Tilasin tänään iPad kakkosen ( https://kauppa.dna.fi/liikkuvalaajakais ... t/1-2RPJI2 )ja mietiskelen tässä että mikähän käyttöjärjestelmä siinä mahtaa olla oletuksena? Luin jostain että iOS 4.3.
Voiko sen ja kannattaako sitä sitten päivittää uusimpaan iOS versioon ja mikä tällä hetkellä on uusin?
Jos voi päivittää niin onko ollu ongelmia päivityksen kanssa?
Ja mitä kautta sen päivityksen voi ladata?
Sori tyhmistä kysymyksistä, tää on mun eka tablet.
Oletuksena oleva käyttöjärjestelmä riippuu ihan siitä kuinka kauan se iPad on ollut siellä DNA:n varastolla. Todennäköisesti siinä on iOS 5 tai 6.
Uusin käyttöjärjestelmän versio on tällä hetkellä tuo iOS 6 (tarkemmin ottaen 6.0.1), jonka pystyy helposti asentamaan suoraan itse iPadissa Ohjelmiston päivityksen kautta. Itselläni ei ole ollut ongelmia tämän uusimman version kanssa. Täällä on kuitenkin kokemuksia: http://hopeinenomena.net/viewtopic.php?f=90&t=188237 . Monet ovat esimerkiksi tyytymättömiä Applen uusiin karttoihin, jotka korvasivat Googlen toimittamat kartat iOS 6:ssa.
Viimeksi muokannut Viizei, 6.11.2012 klo 19.54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ok, kiitos tästä. Mulla on kyllä vielä liuta kysymyksiä joihin en ole vielä kerennyt löytää vastauksia vaikka olen palstaa selaillut. Esim. Tilasin tuon iPadin ilman liittymää joten olen pelkän wifin varassa ainakin nyt aluksi. Nyt vasta aloin miettimään että onkohan se ylipäätänsä sellainen versio mihin saa simin?
Tuolla laittamasi linkin takana ainakin mainitaan teknisissä tiedoissa malliksi Wi-Fi+3G. Ja kuten mainitsit, niin myös tilatessa tarjotaan liittymää mukaan, joten on syytä olettaa, että kyseessä on 3G-malli. Etämyynnissä on myös tunnetusti 14 päivän palautusoikeus (tilasit tuon tuolta netistä?), ja voit toki aina varmistaa asian soittamalla DNA:lle.
Elokuvia voit siirtää synkronoimalla iPad tietokoneesi iTunesin kanssa, jonne voit siirtää tietokoneella olevia elokuvia.
Viimeksi muokannut Viizei, 6.11.2012 klo 20.15. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Joo tuolta DNA:n nettikaupasta tilasin. Pitääkö ne elokuvat muuntaa johonkin eri formaattiin ennen iTunesiin siirtämistä? Mulla on lähes kaikki elokuvat ja sarjat avi. tiedostoina koneella.
iPadiin saat ladattua monia ohjelmia App Storesta, jotka pyörittävät .avia ja muita tiedostoformaatteja joita iTunes ja iPadin oma Videot-ohjelma ei tue. Itse käytän Azul -nimistä ohjelmaa. Sinne siirretään elokuvia koneelta iPadin synkronoinnin yhteydessä (elokuvien ei siis tarvitse sijaita iTunesissa vaan vaikka koneen työpöydällä). Ohjeet siihen löytyy App Storesta ohjelmaa ladatessa.
Ok. Tuota iPadia ajatellen tulen varmaan tarvitsemaan muutamia semmosia ohjelmia jotka eivat ole ilmaisia joten toimiiko esim tällaiset http://shop.humacpeople.fi/pl/iTunes_la ... it_69.aspx maksamisessa jos iPadilla latailee App Storesta? (jotenki tuo "iTunes" teksti tuossa kortissa hämää)
Onko jotai muita hyviä vinkkejä ja kikkoja joita kannattaa huomioida tuon iPad kakkosen käytössä noin niinku yleisellä tasolla? Otan mielelläni vastaan ku ei tosiaan aiemmin ole minkäänlaista tablettia ollut ja aika uusi Apple käyttäjä oon muutenkin