Tosi outoa. Tuoreena kissanomistajana osaan tätä nyt yhtäkkiä ihmetellä, nostaessani paljon useammin kissan pois pöydältä, kuin pöydälle.
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
Viesti Kirjoittaja zuzia »
Viesti Kirjoittaja KunkkuJ »
Hesarin Kuukausiliitteessä Suomen maatalousmuseon johtaja Juha Kuisma valotti "Nostaa kissa pöydälle" -sanontaa seuraavasti:zuzia kirjoitti:Ihmettelen sitä, että miksi on sellainen sanonta kuin "nostetaan kissa pöydälle".
Viesti Kirjoittaja M.P.T »
Minulla on vaan sellainen juttu, että vedän samat kilot lisää mitä suurimmassa pudottajassa ne puolet painavemmat pullukat pudottaa. Pasta on sellainen, että kaloreita on liikaa. Tuossa jokin aika vedin 1400kcal päivä vajeella ja olo oli todella energinen. Silloin tuli nukuttua hyvin ja töissä oli energiaa kovemmin. Pasta aiheuttaa riippuvuutta minulla, mutta onneksi alkoholi, tupakka, suklaa ei tuota. Ennemmin vuosi selibaatissa kuin vuosi ilman pastaa.Peitsamo kirjoitti:Kyllähän aktiivista elämää viettävä aikuinen mies tarvitsee niitä kaloreita. Miinuskaloreille jäätäisiin auttamattomasti mikäli pitäisi hiilareita vältelläTällä palstallahan ei ole muita kuin liikunnallisia ja komeita uroksia. EIhän?
Ei parane liikaa mättää naamariin. Nyt lautasmalli tehdään pakasterasian mukaan. Ei mahdu paljoa, jos kokeileeJussi68 kirjoitti:Lopeta etsiminen. Syö pastaa, kun kerran siitä noin paljon tykkäät.
Viesti Kirjoittaja Peitsamo »
Viesti Kirjoittaja hatey »
Minä olen ollut koko ikäni selibaatissa, ihan helppo juttu. Mutta että ilman makaroonia...Peitsamo kirjoitti:Tuo selibaatti nyt on ihan helppo, mutta ilman pastaa
Viesti Kirjoittaja Jussi68 »
Eikö kyytiä lasketahatey kirjoitti:Minä olen ollut koko ikäni selibaatissa, ihan helppo juttu. Mutta että ilman makaroonia...Peitsamo kirjoitti:Tuo selibaatti nyt on ihan helppo, mutta ilman pastaa
Viesti Kirjoittaja Don MC »
Mekaaninen on juu. Mutta noissa kaffenkeittimissä (lähes kaikki ovat kiinalaisia) ne on melko heppoisia. Siellä on sellainen joustava metallikieleke joka ponnahtaa on ja off -asentoihin kun nappia kääntää. Möhnä ja töhnä välissä voi saada tuon kielekkeen hyppäämään "nurinniskoin" ja silloin katkaisin toimii väärin päin.Peitsamo kirjoitti:Tuossa on ilmeisesti jotain kosketushäiriötä ym. pientä vikaa. Nytkin hetkisen kokeilun jälkeen jääkaappi hyrrää iloisesti ja kahvinkeitin on päällä. Kahvinkeitin siis muuten toimii ihan normaalisti, mutta kun se on kiinni niin se onkin auki ja toisin päin. Miten tuo voi edes olla mahdollista, koska kyseessä kuitenkin mekaaninen katkaisin?
Pitää ilmeisesti soittaa maanantaina, kun en töiltä joutanut aikaisemmin
Viesti Kirjoittaja Peitsamo »
Viesti Kirjoittaja Lihapipo »
Viesti Kirjoittaja Don MC »
No jos kaffenkeittimen virtanamiska toimii väärin päin, niin tottahan mooses siinä jotain vikaa silloin on. Katkaisinhan toimii niin, että virtapiiri on joko auki (virta ei kulje läpi) tai kiinni (virta kulkee läpi). Sillä ei ole minkään valtakunnan merkitystä mitä tavaraa sieltä seinästä tulee. Ei väliä vaikka napaisuus olisi väärinpäin ja rasia pukkaisi tasavirtaa. Jos katkaisin on OFF, niin sen seinästä tulevan tavaran ei pitäisi mennä läpi. Voi olla, että vuoto on johtunut virtanamiskan pikkuhiljaa tulevasta "muljahduksesta" ja että se nyt on (toistaiseksi) poissa, kun virtanamiska on päässyt "muljahtamaan" kokonaan väärin päin. Se ei tarkoita sitä, että kaikki nyt on turvallista. Tuollainen "muljahtaminen" on vakava vika ja keitin saattaa olla hengenvaarallinen.Peitsamo kirjoitti:Vika ilmeni ensin mikrossa joka rupesi temppuilemaan. Melko lailla varma juttu, että kahvinkeittimessä ei ole mitään varsinaista vikaa, joten vika on nimenomaan tuossa pistorasiassa
Mikäs sen parempi tapa lähteä kuin saada sydänkohtaus. Ei tässä perillisiä jää jälkeen, joten tuskinpa tuolla niin väliäkään. Kunhan joku vain muistaa tuhota käyttäjätunnukseni mikäli joku perikuntaan kuuluva alkaa käyttämään läppäriäni
Viesti Kirjoittaja KunkkuJ »
Vitsi? Minä ehdin jo tilata lihapipolta kaksi tuollaista valaisinta. Jos tuo on vitsi, niin mitä minä anopin kylppäriin laitan?Don MC kirjoitti:Ja tuo Lihapipon viesti oli sitten vitsi.
EDIT: Tuo valaisin on aika hurjan näköinen. CE-merkinnän läpisaaminen on varmasi ihan läpihuutojuttu
Viesti Kirjoittaja hatey »
Viesti Kirjoittaja Jussi68 »
Leivänpaahdin kylpyammeeseen on uusin hittiKunkkuJ kirjoitti:Vitsi? Minä ehdin jo tilata lihapipolta kaksi tuollaista valaisinta. Jos tuo on vitsi, niin mitä minä anopin kylppäriin laitan?Don MC kirjoitti:Ja tuo Lihapipon viesti oli sitten vitsi.
EDIT: Tuo valaisin on aika hurjan näköinen. CE-merkinnän läpisaaminen on varmasi ihan läpihuutojuttu
Viesti Kirjoittaja Tauvo »
Seksi on iloinen asia.KunkkuJ kirjoitti:...käädettiin seljälleen ja tarkistettiin, millä vehkeillä pentu oli varustettu.zuzia kirjoitti:Ihmettelen sitä, että miksi on sellainen sanonta kuin "nostetaan kissa pöydälle".
Siis kyse on ikävän asian ottamisesta käsittelyyn.
Viesti Kirjoittaja arttula »
Oi ! Kuvia kisusta !zuzia kirjoitti:Ihmettelen sitä, että miksi on sellainen sanonta kuin "nostetaan kissa pöydälle".
Tosi outoa. Tuoreena kissanomistajana osaan tätä nyt yhtäkkiä ihmetellä, nostaessani paljon useammin kissan pois pöydältä, kuin pöydälle.
Kirjoitat vaan Googlen kuvahakuun "pussy"...arttula kirjoitti:Oi ! Kuvia kisusta !zuzia kirjoitti:...Tuoreena kissanomistajana...
Viesti Kirjoittaja Leader dog »
Kissasta. Ei mirristä, Tauvo...Tauvo kirjoitti:Kirjoitat vaan Googlen kuvahakuun "pussy"...arttula kirjoitti:Oi ! Kuvia kisusta !zuzia kirjoitti:...Tuoreena kissanomistajana...
Ihan hienostihan nuo. Kui nii ?Leader dog kirjoitti:Mites Arttulan voskami tykittää?, täällä se pelaa ihan ok.
Aattelin vaan kun itselläni se on asennettuna ulos kuistin lipanalle ja se vaan toimii ja toimii. Hinta/laatusuhteeltaan se tuntuu olevan ihan kelvollinen laite .arttula kirjoitti:Ihan hienostihan nuo. Kui nii ?Leader dog kirjoitti:Mites Arttulan voskami tykittää?, täällä se pelaa ihan ok.
Viesti Kirjoittaja thoug »
Yleensä olet painottanut _Ei_ fingerpolisittain, no saat toki näinki tehdä omapa on imurisi.Tauvo kirjoitti:Siitä tuli Mieleen (fingerporilaisittain)
Viesti Kirjoittaja amanita »
Luonasi vierailee se jokin aika sitten Turun useassakin kämpässä öiseen aikaan hiippaillut kummajainen.Tauvo kirjoitti: Nyt on käynyt niin, että olen pari kertaa aamuyöllä herännyt johonkin ääneen ja huomannut eteisestä hohkaavan valoa. Taitaa olla niin, että tuo tunnistin haistaa seinän läpi, jos rappukäytävässä on liikettä? Tai sitten ilmavirta liikuttaa raollaan olevaa ovea ja se aktivoi laitteen.
Siitä tuli Mieleen (fingerporilaisittain), että täältähän puuttuu kummitusjuttuketju, onneksi.