Saattaisi kiinnostaa hommaa käytetty MacPro musiikin äänityskäyttöön. Nyt kiinnostaisi ymmärtää miten esim. saman Geekbench scoren omaavat MBP ja Mac Pro eroavat käytännön audiotyöskentelyssä, vai eroavatko?
1. Tässä MBP 2,2 GHz quad core 17" early 2011 joka itselläni tällä hetkellä
http://browser.primatelabs.com/geekbench2/1174790
2. Tässä esimerkkinä Mac Pro 3 GHz 8- core 2008
http://browser.primatelabs.com/geekbench2/1174532
Onko jollakulla ymmärrystä miten noiden scoren osa-alueiden eroavaisuudet vaikuttavat musakäytössä jossa niin audiota, softasynia ja plugareita tonneittain käytössä? Lähinnä nuo MacPron memory puolen heikot luvut vs MBP.
Kumpi tehokkaampi musakäytössä?
Kaikki ääneen ja musiikin tekoon liittyvä.
5 viestiä
• Sivu 1/1
-
Kumpi tehokkaampi musakäytössä?
Viesti Kirjoittaja sigfrid »
Viimeksi muokannut sigfrid, 20.10.2012 klo 18.51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Re: Kumpi tehokkaampi musakäytössä?
Viesti Kirjoittaja Jone »
Mulla on about tuo "ero" numeerisesti MBP ja MacPron välillä. Työflow ja muu on MacProlla todella paljon vihaisempaa kun läppärillä. Läppärilläkin tekee, mutta pöytäkone on huomattavasti riuskempi käänteissään ja työ sujuu ihan eri malliin. Mulla ihan tapissa aina kaikki kurittimet. Isoja sampler, rompler ym playereitä ja paljon dynamiikkavempaimia sekä channel strippejä. Audiota +50 ränniä, n.10 bussissa ne kasaan ja "työmasterointireleet" master insertissä. Teen samoja projekteja molemmilla koneilla ja läppäri usein vetää piippuun.
-
Viesti Kirjoittaja sigfrid »
Kiitoksia Jone. Hieman näin itsekin ajattelin. Arveluttaa vaan nuo selkeästi heikommat pojot muisti osastolla kuin myös alhaisempi väylänopeus. Nykyinen MBP jaksaa kyllä vääntää hyvinkin riittävävästi mutta tuulettimet huutaa putket punaisina kun on raskas projekti meneillään ja tämä johtunee ensisijaisesti näytönohjaimesta / ulkopuolisen näytön käytöstä 

-
Viesti Kirjoittaja Jone »
Se vielä ehkä "työstä" että mulla on nyt ekaa kertaa suht hyvä näyttö. Applen 24" hyvällä etäisyydellä. Vaikkei audiossa niin tavallaan olekaan väliä mitä siinä ruudussa näkyy, niin on kyllä ollut mukava tehdä tuolla näytöllä.
Mun pitää kohta uusia kalustoa ja kyllä molemmat pitää olla. Pohdin uutta läppäriä ja käytettyä MacProta (kun/jos nyt ikinä tulis ne oikeat uudet Pro:t
)
Mun pitää kohta uusia kalustoa ja kyllä molemmat pitää olla. Pohdin uutta läppäriä ja käytettyä MacProta (kun/jos nyt ikinä tulis ne oikeat uudet Pro:t
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
-
Viesti Kirjoittaja jpq »
Kyllä ruudulla väliä audiossakin Logicin kanssa uuden näyttöni kontrasti ja lisäresoluutio on tarpeen et hieman terävämpi kuvakin tässä lienee. DVIllä molemmat kiinni mutta silti osin kait siksi että tässä ei ole rasteria.Jone kirjoitti:Se vielä ehkä "työstä" että mulla on nyt ekaa kertaa suht hyvä näyttö. Applen 24" hyvällä etäisyydellä. Vaikkei audiossa niin tavallaan olekaan väliä mitä siinä ruudussa näkyy, niin on kyllä ollut mukava tehdä tuolla näytöllä.
Mun pitää kohta uusia kalustoa ja kyllä molemmat pitää olla. Pohdin uutta läppäriä ja käytettyä MacProta (kun/jos nyt ikinä tulis ne oikeat uudet Pro:t)
5 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Audio ja musiikki”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka