Olet oikeassa. Sellainen hyvä tie löytyykin kun lähdetään Laukaan keskustasta ajamaan vanhaa tietä pitkin Laukaan hovia kohden. Moottoripyörässä tuntuma onkin parasta ja eroaa näistä isoimmista skoottereista. Vielä kun ajaa yksin kohti auringonlaskua ja eväät repussa niin se on parasta mitä mies voi kaivata.Jamac kirjoitti:Kun on ajanut moottoripyörällä mutkatietä, ei koe hirveesti autossa olevan mitään tuntumaa noin ylipäätään...M.P.T kirjoitti:Mutta se tuntuma.Jamac kirjoitti:Autoon sopii automaatti kuin nenu päähän. Istahdat pehmeälle penkille, lämmitin tai koleustin hoitaa lämpötilan mukavaksi. Sitten vaan painaa kaasua kun haluaa eteenpäin. Jarruttaa kun haluaa vähemmän eteenpäin. Ihan sama vaikka olisi miten pahassa ylämäessä punaisissa valoissa tai matelemassa ruuhkassa. Manuaalivaihteisella autolla touhu on niinkuin ajaisi polkuautoa.
Moottoriöljy-, koskenkorva- ja maitorauhas-topic
-
- Viestit: 5531
- Liittynyt: 8.3.2005 klo 18.18
- Paikkakunta: Jyväskylä MLK
Re: Moottoriöljy, koskenkorva ja maitorauhas -topic
Viesti Kirjoittaja M.P.T »
-
- Viestit: 14641
- Liittynyt: 23.6.2007 klo 15.13
- Paikkakunta: Luumäki
Re: Moottoriöljy, koskenkorva ja maitorauhas -topic
Viesti Kirjoittaja KunkkuJ »
Milä isolla skootterilla olet ajanut? Entä isolla pyörällä? Olen vahvasti eri mieltä siitä, voiko isoa skootteria sanoa kovinkaan tunnottomaksi. Erilainen se on kuin moottoripyörä, mutta...M.P.T kirjoitti: Moottoripyörässä tuntuma onkin parasta ja eroaa näistä isoimmista skoottereista. Vielä kun ajaa yksin kohti auringonlaskua ja eväät repussa niin se on parasta mitä mies voi kaivata.
-
- Viestit: 25624
- Liittynyt: 12.1.2008 klo 9.57
Re: Moottoriöljy, koskenkorva ja maitorauhas -topic
Viesti Kirjoittaja hatey »
Laskin kerran vaihteenvaihdot urkuharmonipolkuautolla ajaessa paikasta A paikaan B, kepinvatkauksia oli 114 kpl. Ajoin saman matkan myöhemmin automaatilla, keppiä piti liikuttaa kahdesti: Liikkeelle lähtiessä asentoon D ja perille saavuttaessa asentoon P. Vasemmalla jalalla ei tarvinnut steppailla kertaakaan.theinonen kirjoitti:Eipä siihen vaihtamiseen tarvitse juuri erityisemmin keskittyä, eikä niitä vaihteitakaan niin hirveästi tarvitse normaalissa kaupunkiajossa vatkata.......
Automaatilla on vielä niin mukavaa, kun voi huoletta ajaa sukkasilleen, kun ei tarvitse sitä kytkinpoljinta koko aikaa survoa varpaat solmussa. Puhelintakin voi huoletta käyttää (siis jos se ei olisi laitonta ja verrattavissa juridisesti vähintäänkin rikokseksi ihmiskuntaa vastaan) tai eväitä syödä, kun ei tarvitse toista kättä sen kepin hämmentämiseen, jolla saisi niitä rattaita väänneltyä vaihteistossa eri järjestykseen.
Elmarit, Summarit ja pipo
MC-raato - FC-pilviWeikot
-
- Viestit: 5531
- Liittynyt: 8.3.2005 klo 18.18
- Paikkakunta: Jyväskylä MLK
Re: Moottoriöljy, koskenkorva ja maitorauhas -topic
Viesti Kirjoittaja M.P.T »
Kunnolla en ole ajanut koskaan, koska parkkipaikalla testauksia ei lasketa. Moottoripyörässä on polvien välissä jotain ja olet yhtä sen pyörän kanssa, mutta tämä ei onnistu isommallakaan skootterilla. Ajoasento ja penkki on paremmat isommissa skoottereissa. Monessa prätkässä on kyllä se ongelma, etten tahdo ylettää edes varpaan kärjellä maahan. Mietinkin, että miten ne Japanin pojat voivat ajaa vai onko Japanin markkinoille eri laitteet? Suzukin 500GS oli aika vaikea, koska tassut ei tahdo ylttää maahan. Silti niillä ajelen ja koitan selvitä tämän pituuteni kanssa. Noh. Ei tahtonut Lufthansan A320 (helsinki-Munchen-helsinki) matkustajaluokassakaan ylttää jalat jalkatuelle. Olen liian lyhyt ja Hawkissakin minulla oli tilaa reilusti verrattuna isompiin kavereihin.KunkkuJ kirjoitti:Milä isolla skootterilla olet ajanut? Entä isolla pyörällä? Olen vahvasti eri mieltä siitä, voiko isoa skootteria sanoa kovinkaan tunnottomaksi. Erilainen se on kuin moottoripyörä, mutta...M.P.T kirjoitti: Moottoripyörässä tuntuma onkin parasta ja eroaa näistä isoimmista skoottereista. Vielä kun ajaa yksin kohti auringonlaskua ja eväät repussa niin se on parasta mitä mies voi kaivata.
Kyllä tuo onnistuu kuule manuaalillakin ja siinä samalla syödään ja katsotaan lähetyslistaa. Laillistahan tuo ei ole, mutta syömättä ei jaksa töitä tehdä ja kiire määrää tahdin. Nykyään en kyllä osaisi vastaavaa ilman harjoittelua.hatey kirjoitti:Laskin kerran vaihteenvaihdot urkuharmonipolkuautolla ajaessa paikasta A paikaan B, kepinvatkauksia oli 114 kpl. Ajoin saman matkan myöhemmin automaatilla, keppiä piti liikuttaa kahdesti: Liikkeelle lähtiessä asentoon D ja perille saavuttaessa asentoon P. Vasemmalla jalalla ei tarvinnut steppailla kertaakaan.
Automaatilla on vielä niin mukavaa, kun voi huoletta ajaa sukkasilleen, kun ei tarvitse sitä kytkinpoljinta koko aikaa survoa varpaat solmussa. Puhelintakin voi huoletta käyttää (siis jos se ei olisi laitonta ja verrattavissa juridisesti vähintäänkin rikokseksi ihmiskuntaa vastaan) tai eväitä syödä, kun ei tarvitse toista kättä sen kepin hämmentämiseen, jolla saisi niitä rattaita väänneltyä vaihteistossa eri järjestykseen.
-
- Viestit: 626
- Liittynyt: 16.12.2004 klo 14.06
- Paikkakunta: Tampere
Re: Moottoriöljy, koskenkorva ja maitorauhas -topic
Viesti Kirjoittaja khalima »
Mersu on tehnyt tämän vielä helpommaksi kun on vain yksi viiksi. Jää oikea käsi täysin vapaaksi kaikelle muulle häsäämiselle. Esimerkiksi kahvi on paljon nautinnollisempi nauttia kun ei tarvi koko ajan olla laskemassa kuppia pois kädestä. Myös taajama-alueella.hatey kirjoitti:Laskin kerran vaihteenvaihdot urkuharmonipolkuautolla ajaessa paikasta A paikaan B, kepinvatkauksia oli 114 kpl. Ajoin saman matkan myöhemmin automaatilla, keppiä piti liikuttaa kahdesti: Liikkeelle lähtiessä asentoon D ja perille saavuttaessa asentoon P. Vasemmalla jalalla ei tarvinnut steppailla kertaakaan.theinonen kirjoitti:Eipä siihen vaihtamiseen tarvitse juuri erityisemmin keskittyä, eikä niitä vaihteitakaan niin hirveästi tarvitse normaalissa kaupunkiajossa vatkata.......
Automaatilla on vielä niin mukavaa, kun voi huoletta ajaa sukkasilleen, kun ei tarvitse sitä kytkinpoljinta koko aikaa survoa varpaat solmussa. Puhelintakin voi huoletta käyttää (siis jos se ei olisi laitonta ja verrattavissa juridisesti vähintäänkin rikokseksi ihmiskuntaa vastaan) tai eväitä syödä, kun ei tarvitse toista kättä sen kepin hämmentämiseen, jolla saisi niitä rattaita väänneltyä vaihteistossa eri järjestykseen.
-George Washington
-
- Viestit: 2545
- Liittynyt: 15.10.2010 klo 11.21
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Moottoriöljy, koskenkorva ja maitorauhas -topic
Viesti Kirjoittaja theinonen »
Vaan häiritseekö tuo sitten kuitenkaan?hatey kirjoitti:Laskin kerran vaihteenvaihdot urkuharmonipolkuautolla ajaessa paikasta A paikaan B, kepinvatkauksia oli 114 kpl. Ajoin saman matkan myöhemmin automaatilla, keppiä piti liikuttaa kahdesti: Liikkeelle lähtiessä asentoon D ja perille saavuttaessa asentoon P. Vasemmalla jalalla ei tarvinnut steppailla kertaakaan.theinonen kirjoitti:Eipä siihen vaihtamiseen tarvitse juuri erityisemmin keskittyä, eikä niitä vaihteitakaan niin hirveästi tarvitse normaalissa kaupunkiajossa vatkata.......
Automaatilla on vielä niin mukavaa, kun voi huoletta ajaa sukkasilleen, kun ei tarvitse sitä kytkinpoljinta koko aikaa survoa varpaat solmussa. Puhelintakin voi huoletta käyttää (siis jos se ei olisi laitonta ja verrattavissa juridisesti vähintäänkin rikokseksi ihmiskuntaa vastaan) tai eväitä syödä, kun ei tarvitse toista kättä sen kepin hämmentämiseen, jolla saisi niitä rattaita väänneltyä vaihteistossa eri järjestykseen.
Polkimien polkeminen, sekä kepin vatkaaminen ovat oleellinen osa sitä oikeaa autoilua ja automaatin kanssa koko ajokokemus on huomattavasti köyhempi. Pieni liikunta ja ylimääräinen aktiviteetti pitää vain mielen virkeänä ja estää nukahtamasta ratin taakse.
Myönnetään tosin, että jossain kehäteiden ruuhkissa automaatti saattaa olla mukavampi, mutta onneksi ei tarvitse semmoisilla ajella kovin usein enään nykyisin.
-
- Viestit: 5531
- Liittynyt: 8.3.2005 klo 18.18
- Paikkakunta: Jyväskylä MLK
Re: Moottoriöljy, koskenkorva ja maitorauhas -topic
Viesti Kirjoittaja M.P.T »
Mites tuo muuten on brittiversiossa? Onko viiksi edelleen vasemmalla?khalima kirjoitti:Mersu on tehnyt tämän vielä helpommaksi kun on vain yksi viiksi. Jää oikea käsi täysin vapaaksi kaikelle muulle häsäämiselle. Esimerkiksi kahvi on paljon nautinnollisempi nauttia kun ei tarvi koko ajan olla laskemassa kuppia pois kädestä. Myös taajama-alueella.
-
- Viestit: 4915
- Liittynyt: 26.11.2007 klo 16.27
- Paikkakunta: Hamina
Re: Moottoriöljy, koskenkorva ja maitorauhas -topic
Viesti Kirjoittaja tuomas92 »
Kuvittelisin rattiin nukahtamisien tapahtuvan yleensä sellaisissa tilanteissa, joissa ajetaan suht tasaisella nupeudella pitempiä matkoja. Silloin taitaa olla kyllä ihan yks hailee että onko laatikko automaattinen vai manuaalinen, koska eihän vaihteita kuitenkaan tasaisessa vauhdissa vempata edestakaisin.theinonen kirjoitti: Vaan häiritseekö tuo sitten kuitenkaan?
Polkimien polkeminen, sekä kepin vatkaaminen ovat oleellinen osa sitä oikeaa autoilua ja automaatin kanssa koko ajokokemus on huomattavasti köyhempi. Pieni liikunta ja ylimääräinen aktiviteetti pitää vain mielen virkeänä ja estää nukahtamasta ratin taakse.
Myönnetään tosin, että jossain kehäteiden ruuhkissa automaatti saattaa olla mukavampi, mutta onneksi ei tarvitse semmoisilla ajella kovin usein enään nykyisin.
En tiedä muista merkeistä mutta VW:ssa oikeanpuoleinen viiksi ohjaa lasinpyyhkijöitä. Siihenhän ei normaalisti tarvi koskea lainkaan kun sadetunnistin huolehtii niistä. Vasemmassa viiksessäkään ei ole juuri käyttöä muulle kuin vilkulle, kaukovaloista huolehtii automatiikka. Puhumattakaan huomio-/ajovalojen välillä vaihtamisesta.khalima kirjoitti:Mersu on tehnyt tämän vielä helpommaksi kun on vain yksi viiksi. Jää oikea käsi täysin vapaaksi kaikelle muulle häsäämiselle. Esimerkiksi kahvi on paljon nautinnollisempi nauttia kun ei tarvi koko ajan olla laskemassa kuppia pois kädestä. Myös taajama-alueella.
-
- Viestit: 3764
- Liittynyt: 17.7.2010 klo 13.13
Re: Moottoriöljy, koskenkorva ja maitorauhas -topic
Viesti Kirjoittaja redhat »
Muuten kyllä mutta oikealla kädellä joudut pitämään ratista kiinni kun viiksen toimintojen käyttäminen ei onnistu pelkillä sormenpäillä.khalima kirjoitti: Mersu on tehnyt tämän vielä helpommaksi kun on vain yksi viiksi. Jää oikea käsi täysin vapaaksi kaikelle muulle häsäämiselle. Esimerkiksi kahvi on paljon nautinnollisempi nauttia kun ei tarvi koko ajan olla laskemassa kuppia pois kädestä. Myös taajama-alueella.
![Nörde [8-|]](./images/smilies/49_49.gif)
http://sisainenaani.com
-
- Viestit: 532
- Liittynyt: 5.7.2008 klo 11.42
Re: Moottoriöljy, koskenkorva ja maitorauhas -topic
Viesti Kirjoittaja vemssi »
Ajotietokoneen lukema? Mulla on A4 2.0 TFSI Quattro S Tronic ja todellinen kulutus on 8,7 l/100 km (kaikkien tankkausten keskiarvo kahden vuoden ajalta). Ajotietokone antaa itselläni hieman optimistisempia lukemia ja sitä pitänee säätää hieman, jotta sekin olisi samaa mieltä reaalielämän kanssa.Aries kirjoitti:Audi A4 Avant, 2.0 TFSI Quattro -> 8,8l/100km. Saisihan tuo luku olla hieman pienempi, kun oli tottunut edellisen A4:n 6.0l/100km keskikulutukseen... (okei, oli etuveto, diesel ja vähempi tehoakin)
-
- Viestit: 532
- Liittynyt: 5.7.2008 klo 11.42
Re: Moottoriöljy, koskenkorva ja maitorauhas -topic
Viesti Kirjoittaja vemssi »
Tähän on yksi poikkeus: jos auto tuodaan Suomeen ja rekisteröidään jo valmiiksi "lastutettuna", niin se on laillinen. Nimim. muuttoautoilijakallekilponen kirjoitti:Lain mukaan pitäisi muutoskatsastaa…mutta prosessi on tehty harinaisen monimutkaiseksi ja kalliiksi Suomessa...Hanttapuli kirjoitti:Ostaisitko lastutettua autoa? Miksi tai miksi et? Pitääkö semmonen muutoskatsastaa, nouseeko vakuutusmaksut taivaisiin, jne...
![Nörde [8-|]](./images/smilies/49_49.gif)
-
- Viestit: 532
- Liittynyt: 5.7.2008 klo 11.42
Re: Moottoriöljy, koskenkorva ja maitorauhas -topic
Viesti Kirjoittaja vemssi »
Tämän lisäksi mm. Hampurin Audi Center (siis virallinen myynti/huolto) asentaa ABT:in softaa ja lisävermettä ja antaa mukaan uudet vaatimustenmukaisuuspaperit Audin leimoilla ja takuukin jatkuu normaalisti. Mutta Suomessa sitä ei saa rekisteriin ilman muutoskatsastusta (jos auto siis oli jo rekisteröity Suomeen aiemmin).khalima kirjoitti:Tuo auton lastuttaminen on varsin mielenkiintoinen juttu. Autotehtaathan tekee sitä itsekin. Myydään autoa yhdellä moottorilla, mutta kahdella tai jopa kolmella eri teholuvulla. Ihan kiva tapa rahastaa uuden auton ostajaa.
-
- Viestit: 25624
- Liittynyt: 12.1.2008 klo 9.57
Re: Moottoriöljy, koskenkorva ja maitorauhas -topic
Viesti Kirjoittaja hatey »
Kyllä häiritsee.theinonen kirjoitti:Vaan häiritseekö tuo sitten kuitenkaan?hatey kirjoitti:.....automaatti.....
Polkimien polkeminen, sekä kepin vatkaaminen ovat oleellinen osa sitä oikeaa autoilua ja automaatin kanssa koko ajokokemus on huomattavasti köyhempi.
Miksi autoilun pitäisi olla askeettista? En tykkäisi myöskään sytytyksen ennakoiden käsisäädöstä ajon aikana, kuten muinoin on autoissa ollut.
Elmarit, Summarit ja pipo
MC-raato - FC-pilviWeikot
-
- Viestit: 18040
- Liittynyt: 20.2.2004 klo 23.12
- Paikkakunta: Tampere
Re: Moottoriöljy, koskenkorva ja maitorauhas -topic
Viesti Kirjoittaja Jamac »
Oletko mitannut matkan GPS:llä vai auton mittarilla? Ne ei ole tarkkoja.vemssi kirjoitti:Ajotietokoneen lukema? Mulla on A4 2.0 TFSI Quattro S Tronic ja todellinen kulutus on 8,7 l/100 km (kaikkien tankkausten keskiarvo kahden vuoden ajalta). Ajotietokone antaa itselläni hieman optimistisempia lukemia ja sitä pitänee säätää hieman, jotta sekin olisi samaa mieltä reaalielämän kanssa.Aries kirjoitti:Audi A4 Avant, 2.0 TFSI Quattro -> 8,8l/100km. Saisihan tuo luku olla hieman pienempi, kun oli tottunut edellisen A4:n 6.0l/100km keskikulutukseen... (okei, oli etuveto, diesel ja vähempi tehoakin)
-
- Viestit: 2725
- Liittynyt: 14.3.2006 klo 9.23
- Paikkakunta: Espoo
Re: Moottoriöljy, koskenkorva ja maitorauhas -topic
Viesti Kirjoittaja Aries »
No kylläpä täällä ollaan tarkkoja.Jamac kirjoitti:Oletko mitannut matkan GPS:llä vai auton mittarilla? Ne ei ole tarkkoja.vemssi kirjoitti:Ajotietokoneen lukema? Mulla on A4 2.0 TFSI Quattro S Tronic ja todellinen kulutus on 8,7 l/100 km (kaikkien tankkausten keskiarvo kahden vuoden ajalta). Ajotietokone antaa itselläni hieman optimistisempia lukemia ja sitä pitänee säätää hieman, jotta sekin olisi samaa mieltä reaalielämän kanssa.Aries kirjoitti:Audi A4 Avant, 2.0 TFSI Quattro -> 8,8l/100km. Saisihan tuo luku olla hieman pienempi, kun oli tottunut edellisen A4:n 6.0l/100km keskikulutukseen... (okei, oli etuveto, diesel ja vähempi tehoakin)
Mittatarkkuus perustuu ihan puhtaasti siihen, että kun auto tankataan, trippimittari nollataan. Autoa tankatessa saadaan selville paljonko polttoainetta mahtuu tankkiin ja paljonko on ajettu. Sanomani keskiarvo on luonnollisesti näppituntumalla annettu, joten heittoa voi olla 0,05dl suuntaan tai toiseen

-
- Viestit: 14641
- Liittynyt: 23.6.2007 klo 15.13
- Paikkakunta: Luumäki
Re: Moottoriöljy, koskenkorva ja maitorauhas -topic
Viesti Kirjoittaja KunkkuJ »
Mikä ihmeen tarkkuus? Mittaatko edes bensan lämpötilaa tankatessa ja huomioit muutokset laskelmissasi? Tarkistatko vatupassilla maan olevan vaaterissa siinä mittarin vieressä? Kallisteletko autoa tunkin avulla puolesta toiselle tankkauksen välillä, että mahdolliset ilmakuplat varmasti tulevat ulos?Aries kirjoitti:Mittatarkkuus perustuu ihan puhtaasti siihen, että kun auto tankataan, trippimittari nollataan. Autoa tankatessa saadaan selville paljonko polttoainetta mahtuu tankkiin ja paljonko on ajettu. Sanomani keskiarvo on luonnollisesti näppituntumalla annettu, joten heittoa voi olla 0,05dl suuntaan tai toiseen
Et vai? No sitten tuloksillasi ei kyllä ole mitään arvoa täällä hompussa.

-
- Viestit: 25624
- Liittynyt: 12.1.2008 klo 9.57
Re: Moottoriöljy, koskenkorva ja maitorauhas -topic
Viesti Kirjoittaja hatey »
Täytyy myös ottaa huomioon mittauksessa renkaiden urasyvyyden ilmanvastuksen vaikutuksen kulutukseen.KunkkuJ kirjoitti:Mikä ihmeen tarkkuus? Mittaatko edes bensan lämpötilaa tankatessa ja huomioit muutokset laskelmissasi? Tarkistatko vatupassilla maan olevan vaaterissa siinä mittarin vieressä? Kallisteletko autoa tunkin avulla puolesta toiselle tankkauksen välillä, että mahdolliset ilmakuplat varmasti tulevat ulos?Aries kirjoitti:Mittatarkkuus perustuu ihan puhtaasti siihen, että kun auto tankataan, trippimittari nollataan. Autoa tankatessa saadaan selville paljonko polttoainetta mahtuu tankkiin ja paljonko on ajettu. Sanomani keskiarvo on luonnollisesti näppituntumalla annettu, joten heittoa voi olla 0,05dl suuntaan tai toiseen
Et vai? No sitten tuloksillasi ei kyllä ole mitään arvoa täällä hompussa.
Elmarit, Summarit ja pipo
MC-raato - FC-pilviWeikot
-
- Viestit: 2725
- Liittynyt: 14.3.2006 klo 9.23
- Paikkakunta: Espoo
Re: Moottoriöljy, koskenkorva ja maitorauhas -topic
Viesti Kirjoittaja Aries »
Olette molemmat viiltävän oikeassa.hatey kirjoitti:Täytyy myös ottaa huomioon mittauksessa renkaiden urasyvyyden ilmanvastuksen vaikutuksen kulutukseen.KunkkuJ kirjoitti:Mikä ihmeen tarkkuus? Mittaatko edes bensan lämpötilaa tankatessa ja huomioit muutokset laskelmissasi? Tarkistatko vatupassilla maan olevan vaaterissa siinä mittarin vieressä? Kallisteletko autoa tunkin avulla puolesta toiselle tankkauksen välillä, että mahdolliset ilmakuplat varmasti tulevat ulos?Aries kirjoitti:Mittatarkkuus perustuu ihan puhtaasti siihen, että kun auto tankataan, trippimittari nollataan. Autoa tankatessa saadaan selville paljonko polttoainetta mahtuu tankkiin ja paljonko on ajettu. Sanomani keskiarvo on luonnollisesti näppituntumalla annettu, joten heittoa voi olla 0,05dl suuntaan tai toiseen
Et vai? No sitten tuloksillasi ei kyllä ole mitään arvoa täällä hompussa.
Lisäksi häpeän tunnustaa, että olen jättänyt huomioimatta myös vahauksen vaikutuksen auton ilmanvastukseen.
-
- Viestit: 21480
- Liittynyt: 27.11.2005 klo 22.21
Re: Moottoriöljy, koskenkorva ja maitorauhas -topic
Viesti Kirjoittaja arisel »
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
-
- Viestit: 9640
- Liittynyt: 10.10.2004 klo 5.05
Re: Moottoriöljy, koskenkorva ja maitorauhas -topic
Viesti Kirjoittaja Mikael K. »
arisel kirjoitti:^ Paras tulos ilmanvastuksen kanssa kisaillessa on kolhia auto kauttaaltaan pienille lommoille; tämänkin on Myytinmurtajat testannut!
Kannattaa siis pysäköidä golffaajien harjoitusradan välittömään läheisyyteen. Näin autoon saa saman efektin, joka on jo palloissa valmiina. Samalla säästyy huolilta jokaisen uuden pikkunaarmun menettäessä merkityksensä.
-
- Viestit: 626
- Liittynyt: 16.12.2004 klo 14.06
- Paikkakunta: Tampere
Re: Moottoriöljy, koskenkorva ja maitorauhas -topic
Viesti Kirjoittaja khalima »
Oikealla voi naattia kahvista ja vasuri hoitaa ajotehtävät. Pyyhkijät toimii automaatilla ja vilkun saa kyllä päälle pelkällä sormenpäällä.redhat kirjoitti:Muuten kyllä mutta oikealla kädellä joudut pitämään ratista kiinni kun viiksen toimintojen käyttäminen ei onnistu pelkillä sormenpäillä.khalima kirjoitti: Mersu on tehnyt tämän vielä helpommaksi kun on vain yksi viiksi. Jää oikea käsi täysin vapaaksi kaikelle muulle häsäämiselle. Esimerkiksi kahvi on paljon nautinnollisempi nauttia kun ei tarvi koko ajan olla laskemassa kuppia pois kädestä. Myös taajama-alueella.
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-George Washington
-
- Viestit: 14641
- Liittynyt: 23.6.2007 klo 15.13
- Paikkakunta: Luumäki
Re: Moottoriöljy, koskenkorva ja maitorauhas -topic
Viesti Kirjoittaja KunkkuJ »
Jotain on kyllä elämässä tosi pahasti persiillään, jos kahvi on juotava autoa ajaessa. Kannattaisi ehkä pysähtyä, viettää hiljainen hetki ja miettiä, mihin on sellainen kiire, ettei edes kahvitauon ajaksi voi pysähtyä.khalima kirjoitti:Oikealla voi naattia kahvista ja vasuri hoitaa ajotehtävät.
-
- Viestit: 3764
- Liittynyt: 17.7.2010 klo 13.13
Re: Moottoriöljy, koskenkorva ja maitorauhas -topic
Viesti Kirjoittaja redhat »
Ainakin vm. 2005 MBC200, vettä jos haluaa tuulilasille niin ei onnistukaan ihan sormenpäillä. Tai käyttää takalasinpyyhkijää.khalima kirjoitti:Oikealla voi naattia kahvista ja vasuri hoitaa ajotehtävät. Pyyhkijät toimii automaatilla ja vilkun saa kyllä päälle pelkällä sormenpäällä.redhat kirjoitti:Muuten kyllä mutta oikealla kädellä joudut pitämään ratista kiinni kun viiksen toimintojen käyttäminen ei onnistu pelkillä sormenpäillä.khalima kirjoitti: Mersu on tehnyt tämän vielä helpommaksi kun on vain yksi viiksi. Jää oikea käsi täysin vapaaksi kaikelle muulle häsäämiselle. Esimerkiksi kahvi on paljon nautinnollisempi nauttia kun ei tarvi koko ajan olla laskemassa kuppia pois kädestä. Myös taajama-alueella.eli viikseen ei edes tarvi juuri koskea. Hipaista ylös tai alas riippuen mihin suuntaan aikoo kääntyä.
Voi olla että meikällä on lyhyet sormet verrattuna saksalaisen insinöörin sormiin, mutta vilkkuviiksi on turhan etäällä ratista.
http://sisainenaani.com
-
- Viestit: 532
- Liittynyt: 5.7.2008 klo 11.42
Re: Moottoriöljy, koskenkorva ja maitorauhas -topic
Viesti Kirjoittaja vemssi »
Hehee, bensan ominaispaino ja tiheys toki vaikuttavat tankatessa, mutta ilmanvastus on aina osa liikettä vastustavista voimista, joten sen merkitys sisältyy kulutukseen. Mitä tulee siihen alkuperäiseen "tarkkuuteen", niin itselläni ajotietokone kertoo - ajosta riippuen - n. 0,2 litraa pienemmän kulutuksen kuin mitä todellinen kulutus on. Ts. tankillisella ei pääse niin pitkälle kuin ajotietokoneen mielestä pitäisi päästä. Onko tällä sitten mitään merkitystä? No ei ole.Aries kirjoitti:Olette molemmat viiltävän oikeassa.hatey kirjoitti:Täytyy myös ottaa huomioon mittauksessa renkaiden urasyvyyden ilmanvastuksen vaikutuksen kulutukseen.KunkkuJ kirjoitti:Mikä ihmeen tarkkuus? Mittaatko edes bensan lämpötilaa tankatessa ja huomioit muutokset laskelmissasi? Tarkistatko vatupassilla maan olevan vaaterissa siinä mittarin vieressä? Kallisteletko autoa tunkin avulla puolesta toiselle tankkauksen välillä, että mahdolliset ilmakuplat varmasti tulevat ulos?
Et vai? No sitten tuloksillasi ei kyllä ole mitään arvoa täällä hompussa.
Lisäksi häpeän tunnustaa, että olen jättänyt huomioimatta myös vahauksen vaikutuksen auton ilmanvastukseen.
-
- Viestit: 1879
- Liittynyt: 3.6.2009 klo 9.21
- Paikkakunta: Oulu
Re: Moottoriöljy, koskenkorva ja maitorauhas -topic
Viesti Kirjoittaja Hanttapuli »
http://tekniikanmaailma.fi/uutiset/vw-s ... umaasturia
Voisin hyvinkin nähdä itseni tuollaisen omistajana.
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka
- ↳ Myydään Mac
- ↳ Myydään iPhone, iPad ja iPod
- ↳ Myydään muut Applen tuotteet
- ↳ Myydään muuta tietotekniikkaa
- ↳ Ostetaan Mac
- ↳ Ostetaan iPhone, iPad ja iPod
- ↳ Ostetaan muut Applen tuotteet
- ↳ Ostetaan muuta tietotekniikkaa
- ↳ Vaihdetaan, annetaan, työtä haetaan ja tarjotaan
- ↳ Kauppapaikan keskustelu ja hintavinkit