iPhone 5 käyttökokemukset
-
Re: iPhone 5 käyttökokemukset
Viesti Kirjoittaja tjarvine »
-
Viesti Kirjoittaja MasBe »
Vaimo sitten otti ja nakkas luurinsa pariin otteeseen asfaltille.
Luuri itessään ei hajonnut, mutta pari aika ikävän näköstä iskun jälkeä reunoihin tuli.
Apple iMac late 2012
Apple iPhone 5 16Gb White
Apple iPad 2 32Gb WiFi Musta
Apple iPod Nano 8Gb Musta
-
Viesti Kirjoittaja kaffemi »
Ei ole ikinä moiset vaivanneet. Moni muukin on kehunut kuuloleääntä ja toisessa päässä kuuluvaa ääntä selkeäksi.tjarvine kirjoitti:Sanokaapas nyt, että nämä robotti äänet ja kumea kuulokeääni niin onko tämä softa ongelma vai rautavika?
-
Itselläni tekee tuota satunnaisesti, todella rasittavaa. Luonnollisesti toivon, että olisi ohjelmavika. Tänään ajattelin itunesilla palauttaa ohjelmiston ja koittaa josko se auttaisi.kaffemi kirjoitti:Ei ole ikinä moiset vaivanneet. Moni muukin on kehunut kuuloleääntä ja toisessa päässä kuuluvaa ääntä selkeäksi.tjarvine kirjoitti:Sanokaapas nyt, että nämä robotti äänet ja kumea kuulokeääni niin onko tämä softa ongelma vai rautavika?
-
Viesti Kirjoittaja E-W »
Meneekö tällaiset vakuutukseen? Jos kuoren itse vaihtaa, niin takuu ainakin raukeaa.MasBe kirjoitti:Onko kukaan näitä vitosen takakuoria vielä vaihtanut?
Luuri itessään ei hajonnut, mutta pari aika ikävän näköstä iskun jälkeä reunoihin tuli.
Edit: Ymmärtääkseni raukeaa.
A13 7" Capacitive Touch Screen Android 4.0 Tablet PC w/ TF / Camera / Wi-Fi / G-Sensor - Black.
Compaq Prolinea 4/33.
-
Viesti Kirjoittaja MasBe »
Kyllähän tuon toki kotivakuutukseen saa menemään.E-W kirjoitti:Meneekö tällaiset vakuutukseen? Jos kuoren itse vaihtaa, niin takuu ainakin raukeaa.MasBe kirjoitti:Onko kukaan näitä vitosen takakuoria vielä vaihtanut?
Edit: Ymmärtääkseni raukeaa.
Mietin vain, että onko siellä joku sinetti (Nelosessa kuulemma moinen taisi olla).
Apple iMac late 2012
Apple iPhone 5 16Gb White
Apple iPad 2 32Gb WiFi Musta
Apple iPod Nano 8Gb Musta
-
Olen huomannut, että toi ilmiö tulee helpoiten/melkein aina meluisessa ympäristössä ja kun puhelin on kohtuu kovalla. Voisitteko kokeilla saatteko samaa ilmiötä aikaan?
-
Viesti Kirjoittaja Laars »
Saan täysin saman ilmiön aikaan, olen tässä jo miettinyt kuvittelenko omiani. En ole kiinnittänyt olosuhteisiin huomiota, mutta esiintyy silloin tällöin. Tulee tarve ottaa eteisyyttä korvalla luuriin, kun tuntuisi korva menevän lukkoon.tjarvine kirjoitti:Tässä olen hieman tutkinut tuota kuulokeilmiötä, josta olen täällä puhunut. Eli tuntuu puhuessa, että korvaan tulisi painetta/menisi lukkoon.
Olen huomannut, että toi ilmiö tulee helpoiten/melkein aina meluisessa ympäristössä ja kun puhelin on kohtuu kovalla. Voisitteko kokeilla saatteko samaa ilmiötä aikaan?
-
Pääosin puhelut kuuluu ihan hyvin kuitenkin.
-
näyttäisi nopealla googletuksella löytyvän juttuakin:
http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=1449288
Kyseessä taustamelunpoisto. iphone myyntipuheista lainattua:
New noise-canceling technology reduces background noise. So when you hold iPhone up to your ear in a loud room, you hear what matters most: the voice on the other end
Ilmeisesti täysin normaalia, ja lienee ihmisestä kiinni "tunteeko" sitä.
Ja kyllä, mitä kovempi taustamelu, sen huomattavampi tuo efekti on.
Googlettamalla selviää paremmin miten taustamelunpoisto toimii.
Olisihan tuo pitänyt tajuta.
-
Viesti Kirjoittaja Rutku »
Kuulostaa suorastaan epäilyttävän tehokkaalta jos tommoisia tuntemuksia aiheuttaa ihmisissäLaars kirjoitti:Minulla ei ole mitään ongelmia äänenlaadun tai puheluiden kanssa.
näyttäisi nopealla googletuksella löytyvän juttuakin:
http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=1449288
Kyseessä taustamelunpoisto. iphone myyntipuheista lainattua:
New noise-canceling technology reduces background noise. So when you hold iPhone up to your ear in a loud room, you hear what matters most: the voice on the other end
Ilmeisesti täysin normaalia, ja lienee ihmisestä kiinni "tunteeko" sitä.
Ja kyllä, mitä kovempi taustamelu, sen huomattavampi tuo efekti on.
Googlettamalla selviää paremmin miten taustamelunpoisto toimii.
Olisihan tuo pitänyt tajuta.

![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Nappaa tästä 500MB lisätilaa Dropboxiin rekisteröityessä: https://www.dropbox.com/referrals/AACRr ... 0EfR6M1QO0
-
Nytkun tarkemmin miettii, niin auton BT-setissä toimii about samalla tavalla vastaanottajalle. Ei tietysti aiheuta paineen tuntemuksia jne korvaan, mutta kun ei puhu mitään, niin kuuluu pelkkää täyttä hiljaisuutta. Monikin kaveri valitellut, että "kuulostaa" siltä kuin puhelu katkeaisi kun olen hiljaa, kun ei kuulu mitään.
-
Viesti Kirjoittaja gravie »
-
Viesti Kirjoittaja Dotzki »
-
Viesti Kirjoittaja Mika73 »
Mulla on sama. Korva menee lukkoon puhelimen kanssa. Mistä sitten johtuukin. Nelosella ei ollut moista ongelmaa.Laars kirjoitti:Saan täysin saman ilmiön aikaan, olen tässä jo miettinyt kuvittelenko omiani. En ole kiinnittänyt olosuhteisiin huomiota, mutta esiintyy silloin tällöin. Tulee tarve ottaa eteisyyttä korvalla luuriin, kun tuntuisi korva menevän lukkoon.tjarvine kirjoitti:Tässä olen hieman tutkinut tuota kuulokeilmiötä, josta olen täällä puhunut. Eli tuntuu puhuessa, että korvaan tulisi painetta/menisi lukkoon.
-
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
-
Viesti Kirjoittaja Tmi0 »
Ei toi kyllä selvennä mistä se oikeasti johtuu, taustamelunpoisto on vain se syy tässä tapauksessa. Mikä tuossa tekniikassa aiheuttaa nuo kokemukset? Mitä kovempi meteli tilassa niin sitä kovempi "taustametelikö"?Laars kirjoitti:Jos lukisit nuo viestit tuossa ylempänä niin selviää mistä johtuu
edit.typo.
-
Puhelimessa on toinen mikki, joka vastaanottaa taustahälinän ja korvaa sen.
Ja se, että tämä tapahtuu vain toiselle korvalle, kun taas toinen kuulee normaalisti aiheuttaa erikoisen ns. imun tunteen.
Joku paremmin asiaa tunteva voi korjata.
-
Viesti Kirjoittaja Rutku »
Ja itse asiassa iPhone 5 on 3 mikkiä (joskaan en tiedä et toimiiko niistä 1 vai 2 sitten soittaessa taustamelua suodattavana). Joka tapauksessa suodatus taitaa olla iP5 vielä astetta "normaalia" kovempi.Laars kirjoitti: Puhelimessa on toinen mikki, joka vastaanottaa taustahälinän ja korvaa sen.
Nappaa tästä 500MB lisätilaa Dropboxiin rekisteröityessä: https://www.dropbox.com/referrals/AACRr ... 0EfR6M1QO0
-
No enpä ole taustamelunpoistossa tai vastamelukuulokkeissa mihinkään IMUN tunteeseen ennen törmännytLaars kirjoitti:Okei, yritän selittää. Taustamelunpoisto toimii niin, että mitään ei varsinaisesti suodateta pois, vaan ääniaallot korvataan ns. toisella äänellä.
Ja se, että tämä tapahtuu vain toiselle korvalle, kun taas toinen kuulee normaalisti aiheuttaa erikoisen ns. imun tunteen.
Joku paremmin asiaa tunteva voi korjata.
-
Viesti Kirjoittaja Mika73 »
-
Erityisesti tuo tulee meluisassa ympäristössä esim. Autossa ja tuo ilmiö on jotenkin myös riippuvainen siiitä kuinka kovella kuulokkeen volume on. Monesti ilmiön saa pois kun laittaa puhelinta hiljemmalle.
-
Huomaa sana NS. imun tunteen, ei sieltä siis kirjaimellisesti mitään imua tulekaffemi kirjoitti:No enpä ole taustamelunpoistossa tai vastamelukuulokkeissa mihinkään IMUN tunteeseen ennen törmännytLaars kirjoitti:Okei, yritän selittää. Taustamelunpoisto toimii niin, että mitään ei varsinaisesti suodateta pois, vaan ääniaallot korvataan ns. toisella äänellä.
Joku paremmin asiaa tunteva voi korjata.Enkä kyllä vitosellakaan. Kai korvan lukkoon meneminen vaatii jotain fysiologista muutosta lähinnä ilmanpaineessa? Vaikea kuvitella, että sitä saisi aikaan taustamelunpoistolla. Epämiellyttävältä kuulostavaa ääntä kylläkin (jota en itse ole sitäkään havainnut).

Kokeileppa käyttää vastamelukuulokkeita vain toisella korvalla, efektin pitäisi olla sama kuin tässä luurissa.
-
Viesti Kirjoittaja E-W »
A13 7" Capacitive Touch Screen Android 4.0 Tablet PC w/ TF / Camera / Wi-Fi / G-Sensor - Black.
Compaq Prolinea 4/33.
-
Poista vaikut nyt kätevästi iPhone 5 korvaimurilla! Hörhömessuillakaan ei tarvi enää kaupitella korvakynttilöitä, jotka luovat "alipaineen" (paskat ne mitään luo) korvakäytävään, kun iLuuri hoitaa homman!E-W kirjoitti:Eargate nousee pian otsikoihin.
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka