tuomaril kirjoitti:True story, mutta kumpaakohan kieltä puhuu enemmän ihmisiä?
Mitä merkitystä tuolla on tämän perämoottoriherran kohdalla? Käsittääkseni hän ei ole välttämättä pyrkimässä Suomesta maailmalle. Jos taas katsotaan tilannetta Suomen työmarkkinoiden kannalta, ei tuo arabian osaaminen ole alkuunkaan huono asia.
Hyvä on! Te voititte! Teitä oli kaksi, minun puolellani olin vain minä!
tuomaril kirjoitti:True story, mutta kumpaakohan kieltä puhuu enemmän ihmisiä?
Mitä merkitystä tuolla on tämän perämoottoriherran kohdalla? Käsittääkseni hän ei ole välttämättä pyrkimässä Suomesta maailmalle. Jos taas katsotaan tilannetta Suomen työmarkkinoiden kannalta, ei tuo arabian osaaminen ole alkuunkaan huono asia.
Hyvä on! Te voititte! Teitä oli kaksi, minun puolellani olin vain minä!
Voit laskea kolmannen siihen mukaan. Mitä ihmeen tarvetta olisi opetella jossain likaisessa kehitysmaassa puhuttua molotusta. Arabia on paljon hyödyllisempi, viimeistään silloin kun jenkkilä on räjäytetty autiomaaksi.
Nyt on tullut selattua huonekalulehtiä ja liikkeitä. Osaa olla hankalaa muutamien tuotteiden etsiminen ja kun apua ei saa mistään. Myös kauppalistan tekeminen huomiselle keskustan reissulle on tullut väännettyä. Jos vaikka huomenna jostain irtoaisi palvelua tai sanoisinko tietämystä. Pitkästä aikaa odottaa innolla, että pääsee käymään miesten tiimarissa (Biltema)
redhat kirjoitti:
tuomaril kirjoitti:
mercury kirjoitti:Istun arabian peruskurssilla. Saapa nähdä millaista tää on. Aloitellaan juuri.
Urdukin olisi ollut hyödyllisempää.
Hitot. Arabimaat vaurastuu koko ajan ja kysyntä länsimaiselle osaamiselle kasvaa vain. Ja jos vielä puhuu jonkun sanan arabiaa niin työpaikka on plakkarissa.
Osaan arabiaa muutamia sanoja ja lauseita, mutta sillä ei työpaikkoja saada. Tietenkin ne sanat ja lauseet mitä osaan on sellaisia, että niitä ei parane kertoa täällä. Muuten nämä foorumin mode neitoset pesevät suuni mäntysuovalla aina loppiaiseen (v:2050) asti 2krt päivässä.
Tallissa yksi traktori ja Borgward Isabella. Tuvan pöydällä iMac (Mid 2011) Onnellinen Japanilaisesta vaimostaan. Työpaikkoja takana +30kpl. Olin Apple-käyttäjät ry:n jäsen.
Arabialla taitaapi olla aika lailla yhtä paljon puhujia kuin arabialla(?). Eipä siinä, varmasti urdun ja arabian merkitys tulee tulevaisuudessa kasvamaan.
- MacBook Pro 13" 2.3 Ghz i5, 16 Gt RAM, 500 Gt - Mid 2018
- iPhone 12 Pro - 128 Gt
- iPad Pro 2. gen - 128 Gt - WiFi
Kohta kaverin synttäreille tuohon Sunaan. Mietittiin porukalla että lahjaksi voisi antaa ööööh....tuota noin...sellainen läpinäkyvä kumisuoja. Budjettimme on pieni.
Toivottavasti ei ollut sopimaton viesti.
Viimeksi muokannut tuomaril, 30.10.2012 klo 17.46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
mercury kirjoitti:Istun arabian peruskurssilla. Saapa nähdä millaista tää on. Aloitellaan juuri.
Kävin tänään Iranissa, kuuntelin hetken keskustelua... ei siitä kyllä auennut yksikään sana - vaikeaa
Ihan hyvä, paitsi että Iranissa puhutaan persiaa (farsia), ei arabiaa
Juu, kuuluu sekin erinomaisesti kyllä sarjaan "vaikeat kielet".
Farsi (tai dari) ei ole lainkaan vaikeaa. Sen perusteet oppii nopeasti, jos osaa johtaa hieman sanoja latinasta. Kielioppi on varsin yksinkertaista. Kirjoittaminen ja lukeminen sen sijaan menee jo astetta hankalammaksi, kun siellä on käytössä arabialaiset kirjaimet.
Maailmassa on vain kolmenlaisia ihmistyyppejä:
Sellaisia, jotka osaavat laskea, ja sellaisia, jotka eivät osaa.
Kerrankin tein jotain ensimmäistä kertaa, ja nyt sitä ketjuu ei enää oo.
Käytin nimittäin poravasaraa ja tein n. 1/2m. paksuun kiviseinään ison reiän! Tuli ihan sellainen voittamaton ninja-fiilis kun käppäilin myös katolla irrottamassa vanhaa savupiippua ja jouduin kiipeemään sinne ihan erikoista kautta sellasesta jänskästä rei'ästä!
Tässä vaiheessa pitää mainita, että työhuone sijaitsee vanhassa lelutehtaassa, jossa ei ole muunlaisia lämmitysjärjestelmiä kuin itserakennettuja tulisijoja. Tulisijan rakentamisesta on siis todellakin kyse, koska työhuoneella alkaa nyt olla ihan liian kylmä maalata muuten.
"I may not have gone where I intended to go, but I think I have ended up where I needed to be." (Douglas Adams)
......
iMac early '09 21,5" OS X 10.10.5
Piti käydä Pulssissa, kun alkoi tuntumaan siltä, että joku seisoo rintakehän päällä. Ilmaa ei nenän kautta kulje lainkaan ja muutenkin alkaa tämä läähättäminen ja kuumehikoilu häiritsemään työntekoa. Siitä tuli mieleen (ei fingerporilaisittin), etten muistanut tuon Codesan -merkkisen yskänlääkkeen maistuvan noin tehokkaalta. Hyi hitsinpitsi.
Ainakin kaksi vuotta on kulunut siitä, kun viimeksi oli joku flunssa. En muistanutkaan niitä näin ärsyttäviksi. Onneksi on huomenna helppo päivä töissä.
Edit: kauheasti kirjoitusvirheitä, varmaan vielä muutama jäi...
Viimeksi muokannut Tauvo, 31.10.2012 klo 22.59. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
^ Älä nyt ala pehmoilemaan! Sinä vaikutat juuri sellaiselta perinteiseltä suomalaiselta mieheltä, joka painaa hullun lailla töitä, kunnes kaatuu viimeisen kerran saappaat jalassa. Akkojen hommaa tuollainen lääkärissä juokseminen ja valittaminen.
Tämän foorumin Mikael K. ja häntä hännystelevä Kunkku ovat eräänlaisia nykyajan käärmeöljykauppiaita tällä "torilla". Heidän sanomisiaan on kaikilla oikeus kommentoida - Hanttapuli
Tekemisin juuri pyykkijä koneeseen, nyt on mustat koneessa ja seuraavaksi pesen mustat. Miten voi pyykinpesu ollakin ikävää puuhaa. Miksi minä joudun aina tämän homman tekemään?
Kostoksi tekemisin itselleni ison kupillisen vihreää intialaista teetä. Siinäpäs maailma ihmettelee julmaa kostoani.
Bass is Like Duct Tape: it Fixes Everything
Elmarit, Summarit ja pipo
MC-raato - FC-pilviWeikot
Kun hätsii palaat sieltä autuaammilta metsästysmailta etelään, voisitko ohikulkumatkalla pysähtyä meille ja ottaa mukaasi yhden majavan? Sille pitäisi järjestää muutto jonnekin mitä pikimmin, muuten muuttuu haapataimikko aukoksi.
Tämän foorumin Mikael K. ja häntä hännystelevä Kunkku ovat eräänlaisia nykyajan käärmeöljykauppiaita tällä "torilla". Heidän sanomisiaan on kaikilla oikeus kommentoida - Hanttapuli
Sinulla on Kunkku metsät väärällä suunnalla. Allekirjoittaneen metiköt ovat säilyneet majavavapaina jo hyvän aikaa. Muutaman vuoden päästä pitäisi tehdä hieman isommat hakkuut majavavapaalta zonelta