angus kirjoitti:Äsken soittivat sonerashopista että varaamani musta 32 oisi noudettavissa. No kysyessäni micro-simmin vaihdosta nanoon samalla kertaa myyjä alkoi inttämään että olenhan soneran asiakas? vastasin että telefinlandin, johon myyjä sitten tokasi etten sitten saakaan puhelinta ellen samalla kertaa vaihda soneran liittymään. Oonko vaan tyhmä vai voiko tuon http://www.sonera.fi/puhelin+ja+liittym ... t/iphone5/ "käteishinta ilman liittymäsopimusta"-käsittää jotenkin väärin? 8)
Mikset hae puhelinta soneralta ja kävelet sitten telefinlandille hakemaan uuden kortin? Kysyit siis Soneran myyjältä onko hänellä Telefinlandin korttia puhelimeen?
Itsellä on soneran liittymä, mutta telefinlandin sim-kortti. Aina on löytynyt uusi telefinlandin sim-kortti sonera liikkeestä kun on tarvinnut vaihtaa korttia.
Ihme spedeilyä tollanen, kysäses myyjältä tuo vaatimus kirjallisena:D
angus kirjoitti:Äsken soittivat sonerashopista että varaamani musta 32 oisi noudettavissa. No kysyessäni micro-simmin vaihdosta nanoon samalla kertaa myyjä alkoi inttämään että olenhan soneran asiakas? vastasin että telefinlandin, johon myyjä sitten tokasi etten sitten saakaan puhelinta ellen samalla kertaa vaihda soneran liittymään. Oonko vaan tyhmä vai voiko tuon http://www.sonera.fi/puhelin+ja+liittym ... t/iphone5/ "käteishinta ilman liittymäsopimusta"-käsittää jotenkin väärin? 8)
Mikset hae puhelinta soneralta ja kävelet sitten telefinlandille hakemaan uuden kortin? Kysyit siis Soneran myyjältä onko hänellä Telefinlandin korttia puhelimeen?
Itsellä on soneran liittymä, mutta telefinlandin sim-kortti. Aina on löytynyt uusi telefinlandin sim-kortti sonera liikkeestä kun on tarvinnut vaihtaa korttia.
Ihme spedeilyä tollanen, kysäses myyjältä tuo vaatimus kirjallisena:D
Siltähän se vähän vaikutti että Sonera on ajamassa väkipakolla asiakkaita muiden operaattoreiden jossain määrin paremmin hinnoiteltujen palveluiden piiriin. Uuden iPhone5:n ja ehkä 4S:n ostaminen kytkyhintaan edellyttää liittymän vaihtoa iPhone5:n kanssa myytäviin puhepakettiliittymiin.
Toisaalta kaipa myisivät varatun puhelimen ilman kytkyäkin kalliimpaan hintaan? Vai onko Soneralla eri kiintiöt kytkypuhelimille ja ei -kytkyiPhone-puhelimille?
Itse varasin eilen Kuopion Expertiltä valkoisen 32gt ja tänään soittivat, että voi tulla hakemaan koska joku varannut ei vastaa puhelimeen. Olin siis toisena jonossa. Eli hemmetinmoinen munkki kävi ja nyt on uusi luuri kourassa! Olivat saaneet 2kpl 16Gt mustia ja yhden valkoisen 32gt. Pikkuisen jännitti tuota SIM-korttia lähtee leikkelemään mutta tuntuu toimivan. Puhelin ulkoisesti moitteettomassa kunnossa.
angus kirjoitti:Äsken soittivat sonerashopista että varaamani musta 32 oisi noudettavissa. No kysyessäni micro-simmin vaihdosta nanoon samalla kertaa myyjä alkoi inttämään että olenhan soneran asiakas? vastasin että telefinlandin, johon myyjä sitten tokasi etten sitten saakaan puhelinta ellen samalla kertaa vaihda soneran liittymään. Oonko vaan tyhmä vai voiko tuon http://www.sonera.fi/puhelin+ja+liittym ... t/iphone5/ "käteishinta ilman liittymäsopimusta"-käsittää jotenkin väärin? 8)
Mikset hae puhelinta soneralta ja kävelet sitten telefinlandille hakemaan uuden kortin? Kysyit siis Soneran myyjältä onko hänellä Telefinlandin korttia puhelimeen?
Itsellä on soneran liittymä, mutta telefinlandin sim-kortti. Aina on löytynyt uusi telefinlandin sim-kortti sonera liikkeestä kun on tarvinnut vaihtaa korttia.
Ihme spedeilyä tollanen, kysäses myyjältä tuo vaatimus kirjallisena:D
Siltähän se vähän vaikutti että Sonera on ajamassa väkipakolla asiakkaita muiden operaattoreiden jossain määrin paremmin hinnoiteltujen palveluiden piiriin. Uuden iPhone5:n ja ehkä 4S:n ostaminen kytkyhintaan edellyttää liittymän vaihtoa iPhone5:n kanssa myytäviin puhepakettiliittymiin.
Toisaalta kaipa myisivät varatun puhelimen ilman kytkyäkin kalliimpaan hintaan? Vai onko Soneralla eri kiintiöt kytkypuhelimille ja ei -kytkyiPhone-puhelimille?
No selvyyttä asiaan en oikeastaan saanut koska jouduin(pääsin) eri myyjän tiskille kauppaan mentyäni, tämäkin myyjä tietysti kauppasi kytkyä luurin kylkeen mutta myi luurin aivan normisti(niinkuin pitääkin) ilman liittymää.
Tuosta kortin vaihdosta vielä, soitin teleF. aspaan ennen kuin menin sonerashoppiin ja aspatäti sanoi että kortin voi vaihtaa joko teleF. omalla pisteellä(eipä näistäkään tiennyt,kun ei juurikaan tule cittareissa käytyä) tai sitten soneralla, ja myyjähän sen myös mukisematta vaihtoi. Tosin semmoinen ongelma oli kun aikoinaan(2011) netin kautta vaihdoin sonerasta teleF. niin korttia ei tarvinnut vaihtaa ja se aiheutti sen ettei myyjä pystynyt aktivoimaan mulle teleF. nanoa vaan eri pakasta piti ottaa soneran-nano,ovat kuulemma "erilaisia". No pääasia on että luuri tuli kouraan, mutta vituttaahan tuo asiakaspalvelijoiden ainainen tietämättömyys kaikesta 8)
Macbook Pro 13" (2017) 3,5 GHz Intel Core i7/16/512 Space Gray|iPhone X 256gb Space Gray [Telia XL]|iPad Air 2 Wi-Fi 128gb Space Gray|Time Capsule 2TB|iPod nano 16gb 6 gen. Silver|Käytä parkmanissa koodia QZGT saat 10€ Edestä ilmaista parkkiaikaa|
Elisan yrityskaupassa on ollut naurettavaa palvelua.
Itse sain ensimmäisen viikon jälkeen saman vastauksen kun muutkin täällä. Ongelma varastasaldojen kanssa. Tilasin puhelimen niin toimitus kohdassa luki heti ja varastosaldo näytti yli 25 kpl. Muiden kohdalla oli saatavuus 0. Muutamassa mallissa oli tuo yli 25. Tänä päivänäkään puhelimista ei mitään tietoa. Nyt vastaukseksi saa vaan tavaraa ei ole. Paska mäihä!
Mielestäni Elisalta varsinkin yrityspuolelta naurettavaa asiakaspalvelua ja kaiken lisäksi suoraan on asiakkaille valehdeltu. Tavaraa kun ei ole ollut ollenkaan saatavana.
Samat sanat kuin Mortti. Ongelma Elisan kanssa on ennen kaikkea se, että verkkokauppa näytti positiivista varastosaldoa eli kertoi asiakkaalle, että roinaa löytyy. Tosiasiassahan sitä ei näköjään ollut.
Mitään järkevää yhteydenottoa ei ole tullut. Taisi yksi maili tulla, jossa sanottiin, että saatavuudessa on ongelmia.
Ymmärrän kyllä sen, että suomalainen kauppias ei saa Applelta tietoa, mitä on tulossa ja koska, mutta sitten ei pidä johtaa asiakasta harhaan varastosaldolla.
Elisalla ei muuten ole edes mitään tilauksen peruutustoimintoa verkkokaupassa.
Niin eihän kukaan muu tilannut varmaankaan sieltä Elisan yrityspuolelta kuin nämä muutamat henkilöt. Aina se varastosaldo ei vaan pysy perässä kun laitetta menee eteenpäin. Samaan aikaan voi olla useampiakin ostajia ja kaikilla näkyy vihreää...
Mortti95 kirjoitti:Elisan yrityskaupassa on ollut naurettavaa palvelua.
Itse sain ensimmäisen viikon jälkeen saman vastauksen kun muutkin täällä. Ongelma varastasaldojen kanssa. Tilasin puhelimen niin toimitus kohdassa luki heti ja varastosaldo näytti yli 25 kpl. Muiden kohdalla oli saatavuus 0. Muutamassa mallissa oli tuo yli 25. Tänä päivänäkään puhelimista ei mitään tietoa. Nyt vastaukseksi saa vaan tavaraa ei ole. Paska mäihä!
Mielestäni Elisalta varsinkin yrityspuolelta naurettavaa asiakaspalvelua ja kaiken lisäksi suoraan on asiakkaille valehdeltu. Tavaraa kun ei ole ollut ollenkaan saatavana.
Tämä alkaa olla aika huikeaa tykitystä jo, jos pitää paikkaansa. Eikö siellä nyt osata edes laskea? "25 on tässä, tai jotain, laita nettiin yli 25". Iltapäivällä sitten päivittäneet (n. 1 kpl). Onko siis osina yksi kappale ja koira vei akun?
Tege kirjoitti:Niin eihän kukaan muu tilannut varmaankaan sieltä Elisan yrityspuolelta kuin nämä muutamat henkilöt. Aina se varastosaldo ei vaan pysy perässä kun laitetta menee eteenpäin. Samaan aikaan voi olla useampiakin ostajia ja kaikilla näkyy vihreää...
Heh! Kyllä se homma on niin, että maailman yksinkertaisimmillakin verkkokauppasovelluksilla on reaaliaikainen varastosaldo mahdollinen. (esim. http://www.opencart.com/)
Toiseksi se näytti vielä n. viikko takaperin samaisessa tuotteessa saatavuutta n. 13 kpl. Siihen asti kuitenkin yli 25 kpl. Eilen kun tarkistin niin saatavuus oli vaihtunut vasta jälkitoimitukseen! (Joka päivä olen tarkistanut) Ihan vaan sen takia tässä olenkin ihmetellyt miksen omaani saanut. Ennen kun selvisi, ettei tavaraa ole edes ollut vaan Elisa otti tilauksia sisään suoraan sanottuna vilunkipelillä!
Ensiksi selitykset oli varaston ruuhkautumisena sen jälkeen seuraavaksi varastosaldon ongelmana ja lopuksi tavaran saanti ongelmana. (vaikka saldo näytti vielä n- 1.5 vk tilaukseni jälkeen yli 25 kpl)
Itse sain eilen valkoisen 16GB, Vaasan Elisa Shopitista hain.
En ollut edes varauslistalla, kyselin vain huvikseen että löytyykö niin myyjä sanoi että "totta kai".
Mustia sekä valkoisia 16GB ja 32GB malleja, kymmeniä kpl...
-Once you go mac, you never go back... Fan Boy since 2003...
Onkos nyt niin, että Soneralta ei liikene luurin luuria missään päin suomea Expert -liikkeisiin? Seurannut tätä ketjua melko aktiivisesti ja en muista nähneeni yhtään riemunkiljahdusta, että porukka olisi expertiltä saanut puhelimen.
Itse olen yhdessä liikkeessä listan kärjessä, mutta ei näytä paljon lohduttavan
Viimeksi muokannut Jatama, 18.10.2012 klo 19.09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jatama kirjoitti:Onkos nyt niin, että Soneralta ei liikene luurin luuria missään päin suomea Expert -liikkeisiin? Seurannut tätä ketjua melko aktiivisesti ja en muista nähneeni yhtään riemunkiljahdusta, että porukka olisi expertiltä saanut puhelimen.
Seuraa tarkemmin
Itse varasin tiistaina ja sain puhelimen keskiviikkona. Tämä siis Expertillä Kuopiossa.
Jatama kirjoitti:Onkos nyt niin, että Soneralta ei liikene luurin luuria missään päin suomea Expert -liikkeisiin? Seurannut tätä ketjua melko aktiivisesti ja en muista nähneeni yhtään riemunkiljahdusta, että porukka olisi expertiltä saanut puhelimen.
Itse olen yhdessä liikkeessä listan kärjessä, mutta ei näytä paljon lohduttavan
Jumbon Expertille oli tänään tullut mustia luureja. Hain kaksi mustaa ilman varausta. Valkoisia ei ollut tullut yhtään. Myös Jumbon Soneran liikkeseen oli tullut mustia. Kaveri kävi sieltä noutamassa oman puhelimen.
simpp4 kirjoitti:Itse sain eilen valkoisen 16GB, Vaasan Elisa Shopitista hain.
En ollut edes varauslistalla, kyselin vain huvikseen että löytyykö niin myyjä sanoi että "totta kai".
Mustia sekä valkoisia 16GB ja 32GB malleja, kymmeniä kpl...
Mitä ne laitteet tekee hyllyssä pölyttymässä Vaasassa kun samaan aikaan etelässä niitä ei saa mistään
Sattuiko kukaan muu ketjua seuraava hankkimaan tuolta, kun noita oli varastossa?
Itse klikkasin noista yhden itselleni (onneks ruksasin maksu noudettaessa), kohta tulikin "Tilauksenne on otettu vastaan" -posti. Mutta "noudettavissa"-postia ei kuulunut.
Kysyin eilen illalta verkkiksen aspalta missä vika ja vastaus oli:
Hei,
Valitettavasti tuotteen saatavuus on heikko ja tilauksissa on piiiiiitkä jonotus. Tuotetta on varmasti ollut varastossa mutta ne ovat varautuneet jo aikaisempiin tilauksiin. Ja kun teidän tilaus on tehty vasta edellisenä päivänä niin olette jonon hännillä.
Ystävällisin terveisin
Eli voiko tosiaan olla, että se erä joka heille saapui, pamahti kaikkien nähtäville nettiin antaen ymmärtää että tuotetta löytyy hyllystä, mutta ne kuitenkin menivät niille jotka olivat ennalta laitteen varanneet?
Katselin siinä iltapäivän tunteina 16GB mallien joita kumpaakin väriä oli 6-8kpl pikkuhiljaa hupenevan oman hankintani jälkeen, mut myytiinkö tässä nyt siis kuitenkin eioota, eli mahista päästä jonon hännille?
laitoin nimeni Sonerakaupan varauslistalle viime viikonloppuna ja kävin tänään noutamassa perheeseen toisen iPhone5:n. Sonera oli saanut pienen erän 16gigaisia. 679€ , olisiko muualta saanut halvemmalla ilman kytkysopimusta?