Retina 13" vai 15"?
-
Retina 13" vai 15"?
Viesti Kirjoittaja Reetu »
-
Re: Retina 13" vai 15"?
Viesti Kirjoittaja barbarossa »
Lue Kaupassa sanottiin että saamme vähemmän katetta 13" mallista. Ei noihin myyjien höpinöihin kannata luottaa. 15" on tykinjalusta mukana kuljetettavaksi. Enkä todellakaan pidä 13" näyttöä vitsinä. Jos jatkuvasti käytät konetta samassa paikassa miksi et hanki ulkoista näyttöä.Reetu kirjoitti: kaupassa sanottiin että 13" on vitsi jos verrataan 15 tuumaiseen peliin.
-
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
Semmoinen on kyllä itselläkin ostoslistalla…
![Nörde [8-|]](./images/smilies/49_49.gif)
-
Myyjä mainitsi että 15 tuumassa on enemmän poweria, quad-core Intel Core i7 prosessori, kun 13:ssa dual-core on Core i5, eli 15" paljon nopeampi masiina, sitten grafiikka oli parempi 15:ssa. En tiedä toisaalta tarvitsisinko tällaista.barbarossa kirjoitti:Lue Kaupassa sanottiin että saamme vähemmän katetta 13" mallista. Ei noihin myyjien höpinöihin kannata luottaa. 15" on tykinjalusta mukana kuljetettavaksi. Enkä todellakaan pidä 13" näyttöä vitsinä. Jos jatkuvasti käytät konetta samassa paikassa miksi et hanki ulkoista näyttöä.Reetu kirjoitti: kaupassa sanottiin että 13" on vitsi jos verrataan 15 tuumaiseen peliin.
-
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
Kyllähän nuo tosiaan raskaammissa hommissa merkitsevät, mutta kuvaamassasi käytössä eroa tuskin huomaa, vaikka kuinka yrittäisi.Reetu kirjoitti:Myyjä mainitsi että 15 tuumassa on enemmän poweria, quad-core Intel Core i7 prosessori, kun 13:ssa dual-core on Core i5, eli 15" paljon nopeampi masiina, sitten grafiikka oli parempi 15:ssa. En tiedä toisaalta tarvitsisinko tällaista.
Enemmän merkitystä olisi noiden kokojen välillä hinnalla ja näytön koolla.
-
Viesti Kirjoittaja Kuutio »
Hintalaatusuhteeltaanhan tuo 15 tuumainen vie 13 tuumaista kuin litran mittaa.
Itselläni tällä hetkellä hankintalistalla, joko uudehko 17 tuumainen MBP tai sitten 15 tuumainen retina.
-
Vois kuvitella että 15" kestäisi paremmin ja pidemminKuutio kirjoitti:
Hintalaatusuhteeltaanhan tuo 15 tuumainen vie 13 tuumaista kuin litran mittaa.
-
Viesti Kirjoittaja Kuutio »
Aivan varmasti. Vielä kun otat 16GB keskusmuistia tilauksen yhteydessä, sitä kun ei voi jälkeenpäin lisätä, niin johan on taas konetta moneksi vuodeksi eteenpäin.Reetu kirjoitti: Vois kuvitella että 15" kestäisi paremmin ja pidemmin
-
Viesti Kirjoittaja iTupsu »
-
Viesti Kirjoittaja jurppa »
Lisäyksenä että 15-tuumaisessa on neliytiminen i7...iTupsu kirjoitti:Kun 13" retina-Prohon ottaa 256 flash kovalevyn, joka 15":ssa on vakiona, hintaero on enää 220 €. Sillä 220 €:lla saa isomman näytön, Core i7 prossun ja erillisen näytönohjaimen. Mun mielestä 13" on reilusti ylihinnoiteltu.
-
-
Viesti Kirjoittaja exlex »
Arvon tässä, että hommaanko tuon vai skippaanko ja odotan airia.
http://wheniskeynote.com
(Urheile, niin kuolet terveempänä.)
-
Viesti Kirjoittaja _Geno44 »
Olen opiskelija ja haluan päivittää mid-2010 Macbookkini uuteen läppäriin. Nykyinen kone riittää peruskäyttööni ihan hyvin, vaikka Diabloon ei pieni lisäteho olisi pahitteeksi. Lisäksi olen kyllästynyt heikkoresoisiin näyttöihin ja paksuun designiin. Käytännössä siis jäljelle jää MBA ja retinat. Yli 2000€ 15" rMBP on yksinkertaisesti overkill minulle. En tarvitse tuota määrää tehoa, enkä mielellään maksa tuota summaa.
Viime päivät olenkin pohtinut MBA 13" vs. rMBP 13". Jälkimmäinen on mielestäni hienompi, siinä on paljon parempi näyttö ja laskentatehoakin vähän enemmän. Ja jos Airin ramin tuplaa Retinaa vastaaviin lukemiin, on hinta (opiskelijahinta) jo pitkälti yli 1300€. Retina on opiskelijalle 1691€.
Ostan luultavasti retinan. Hintaero on selvä, mutta kyllä noista ominaisuuksista (lue. näytöstä) voin maksaa tuon erotuksen. Kyse on kuitenkin näytöstä, jota tulee tuijoteltua seuraavat 3-4 vuotta.
-
Viesti Kirjoittaja iTupsu »
Todennäköisesti kyllä retinaBookkien hinnat tippuu ehkä jo seuraavan sukupolven yhteydessä. Sitten kun perus Prot putoaa mallistosta. Mulla on early-2011 MBP ja ajattelin pitää ainakin siihen asti._Geno44 kirjoitti:Olen opiskelija ja haluan päivittää mid-2010 Macbookkini uuteen läppäriin.
-
Viesti Kirjoittaja jurppa »
Opiskelijalle euron halvempi eli 1690,02€ 13" airi (i7, 8gb, 256gb) tuplaa tallenuskapasiteetin verrattuna retinaan. Tehopuolikin menee aikalailla yhteen...._Geno44 kirjoitti:Eriävä mielipide ryöstöyritykseen.
Olen opiskelija ja haluan päivittää mid-2010 Macbookkini uuteen läppäriin. Nykyinen kone riittää peruskäyttööni ihan hyvin, vaikka Diabloon ei pieni lisäteho olisi pahitteeksi. Lisäksi olen kyllästynyt heikkoresoisiin näyttöihin ja paksuun designiin. Käytännössä siis jäljelle jää MBA ja retinat. Yli 2000€ 15" rMBP on yksinkertaisesti overkill minulle. En tarvitse tuota määrää tehoa, enkä mielellään maksa tuota summaa.
Viime päivät olenkin pohtinut MBA 13" vs. rMBP 13". Jälkimmäinen on mielestäni hienompi, siinä on paljon parempi näyttö ja laskentatehoakin vähän enemmän. Ja jos Airin ramin tuplaa Retinaa vastaaviin lukemiin, on hinta (opiskelijahinta) jo pitkälti yli 1300€. Retina on opiskelijalle 1691€.
Ostan luultavasti retinan. Hintaero on selvä, mutta kyllä noista ominaisuuksista (lue. näytöstä) voin maksaa tuon erotuksen. Kyse on kuitenkin näytöstä, jota tulee tuijoteltua seuraavat 3-4 vuotta.
Vaakakuppiin siis jää näyttö vs. tallenuskapasiteetti+paino...
-
Viesti Kirjoittaja _Geno44 »
Aivan, tuota en ollutkaan huomannut. Anyways, tässä tullaan nyt sitten subjektiiviselle alueelle. Henk. koht en kiiladesignistä pidä, ja tällä hetkellä näyttäisi 80/250gb olevan käytössä Macin kovalevyltä. Vaikea valinta kyllä...jurppa kirjoitti: Opiskelijalle euron halvempi eli 1690,02€ 13" airi (i7, 8gb, 256gb) tuplaa tallenuskapasiteetin verrattuna retinaan. Tehopuolikin menee aikalailla yhteen....
Vaakakuppiin siis jää näyttö vs. tallenuskapasiteetti+paino...
edit. ja painosta: molemmat ovat huomattavasti kevyempiä kuin nykyinen, jota olen kannellut vaivatta pari vuotta. Tosin olen 188/90 mitoissa, eli aika kumma olisi jos 2kg tuottaisi hirveitä ongelmia.

Palaa sivulle “MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka