Elikkäs tarkoitus olisi saada macbook airista ylläpitäjän salasana resetoitua. Sehän onnistuu käynnistämällä kone OS X:n asennuslevyllä. Toisena koneena minulla on käytössä Mac mini, jonka dvd-asemaa käytän etäasennuksessa.
1. Vaihe : Luon Mac-minissä airport verkon Testi ja laitan DVD -ja CD jaon päälle. Air löytää kyseisen Testi verkon ja liittymisen kautta voin käyttää hienosti Mac minin dvd-asemaa ja siellä olevaa levyä.
2. Vaihe: Käynnistän Mac Minissä Mac OS X etäasentajan ja noudatan näytöllä näkyviä ohjeita ( valitsen käytettäväksi verkoksi airport jne. ) Etäasentaja käskee käynnistämään Macbook Airin uudestaan ja Alt(Optio) nappi alaspainettuna uudelleen käynnistyksen aikana. Näytölle aukeaa valikko, josta pitäisi valita käytettävä langaton verkko. Tässä tulee ongelma ja en onnistu löytämään/yhdistämään Airia tuohon Testi airport-verkkoon. Osaako joku sanoa missä teen väärin?
MacBook Air ja etäasennus
Täällä voit kysyä mistä tahansa Mac-ongelmasta, jos et löydä vastausta muualta.
12 viestiä
• Sivu 1/1
-
MacBook Air ja etäasennus
Viesti Kirjoittaja DK_ »
Viimeksi muokannut kallekilponen, 28.1.2011 klo 21.27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Re: Macbook air ja etäasennus
Viesti Kirjoittaja kai3g »
Onko langatonta tukiasemaa ja/tai langatonta verkkoa käytössä ??
Käsittääkseni mini jakaa tuon DVD:n langattomaan verkkoon ja Air hakee sen Asennuksen sitten sieltä langattomasta verkosta, jos olen väärässä, tietävä korjatkoon.
Mutta näin olen aikaisemmin omaan airiini asentanut käyttiksen, ennenkuin oli Usb asema hommattu.
Edit: Eli tarvitset , langattoman tukiaseman = langaton verkko ja macminin sekä Air:in
Käsittääkseni mini jakaa tuon DVD:n langattomaan verkkoon ja Air hakee sen Asennuksen sitten sieltä langattomasta verkosta, jos olen väärässä, tietävä korjatkoon.
Mutta näin olen aikaisemmin omaan airiini asentanut käyttiksen, ennenkuin oli Usb asema hommattu.
Edit: Eli tarvitset , langattoman tukiaseman = langaton verkko ja macminin sekä Air:in
Viimeksi muokannut kai3g, 28.1.2011 klo 21.27. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
🐶 As well as a pug
🏍️ Honda Rebel 500 Touring
@ Mac Mini M2 pro + 34" SJ55W Ultra WQHD usb-c
🚑 SNAFU
🏍️ Honda Rebel 500 Touring
@ Mac Mini M2 pro + 34" SJ55W Ultra WQHD usb-c
🚑 SNAFU
-
Re: MacBook Air ja etäasennus
Viesti Kirjoittaja DK_ »
Enkö voi vaan tämän ohjeen mukaisesti luoda mac mini-koneella käytettävää verkkoa, johon sitten tuo macbook airi ottaisi yhteyden?
http://docs.info.apple.com/article.html ... /8339.html
http://docs.info.apple.com/article.html ... /8339.html
-
Viesti Kirjoittaja alspe »
Eikö tässä OS X 10.8:ssa ole etäasentajaa vai miten mä saan MacBookin DVD-asemalla asennettua vanhaan Airiin sen Tigerin? DVD on MacBookissa ja verkkokin luotu, Air löytää tämän koneen mutta ei se osaa mitään siitä DVD:ltä käynnistää. Jos käynnistän Airin optio-nappi pohjassa, se ei löydä MacBookia verkkona vaan vain mun lähiverkon. Eli miten asennus?
MB Pro 13" i5, iPod Classic, iPhone 6, iPad Air 1
-
Ei vissiin löydy apuja? Tein jo 8 Gb tikulle käynnistystikun, mutta eihän se pelaa kun välillä pyytää Tigerin asennus DVD2:sta sisään.alspe kirjoitti:Eikö tässä OS X 10.8:ssa ole etäasentajaa vai miten mä saan MacBookin DVD-asemalla asennettua vanhaan Airiin sen Tigerin? DVD on MacBookissa ja verkkokin luotu, Air löytää tämän koneen mutta ei se osaa mitään siitä DVD:ltä käynnistää. Jos käynnistän Airin optio-nappi pohjassa, se ei löydä MacBookia verkkona vaan vain mun lähiverkon. Eli miten asennus?
-
Viesti Kirjoittaja mmmvuori »
Joku hämminki tässä nyt on, sillä Aireja ei ole koskaan toimitettu Tigerillä (10.4), vaan Leopardilla (10.5).
Itse en ole koskaan etäasentanut toisen koneen asemalla, mutta ei kai sun pidä siitä macbookista sitä verkkoa luoda? Eikös sen pitäisi mennä niin, että molemmat koneet on siinä sun kotiverkossa kiinni? Laitat Macbookista päälle DVD-jako -täpän järjestelmäasetuksista Jako-kohdan alta, ja alat asentamaan?
Itse en ole koskaan etäasentanut toisen koneen asemalla, mutta ei kai sun pidä siitä macbookista sitä verkkoa luoda? Eikös sen pitäisi mennä niin, että molemmat koneet on siinä sun kotiverkossa kiinni? Laitat Macbookista päälle DVD-jako -täpän järjestelmäasetuksista Jako-kohdan alta, ja alat asentamaan?
-
Joo 10.5:nen, sorry.mmmvuori kirjoitti:Joku hämminki tässä nyt on, sillä Aireja ei ole koskaan toimitettu Tigerillä (10.4), vaan Leopardilla (10.5).
DVD-jako on päällä, Air ei osaa yhdistää kotiverkkoon optio-nappikäynnistyksellä.
-
Boldaus mun. Sun lähiverkkoon sen kai pitäisikin liittyä, ja sitten sitä kautta etsiä se Macbookki. Jos ei sillain toimi niin en tiedä.alspe kirjoitti:Jos käynnistän Airin optio-nappi pohjassa, se ei löydä MacBookia verkkona vaan vain mun lähiverkon. Eli miten asennus?
-
Koitan vielä tänään uudestaan, mutta juuri niin että se Air ei hyväksy lähiverkon purkin salasanaa optio-käynnistyksellä. Yritän vielä uudestaan.mmmvuori kirjoitti:Boldaus mun. Sun lähiverkkoon sen kai pitäisikin liittyä, ja sitten sitä kautta etsiä se Macbookki. Jos ei sillain toimi niin en tiedä.alspe kirjoitti:Jos käynnistän Airin optio-nappi pohjassa, se ei löydä MacBookia verkkona vaan vain mun lähiverkon. Eli miten asennus?
-
Eli Air optio-nappikäynnistyksellä ei hyväksy wlan-purkkini salasanaa, ei sitten millään. Isot kirjaimet koitettu ja pienet. Ei yhdistä.
Ja nyt Air on tosiaan siinä mallissa, että asentaja tikulta jäi kesken joten alkuperäisellä asennuksella kone ei enää käynnisty. Nyt kai pitää saada lainaan USB-liitäntäinen DVD-asema?
Ja nyt Air on tosiaan siinä mallissa, että asentaja tikulta jäi kesken joten alkuperäisellä asennuksella kone ei enää käynnisty. Nyt kai pitää saada lainaan USB-liitäntäinen DVD-asema?
-
Sain asennettua koneen loppuun kun alustin muistitikun uudelleen asennusDVD 2:lle ja kytkin Airiin kun se huusi vaihtamaan asennusmediaa
eli mutkien kautta voittoon.
Tätä ohjetta käytin http://www.maciverse.com/install-os-x-s ... drive.html

Tätä ohjetta käytin http://www.maciverse.com/install-os-x-s ... drive.html
Viimeksi muokannut alspe, 25.10.2012 klo 19.35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Hyvä homma!
Kumma juttu ettei se liittynyt siihen sun verkkoon.
Kumma juttu ettei se liittynyt siihen sun verkkoon.
12 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Ongelmia Macin kanssa?”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka