Pitäisi päästä puljaamaan Sharepointin kanssa, ja olen miettinyt pitääkö ostaa sitä varten PC vai selviääkö macilla.
Käytössä nyt vm. 2008 MacBook 13", ohjelmistona Lion 10.7.5, prossuna 2.4Ghz Intel Core 2 Duo, muistia 2Gt 1067 Mhz DDR3, Grafiikka NVIDIA GeForce 9400M 256 MB.
Jos homma pyörii näillä spekseillä, mitä mahdan tarvita? Bootcamp? Parallels? Mitähän Windows mahtaa maksaa?
Sharepoint+mac
Mac OS X, Boot Camp ja virtualisointi
7 viestiä
• Sivu 1/1
-
-
Re: Sharepoint+mac
Viesti Kirjoittaja arttula »
No perhana ! Jos löydät tuohon ratkaisun, kerropa ihmeessä. Olen tässä jo muutaman kuukauden yrittänyt saada Sharepointia toimimaan. Ei vaan onnistu. Siis sellaista, joka vaatii sirullisen henkilökortin, jolla sitten kirjaudutaan tuonne. Aina tulee ilmoitus, että sertifikaatti ei kuulemma kelpaa tjsp. Uuden sertifikaatin asennus ei onnistu.
Maailmassa on vain kolmenlaisia ihmistyyppejä:
Sellaisia, jotka osaavat laskea, ja sellaisia, jotka eivät osaa.
-
Viesti Kirjoittaja jannesil »
Le App kirjoitti:Pitäisi päästä puljaamaan Sharepointin kanssa, ja olen miettinyt pitääkö ostaa sitä varten PC vai selviääkö macilla.
Käytössä nyt vm. 2008 MacBook 13", ohjelmistona Lion 10.7.5, prossuna 2.4Ghz Intel Core 2 Duo, muistia 2Gt 1067 Mhz DDR3, Grafiikka NVIDIA GeForce 9400M 256 MB.
Jos homma pyörii näillä spekseillä, mitä mahdan tarvita? Bootcamp? Parallels? Mitähän Windows mahtaa maksaa?
Tiedätkö mikä versio sharepointista käytössä? Onko macciisi asennettuna MS office 2011. Itse olen aika paljonkin käytellyt sharepointia macilla (sharepoint 2010) ja kyllä sillä onnistuu suurin osa tehtävistä ilman Windowsiakin.
Janne
-
Viesti Kirjoittaja arttula »
Onko käytössä sellainen, joka edellyttää DigiSign -sirukorttitunnistusta ? Luulen, että minulla kaatuu siihen.jannesil kirjoitti: Tiedätkö mikä versio sharepointista käytössä? Onko macciisi asennettuna MS office 2011. Itse olen aika paljonkin käytellyt sharepointia macilla (sharepoint 2010) ja kyllä sillä onnistuu suurin osa tehtävistä ilman Windowsiakin.
Janne
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
Maailmassa on vain kolmenlaisia ihmistyyppejä:
-
Ei ole sirukorttitunnistusta käytössä.arttula kirjoitti:Onko käytössä sellainen, joka edellyttää DigiSign -sirukorttitunnistusta ? Luulen, että minulla kaatuu siihen.jannesil kirjoitti: Tiedätkö mikä versio sharepointista käytössä? Onko macciisi asennettuna MS office 2011. Itse olen aika paljonkin käytellyt sharepointia macilla (sharepoint 2010) ja kyllä sillä onnistuu suurin osa tehtävistä ilman Windowsiakin.
Janne
Janne
-
Viesti Kirjoittaja Le App »
Joo, 2010 kanssa pitäisi päästä touhuamaan, ja olisi hyvä perehtyä 2013 versioon. Olen MS partneriohjelmassa eli saan sieltä ladattua koeohjelmat, mutta pitäisi ensin keksiä millä pyörittelen niitä. Macissa on Office 2008 nyt.
Mac-käyttäjä vuodesta 1990
-
Olen tuon 2010 sharepointin kanssa jonkun verran joutunut tekemisiin. Kaikki toiminnot toimivat ihan hyvin safarilla (tai ainakin suurin osa) Project serverin kaikki ominaisuudet eivät toimi muuten kuin IE:llä (vaati activeX:n käyttöä).
Office 2011 mukana tulee microsoft document connection jolla saa luotua yhteyden sharepointin dokumentteihin suoraan muokkaamista varten. Sharepointista saa kyllä dokumentit auki vain luku tilaan suoraan selaimestakin, mutta muokattua tiedostoja ei saa kuten win puolella.
Sharepointin ylläpito onnistuu mac koneelta hyvin, ei ole ainakaan muistaakseni ollut mitään ongelmia. Tosin aikaa tuosta sharepointin kokeilusta on jo jonkun verran, olisiko ollut alkuvuotta kun tuota virittelin enemmälti.
Janne
Office 2011 mukana tulee microsoft document connection jolla saa luotua yhteyden sharepointin dokumentteihin suoraan muokkaamista varten. Sharepointista saa kyllä dokumentit auki vain luku tilaan suoraan selaimestakin, mutta muokattua tiedostoja ei saa kuten win puolella.
Sharepointin ylläpito onnistuu mac koneelta hyvin, ei ole ainakaan muistaakseni ollut mitään ongelmia. Tosin aikaa tuosta sharepointin kokeilusta on jo jonkun verran, olisiko ollut alkuvuotta kun tuota virittelin enemmälti.
Janne
7 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Käyttöjärjestelmät”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka