amanita kirjoitti:Myyjä voi ihan vapaasti tietenkin täten rajata etelän ostajia pois.
Hävetäkin sopii ihan niin paljon kuin sielu sietää, luulen että Apple-firma ei kovin paljoa siitä häiriinny, emme mekään.
En tarkoita pahalla,
vaan se että moni uusi käyttäjä, joka rekisteröityy yleensä aluksi joko ostamaan/myymään, leimataan usein huijariksi ja puututaan kaikin mahollisin keinoin kaupankäyntiin.
Ymmärrän sen hyvin, koska itse olen aktiivinen esim Murobbs ja Btcf foorumeilla, joissa mm. on ko. henkilö jonka varmasti kaikki tuntee niin myynyt olematonta tavaraa.
Mutta jos myyjällä on kuvat, pvämäärä, nicki, sivusto ja kaikki esillä, niin mielestäni siinä pitäisi jo hetken miettiä että mitä kirjoittaa ylläpitäjä.
Itse olen joutunut molemmin puolisen "petoksen uhriksi", kaksi vuotta sitten ostin luurin, maksoin tilille ja en saanut luuria.
2vko sitten lähetin talvirenkaat ja vanteet matkahuollolla, ostaja ei noutanut, 14pvän: säilytys kulut ja 2x rahdit, 124e tappiota.
Molemmat vaihtoedot on nettikaupassa riskialttiita, ja ymmärrän että kun uusi ihminen rekisteröityy foorumille, niin epäillään, siksi otinkin kuvat ja laitoin paperille mahd. tarkasti kaikki.
Korostan vielä, että puhelimen voi tulla noutamaan Rovaniemi-Oulu akselilta, sen välin voin toimittaa puhelimen ostajalle viikon sisällä siitä kun lupaa sen ostaa(käyn kaksi kertaa viikosta Oulussa työn puolesta).