainakaan ole tullut ilmoitusta leffavuokrasta.
Viimeksi muokannut zippocollector, 16.10.2012 klo 9.40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Otithan Ethernet piuhan irti ja käytät laitetta vain langattoman WiFi:n yli ?Moppeman kirjoitti:Itse olen tämän päivän ja eilisen taistellut APTV3:n kanssa kun ei niin mikää tunnu pelaavan. Virtajohto oli ollut muutaman tunnin irti, ja kun laitoin virrat päälle takaisin, niin laite tuntuu jumittavan ikuisiksi ajoiksi "Setting date and time" ruutuun. Täydellisen restoren olen tehnyt ja wlan-purkista on ollut virrat pois mutta ei auta. Nettiyhteytenä on Toasin tarjoama, joten minulla ei ole hajuakaan kenen kautta se menee, olisiko Elisa? Aikaisemmin kaikki on pelannut loistavasti ja elokuviakin ehdin jo muutaman katsella. Mikä avuksi?
Mikäli oikein käsitin niin yksi bugeista liittyy juurikin tuohon Network Time Protocollaan jolla laite yrittää saada aika ja päivämäärätietoja Applelta.
Mitä tuolta Applen foorumeilta tuli luettua niin osa Apple TV käyttäjistä kyllästyi uuden firmiksen kiukutteluun..
Micro usb piuha tietokoneen ja Apple TV:n väliin. iTunes auki ja Apple TV:hen virta ja firmiksen palauttaminen vanhempaan versioon...
-
Viesti Kirjoittaja Moppeman »
Wifillä on ollut aina yhdistettynä, ja sain systeemit toimimaan kun yhdistin APTV:n iphone neloseeni omalla yhteyspisteellä niin sen jälkeen kelpasi taas oikeakin wlan-laatikon yhteys. Mystisiä laitteita.mn69 kirjoitti:Otithan Ethernet piuhan irti ja käytät laitetta vain langattoman WiFi:n yli ?Moppeman kirjoitti:Itse olen tämän päivän ja eilisen taistellut APTV3:n kanssa kun ei niin mikää tunnu pelaavan. Virtajohto oli ollut muutaman tunnin irti, ja kun laitoin virrat päälle takaisin, niin laite tuntuu jumittavan ikuisiksi ajoiksi "Setting date and time" ruutuun. Täydellisen restoren olen tehnyt ja wlan-purkista on ollut virrat pois mutta ei auta. Nettiyhteytenä on Toasin tarjoama, joten minulla ei ole hajuakaan kenen kautta se menee, olisiko Elisa? Aikaisemmin kaikki on pelannut loistavasti ja elokuviakin ehdin jo muutaman katsella. Mikä avuksi?
Mikäli oikein käsitin niin yksi bugeista liittyy juurikin tuohon Network Time Protocollaan jolla laite yrittää saada aika ja päivämäärätietoja Applelta.
Mitä tuolta Applen foorumeilta tuli luettua niin osa Apple TV käyttäjistä kyllästyi uuden firmiksen kiukutteluun..
Micro usb piuha tietokoneen ja Apple TV:n väliin. iTunes auki ja Apple TV:hen virta ja firmiksen palauttaminen vanhempaan versioon...
-
Viesti Kirjoittaja zippocollector »
No tänään se vuokraus toimi Apple TV:n kautta ihan normisti... Kaikista vaan virrat pois/päälle, viimeksi tais jäädä tuo ATV ottamatta irti seinästä ...
-
Viesti Kirjoittaja Vekseli »
Törkeän outoa. Täällä ihmeteltiin samaa virheilmoitusta kun ei vuokratut leffat lähde pyörimään!
Olin ATV3:n laittanut piuhalla kiinni welhon modeemiin kun ajattelin, että 1080p leffat latautuis tällä nopeemmin. Onneks löydin tän topicin! Vai että bugi firmiksessä! Ei juma että laskee (taas) Applen pisteet täällä päässä!
Olin ATV3:n laittanut piuhalla kiinni welhon modeemiin kun ajattelin, että 1080p leffat latautuis tällä nopeemmin. Onneks löydin tän topicin! Vai että bugi firmiksessä! Ei juma että laskee (taas) Applen pisteet täällä päässä!

mb pro 13" 2.26 ghz 4 gb 160 gb | iPhone 3G 16gb factory unlocked | iPodTouch 16 gb (ostakaa pois)
13 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu laitteista”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka