Itselläni on kovia alustoja varten GT-2170 + Footbalance pohjalliset. Silloin ollaan kyllä jo aika tunnottomasti liikkeellä. Olen kyllä tullut siihen tulokseen, että neutraali kenkä (esim kuvassa oleva) + kyseinen vaimentava pohjallinen sopii minulle parhaiten.jakkumasa kirjoitti:...onko Asics GT-2160 jo siellä vaimennuksen maksimissa :/ Millä kengillä muut pinkoo kovalla alustalla, onko suosituksia?
Laihdutus- ja kuntoiluketju
-
Re: Laihdutus/Kuntoiluketju
Viesti Kirjoittaja Tauvo »
-
Viesti Kirjoittaja Erño »
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
NZXT H1| R7 5700G | RX6800XT/Vega 8|32GB RAM
Samsung Galaxy S10e
Paennut puutarhasta.
-
Viesti Kirjoittaja arttula »
Tästä kenkäkeskustelusta innostuneena painuin minäkin kauppaan. Mukaan sieltä lähti Asics Gel-Nimbus 14 -mallin askeltimet. Nyt ensimmäinen 5 km testilenkki tehty, ja täytyy sanoa, että ero entisiin sämpylöihin on melkoinen. Polvet ja jalkapöydän luu kipeytyivät aina juostessa aiemmin, mutta nyt ei tuntunut yhtään pahalta. Hyvä ostos !Tauvo kirjoitti:Itselläni on kovia alustoja varten GT-2170 + Footbalance pohjalliset. Silloin ollaan kyllä jo aika tunnottomasti liikkeellä. Olen kyllä tullut siihen tulokseen, että neutraali kenkä (esim kuvassa oleva) + kyseinen vaimentava pohjallinen sopii minulle parhaiten.jakkumasa kirjoitti:...onko Asics GT-2160 jo siellä vaimennuksen maksimissa :/ Millä kengillä muut pinkoo kovalla alustalla, onko suosituksia?

Sellaisia, jotka osaavat laskea, ja sellaisia, jotka eivät osaa.
-
Viesti Kirjoittaja arisel »
![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)
Tiedä ominaisuuksista muuta, mutta hyvän väriset ovat!
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
Onko Tauvolla mielipidettä Asicsin kestävyydestä?
-
Olen ollut kovin tyytyväinen. Parit Adidakset olen juossut "linttaan" ja jostain lähti pohja kuoriutumaan kärjestä (Puma?). Kestävyyden osalta uskallan suositella, kannattaa kuitenkin ehdottomasti sovittaa ensin, kun ei sovi jokaisen jalkaan heidän lesti.arisel kirjoitti:
-
Viesti Kirjoittaja vinouma »

-
Viesti Kirjoittaja KunkkuJ »
![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)
-
Höm... Jos edelliset lenkkarit ovat hävinneet jo kauan sitten, tuskin lenkkareiden kulutuskestävyys on silloin päällimmäinen murhe uusia ostettaessa...arisel kirjoitti:Tuosta Tauvon linkistä bongasin nämä - josko viimein hommaisi ne pitkään ostoslistalla olleet lenkkarit; edelliset hävitin jo aivan liian kauan sitten...
Tiedä ominaisuuksista muuta, mutta hyvän väriset ovat!
![Salaisuus [:#]](./images/smilies/47_47.gif)
-
Viesti Kirjoittaja mercury »
-
Joku on minulle väittänyt, että viimeistään 800km:n välein pitäisi vaihtaa tossut.mercury kirjoitti:Esim. kilpafläteille mainostetaan aika usein 300-500 km kestävyyttä, mikä on ihan normaalia.
-
Olen aikanaan käyttänyt lenkkareina pääasiassa Adidaksia, täysin loppuun. Ensin lenkkeilyyn, sitten terminaatiovaiheessa sellaisessa käytössä, jossa ei ole ollut niin kengillä väliä. Ostin useampi vuosi sitten Asicsin sisäpelitossut futsalia varten paikallisesta urheiluliikkeestä, kun muuta jalkaan sopivaa ei ollut siinä vaiheessa kevättä enää tarjolla, ja olivat vielä poistomyynnissä - ovat parhaat sisäpelikengät mitä muistan, ja yhteen aikaan adidaksia kului sabaa pelatessa yhdet vuodessa; tosin käyttökertoja ei näille Asicseille kertynyt vuodessa samaan tahtiin, mutta silti. Nyt ovat osittain revenneet ja parista paikasta kuluneet puhki, mutta silti niillä vielä pelaa. Kun oma kokemus merkistä on hyvä, mutta tosiaan vain yhdestä parista, niin mukava kuulla muitakin mielipiteitä sellaiselta, joka tosiaan käyttää kenkiään. Ja ainahan kaikki kengät on sovitettava, niitä ei todellakaan kannata ostaa ilman.Tauvo kirjoitti:Olen ollut kovin tyytyväinen. Parit Adidakset olen juossut "linttaan" ja jostain lähti pohja kuoriutumaan kärjestä (Puma?). Kestävyyden osalta uskallan suositella, kannattaa kuitenkin ehdottomasti sovittaa ensin, kun ei sovi jokaisen jalkaan heidän lesti.
Ja ennen sitä ensin kidut vuosia kotona happiviiksien kanssa ja lopuksi makaat vielä muutaman hengityskoneessa sairaalassa...vinouma kirjoitti:Urheilu pitäisi kieltää lailla! Elätte kauan ja syötte valtion kassasta eläkettä. Ottakaa oppia meikäläisestä, joka kuolen paljon ennen eläkeikää. Ni!

Jos nopea lähtö olisi valittavissa, niin mielelläänhän sen moni ottaisi, mutta siinä saattaa käydä toisinkin.
Itse olisin varmaan ollut kuopassa jo hyvän aikaa, jos en olisi rääkännyt itseäni. Keuhkojen kapasiteetti on lapsesta asti ollut kolmanneksen vajaa, urheilemisen aloitin vasta aikuisena, ja nelikymppisenä menin kuntotestiin, kun halusin tietää uskallanko ruveta treenaamaan vielä kovempaa kaksikymppisten kanssa - testi päättyi jo kun vasta luulin olevani lämmittelyvaiheessa; vähän odottelin milloin vastusta lisätään niin että polkeminen käy raskaaksi, sitten huomasin lääkärin katselevan sen näköisenä, että anna olla jo, sekä antoi luvan treenata niin kovaa kuin halusin.
No, "urheilu-urani" alkaa kieltämättä olla loppupuolellaan...arttula kirjoitti:Höm... Jos edelliset lenkkarit ovat hävinneet jo kauan sitten, tuskin lenkkareiden kulutuskestävyys on silloin päällimmäinen murhe uusia ostettaessa...![]()
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Mutta ei huonoja kannata ostaa, kun tiedän, että kestävämpiäkin on.
Ja tiedä kuinka sitä innostuu, kun pääsee liikkeelle - täällä Hompussahan on innostavia esimerkkejä tarjolla.
![Nörde [8-|]](./images/smilies/49_49.gif)
Mitenkäs sen rapakunnon kanssa - joko alkaa olla lähellä?
![Pirullinen [6]](./images/smilies/icon_twisted.gif)
Mieluummin muuten hoitaisin kuntoani pelailemalla, se kun on mielekkäin tapa liikkua, mutta lenkkeilyssä on omat hyvät puolensa kunnon rakentamisessa, ja siihen tarvitsee ehdottomasti hyvät kengät. Kaiken lisäksi pidän asfaltilla juoksemisesta, ja kun pururadalle pääsy on melko rajattua, niin on hyväkin pitää kovemmista alustoista, jos meinaa juoksua harrastaa - tuskin Tauvokaan pururadalle omalta ovelta pääsee...? Ja talvisin pururadalla juostessa saattaa tulla ikäviä haavoja suksisauvoista, jos menee ladut sotkemaan.
-
Ei happiviiksiä saa kotiin, jos edelleen jatkaa tupakointia.arisel kirjoitti: Ja ennen sitä ensin kidut vuosia kotona happiviiksien kanssa ja lopuksi makaat vielä muutaman hengityskoneessa sairaalassa...![]()
[/quote]arisel kirjoitti:Mitenkäs sen rapakunnon kanssa - joko alkaa olla lähellä?![]()
Rapakuntoon on vielä matkaa, mutta aika loppuu kesken. Tiistaina pitäisi rykäistä se Coopperi...

-
Mä en kyllä juoksentel vähään aikaan missään enkä mihinkään, tässä menee taas viikkoja ennenkuin viitsii edes yrittää mitää kuntoilua.
![Surullinen [:(]](./images/smilies/icon_sad.gif)
-
Tuskin elän niinkään kauaa, että happiviiksiä tarvitsisin.arisel kirjoitti: Ja ennen sitä ensin kidut vuosia kotona happiviiksien kanssa ja lopuksi makaat vielä muutaman hengityskoneessa sairaalassa...

-
Viesti Kirjoittaja Harkoosi »

Kävelin siis noin kuus kilometrii, juoksemaan en ala

-
Se on sullakin kolmekymppiä mittarissa ennenkuin huomaatkaan...vinouma kirjoitti:Tuskin..
![Pirullinen [6]](./images/smilies/icon_twisted.gif)
-
Viesti Kirjoittaja Erño »
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
NZXT H1| R7 5700G | RX6800XT/Vega 8|32GB RAM
Samsung Galaxy S10e
Paennut puutarhasta.
-
Kolmekymppiä on ollut mittarissa jo jonkin aikaa!arisel kirjoitti: Se on sullakin kolmekymppiä mittarissa ennenkuin huomaatkaan...

-
Ok... Pelästyin, että ostelet netistä sovittamatta. Itselläni jalka on kokoa 46, täydellisen kaunis lattaläpyskä ilman jalkaholvea. Kaikkien valmistajien mallit eivät mahdu sivuttaissuunnassa millään, vaikka kärjessä olisi tilaa.arisel kirjoitti:ainahan kaikki kengät on sovitettava, niitä ei todellakaan kannata ostaa ilman.Tauvo kirjoitti:Kestävyyden osalta uskallan suositella, kannattaa kuitenkin ehdottomasti sovittaa ensin, kun ei sovi jokaisen jalkaan heidän lesti.
Asicsissa on todella paljon eroa mallista riippuen. Kannattaa olla tarkkana, ettei osta liikaa vaimennusta, jollei ole tarvetta yhtäpaljon kuin minulla.
-
Nonni - kato nyt kuinka äkkiä se tapahtui!vinouma kirjoitti:Kolmekymppiä on ollut mittarissa jo jonkin aikaa!arisel kirjoitti: Se on sullakin kolmekymppiä mittarissa ennenkuin huomaatkaan...

-
Onko se vaimennus painon, pituuden vai kengännumeron mukaan...?Tauvo kirjoitti:Itselläni jalka on kokoa 46, täydellisen kaunis lattaläpyskä ilman jalkaholvea. Kaikkien valmistajien mallit eivät mahdu sivuttaissuunnassa millään, vaikka kärjessä olisi tilaa.
Asicsissa on todella paljon eroa mallista riippuen. Kannattaa olla tarkkana, ettei osta liikaa vaimennusta, jollei ole tarvetta yhtäpaljon kuin minulla.
Olen joskus ostanut kenkiä kun on vain tullut sovitettua ja tuntuivat hyvältä - sellaisia ei yleensä kannata jättää ostamatta, sillä erikseen kenkiä ostamaan lähtiessä kuluu aikaa ja hermoja...
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
Vähän sama kuin vaatteita ostaessa...
-
Viesti Kirjoittaja jakkumasa »
Tai sit oon tullut syksyn aikana vanhaksi.
-
Oletko miettinyt ottaa lisäksi sellaista (esim Footbalance) pohjallista? Toimii ainakin minun kipeytyvissä ja kertaalleen leikatuissa räpylöissä oikein hyvin. Oikea ortopedi tekisi varmasti vielä paremman. Siitä päästä minä lähtisin purkamaan ongelmaa jos jalat kipeytyvät...
-
Viesti Kirjoittaja mercury »
Green Silence on itse asiassa jonkin verran vaimentava, mutta tukea se ei tarjoa lainkaan. Mitään erityistä aktiivista vaimennusta ei ole. Välipohjan paksuus on 18 mm kantapäässä ja 10 mm kärjen puolella. Ulkopohja tuohon päälle 3 mm.jakkumasa kirjoitti:Brooksin lenkkarit olikin aikamoinen ehdotus ihan puun takaa, kiitos Mercurylle! Tuo kyseinen malli oli ehkä eettisempi kuin vaimentavampi, ei ehkä mun kintut vielä kestäisi asfaltilla.
Brookseja ei löydy Suomesta kovin monesta paikkaa, ja tuota mallia on ehkä hyvin hankala löytää. Itse oon tilannut netistä, kun tiedän kokoni aika hyvin. GS sopii jopa mun leveälle jalalle, mutta esim. T-sarjan kengät (T7 Racer) ovat olleet aina kapeita, kuten Brooksit yleensä. T-sarja ja GS ovat suunnilleen verrattavissa vaimennukseltaan. Racer ST 5 on sitten selvästi vaimentavampi. Sitä oon nähnyt myynnissä Intersporteissa, ainakin.
Tässä vielä näppärästi nuo kolme mallia: http://university.tri-sports.com/2011/0 ... acer-st-5/
-
Viesti Kirjoittaja jakkumasa »
Neutraali ja ei-tukeva, mutta vaimentava kenkä kuulostaisi itseasiassa täydelliseltä. Suhtaudun varsin skeptisesti pronaatiotukien hyödyllisyyteen erään ortopedin seikkaperäisen selostuksen jälkeen, mutta en ollut ajatellut, että niistä varsinaisesti olisi haittaakaan. Nyt kuitenkin alkaa tuntua siltä, että asicsin pronaatiotuki itseasiassa painaa jalan sisäsyrjää ja saattais olla jalkaterän ongelmien syy. Tuo vaimennuksen määräkin GS-kengässä kuulostaisi ehkä jopa riittävältä, mutta en ilman kokeilua uskalla ostaa. Noita Racereita vois koittaa käydä etsimässä toisella kierroksella, kapea kenkä kuulostaa hyvältä - esim. Niken kengät on aina jääneet leveyden vuoksi hyllyyn. En ole kyllä vuosiin Nikeakaan kokeillut. Kummallisesti sitä urautuu Asics-Adidas-linjallemercury kirjoitti:Green Silence on itse asiassa jonkin verran vaimentava, mutta tukea se ei tarjoa lainkaan. Mitään erityistä aktiivista vaimennusta ei ole. Välipohjan paksuus on 18 mm kantapäässä ja 10 mm kärjen puolella. Ulkopohja tuohon päälle 3 mm. --- T-sarjan kengät ... ovat olleet aina kapeita, kuten Brooksit yleensä.
Footbalancen pohjalliset saattais olla paikallaan, en oo siihen maailmaan äskeistä googlettelua enempää oikeastaan perehtynyt. Paraniko kiput räpylöistä, niiden ripustuksista vai molemmista? Niitä markkinoitiin joskus niin aggressiivisesti ja jalkojen virheasentoja korostamalla, että mun päässä ne lokeroitiin heti ylipronaatiohössötysbusinesskategoriaan. Nyt pikaisen perehdytyksen jälkeen vaikuttaa siltä, että noissa pohjallisissa voisikin olla ajatusta mukana.Tauvo kirjoitti:Oletko miettinyt ottaa lisäksi sellaista (esim Footbalance) pohjallista? Toimii ainakin minun kipeytyvissä ja kertaalleen leikatuissa räpylöissä oikein hyvin. Oikea ortopedi tekisi varmasti vielä paremman. Siitä päästä minä lähtisin purkamaan ongelmaa jos jalat kipeytyvät...
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka