Onko mäkkiläisissä "peräkamarin n
-
Onko mäkkiläisissä "peräkamarin n
Viesti Kirjoittaja smoking »
Tätä teemaa ei liene ollut esillä, mutta ehkä hyvä olisi olla,jotta joku nörtti saataisiin vaikka liikkeelle ja pari isukkia ja äitiä iloisiksi! Ammattipiireissä ongelma on tiedostettu ja hyvin laaja-myös tytöillä.
Arvelen mäkkiläisten olevan pc koulukuntaa liikkuvampaa sakkia.
-
Re: Onko mäkkiläisissä "peräkamarin
Viesti Kirjoittaja Reckless »
Ihmissuhteita löytyy minulta ainakin ihan ongelmiin asti

MItä tarkoitat tuolla "liian nörtti ja nynny" työnhakuun? Siis nykypäivänä tietotekniikkaosaamisesta on hyötyä työnhaussa. Esimerkiksi useissa työpaikkailmoituksissakin mainitaan, että tietotekniikan hallitseminen on hyväksi.
Nettiriippuvuus onkin sitten toinen juttu.
-
Viesti Kirjoittaja mikastus »
- Kaikilla on isi ja äiti, mutta missäpäin maailmaa, se on ihan eri asia.
- Urheilu rasittaa, ja "normaalit" ihmissuhteetkin on ihan hatusta keksitty juttu.
- Määrittele ammattipiirit, joissa ongelma on todettu ? jonkun alan ammattilaisena haluaisin tietää..
- itse liikun monitorilta toiselle harva se minuutti, joten liikunta ihan luontaisena..
Mika
-
Viesti Kirjoittaja Jamac »
Sikäli mäkin kyllä olen, että tuollainen perhekeskeinen yhteiskuntamallimeininki tuntuu kiertävän minua (haluamattani) kuin ruttoa, ja siihen en ole lääkettä keksinyt. Yhteiskunnan kannaltahan se on yhtä huolestuttavaa kuin vanhanaikainen peräkammariutuminen.
-
Viesti Kirjoittaja Reiko »
-
Anna aina arvo ihmiselle, oli se sitten "nörtti" tai seurapiirihai.
-
Viesti Kirjoittaja macbook »
"mutta mikäs sinä on kun nauttii hyvästä seurasta ja onhan sekin harrastus", sano huumeenkäyttäjä toiselle..Reiko kirjoitti:Internetissä vietän lähes kaiken vapaa-aikani. Mutta mikäs siinä on kun nauttii hyvästä seurasta siellä ja onhan sekin harrastus.
-
Viesti Kirjoittaja Reiko »
En käsitä mihin viittasit tällä kommentilla. Saman voi sanoa mistä tahansa muustakin harrastuksesta.macbook kirjoitti:"mutta mikäs sinä on kun nauttii hyvästä seurasta ja onhan sekin harrastus", sano huumeenkäyttäjä toiselle..Reiko kirjoitti:Internetissä vietän lähes kaiken vapaa-aikani. Mutta mikäs siinä on kun nauttii hyvästä seurasta siellä ja onhan sekin harrastus.
-
Viesti Kirjoittaja MacArthur »
-
- Vuoden Homppulainen 2009
Viesti Kirjoittaja Repe Ruutikallo »
Äidillä on vauvakuume, mutta isä ei valitettavasti ehdi auttaa asiaa...MacArthur kirjoitti:Äiti koko ajan jossain Vauva-lehden sivuilla foorumissa. Ja isä koko ajan kopioi DVD:tä, ja jotakin ohjelmia asentaa. Aika riippuvaista, vai mitä?[H]
![Iskee silmää [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
-
Viesti Kirjoittaja MacArthur »
![Salaisuus [:#]](./images/smilies/47_47.gif)
-
Viesti Kirjoittaja Macsim »
iPod Nano 4GB
MB Pro 15" 2.4GHz
-
Ennen:Itse olen huomannut netin- / tietokoneenkäytön lisääntyneen Macin ostamisen myötä. PC aikana ei tullut käytyä netissä kuin ihan pakolliset mutta nyt viihdyn (kanssanisäkkään mielestä liikaakin) huomattavasti useammin koneella.
– Internettiä käyttääkseen on omistettava tietokone.
Nyt:
– Tietokoneella voi käyttää Internettiä.
???
![Iskee silmää [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
-
Viesti Kirjoittaja Maza »
Vai sittenkin:Jamac kirjoitti: Ennen:
– Internettiä käyttääkseen on omistettava tietokone.
Nyt:
– Tietokoneella voi käyttää Internettiä.
Nyt:
– Tietokonetta käyttääkseen on oltava internet.
-
Viesti Kirjoittaja Jouna- »
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
Nyt jos joku löytää sen "pilakuvan" jossa mäkkiä käyttävä oli tavoiteltu poikamies jne.
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
-
-
Viesti Kirjoittaja henrik »
Mitä tietokoneisiin tulee, ovat ne minulle olleet aina ensisijaisesti työkaluja. Olen minä toki varsinkin nuorempana pelaillut, mutta koneen kokoonpanossa on aina katsottu asioita työlähtöisesti eikä pelaamisen kannalta vielä silloinkin kun olin pc-käyttäjä. Linuxiin vaihdoin välittömästi kun se tuntui järkevältä, vaikka paljon pelejä jäikin sen jälkeen vain pölyttymään.
Itse asiassa ehkä eniten minua voidaan luulla nörtiksi nimenomaan sen takia että en niinkään pelää koneilla, vaan kirjoitan. Joskus aikoinaan jopa ohjelmoin sujuvasti. Vain BASICia kylläkin. Oi niitä aikoja kun oli jännittävää oppia jokin uusi käsky ja iskeä se vanhaan kunnon QBASICiin.
Nykyisin kirjoitan puoliammattimaisesti käsikirjoituksia. Kirjoitusnopeuteni on varsin mainio. Näppäimistöön ei katsota, vaikka kymmensormijärjestelmää en sitten koskaan oppinutkaan. Siinä vaiheessa kun menin kurssille, oli oma kirjoitustyylini jo niin harjaantunut, että totesin olevan täysin turhaa opetella alusta asti jokin uusi järjestelmä. Tämä oli siis ylä-asteella. Niinpä sain kurssista vain kuutosen, vaikka olinkin koko kurssin nopein kirjoittaja ja minulla oli merkkimäärään suhteutettuna vähiten virheitä. Huono numero perusteltiin sillä etten käyttänyt kymmensormijärjestelmää.
Olen saanut jonkin verran tuttuja internetistä ja kuulun muutamaan internet-projektiin. Onko tämä nörttiyden merkki? Ei minusta, koska en minä kuitenkaan viihdy netissä kymmentä minuuttia kauempaa päivittäin, jollei ole mitään erikoista. Vilkaisen projektien keskustelupalstat ja sitten menen tekemään töitä koneelleni, joka ei edes ole netissä. Internetprojektit joissa olen ollut mukana on huomattavasti edistäneet ammatillista kehitystäni ja uraani.
-
Viesti Kirjoittaja Mavah »

Nörttinä oleminen on täysin subjektiivinen kokemus. Itse koen olevani, koska ystäväni ovat sitä niin vähän. Verratessani moniin muihin tietokoneen käyttäjiin, olen kyllä melkoisen eläväinen teatterimies. Sitäkin olen mielelläni silti.
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)

-
Leikkisästi sanotaan: Miksi ostaa koko lehmä, jos silloin tällöin haluaa lasillisen maitoa?henrik kirjoitti: Minulla ei ole romanttisessa suhteessa vakavia ihmissuhteita, ei ole ollutkaan, enkä näe kovin todennäköisenä että niitä tulevaisuudessa olisikaan.
Jossain viikon takaisessa Hesarissa tms. oli kuvattu kaksi miehen päätä, hyvin samannäköiset muuten mutta toisessa oli enemmän feminiinisiä ja toissa maskuliinisia piirteitä. Todettu oli, että maskuliinisemman lätyn kanssa naisilla oli paljon suurempi alttius äkkinäisiin panoihin, kun taas feminiinisempi oli huomattavasti kiinnostavampi pysyvänä kumppanina.
Jos siis näyttää enemmän luotettavalta liittotyypiltä kuin hurjalta oriilta, on alistuttava siihen että maitoa saadakseen pitää todellakin hankkia oma lehmä tai ainakin luja kiinnitys sellaiseen. Vaihtoehto on vain se että valehtelee joka naiselle muka ehdottomasti haluavansa vakisuhdetta, mikä käy sangen raskaaksi. (Voi käydä se nainenkin.) Tai kasvoleikkaus. (Mulla ei ole varaa.)
Back to business: Jos Henrikillä ei ollut kyse tästä, mikä mahdollisesti on syy tällaiseen sanoisinko pessimistiseen romantiikkaennusteeseen? Ihan vaan alan jonkinlaisena tuntijana kysyn. Olen nimittäin siinä ei-niinkään-perusteettomassa uskossa että jokaista odottaa joku jossakin, jos vain on tarpeeksi halua ruveta etsimään.
-
Tämä on kyllä totaalista sontaa millä ei ole (henkilökohtaisesti nähtynä) mitään todellisuuspohjaa. Tai no, ainahan voidaan jotain tutkimuksia tehdä. Tietenkin.Todettu oli, että maskuliinisemman lätyn kanssa naisilla oli paljon suurempi alttius äkkinäisiin panoihin, kun taas feminiinisempi oli huomattavasti kiinnostavampi pysyvänä kumppanina.
LOLOlen nimittäin siinä ei-niinkään-perusteettomassa uskossa että jokaista odottaa joku jossakin, jos vain on tarpeeksi halua ruveta etsimään.
-
Niih, pitää olla vähän laajempi pohja. Oman hieman pitemmän kokemukseni perusteella uskon kyllä että todellisuuspohja on. Toki piirteet eivät kerro ihmisen muusta persoonasta paljonkaan.Jamac kirjoitti: Tämä on kyllä totaalista sontaa millä ei ole (henkilökohtaisesti nähtynä) mitään todellisuuspohjaa.
Musta tuntuu että sä et ihan täysin ymmärrä mitä ajan takaa. "Joku jossakin" ei tarkoita että se löytyisi nopeasti ja helposti. Voi olla ettei löydy ollenkaan. Ja voi olla että käytetyt hakutekniikat ovat vääriä luovutukseen saakka. Aina yksi löytää helpommin, toinen vaikeammin ja kolmannella teettääkin sitten rankasti duunia. Tappiomieliala ei edistä oikean hakutekniikan pohdintaa ja löytämistä. Omat vittumaisimmat piirteensä pitää myös tunnistaa ja miettiä voisiko niille tehdä jotain edes pintapuolisesti. Jos esimerkiksi ei osaa katsoa silmiin, pitää opetella katsomaan. Sen nimittäin oppii nopeasti vielä yli nelikymppisenäkin. No, kuten olen vihjannut tästä on kirjallisuutta tulossa jossakin vaiheessa ensi vuotta.
-
Viesti Kirjoittaja Lare »
Ennen Hesaria k.o. tutkimus oli jossain tiedelehdessä / tutkimuksessa. Repe puhuu asiaa.Repe Ruutikallo kirjoitti: Jossain viikon takaisessa Hesarissa tms. oli kuvattu kaksi miehen päätä, hyvin samannäköiset muuten mutta toisessa oli enemmän feminiinisiä ja toissa maskuliinisia piirteitä. Todettu oli, että maskuliinisemman lätyn kanssa naisilla oli paljon suurempi alttius äkkinäisiin panoihin, kun taas feminiinisempi oli huomattavasti kiinnostavampi pysyvänä kumppanina.
Naiset pyrkii saamaan parhaat geenit jälkeläisilleen alitajusesti.
Muutenkin tuo parinmuodostus on aika primitiivistä puuhaa pohjimmiltaan.
Kasvoista on todettu mm:
- symmetriset kasvot ovat kauniimmat. Huomatkaa että monissa mainoksissa on kasvojen puolikkaita -> aivot kuvittelee toisen puoliskon samanlaiseksi -> henkilö on kauniinpi kuin oikeasti on.
- Vauvat globaalisti tuijottaa kauemmin kasvoja joita yleisesti pidetään kauniina, rodusta riippumatta.
-
-
-
Jos nainen haluaa paritella uroksen kanssa, niin onko olettamus että nainen haluaa myös perustaa perheen uroksen kanssa? Omalla kohdalla tämä olettamus toteutuu jumalattoman huonosti.Lare kirjoitti:Ennen Hesaria k.o. tutkimus oli jossain tiedelehdessä / tutkimuksessa. Repe puhuu asiaa.
Naiset pyrkii saamaan parhaat geenit jälkeläisilleen alitajusesti.
Muutenkin tuo parinmuodostus on aika primitiivistä puuhaa pohjimmiltaan.
Mä en suoraan sanoen voi sanoin kuvailla miten ylhäiseen hömppägategoriaan lasken tällaiset hesaritutkimukset. No siis kyllä, taatusti ne voivat olla tilastollisesti päteviä ja siten kuvata totuutta. Mutta 100% hömppää se on siksi, että se ei kuvaa koskaan yksilöä, ja kuitenkin koko kysymys on alun perin sellainen mikä on tarkoitettu ratkaisemaan yksilöön kohdistuvia "ongelmia" tai kysymyksiä. Vai mitä iloa on kenellekään tutkimuksesta jossa yleisesti ottaen keskiarvoisesti miehekkäät pääsee pesälle ja kauniit pääsee kotiin? Yksilöön tämä ei päde ollenkaan, ja yhteiskunnallisesti en nyt heti keksi mitä käyttötietoa tällaisella on. Tai no ehkä jossain vaiheessa voidaan lapsen geeneistä päätellä tuleva miehekkyysaste ja sitten tehdä tiiviimpää sukupuolitautitestausta, kai siitä jotain iloa on.
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka