Kyllä VAG paras kone on 1.9TDI. Nykyisessä pannussa on 380.000 km lasissa. Kahdella muulla (porukoitten) 1.9TDI koneeseen tuli yli 500.000km ja 595.000km. 2.4D ja 1.6D koneisiin tuli kanssa yli 500.000km. Tuo maaginen 500tkm pitäisi kuulua jo takuun piiriin jokaisella autolla. Eu määrää banaanien käyryydetkin niin miksei tehdä tuollaistakin lakia. TSI koneista voisin sanoa, että se 1.4TSI ei oikein golfiin riitä vaikka sekin sitä kuljettaa ihan kivasti. Eihän tuota golfia ole suunniteltu vetämään peräkärryä ja muuta tavaraa, mutta mitä sitten? Vääntökäyrä on 1.4 TSI koneessa tasainen, mutta kaipaan silti dieseliä. Passat ja Octavia on liian isoja autoja tuolle koneelle ja järkytyn kun 1.6 TDI konettakin tarjotaan tuollaiselle korille. 2.0TDI koneessa on ollut enemmän ongelmia kuin 1.9TDI koneessa. Saa nähdä onko tuo uudempi versio sitten kestävempi. Sen näkee sitten kun kuulen enemmän kommenttia alalla työskentelevältä.
Kulutuksia saadaan pienennettyä ilman kuutiotilavuuden laskuakin. Golf IV 1.9TDI vs Golf VI 1.6TDI. Kyllä tuosta 1.9TDI koneesta saadaan kutitettua vielä paljonkin irti kulutuksen puolestakin. Laatikkoa kyllä pitäisi vaihtaa, koska se ei kestä kovin suurta väännön nostamista. Itselläni olisi tarkoitus käydä vähän käydä kutittamassa omasta koneesta enemmän tehoa irti ja ohjelma muutoksella saada kulutusta myös laskemaan matka-ajossa.
Alkaa huvittamaan kun jääkaapit paukkuu viimeistään 5v iässä joten miksi ostamaan sitä kalleinta kun se tulee kalliiimmaksi. Jos on 300€ kaappi ja 700€ kaappi. Jos kalliimpi vie 60€ vähemmän sähköä vuodessa, mutta paukkuu 5v iässä niin ostan sen halvemman silti. Käytössä ei ole virhettä, koska käytän niitä normaalisti. Kahvatkin hajoaa kaapista. Minulla on jo 3 kahvaa hajonnut electroluxsta ja korjaustakin on harrastettu. Nytkin on jääkaapinkahva rikki, mutta pakkasen ehjä. Seuraavat tehdään alumiinista tai pronssista. Mitä nyt romukuupasta löytää. Vanha Expertin kaappi vaan toimii ongelmitta varmaan lasten lapsillenikin.
Olisi kivaa, jos volkkarin pojat tekisivät V12 Dieselin ja istuttaisivat sen Golfiin. Pidennettäisiin vähän konepeltiä ja jäykistettäisiin koria yms. Lepuutustoiminnot mukaan

Saman tien joku MAN kuorma-auton pannu keulille. Hydrauliikkajärjestelmätkin pitäisi saada, että saisi kiinni klapikoneet ja aurat. Pärjäisi vähemmällä kalustolla ja ei tarvitsisi useampaa traktoria ja muuta aparaattia pitää tontilla.
Tallissa yksi traktori ja Borgward Isabella. Tuvan pöydällä iMac (Mid 2011) Onnellinen Japanilaisesta vaimostaan. Työpaikkoja takana +30kpl. Olin Apple-käyttäjät ry:n jäsen.