.Mac valitusta
-
.Mac valitusta
Viesti Kirjoittaja MacAntti »
-iDisk on aivan järkyttävän hidas ja saattaa jumiuttaa koko koneen tuntikausiksi. Joskus toimii nopeammin, joskus taas kuin täi tervassa. Eihän sellaisesta palvelusta ole mihinkään, johon ei voi luottaa. Jos pitäisi jotain siirtää iDiskille ja aikaa on vähän, ei työhommissa ole mahdollisuutta kokeilla, joskohan tällä kertaa iDisk toimisi nopeammin vai käyköhän niin, että joudun väkivalloin käynnistämään järjestelmän uudelleen.
-homepage-viritelmä on varmaankin tarkoitettu lasten leikkeihin. Ensivaikutelma on positiivinen. Systeemissä on varmaankin tavoiteltu helppokäyttöisyyttä, mutta kun sitä yrittää käyttää johonkin todelliseen hommaan, paljastuu sen joustamattomuus ja hankaluus. Miten esim. voi viitata vaikkapa yksittäiseen kuvaan jostain .macin ulkopuolelta. Mihin hemmettiin kuva pitää tallentaa, jotta siihen on suora URL-osoite?
-sähköpostissa on samanlaista viivettä kuin Hotmailissa, joka on sentään ilmainen.
-groups-palvelua voi käyttää vain jokin mac-yhteisö, jossa kaikilla on .mac-tunnus.
Ggrrrrr. [:@] No onneksi Backup-työkalu on toimiva ja tarpeellinen ja iPhoton kuvagalleriat toimii suht hyvin .macin kanssa, että saa rahoilleen edes jotain vastinetta.
Jos nyt oman mielipiteensä saa kertoa, niin mun mielestä .mac edustaa eilisen Applea. Eikös koko systeemi ole peruja jostain viime vuosituhannen nettipalvelusta, josta Apple päättikin alkaa laskuttamaan nettihuuman haihduttua. Nykyisellään se ei kyllä millään tavalla tue mielikuvaa edelläkävijä-Applesta. Parempi kun lopettaisivat koko palvelun vähin äänin.
-
Re: .Mac valitusta
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
- homepage tekee just sen mitä lupaa. Ja jos tarviit muut, tee sivusi itse, kopioi ne omaan kansioonsa iDiskillä ja linkitä HomePageen. Ja silloin voit viitata just minne haluat.
- .mac mailin paras puoli on just sen luotettavuus, toimii mistä vain milloin vain.
- groupsia olen vasta käyttänyt vähän aikaa ja siinä ryhmässä olen ainoa jolla on mac tai .mac tunnus.
- toivottavasti sitä ei lopeteta, sillä se on mulle hintansa arvoinen.
-
Viesti Kirjoittaja mikastus »
Itse testasin .mac:iä tuossa kesän kynnyksellä sen 30 päivää. Ei vakuuttanut nopeudellaan, eikä oikein luotettavuudellakaan (esim. mounttaaminen heitti ikuista rantapalloa vähän sen tästä - eli usein). En tiedä onko tässä uudessa versiossa mahdollista tehdä itse vaikkapa ihan staattiset kotisivut ensin omalla koneellaan, ja siirtää hierarkian sitten "homepageksi" .mac:iin ? Vanhassa ei tainnut onnata ? Piti kait käyttää sitä omaa web-liittymää tai jotain..
Firmoillehan tuota ei kaupatakaan, vaan yksityishenkilöille, mutta voisihan se olla edes säädyllisen nopeuksinen. Palvelimia vaan tänne eurooppaankin, apple (suomeen oma?)
Back-up:it 1 GB tilaan ? No ei todellakaan mahdu, ei vaikka olis naimisissa. 10 GB:kin tekee tiukkaa. Siis USB-muistitikku on ihan yhtä tilava kuin .mac..
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
Muuten helppokäyttöisyys kyllä oli lähes omaa luokkaansa, mitä sitä nyt ehti kuukaudessa kokeilla. Mutta nuo muutamat asiat, huh.. ehkä odottelen vielä tuon tilaamista puolisen vuotta, vuoden, josko asiat paranevat..
Mika
-
Viesti Kirjoittaja MacAntti »
Miten tuo on mahdollista? Sehän vaatii .mac-tunnuksen...MacFinn kirjoitti:
- groupsia olen vasta käyttänyt vähän aikaa ja siinä ryhmässä olen ainoa jolla on mac tai .mac tunnus.
-
iDiskin kanssa on ollut aika vähän ongelmia, tosin en pidä sitä aina mountattuna, vain silloin kun sitä tarvitsen.
Ja mun omat nettisivut on olleet nyt vuoden .macin palvelussa. Vihdoinkin löysin keinon saada ne myös lisättyä tähän perus-homepage näkymään. Mutta vika ei ole ollut .macissa vaan mun taidoissani. Ja ne henkilökohtaiset sivuni olen tehnyt Freewaylla ja uploadannut sitten .macin serverille.
Backupit teen joka päivä .macin kanssa, en tietenkään kaikkia tiedostojani, vaan tärkeimmät henkilökohtaiset tiedot, kuten mailitilit ja asetukset, iCal, Osoitekirja jne. Samoin Sticky Brain päivitetään sinne. Nopeus ei välttämättä päätä huimaa, mutta luotettavuus ja helppokäyttöisyys onkin mulle se avainjuttu tässä.
Ja onhan ne muutkin mitä .macilla saa ihan mukavia lisiä, esim versiontracker.comin tilaajapalvelut, ilmaiset softat aina silloin tällöin.
Mulle rahanarvoista tavaraa, toisille ei.
-
Lainaus .mac helpistä:MacAntti kirjoitti:Miten tuo on mahdollista? Sehän vaatii .mac-tunnuksen...MacFinn kirjoitti:
"After you set up a group, you can invite anyone with an email address to join, including Windows users and non-.Mac members."
Ja kyllä se näyttää toimivan, mulla on ryhmässä kuusi nuorta yleisurheilijaa (+poikani) ja minä (plus poikani) ainoat Macin omistajat.
.Mac ID:n luominen on edellytys, siis sen kokeilun, ei maksullisen.
-
Viesti Kirjoittaja Rewes »
-
Viesti Kirjoittaja lsippu »
valittaa.
Mulla on tuo max. kokoinen laatikko eli tilitiedon mukaan 2048 MB, Bandwith/month 25GB,
joten on se ollut tarpeeseen, enkä ihan heti aio luopua.
Ainoa narinan aihe on noissa kotisivuissa, tuo site-kansio ei anna millään ilveellä luoda
sinne kuin yhden HTML-sivuston kerrallaan. Kuvia mulla on siellä n.2500 ja muutama slideshow,
iDiskin public-kansiota tulee käytettyä aika säännöllisesti. Koulu arvosanaksi antaisin 9-.
L. Sippu
homepage.mac.com/lsippu/Menu3.html
-
-
Site-kansion sisään. Olen kokeillut vaikka mitä, mutta aina se korvaa vanhan, haluaisin että
vanhatkin jäisivät elämään. Kun teen Site-kansion sisälle uuden kansion, niin ne
eivät tule aktivisiksi .macin päivityksen kautta, ainoastaan uuden teko suoraan Site-kansioon
onnistuu ja silloin se hävittää tuon vanhan, koska homma vaatii nimet tyyliin Menu3.html ja ne
ovat jo olemassa?
Tämä onnistui kerran:
homepage.mac.com/lsippu/Isokari.html
Galerie 5.2-ohjelmalla.
L. Sippu
PS. niin paljastit sen juuri, sinulla on se yksi HTML-sivusto, niinkuin minullakin?
Entäpä useampi, kokeile?
-
Viesti Kirjoittaja merihessu »
Mites tuo Homepage-sivulla oleva "Add another site" namiskuukkeli. Kukkaa sitä kokeillu?lsippu kirjoitti:Tarkoitin sitä, että haluaisin luoda jopa kymmeniä HTML-sivuja tuonne
Site-kansion sisään.
merihessu
-
osaa poluttaa muita kuin Site-kansion päätasolla olevia HTML-sivuja.
L. Sippu
-
-
HTML-ohjelmilla. Näillä olen kokeillut:
Photoshop Web Photo Gallery
iView Media Pro
TalaPhoto
Nvu
Millään kalliilla web-ammattilaisten ohjelmilla en ole edes yrittänyt.
L. Sippu
-
se vaan olla köllöttää harmaana eikä mustana, miten sen harmaan voi muka aktivoida?
MacFinn laitappa omille sivustoillesi kaksi tyysti eri HTML-kansiota, saatko ne molemmat
julkaistua?
L. Sippu
-
-
Viesti Kirjoittaja NOx »
Sama juttu. Tietysti vielä samalla Backup-ohjelmalla ulkoiselle kovalevylle ja kerta kuukauteen DVD:lle. .Macille vetäisen lähinnä siksi että sieltä on kätevä palauttaa nämä perustiedot kohdalleen jos kiiru tulee. Dokumentit ja muun sälän ehtii sitten kaivella vähemmän kiirellä levyiltä. Hajautettu malli.Backupit teen joka päivä .macin kanssa, en tietenkään kaikkia tiedostojani, vaan tärkeimmät henkilökohtaiset tiedot, kuten mailitilit ja asetukset, iCal, Osoitekirja jne. Samoin Sticky Brain päivitetään sinne. Nopeus ei välttämättä päätä huimaa, mutta luotettavuus ja helppokäyttöisyys onkin mulle se avainjuttu tässä.
Näin olen kokenut minäkin. Neljäs vuosiko tässä on menossa, kuitenkin beta-vaiheesta ollut käytössä. No, kokonaisuus palvelee tarkoitusta kuitenkin. Samat asiat saa keräiltyä muualtakin, mutta yhtenä pakettina ei ole paljon kilpailua tarjolla. Uudet mail-aliakset ovat kivoja, on helppo tehdä väliaikaisia osoitteita ja poistaa käytöstä jos alkaa spämmiä tuuppaamaan.Mulle rahanarvoista tavaraa, toisille ei.
Applen väitteiden mukaan palvelulla on puoli miljoonaa käyttäjää.
-
Viesti Kirjoittaja mikastus »
En ihmettele: Idea ja konsepti hieno, mutta toteutus tänne pohjolan perukoille huono.NOx kirjoitti: Applen väitteiden mukaan palvelulla on puoli miljoonaa käyttäjää.
Ottaisin mielellään, jos ja kun: tilaa reilusti, nopeus reilu, websivun tekotapa tavallinen ftp-siirto (vai enkö nyt ole tajunnut jotain tuon 30 päivän testin puitteissa)
Hintahan on jo reilu. (ja ei, en tarkoita liian reilu hinta, vaan oikeasti toimiva konsepti saa kyllä mielestäni maksaa 100 EUR vuodessa. Mutta se (palvelu) ei ole kokonaisuudessaan ihan perillä vielä, ainakaan täällä minulla.
Mika
-
Viesti Kirjoittaja Jamac »
Eli, mulla on taitto jossa on giga tai pari kuvamatskua. Sitten on Indy-dokumentti mikä on tärkein, mikä on noin 50 megaa kooltaan. Olisiko jotain konstia millä tuo Indydokumentti menisi aina iDiskille samantein kun on Indyssä tallentanut. Muistelisin että täällä on ollut juttua jostain automaattisesti iDiskille päivittyvästä folderista tms. Työn alla olevat taittodokut voisi kyllä pitää keskitetysti yhdessä kansiossa. TAi sitten josko Tiikerin "spotlight-kansioilla" (mikä sen nimi nyt oli) eli sellainen olisi siinä synkattavassa kansiossa ja se keräisi kaikki Indy-dokkarit...
-
Viesti Kirjoittaja Sotionci »
Parhaillaan oma idiskini on kaatuneena ja idisk ilmoitaa virheestä. Poistin sieltä 242,8mt kansion. Nyt idiski on kyykyssä.
Poistin kansion siksi että aina kun olen buuttaamassa tai sammuttamassa tietokonetta idiskiä ollaan synkkaamassa eikä mirror agent sammu. Mitään ei tapahdu moneen minuuttiin. Virtanappi pohjaan pariksi sekunniksi. Tuntuu että idisk jumittaa ja hidastaa koko konetta.
Melkoista tervassa hiihtämissä sen kanssa on.
Pöytäkoneeni on ollut päällä viimeisen viikon yötäpäivää. I diskillä on ollut aikaa synkata kaikki n.10 uutta appleworks dokumenttiä. Aina sillä on jotain synkattavaa kesken.
Arvosanat :
Idea : 10
toteutus 5-
Mulla on omat kaikki dokumetit idiskillä. Käytän sitä kokoajan. Olisi se kätevä, jos toimisi.
Kaatunut idisk ei sammunut muuten kuin virtanappi pohjaan...hyvää tekee.
-
Viesti Kirjoittaja Rewes »
Onko sulla myös paikallinen iDisk käytössä, vai pelkästään siellä serverillä? Mulla oli kanssa ongelmia iDiskin kanssa aiemmin, mutta nyt ne on korjaantunut ja kaikki toimii todella hyvin. Kuitenkin tuntuu vähän siltä, että iDiski ei käyttäisi mun koko kaistaani. Tietysti yksi hidastava tekijä on näiden perus ADSL ja kaapeli-liittymien surkea upload-kaista.Sotionci kirjoitti:Mulla on omat kaikki dokumetit idiskillä. Käytän sitä kokoajan. On se kätevä, jos toimisi.
-
Viesti Kirjoittaja Turmeric »
Muuten olen oikein tyytyväinen: Homepage toimii meikäläisellä juuri niinkuin pitääkin ja synkronisoinnin, Mailin ym. koen hyödyllisiksi.
-
Viesti Kirjoittaja Sotionci »
Toivottavasti tätä i diskiä saatais kehitettyä paremmaksi. Ei tämä ole aina näin huono ollut kuin mitä nyt. Heitän vähemman tärkeetä roinaa pois vähän pienentääkseni idiskin kokoa, jos vaikka nopeutuisi.
-
Viesti Kirjoittaja np »
-
Minulle ei vieläkään ole selvinnyt se, miten voin luoda uusia laji-kansiota .maciini
erilaisilla HTML-ohjelmilla. (esim. photoshop Web-Gallery).
Tämä kaavio selvittää mikä siinä mättää, olen etsinyt esim. dot.mac-info sivuilta
satoja kotisivuja, eikä kukaan ole vielä tähänmennessä pystynyt tätä ratkaisemaan.
HOMEPAGE
...... Kanahaukka
...... Kurki
...... Tikat
...... Joutsen
...... Metso
...... Teeri
...... Ahma
...... Hirvi
...... Supikoira
...... Diaesitys Isokari (HTML) SITE-kansio
...... ...... Tänne voin luoda vaikka kuinka uusia HTML-esityksiä, mutta
...... ...... jos haluan luoda esimerkisi kurki ja tikka-kansion väliin uuden
...... ...... kokoelman vaikkapa nimellä käki, niin se ei onnistu, vaan nuo
...... ...... käet pitää luoda samaiseen alkuperäiseen Site-kansioon, missä
...... ...... lymyää jo ennestään Isokari diaesitys?
...... ...... Miten voin luoda lisää site-kansioita?
Lisäksi käyttämilläni ohjelmilla .maciin ei pysty viemään kopiomalla noita HTML-galleriota, vaan ne
pitää ko.ohjelmassa tallentaa suoraan iDiskin site-kansioon ja ohjelma tallentaa sen uuden galleryn
vanhan päälle?
L. Sippu
homepage.mac.com/lsippu/Menu3.html
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka