MacBook Air 2012
-
Re: MacBook Air 2012
Viesti Kirjoittaja tsjlehti »
-
Viesti Kirjoittaja SR-71 »
Juurikin näin.tsjlehti kirjoitti:Ymmärsinkö oikein, että HDMI:llä ongelma näkyy mutta DVI:llä ei.
Edit. Apple lähettää veloituksetta DVI-adapterin. Ostan vielä DVI-HDMI adapterin, niin voi sitä kokeilla. Applen tuesta sanottiin myös, että apple takaa, että koneet ovat yhteensopivia heidän omien näyttöjensä kanssa.
-
Mitä kone tekeekin eritavalla HDMI:n ja DVI:n välillä, luulisi jos ei ääniä tarvitse samassa piuhassa, se ei tekisi sitä MDP-DVI-HDMI-muunnoksessa, kun tuo näyttää koneen suuntaan tavalliselta DVI:ltä. Tai sitten kone tekee asiat ihan samaan tapaan, mutta jokin muu piuhassa menevä tai sinne vahingossa pääsevä signaali tekee häiriöt.SR-71 kirjoitti:Edit. Apple lähettää veloituksetta DVI-adapterin. Ostan vielä DVI-HDMI adapterin, niin voi sitä kokeilla. Applen tuesta sanottiin myös, että apple takaa, että koneet ovat yhteensopivia heidän omien näyttöjensä kanssa.
-
Viesti Kirjoittaja kiitaja »
Hienoa! Eli soitit Applen tukeen ja kerroit ongelmasta? Vai minkälaisella menettelyllä he suostuivat adapterin toimittamaan?SR-71 kirjoitti:Edit. Apple lähettää veloituksetta DVI-adapterin. Ostan vielä DVI-HDMI adapterin, niin voi sitä kokeilla. Applen tuesta sanottiin myös, että apple takaa, että koneet ovat yhteensopivia heidän omien näyttöjensä kanssa.
-
-
-
Viesti Kirjoittaja Salzi »
Iphotosta huomasin että toimii paljon sulavammin kun ottaa valikosta "näytä heijastukset" pois päältä.
Ainoa oikea ongelma tässä koneessa on se ettei tahdo aina herätä unesta kun kannen avaa. Sama vaiva talouden toisessakin airissa ja applen tuessa neuvoivat poistamaan cacheja jne. Ei auttanut, saa nähdä auttaako järjestelmän uudelleen asennus mitään. Seuraavana vuorossa on huoltoon vieminen, tuntuu vain turhalta kun kuulostaa kuitenkin softavialta.
-
Viesti Kirjoittaja SR-71 »
Soitin sinne ja kerroin, että DVI:llä tuli parempi kuva telkkarissa, kun huollossa kokeiltiin. Kysyin vain josko voisivat lähettää sellaisen mulle. Olisivat antaneet palauttaa koneen, jos olisin tämän esteeksi kokenut ja applelta olisin suoraan tilannut. Kaikki muu toimii kuitenkin täydellisesti sekä olen tyytyväinen, niin ei kannata.kiitaja kirjoitti: Hienoa! Eli soitit Applen tukeen ja kerroit ongelmasta? Vai minkälaisella menettelyllä he suostuivat adapterin toimittamaan?
Tänään tuli DVI-adapteri ja vähän testailin sitä. DVI:llä kontrastia tarvitsee laskea vähemmän, jotta värit saa paremmin esiin nettisivuilta ja iTunesissa erottuu muutakin kuin valkoinen tausta biisien takana. Toimii siis mielestäni paljon paremmin.
-
Viesti Kirjoittaja applenarko »
hermostaatti kirjoitti:Nyt on tullut viikon käytettyä uutta MBA:ta. Onko muilla ollut ongelmia wi-fi:n kanssa? Aina kun kone näyttö menee sleep-tilaan (vissiin konekkin?/kovalevy?) katoaa wlan yhteys ja sen saaminen kestää kauan jos palaa ollenkaan. Yleensä saa sammuttaa/käynnistää/sammuttaa/käynnistää wi-fi kunnes yhteys löytyy taas. Ja välillä kone myös tippuu wlanista vaikka ei menisikään sleep-tilaan. Rasittavaa...
Minulla oli ihan sama tilanne. Ongelma oli reitittimeni D-link DIR-615. En vain yksinkertaisesti löytänyt toimivia asetuksia kyseiseen purkkiin, jolla olisin saanut wi-fi:n toimimaan. Samalla kuitenkin MBA löysi kaikki muut AP:t kerrostalosta. Vika oli helppo kartoittaa niin, että käy kokeilemassa muiden langattomiaverkkoja ja reitittimiä jos niissä toimii ongelmitta, silloin voisi olla kyse samankaltaisesta "viasta". Eli vika korjaantui tukiasemaa vaihtamalla. minun tapauksessa!
-
Joskus muinaisina aikoina, kun mun oli vielä pakko koskea d-linkkeihin, niissä oli joku "long preamble" tms. asetus, jonka päälle veivaaminen vähensi ongelmia mäkkikoneiden kanssa. En tiedä, onko vielä, mutta voi kannattaa vilkasta. Parempi, huolettomampi ja pysyvämpi, mutta toki kalliimpi, ratkaisu on vaihtaa tukiasema. Niitähän on ties mitä hintaa, mutta harvemmasta osaa sanoa, kokeilematta, mikä on varmatoiminen, kestävä ja ongelmaton. Itse olen todennut ongelmattomimmaksi maksaa Applen tukarien lisähinnat ja saada toimivaa.applenarko kirjoitti:Minulla oli ihan sama tilanne. Ongelma oli reitittimeni D-link DIR-615. En vain yksinkertaisesti löytänyt toimivia asetuksia kyseiseen purkkiin, jolla olisin saanut wi-fi:n toimimaan. Samalla kuitenkin MBA löysi kaikki muut AP:t kerrostalosta. Vika oli helppo kartoittaa niin, että käy kokeilemassa muiden langattomiaverkkoja ja reitittimiä jos niissä toimii ongelmitta, silloin voisi olla kyse samankaltaisesta "viasta". Eli vika korjaantui tukiasemaa vaihtamalla. minun tapauksessa!
-
Viesti Kirjoittaja applenarko »
Applen omaan päädyin kanssa, ei kiinostanut leikkiä muiden kanssa. En sano sitä etteikö muiltakin löytyisi toimiva ja hyvä vaihtis. En tämän D-link episodin jälkeen kyllä heidän tuotteisiin haksahda, kun puhutaan tukareista!tsjlehti kirjoitti:Joskus muinaisina aikoina, kun mun oli vielä pakko koskea d-linkkeihin, niissä oli joku "long preamble" tms. asetus, jonka päälle veivaaminen vähensi ongelmia mäkkikoneiden kanssa. En tiedä, onko vielä, mutta voi kannattaa vilkasta. Parempi, huolettomampi ja pysyvämpi, mutta toki kalliimpi, ratkaisu on vaihtaa tukiasema. Niitähän on ties mitä hintaa, mutta harvemmasta osaa sanoa, kokeilematta, mikä on varmatoiminen, kestävä ja ongelmaton. Itse olen todennut ongelmattomimmaksi maksaa Applen tukarien lisähinnat ja saada toimivaa.applenarko kirjoitti:Minulla oli ihan sama tilanne. Ongelma oli reitittimeni D-link DIR-615. En vain yksinkertaisesti löytänyt toimivia asetuksia kyseiseen purkkiin, jolla olisin saanut wi-fi:n toimimaan. Samalla kuitenkin MBA löysi kaikki muut AP:t kerrostalosta. Vika oli helppo kartoittaa niin, että käy kokeilemassa muiden langattomiaverkkoja ja reitittimiä jos niissä toimii ongelmitta, silloin voisi olla kyse samankaltaisesta "viasta". Eli vika korjaantui tukiasemaa vaihtamalla. minun tapauksessa!
-
Viesti Kirjoittaja jazin »
Arvon hieman tämän ja MBP välillä, mutta MBP on ollut jo käytössä, joten ihan virkistyksen vuoksi taitaa tulla Air hankittua.
Peruskotikoneeksi, kouluhommien tekemiseen ja välikädeksi verkkokovon ja APTV2 välille. Taidanpa laittaa samalla Applen päässä jo 8GB muistilla ettei tarvii itse alkaa värkkäämään paikoilleen.
Kiitos nam.
Macbook Air i5 8GB 13,3"
Apple TV 2Gen XBMC
-
Joh, kannattaa tilata se laajennos Applelta, kun sitä ei itse pysty jälkikäteen tekemään. Eikä liioin huolto tai tiettävästi kukaan muukaan taho.jazin kirjoitti:Taidanpa laittaa samalla Applen päässä jo 8GB muistilla ettei tarvii itse alkaa värkkäämään paikoilleen.
-
Viesti Kirjoittaja e0100471 »
MacBook Air 13"
1.7 GHz dual-core
intel core i5 prosessori
4 Gt muistia
128 Gt flash-muisti
899 euroa
Himottaisi kieltämättä

-
Viesti Kirjoittaja jackiechan8 »
Tämähän on vanha malli, jos on tuolla 1,7 GHz prossulla.e0100471 kirjoitti:Kuopion Ikanoon 1.11. avattavassa Core Lifestyle myymälässä aika hyvä avajaistarjous:
MacBook Air 13"
1.7 GHz dual-core
intel core i5 prosessori
4 Gt muistia
128 Gt flash-muisti
899 euroa
Himottaisi kieltämättä
Toisaalta ei silti mikään paha hinta..
-
Viesti Kirjoittaja artistic »
Lightroomiakin pyörittää ihan kepeästi muiden ohjelmien ohessa. Kone on aivan hiljainen vaikka olen sitä yrittänyt "rasittaa". Ei ole kuumentunut liikaa, jos lainkaan, sylikäyttöä ajatellen. Vaikka pöydällä nököttää 2011 27" iMac, on vimeisen viikon aikana tullut surffattua enemmän tällä pikkuveljellä

+ todella kevyt, tosiaan aito kannettava
+ suorituskykyinen, ainakin riiittävästi omaan käyttöön
+ nopea, äänetön kuin ajatus
- jos niin haluaa niin hinta. Olin tosin itse valmis maksamaan yli 1300 toimivasta, "kauniista" ja pienestä mutta silti tehokkaasta koneesta. Ei ne muiden merkkien ultrabookitkaan samoilla spekseillä paljoa halvempia oo ? (mutu). Sitä paitti niissä pyörii wintoosa

- apple remote ei ilmeisesti toimi tässä mallissa, se oli pettymys. Tarvetta olisi voinut olla.
-
Viesti Kirjoittaja Rutku »
Kovin moni mahdollisimman samantasoinen läppäri ei ole kyllä joko joltain osalta parempi tai edes halvempi, mikä ihmetytti minuakin. Ultrabookeissa nämä Airien hinnat on jopa yllättävän kilpailukykyisiä kilpailijoiden kanssa. Itse en ollut valmis antamaan periksi tehojen tai akunkeston kannata, joten valinta ei ollut lyhyen tutkailun jälkeen kovin vaikea.artistic kirjoitti: - jos niin haluaa niin hinta. Olin tosin itse valmis maksamaan yli 1300 toimivasta, "kauniista" ja pienestä mutta silti tehokkaasta koneesta. Ei ne muiden merkkien ultrabookitkaan samoilla spekseillä paljoa halvempia oo ? (mutu). Sitä paitti niissä pyörii wintoosa
Itse tutkailin kilpailijoiden vaihtoehtoja ja Asuksessa olisi ollut hieman parempi näyttö ja ehkä kaiuttimet, mutta akkukesto ja trackpad sitten taas huonompi eli sen takia kallistuin itse samaan malliin kuin sinultakin löytyy. Laitoinpa vielä winukan dualboottiin jos ja kun tarvitsee pyöritellä windows-only softaa tai pelejä, jota itselläni löytyy. Vastaava ei oikein onnistu toiseen suuntaan

edit. lisäilin tekstiä.
Nappaa tästä 500MB lisätilaa Dropboxiin rekisteröityessä: https://www.dropbox.com/referrals/AACRr ... 0EfR6M1QO0
-
Viesti Kirjoittaja Nappi23 »
-
Viesti Kirjoittaja jurppa »
SIlverlight on sellaista syöpää, että tuo on sen kanssa ihan normaalia. Sama efekti on esim maikkarin katsomossa (silverlight) ja sekin korostuu kun vetäsee airplaylla apple-telkkariin.Nappi23 kirjoitti:No niin nyt on sitten ilmennyt pientä "ongelmaa" MacBook Airin kanssa. Eli katsoin tässä illalla elokuvaa viaplay:sta ja huomasin, että tuuletin rupesi pitämään aika lailla kovaa ääntä. iStat:n mukaan noin 5000 rpm ja samalla myös CPU:n lämmöt pomppas 75 asteeseen. Elokuvaa tuli katsottua AirPlay:n kautta televisiosta. Onko tällainen normaalia? Viaplay sivusto käyttää silvelightia, joten voisiko ongelma johtua siitä? Tuli tosiaan aika yllätyksenä, kun muuten ei ole tuulettimen ääni juurikaan kuulunut...
-
Viesti Kirjoittaja Nappi23 »

-
Viesti Kirjoittaja Paatse »
Olisi tuo MacBook Air hankinta listalla ja punnitsen edelleen onko tarvetta 8gb muistille.
-
Viesti Kirjoittaja jurppa »
Kyllä se 8gb kannattaa mukaan rastittaa, a) jälkeenpäinhän tätä ei voi tehdä jos vaikka tarvetta tuleekin b) näytönohjaimelle on 512 Mt normaalin 384Mt sijaan.Paatse kirjoitti:Mites muuten tossa airplayn käytössä onko koneen muistin määrällä merkitystä?
Olisi tuo MacBook Air hankinta listalla ja punnitsen edelleen onko tarvetta 8gb muistille.
-
Viesti Kirjoittaja Paatse »
Kiitoksia. Tuon tiesinkin ettei sitä voi jälkikäteen lisätä, mutta tuo näytönohjain juttu olikin uusi minulle. Joten täytyy rastittaa se 8gb.jurppa kirjoitti:Kyllä se 8gb kannattaa mukaan rastittaa, a) jälkeenpäinhän tätä ei voi tehdä jos vaikka tarvetta tuleekin b) näytönohjaimelle on 512 Mt normaalin 384Mt sijaan.Paatse kirjoitti:Mites muuten tossa airplayn käytössä onko koneen muistin määrällä merkitystä?
-
Viesti Kirjoittaja sammakko »
Ostin Macbook Airin 13" MD231, jossa oli oletuksena Lion käyttis. Muistelisin että tuotekoodi pakkauksen takaosassa kertoo valmistusviikon joka kertoo onko tuotteessa jo Mountain Lion vai tämä vanhempi käyttis, li Lion versio?
Osaako kukaan kertoa miten tämä siis menee, mikä on se koodi mitä pitää katsoa ja mikä koodissa paljastaa tämän?
Kiitos paljon avusta!!
-
Viesti Kirjoittaja deissi »
Palaa sivulle “MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka