Huom. Tuohon akun vaihtoon tarvii tommonen kolmisakaraisen erityisruuvarin. Itse olen moisen tilannut jostakin suomalaisesta puljusta.
Itse kyllä vääntäisin tuosta akusta, käsittääkseni olet melko vahvoilla kun Applekin lupaa sen tuhat sykliä. Näetkö syklit tuosta akusta vielä?
MacBook sanoo "ei lataa"
Keskustelua kannettavista
-
Re: MacBook sanoo "ei lataa"
Viesti Kirjoittaja mmmvuori »
-
Viesti Kirjoittaja hiski2 »
Akun tilasta kertovassa järjestelmäasetusten takaa (vai tulikohan omppuvalikon takaa) löytyvässä tietopläjäyksessä sanottiin muistaakseni, että latauskertoja/syklejä kasassa 142. Eli kaukana tuhannesta, jos samaa asiaa syklillä tarkoitetaan. Samassa tietolaarissa sanottiin myös akun olevan vaihtokuntoinen (tai jotain sinne päin)', kun tässäkin ketjussa joillain muilla samassa kohdassa on lukenut 'heikko', joillain jopa 'hyvä'.
-
Viesti Kirjoittaja barbarossa »
Yhdessä koneessani lukee cyclejä yli tuhat ja akun kunto edelleen hyvä. Kone on hankittu 2008.
Menossa mukana vuodesta 1998 asti
-
Kokemuksia tarvikeakusta Shinntto
Viesti Kirjoittaja temetester »
Moi, hauskaa osallistua keskusteluun joka on käynnistynyt 2008...
Mulla on edelleen hyvin toimiva Macbook 13" joka on ostettu jenkeistä 2007. Sen alkuperäinen akku kuoli vuosi sitten - tai itse asiassa turposi niin paksuksi että Internetin mukaan alkoi olla aikamoinen turvallisuusriski. Tilasin Amazonista halvimman mahdollisen tarvikeakun, tällainen
Shinntto(TM) New Battery for Apple Macbook 13" White MAC A1185 A1181, 10.8V 5800MAH Battery White
Päädyin tänne koska en ollut aiemmin törmännyt "ei lataa" -ilmoitukseen ja äkilliseen sammahteluun. No, Shinntto kesti tasan vuoden ja maksoi 20 puntaa. Kokeillaan ehkä jotain muuta merkkiä seuraavaksi.

Mulla on edelleen hyvin toimiva Macbook 13" joka on ostettu jenkeistä 2007. Sen alkuperäinen akku kuoli vuosi sitten - tai itse asiassa turposi niin paksuksi että Internetin mukaan alkoi olla aikamoinen turvallisuusriski. Tilasin Amazonista halvimman mahdollisen tarvikeakun, tällainen
Shinntto(TM) New Battery for Apple Macbook 13" White MAC A1185 A1181, 10.8V 5800MAH Battery White
Päädyin tänne koska en ollut aiemmin törmännyt "ei lataa" -ilmoitukseen ja äkilliseen sammahteluun. No, Shinntto kesti tasan vuoden ja maksoi 20 puntaa. Kokeillaan ehkä jotain muuta merkkiä seuraavaksi.
Palaa sivulle “MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka