Tuohon ongelmaan on ratkaisu Tab x niminen extensio. Löytyy mm . täältä Itse tykästyin tuohon kyllä heti.joonahe kirjoitti:Juu, mutta se ei ole tabissa vaan tuolla piiiiiiitkällä reunassa. Ei jaksa hiirtä aina sinne asti liikuttaa.Jouna- kirjoitti:Siihen välilehtien sulkemis juttuun lisään, että onhan se ruksi tuossa oikealla reunalla siinä Tab barissa.![]()
Firefox 1.5 ilmestynyt
Keskustelua ohjelmista ja Mac App Storesta.
-
Re: Firefox 1.5 ilmestynyt
Viesti Kirjoittaja tved »
-
Viesti Kirjoittaja xraam »
Mulla on samantyylistä ongelmaa iBookin trackpadista scrollattaessa. Menee scrollaus liian nopeesti ja hallitsemattoman tuntuisesti. Vanha Firefox scrollasi erittäin nätisti ja tasaisesti.Reckless kirjoitti:Uuups. Mahtihiiren pallo tykkää liukua vähän liian nopsasti tässä uudessa tuliketussa. Voiko tota skrollausta säätää jostain firefoxin syövereistä? Safarissa ei samaa ongelmaa.
Kellään ideiota jolla tuota ongelmaa voisi korjata?
-
Viesti Kirjoittaja MacAntti »
Törmäsin tällaiseen viritykseen:
www.beatnikpad.com/archives/2005/12/01/firefox15
Tiedä sitten, auttaako tuo tuohon scrollausvaivaan. Itselläni ei ole tuosta omakohtaisia kokemuksia.
www.beatnikpad.com/archives/2005/12/01/firefox15
Tiedä sitten, auttaako tuo tuohon scrollausvaivaan. Itselläni ei ole tuosta omakohtaisia kokemuksia.
-
Viesti Kirjoittaja xraam »
Vastaanpa itse tähän kysymykseeni.xraam kirjoitti:Mulla on samantyylistä ongelmaa iBookin trackpadista scrollattaessa. Menee scrollaus liian nopeesti ja hallitsemattoman tuntuisesti. Vanha Firefox scrollasi erittäin nätisti ja tasaisesti.Reckless kirjoitti:Uuups. Mahtihiiren pallo tykkää liukua vähän liian nopsasti tässä uudessa tuliketussa. Voiko tota skrollausta säätää jostain firefoxin syövereistä? Safarissa ei samaa ongelmaa.
Kellään ideiota jolla tuota ongelmaa voisi korjata?
Eli noita scrollauksia pääsee säätelemään firefoxissa kirjoittamalla osoiteriville osoitteeksi: about:config
Tuolta aukeaa sivu jolta pystyy säätämään kaikkea mahdollista, scrollausta pääsee säätämään mousewheel-nimisistä arvoista.
Itse asetin seuraavat arvot, joilla iBookin scrollaus muuttui paremmaksi:
mousewheel.withnokey.sysnumlines: false (en tiedä tarkkaan mitä tekee, paransi itselläni scrollauksen tasaisuutta)
mousewheel.withnokey.numlines: 2 (määrittelee scrollausnopeuden)
-
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
Jipii...kiitokset.tved kirjoitti:Tuohon ongelmaan on ratkaisu Tab x niminen extensio. Löytyy mm . täältä Itse tykästyin tuohon kyllä heti.joonahe kirjoitti:Juu, mutta se ei ole tabissa vaan tuolla piiiiiiitkällä reunassa. Ei jaksa hiirtä aina sinne asti liikuttaa.Jouna- kirjoitti:Siihen välilehtien sulkemis juttuun lisään, että onhan se ruksi tuossa oikealla reunalla siinä Tab barissa.![]()
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
"If you have to go to sea, it's better to be a pirate than join the navy." -Jobs
-
Viesti Kirjoittaja audrey »
Minusta vähän tuntuisi siltä, että tämä 1.5 on reilusti hitaampi kuin vanha? onko muilla samoja kokemuksia, vai lähdenkömetsästämään hidastumisen syytä muualta koneestani?
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka