MYYTY: iPad 3, 16 GB, Wi-Fi, musta + vihreä Smart Cover
Vain Applen omat tuotteet.
Alueen säännöt
Ole hyvä ja tutustu Hopeisen Omenan kauppapaikan sääntöihin (6.1.2017) ennen uuden ilmoituksen tekemistä.
Ole hyvä ja tutustu Hopeisen Omenan kauppapaikan sääntöihin (6.1.2017) ennen uuden ilmoituksen tekemistä.
14 viestiä
• Sivu 1/1
-
MYYTY: iPad 3, 16 GB, Wi-Fi, musta + vihreä Smart Cover
Viesti Kirjoittaja ttyori »
Myydään iPad Miniin siirtymisen myötä musta, 16 Gb Wifi kolmos-ipad. Ostettu kesäkuussa 2012 joten takuuta on vielä jäljellä. Mukaan laturi, alkuperäinen laatikko, vihreä Smart Cover.
Erittäin hyvin pidetty, moitteeton kunto.
Toimitus: nouto / käteinen Helsingin Hermannissa.
Hp 350€
Kysy joko täällä tai Tuomas.tyorinoja@gmail.com, 050 3434419
Erittäin hyvin pidetty, moitteeton kunto.
Toimitus: nouto / käteinen Helsingin Hermannissa.
Hp 350€
Kysy joko täällä tai Tuomas.tyorinoja@gmail.com, 050 3434419
Viimeksi muokannut ttyori, 6.11.2012 klo 9.24. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
-
Re: M: iPad 3, 16 GB, Wifi, musta
Viesti Kirjoittaja makkisti »
Kiinnostaisi kyllä, muttei todellakaan rahoja etukäteen tilille 

-
-
Viesti Kirjoittaja squirrel »
Niimpä. Olin juuri kirjottamassa että aika epäillyttävää.
Postiennakko avaamisoikeudella, sillon se on turvallinen molemmille osapuolille.
Postiennakosta ja avaamisoikeudesta ( s.4 Postiennakko otsikon alta ).
---
Ja jos tuohon Makkistin kommenttiin ei oo myyjällä muuta sanomista, kuin että smart cover tulee mukana, niin vielä enemmän epäillyttää.
Postiennakko avaamisoikeudella, sillon se on turvallinen molemmille osapuolille.
---
Ja jos tuohon Makkistin kommenttiin ei oo myyjällä muuta sanomista, kuin että smart cover tulee mukana, niin vielä enemmän epäillyttää.
Viimeksi muokannut squirrel, 5.11.2012 klo 20.36. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-
Re: M: iPad 3, 16 GB, Wi-Fi, musta + vihreä Smart Cover
Jos myyjää kiinnostaa myydä tuo postiennakolla ja avaamisoikeudella, niin laitappa yv, niin kaupat tulee heti.
-
Vaihdoimme Makkistin kanssa asiasta päivällä tekstiviestejä niin en kokenut, että pitää uudelleen vastata täällä. Mutta vastataan ilman muuta näin julkisestikin:squirrel kirjoitti:Niimpä. Olin juuri kirjottamassa että aika epäillyttävää.
---
Olen ollut Huuto.net:ssä varmaan sadassa kaupassa mukana niin myynti- kuin ostopuolella ja siellä on aina toimittu tällä rahat tilille, paketti postiin -perusteella. Toki siellä näkyy kauppiaiden näkymät arvostelut, mikä lisää keskinäistä luottamusta, mutta en ole koskaan kokenut, että periaatteessa olisi mitään epäilyttävää.
Toimin kuitenkin omalla nimelläni ja puhelinnumerolla, viidessä sekunnissa Googlesta näkee minkä näköinen olen, missä olen työssä jne. ja kynnys tällaisessa tapauksessa kusettamiseen on aika korkea.
Henkilökohtaisesti en pidä postiennakoista, koska kaikki riski siinä on myyjällä: jos ostaja jättää paketin noutamatta, kuten minulle on pari kertaa vastaavissa kaupoissa käynyt, myyjä joutuu joka tapauksessa maksamaan postikulut. Postikulut nyt on aika pieni summa, kaikkein ärsyttävintä ennakoissa on se, että paketti makaa pahimmillaan postissa 2 viikkoa + 1 viikko edestakaisine matkoineen, jolloin kauppatavara on pahimmillaan 3 viikkoa poissa pelistä sen takia, että ostajalla ei ehkä ollutkaan rahaa tai hän muutti mielensä / löysi laitteen muualta nopeammin.
Anyways, pahoittelen jos olen palstan kirjoittamattomia sääntöjä rikkonut, ja muutan kohteen Vain nouto -periaatteella tapahtuvaksi, niin ei ole kenelläkään syytä epäillä asiaa. Noutaessa laitteen saa tsekata perinpohjin ja takuukuitit, alkuperäiset laatikot yms. löytyy. Kuvia saa myös sähköpostiin jos niistä on kiinnostunut.
-
Viesti Kirjoittaja squirrel »
Ymmärrän kyllä että se tuntuu paremmalta vaihtoehdolta, mutta henkilökohtaisesti myyjän erityinen tilisiirron suosiminen vaan on epäillyttävää, koska näen sen isompana riskinä ostajalle, kuin postiennakko myyjälle. Postiennakossa kaikki riski onkin kyllä myyjällä, mutta postimaksu on pieni riski myyjälle, verrattuna ostajan riskiin tilisiirrossa jossa voi ostaa tyhjää monella sadalla eurolla.
Että ei siinä mitään jos haluaa ostaa tai myydä tilisiirrolla, oma puuttumiseni asiaan oli lähinnä huoli siitä että joku menettää rahansa. Pointti ei ollut yrittää laittaa kiilaa kauppojen välille. Toivottavasti kauppa käy.
Että ei siinä mitään jos haluaa ostaa tai myydä tilisiirrolla, oma puuttumiseni asiaan oli lähinnä huoli siitä että joku menettää rahansa. Pointti ei ollut yrittää laittaa kiilaa kauppojen välille. Toivottavasti kauppa käy.
Viimeksi muokannut squirrel, 5.11.2012 klo 22.06. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-
- Ylläpitäjä
Viesti Kirjoittaja Anghorn »
Rahat tilille ja paketti postiin -menetelmä on yleisin ja täysin hyväksyttävä kaupankäyntitapa täälläkin. Siinä itsessään ei ole mitään hämärää tai epäilyttävää, eikä myyjä mielestäni ole mitenkään erityisesti suosinut tuota menetelmää. Enemmänkin päinvastoin. Tottakai aina voi ja pitääkin olla huolissaan omien rahojensa puolesta, mutta ottaen huomioon kaiken muun kaupankäynnin tällä foorumilla, niin tämän myynti-ilmoituksen kohdalla ei ainakaan allekirjoittaneen hälytyskellot soi millään tavalla.
MBP 14" | Studio Display 5K | iPhone 15 Pro | iPad Air | AirPods Pro | Watch S6 | TV 4K
-
Viesti Kirjoittaja dl00m »
Eikö kukaan koskaan mieti tätä dilemmaa ja vallitsevaa ajattelutapaa. Tätä ei ole kohdistettu erityisesti ketjun aloittajalle, mutta mietinpähän vain:
Ostajan on "luotettava" myyjään täysin sokeasti, siirtäen 350 euroa myyjän tilille. Riski: ostaja menettää 350 euroa.
Eli lähtökohta on se, että myyjä on luotettava.
Myyjät kuitenkin vetoavat siihen, että menettävän huimat 18 euroa postikuluissa, jos ostaja ei noudakaan tuotetta. Riski: myyjä menettää 18 euroa.
Eli lähtökohta on se, että ostaja on epäluotettava.
Jotenkin hullunkurista? "Rahat tilille ja paketti postiin - kyllä minuun voi luottaa... mutta, minä en luota sinuun - et kuitenkaan hae pakettia postista". Itse en koskaan ostaisi keneltäkään niin ylimieliseltä kaverilta, joka luulee olevansa minua luotettavampi ja parempi. Sitähän se on? Et postita ostajalle, sillä ajattelet hänen olevan epäluotettava. Ostajan pitää kuitenkin maksaa sinulle, sillä SINÄ olet luotettava ja ketunvitun hyvä tyyppi.

Ja tämä nyt oli vain oma henkilökohtainen mielipiteeni...
Ja myyjälle: totta on, että numerollasi saa tietosi, kuvasi ym. Mutta mitä jos puhelin onkin varastettu? Sillä on soitettu kerran prepaid-liittymään, jotta saadaan tietää liittymän numero. Sitten on tarkemmin tutkailtu puhelinta, ja huomattu, että siellä on selaimessa hopeinenomena auki tunnareilla. Sitten on tökätty myynti-ilmoitus sisään, kuviakaan ei ole kun ei ole jaksettu siirtää. Kaikki on mahdollista? Ikinä ei voi olla liian varovainen netissä.
Ostajan on "luotettava" myyjään täysin sokeasti, siirtäen 350 euroa myyjän tilille. Riski: ostaja menettää 350 euroa.
Myyjät kuitenkin vetoavat siihen, että menettävän huimat 18 euroa postikuluissa, jos ostaja ei noudakaan tuotetta. Riski: myyjä menettää 18 euroa.
Eli lähtökohta on se, että ostaja on epäluotettava.
Jotenkin hullunkurista? "Rahat tilille ja paketti postiin - kyllä minuun voi luottaa... mutta, minä en luota sinuun - et kuitenkaan hae pakettia postista". Itse en koskaan ostaisi keneltäkään niin ylimieliseltä kaverilta, joka luulee olevansa minua luotettavampi ja parempi. Sitähän se on? Et postita ostajalle, sillä ajattelet hänen olevan epäluotettava. Ostajan pitää kuitenkin maksaa sinulle, sillä SINÄ olet luotettava ja ketunvitun hyvä tyyppi.
![Pirullinen [6]](./images/smilies/icon_twisted.gif)

Ja myyjälle: totta on, että numerollasi saa tietosi, kuvasi ym. Mutta mitä jos puhelin onkin varastettu? Sillä on soitettu kerran prepaid-liittymään, jotta saadaan tietää liittymän numero. Sitten on tarkemmin tutkailtu puhelinta, ja huomattu, että siellä on selaimessa hopeinenomena auki tunnareilla. Sitten on tökätty myynti-ilmoitus sisään, kuviakaan ei ole kun ei ole jaksettu siirtää. Kaikki on mahdollista? Ikinä ei voi olla liian varovainen netissä.
Viimeksi muokannut dl00m, 5.11.2012 klo 23.38. Yhteensä muokattu 7 kertaa.
-
Viesti Kirjoittaja iFooni »
Täytyy sanoa, että itse en myöskään yli kympin tuotetta koskaan maksa(isi) etukäteen tilille ja sitten kiltisti odottelisi että se ehkä joskus tulee.
Mutta jos haluatte tämän pädin ostaa, vaivautukaa Helsinkiin ja hakekaa noinkin halvalla hieno pädi pois. Itse ostaisin heti jos olis vähäkään tarvetta tai rahaa.
Mutta jos haluatte tämän pädin ostaa, vaivautukaa Helsinkiin ja hakekaa noinkin halvalla hieno pädi pois. Itse ostaisin heti jos olis vähäkään tarvetta tai rahaa.
-
-
Viesti Kirjoittaja Stumbelos »
Suotakoon sinulle mielipiteesi mutta en minä ainakaan lähettäisi kenellekkään yhden viestin kirjottaneelle mitään postiennakolla ilman ennakkomaksua.. Kiva kun se oma iPad lojuu jossain postin lattialla potkittavana 2 viikkoa ennekuin lähettävät edes takaisin, ja siihen päälle vielä että siitä huvista köyhtyy 18 euroa niin ei kiitos.. Hyvin olen saanut toistasataa kauppaa suoritettua netin välityksellä (joista n. puolet myyjänä) ilman että olen yhdellekkään "tuntemattomalle" lähettänyt postiennakolla..dl00m kirjoitti:Eikö kukaan koskaan mieti tätä dilemmaa ja vallitsevaa ajattelutapaa:
-
Vaihdoimme vai ?ttyori kirjoitti:Vaihdoimme Makkistin kanssa asiasta päivällä tekstiviestejä niin en kokenut, että pitää uudelleen vastata täällä.....squirrel kirjoitti:Niimpä. Olin juuri kirjottamassa että aika epäillyttävää.
---
En ole päivällä vaihtanut muita tekstiviestejä, kuin erään työkaverini kanssa ja niitäkin työpuhelimella ja tasan 2 kpl.

-
Oletin jostain syystä että viesti oli tullut sinulta kun se lähetettiin samaan aikaan kuin foorumiviesti ja oli lähes samansisältöinen, mutta kyseessä oli siis väärinkäsitys minun puoleltani, mitä pahoittelen.makkisti kirjoitti:Vaihdoimme vai ?ttyori kirjoitti:Vaihdoimme Makkistin kanssa asiasta päivällä tekstiviestejä niin en kokenut, että pitää uudelleen vastata täällä.....squirrel kirjoitti:Niimpä. Olin juuri kirjottamassa että aika epäillyttävää.
---
En ole päivällä vaihtanut muita tekstiviestejä, kuin erään työkaverini kanssa ja niitäkin työpuhelimella ja tasan 2 kpl.![]()
![]()
Ostaja tulee noutamaan laitteen tänään, joten itse en tähän periaatekeskusteluun enää tämän viestin lisäksi osallistu.
Korostan vielä itse omalta puoleltani, että itse olen aina ennen tehnyt kauppaa tällä rahat tilille, paketti postiin -periaatteella, eikä kukaan ole ennen siitä valittanut ja itse olen sitä pitänyt normina postiennakkomyynnin yleisesti koettujen ongelmien takia.
En ymmärrä myöskään miksi on epäilyttävää, että myyjä kertoo etukäteen ostoehdot "nouto / tilisiirto ennakkoon": itse olen pitänyt tätä hyvänä kauppamiestapana, eli että kerrotaan etukäteen avoimesti ja läpinäkyvästi, mitkä ovat kaupan reunaehdot, ettei sitten jälkikäteen tarvitse vääntää. Silloin kaupan ehdot hyväksyvät voivat ryhtyä kauppoihin ja mikäli kaupan ehdoista ei tykkää, voi huutaa/ostaa muita kohteita. Tämä säästää omasta näkökulmastani kaikkien aikaa ja on kaikille osapuolille reilua.
Te joille postiennakko on tärkeä, toivottavasti löydätte kauppakumppaneita, jotka postiennakolla myyvät. Itse käytän jatkossakin lain tuomaa vapautta käydä kauppaa niillä ehdoilla, jotka itsestä hyvältä tuntuvat, ja jätän postiennakkokaupat väliin, koska niistä on menneisyydessä useita ja toistuvia negativiisia kokemuksia etenkin elektroniikkaan, peleihin yms. liittyvissä kaupoissa. Niin kuin todettu, tuo 18 euroa on pieni itku siihen verrattuna, että paketti on käytännössä 3 viikkoa holdissa, jos ostaja tekee oharit. Tottakai olen tehnyt tästä periaatteesta poikkeuksia, esim. jos ostajaehdokas ottaa oma-aloitteisesti puhelimitse yhteyttä, kuulostaa järkevältä, tai esim. jos kyseessä on vaikkapa pitkäaikainen foorumisti, jolla on useita satoja viestejä (tai Huuto.net:ssä ostaja, jolla on useita satoja positiivisia kauppoja takana).
Ja dl003:lle tiedoksi, että itse kyllä koen, että ostajan asema on tässä tilanteessa vahvempi, koska myyjän puolelta on rikos olla lähettämättä pakettia jos on saanut rahat (Suomen laki siis suojelee ostajaa petoksilta) kun taas ostajan puolelta on vain huonojen tapojen vastaista olla hakematta pakettia, eli mikään instanssi ei suojaa myyjää mikäli postiennakkokaupat menevät reisille. Ja oikeasti postiennakkopakettien noudattamatta jättäminen on helkkarin yleistä. Mutta kuten todettu, en jaksa tästä enää jankata, tärkeintä on että samalla tavalla ajattelevat kaupantekijät löytävät toisensa.
-
Re: MYYTY: iPad 3, 16 GB, Wi-Fi, musta + vihreä Smart Cover
Viesti Kirjoittaja mmmvuori »
Itse olen monesti tehnyt postiennakkokauppaa siten, että tilille on siirtynyt muutaman kympin etumaksu joka vähennetään lopullisesta summasta. Näin ostaja todennäköisesti noutaa paketin pian, ja jos ei nouda jää myyjälle korvaus postimaksuista ja myyntiartikkelin postissa makaamisesta. Näin olen toiminut sekä myyjänä että ostajana.
Itsellänikin on arvokas paketti kerran maannut postissa yli viikon ennen kuin se vihdoin noudettiin, ja kyllähän se vitutti kun rahapulaani sen nimenomaan möin.
Suurimmassa osassa tekemistäni kaupoista ei kuitenkaan ole ollut moiseen tarvetta.
Itsellänikin on arvokas paketti kerran maannut postissa yli viikon ennen kuin se vihdoin noudettiin, ja kyllähän se vitutti kun rahapulaani sen nimenomaan möin.
Suurimmassa osassa tekemistäni kaupoista ei kuitenkaan ole ollut moiseen tarvetta.
14 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Myydään iPhone, iPad ja iPod”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka