Itse soitin äsken Applen puhelinmyyntiin ja tilasin Snow Leopardin hintaan 16e (saattoi olla opiskelija-alennus).
Olipahan tämäkin mysteeri, kun ei tietoa löytynyt mistään ja paikallinen jälleenmyyjäkin pyöritteli vain päätään.
Eli ei tarvitse välikäsien kautta kalliilla ostaa.
Laitetaanpa tähän ketjuun. Tilasin Applen asiakaspalvelusta Snow Leopardin, mutta tänään posti kiikutti paketin, jossa oli Snow Leopardin Server-versio. Pitääkö tuo lähettää takaisin, vai toimiiko tämä kotikoneessa ihan niinkuin normikäyttiskin? Onko näissä peruskäyttäjän kannalta mitään eroa?
mr_bungle kirjoitti:Laitetaanpa tähän ketjuun. Tilasin Applen asiakaspalvelusta Snow Leopardin, mutta tänään posti kiikutti paketin, jossa oli Snow Leopardin Server-versio. Pitääkö tuo lähettää takaisin, vai toimiiko tämä kotikoneessa ihan niinkuin normikäyttiskin? Onko näissä peruskäyttäjän kannalta mitään eroa?
Minulla on sama "ongelma". Tilasin juuri puhelimessa Snow Leopardin, mutta kuitissa lukee "Server Snow Leopard". Onko tämä edes ongelma? Osaako joku sanoa, toimiiko kotikoneessa kuin normisti?
Pikaisesti asiaa tutkailleena.. käsittääkseni tämä Server -ominaisuus on vain lisä varsinaiseen käyttöjärjestelmään, eli periaatteessa Server -versio olisi vain parempi kuin normaali versio? Lion -käyttiksestä alkaen Server-osioita on myyty ilmeisesti erikseenä "lisänä" peruskäyttöjärjestelmän ohelle. Jos kirjoitan hölynpölyä, kirjoitustani saa oikaista.
Se on sitten eri asia ja hieman outoa, että jos tilaa Snow Leopardin, myyvät automaattisesti Server -versiota.
JanneVille kirjoitti:Mahtaako tuota Snow Leopardia vielä saada kun eilen kävin Lahden Omppu kaupassa niin sanoivat, että sitä ei enää saa...
Soita Apple Storen ( http://store.apple.com/fi ) tuohon 0800 -alkuiseen numeroon, niin sieltä saat. 22,15e maksoi minulle posteineen ja veroineen. Tosin taitaa olla OS X Server 10.6.3 versio tulossa, mutta eipä tuo mitään haittaa.
Minä soitin tuonne maanantaina ja eilen oli OS postilaatikossa. Äijä siellä langan toisessa päässä (Ruotsissa) valitteli että voi mennä jopa kuukausi, mutta tekee parhaansa että tulisi jo tällä viikolla.
• iMac 24" 2.8 GHz | 4 Gt RAM | 500 Gt | NVIDIA GeForce 8800 GS | Mac OS X Leopard
• MacBook 13,3" 2,26 GHz | 2 Gt RAM | 250 Gt | NVIDIA GeForce 9400M | Mac OS X Snow Leopard
• iPhone 3GS | 8GB |
• iPod nano | 8GB | 4th Gen
Offtopic: Saakos tuota kautta Lionia fyysisellä medialla ? Eihän sitä just nyt olla palauttamassa ja nettiasennuksen tiedän, mutta siinä pulmana se, että netti ei aina toimi. Lisäksi lähes varma olen, että Apple haluaa lopettaa tuen, ennen kuin minä käytön.
Tuosta hinnasta, jos vaikkapa Lion maksaisi tuon, miten se maksetaan luottokortittomana? Apple kun tuntuu hieman unohtaneen sen, että meitäkin on. Vieläpä useimmat maksuongelmalliset, joista olen kuullut, käyttävät luottokorttia, joten siksi typerää. Jotenkin kuvittelisin, että tahtovat rahansa....
ps. tosin tämä Apple-kommentti pätee moneen muuhunkin tahoon.
Viimeksi muokannut amanita, 27.10.2012 klo 16.28. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Syy:Hienosäätöä :=)
JanneVille kirjoitti:Hätäilin liian nopeasti. Soitin tuonne 0800-numeroon ja sieltä sai kivuttomasti tilattua Snow Leopardin
Joko olet JanneVille saanut tuon paketin? Minulle tuli 10.10. "Your order is being processed", mutta eipä ole ainakaan vielä pakettia näkynyt.
Viikossa tuo tuli mulle. Todella hyvää palvelua vaikka minulle jannu vastasikin norjasta? Eli tiistaina soitin tuonne, samana päivänä maksoin ja seuraavan viikon maanataina oli kolahtanut postiluukkuun