khalima kirjoitti:Miksi voi miksi Apple poisti safarista RSS-tuen. Aaarhg.
Aivan liian hämmentävä ominaisuus tuollainen ärrässäss. Ominaisuuksien on vastattava iOS-laitteita tai käyttäjä alkaa itkemään tietokoneen edessä.
Aika hämmentävää siinä mielessä, että Apple tekee kaikkensa koneiden helppo käyttöisyyden eteen. Nyt kun rss tuki poistettiin joutuu lataamaan erillisen ohjelman feedien lukemiseen. Sekös on kaikkea muuta kuin helppoa, kun joutuu pomppimaan kahden eri sovelluksen välillä. Toki vaihtoehtona on luopuminen safarista kokonaan.
Some day, following the example of the United States of America, there will be a United States of Europe.
-George Washington
khalima kirjoitti:Miksi voi miksi Apple poisti safarista RSS-tuen. Aaarhg.
Aivan liian hämmentävä ominaisuus tuollainen ärrässäss. Ominaisuuksien on vastattava iOS-laitteita tai käyttäjä alkaa itkemään tietokoneen edessä.
Aika hämmentävää siinä mielessä, että Apple tekee kaikkensa koneiden helppo käyttöisyyden eteen. Nyt kun rss tuki poistettiin joutuu lataamaan erillisen ohjelman feedien lukemiseen. Sekös on kaikkea muuta kuin helppoa, kun joutuu pomppimaan kahden eri sovelluksen välillä. Toki vaihtoehtona on luopuminen safarista kokonaan.
Reeder App on ihan kätevä feedien lukemiseen, jos tykkää lukea paljonkin.
Jos ihmiset saisivat sateenkaaren eläintarhaan, niin he tekisivät sen.
jpva kirjoitti:Mitähän tapahtui kun päivitin adobe readerin niin safari ei avaa enää pdf:ä? Samaten firefox herjaa jotain tuntemattomasta virheestä
Ettei olisi samalla asentunut Adoben PDF plugin, joka ei ole kovin kaksinen. (Sen taitaa saada pois päältä Acrobatin asetuksista.) (Sekä toki poistamalla plugarin kokonaan kirjastosta.)
Viimeksi muokannut kallekilponen, 16.8.2012 klo 23.36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"If you have to go to sea, it's better to be a pirate than join the navy." -Jobs
Miten tuon lukulistan saa pois päältä? Se aukeaa jokaiselle välilehdelle ja ei sammu mistään. Kun sammuttaa safarin ja käynnistää uudelleen niin se tunkee itseään siihen taas. Pitää nyt varmaan vaihtaa selainta, koska tälläinen typerä ominaisuus on tullut. Itse en saa sitä mitenkään sammumaan vaan se vie tilaa tuossa vasemmalla.
Nollasin äsken safarin ja ei edelleenkään häviä tuo kirotun lukulista Edit. Toisen nollauksen jälkeen toimii tuo kätke lukulista (shift + Optio + L) Mistähän tuo muuten johtui? Tietämättömät on safarin tiet.
Viimeksi muokannut M.P.T, 23.8.2012 klo 14.53. Yhteensä muokattu 6 kertaa.
Tallissa yksi traktori ja Borgward Isabella. Tuvan pöydällä iMac (Mid 2011) Onnellinen Japanilaisesta vaimostaan. Työpaikkoja takana +30kpl. Olin Apple-käyttäjät ry:n jäsen.
Mistähän mahtaa johtua ettei MyBB-forumsofta tunnu toimivan Safari 6:ssa? Edellisessä versiossa toimi normaalisti. Ei voi kirjoittaa forumille joka käyttää MyBB:tä eikä lähettää yksityisviestejä (tekstikenttä johon viesti kirjoitetaan on ohut ja pitkä tavallisen koon sijaan, ja lähettäessä herjaa ettei mitään ole kirjoitettu).
En nyt laita URLia ko. forumille kun en tiedä onko sääntöjen vastaista linkitystä.
Muuten olen kyllä ollut uuteen Safariin hyvin tyytyväinen.
Hunssi kirjoitti:Toimiiko teillä http://www.usps.com ihan normaalisti Safari 6.0:ssa? Minulla Safari ei suostu avaamaan koko sivua ja samaan aikaan Chromella toimii hienosti.
^Minullakin on AdBlock käytössä... Ota nyt ensi alkuun kaikki laajennukset pois päältä, nollaa Safari, sammuta se, käynnistä painaen SHIFT-näppäintä. Toimiiko?
Kävin vaihtamassa verkkoasetuksiin Soneran DNS:n tilalle Googlen DNS:t (8.8.8.8 ja 8.8.4.4) ja Safari lähti toimimaan. Eli jostain syystä nettiosoitteen nimenselvitys ei toiminut Safarissa, mutta toimi samaan aikaan Chromessa. Tai sitten sivun osoite löytyi Chromen DNS-cachesta. Terminaalista kokeiltuna nslookup kyllä toimi koko ajan. Hyvin erikoista.
Niin, tuo äskeinen oli iMacilla. Otinpa sitten Airin auki ja testasin Safaria. Sama juttu, www.usps.com ei toimi Safarissa mutta toimii Chromessa. Vaihdoin samalla tavalla nimipalvelimen, mutta eipä auttanut tällä kertaa. Rassasin kaikkea mahdollista ja jopa boottasin läppärin mutta ei auttanut. Seuraavaksi avasin kännykästä Oman yhteyspisteen ja otin yhteyden sitä kautta Elisan 3G-verkkoon: ta-daa www.usps.com toimii myös Safarissa. Oma yhteyspiste pois ja takaisin langattomaan kotiverkkoon: ta-daa www.usps.com toimii Safarissa. Jokin tässä ei nyt täsmää.
Tärkein uudistus on se, että googlaillessa hakukentässä säilyy nykyinen haku, eikä sitä edeltävä. Meinasi pinna palaa kun aina täytyi kirjoittaa hakusanat uudelleen, jos niissä oli jotain pientä säätämistä! Meinasin jo vaihtaa Chromeen, mutta ei onneksi vielä tarvitsekaan
Minulla on käytössä Safari 6.0.1. Jostakin syystä siinä ovat toimimattoman harmaina kohdat Avaa uudelleen viimeksi suljettu ikkuna ja Avaa uudelleen kaikki edellisen istunnon ikkunat. Mistä tämä ongelma voisi johtua? Mitä sille voi tehdä? Vaikuttavatko AdBlocker ja WOT tähän?
Kuvankaappaus 2012-10-5 kello 14.51.48.jpg
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Mac mini M2, 16 Gt, MacOS Sonoma 14.3.1, Magic Mouse, Magic Trackpad ja 24" Eizo ColorEdge CG2420, iPhone SE 64G, iOS 17.0.2 sekä iPad A16 128G, iOS 18.5.
Minulla on ollut jo pitkään tapana ryhtyä päivityspuuhiin sunnuntaina aamupäivällä kun muu maailma nukkuu tai uneksii jotain muita asioita.
Mountain Lionissa saatavilla olevista päivityksistä pitäisi käsittääkseni tulla tieto ilmoituskeskukseen kun Applen serverillä on tilaa jaella niitä. Parista hassusta päivityksestä olen saanut tiedon ilmoituskeskuksen kautta, jotain päivitystä odottelin parikin viikkoa koemielessä saamatta kuitenkaan ilmoitusta, joten jotain pulmaa lienee Applella olevan näissä MAS-päivityksissä. Minulla siis käytössä päivitysten automaattinen etsintä, mutta lataaminen taustalla estetty. Lion-koneessa tuo kyllä toimii niin kuin pitääkin.
iMac G4 1,25 Ghz 17"(Late 2003, Leopard+YellowDog Linux)
iMac C2D 24"(Late 2006, Lion)
MacBook Pro 13" (mid 2010, Yosemite)
Time Capsule 1TB
Apple TV3
iPhone 6 (16GB Space Gray)
iMac Retina 5K 27"(Late 2014, Yosemite)