Eiköhän se noin ole, perushelpparilainen osaa luultavasti mäkin ongelmat ratkaista jos iskee mäkin kouraan ja sanoo että ota selvää ja korjaa. Mutta hiukka paha on tiskin yli tai puhelimen välityksellä vastata yhtään mihinkään jos systeemi ei ole tuttu. Ja sitä täällä sitten taivastellaan..arisel kirjoitti:On ammattitaidottomuutta jos ei ymmärrä maceista mitään... Jos osaa temuta win-pc:n tai linuxin kanssa, niin ei pitäisi olla ongelmia macinkaan kanssa.
Mac´ejä on niin vähän?
-
Re: Mac´ejä on niin vähän?
Viesti Kirjoittaja Sherman »
Ericsson Dialog 4224
-
Viesti Kirjoittaja theinonen »
Näiden helpdesk työntekijöiden taso taitaa olla lähinnä sitä onko piuha kiinni tasoa, jossa käydään läpi valmiita listoja yleisimpiin ongelmiin ja riittää kun osaa lukea edes välttävästi.
-
Viesti Kirjoittaja arisel »
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
Siinä vaan kovin helposti "ammattilainen" antaa sen kuvan, ettei osaakaan mitään, ja sen valmiiksi sormi suussa olevan asiakkaanko se pitäisi sitten ratkaista...
Jos omassa työssäni en osaa asiakkaalle tai kenelle tahansa muulle antaa vastausta, niin pyrin ainakin miettimään keneltä sen voisi saada, enkä vain tokaise; "Ei kuulu mulle"...
-
Viesti Kirjoittaja veppis »
Erittäin hyvin sanottu siellä takana! Tätä viestiä yritin itse tuoda esille, mutta liekö vika lähettäjässä vai vastaanottajassa, mene ja tiedä.Sherman kirjoitti:
Eiköhän se noin ole, perushelpparilainen osaa luultavasti mäkin ongelmat ratkaista jos iskee mäkin kouraan ja sanoo että ota selvää ja korjaa. Mutta hiukka paha on tiskin yli tai puhelimen välityksellä vastata yhtään mihinkään jos systeemi ei ole tuttu. Ja sitä täällä sitten taivastellaan..
Esimerkiksi itse olen vapaa-ajalla ja töissä pyrkinyt parhaani mukaan auttamaan ihmisiä tietokoneongelmien kanssa järjestelmästä riippumatta ja tarvittaessa laittanut palautetta eteenpäin näistä tilanteista sopivalle taholle. Jossain tilanteissa asioiden selvittäminen vain on hyvin haasteellista, kuten lainatussa viestissä tuli esille.
-
Viesti Kirjoittaja mercury »
Kuvitteletteko te että helpparityöntekijä saa antaa asiakkaalle omia neuvoja? Useimmissa paikoissa se on kielletty. Duunissa siis noudatetaan tiukasti opetettua kaavaa ja ratkaisuita. Eikä helpparissa ole töissä mitään asiantuntijoita, vaan vähintään keskihyvät sosiaaliset taidot, (useamman kielen) kielitaidon ja jonkinlaisen tietotekniikan perusymmärryksen omaavia tyyppejä, joille on koulutettu ne asiat mitä työssä tarvitsee osata. Enemmän osaavat ovat paremmissa töissä.
-
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
Valheellista markkinointia?

Tosin Suolmessahan sitä saa rangaistuksetta tehdä jopa toistuvasti...
Asiakkaan kannaltahan tärkeintä on saada apu omaan pulmaan - jos apua ei saa, vaikka palvelusta on maksettu, joku ei ole tehnyt hommiaan. Oli se sitten se onneton puhelimeen vastannut ammattitaidoton neuvoja tai hänelle ohjeet antanut ammattitaidoton "päällikkö". Erittäin huonoa asiakaspalvelua - johtui se sitten päällikön tai suoran kontaktin ammattitaidottomuudesta - on se, että asiakkaalle nokkavasti vain todetaan, että sulla on vääränlainen tietokone, ei auteta. Palvelua myytäessä ei kuitenkaan sanota, että tämä on vain winwin-asiakkaille... Jos rajoitusta ei mainita, ja puhutaan vain tietokoneista, niin turha kitistä siinä vaiheessa kun asiakas vaatii maksettua palvelua.
-
Viesti Kirjoittaja maccivaari »
Työpaikkani henkilöstö 1000 - yksi maccari.siirisipuli kirjoitti:Yllättävän vähän niitä sitten taitaa olla. Mutta uskoisin, että ainakin Tampereella tilanne on paranemaan päin, kun kyseisten tuotteiden liikepaikat ovat ihan huimasti parantuneet viime aikoina. Kiitos vastauksesta.
SONY Cyber-shot DSC-HX1
LUMIX DMC LX3
-
Viesti Kirjoittaja WhatUpDoe »
Tämä on totta jokaikisessä yliopistossa. Kiitos opiskelija-alen sekä varsinkin Lyyra-kortilla saatavan alen. Ylipäänsä mac on vain coolimpi.mmmvuori kirjoitti:- Yliopistolla mäkkien osuus kannettavista tietureista on melkoisesti suurempi kuin 10%. Ehkä jopa yli kolmannes?
Heitän kyssärin vastapalloon. Kuinka moni ihminen, jonka tunnet ja joka omistaa pc:n kantaa sitä ikinä mukana? En tiedä yhtään. Siihen on yksi syy. Sen akku kestää n. 2h, joten ei se käytännössä ole mikään kannettava. Luettakoon tästä pois ne urpot, jotka enemmän tai vähemmän pakon asettelemana tekevät työnsä pc:llä ja sitä on PAKKO kantaa mukana oli se miellyttävää tai ei. Yleensä ei.mmmvuori kirjoitti:- Pääkaupungin erinäisissä kahviravintoloissa mäkkien osuus näkyvissä olevista koneista on reilut 80%.
Taas kaikki, jotka omistavat macin lähipiirissäni kantavat sitä mukana kahviloissa jne. Tai kantoivat ennenkuin saivat iPadin. Ymmärtänet pointtini.
Sama asia. Kuinka moni ihminen omistaa ray-banit? varmasti alle 10% suomalaisista. Silti kun kävelet hietsussa kesällä niin tuntuu, että 80% ihmisistä omistaa.
-
Viesti Kirjoittaja mercury »
Ei todellakaan ole. Mäkkejä on vain muutamalla harvalla ainakin täällä Oulun yliopistossa. Pääasiassa noita näkyy joillain harvoilla tytöillä joilla on tietysti myös iPhone. Opiskelija-alella ei ole juuri mitään tekemistä asian kanssa, koska alennuksenkin kanssa Mäkki maksaa moninkertaisesti sen hinnan jonka keskinkertainen opiskelijan läppäri maksaa. Hyvin harvalla opiskelijalla kuitenkaan on varaa laittaa tonni tai kaks ihan vaan cooliin läppäriin. Se tuntuu unohtuvan täällä niiltä jotka kuuluvat siihen hyväosaiseen joukkoon jolla on rahaa tai joiden isi maksaa.WhatUpDoe kirjoitti:Tämä on totta jokaikisessä yliopistossa. Kiitos opiskelija-alen sekä varsinkin Lyyra-kortilla saatavan alen. Ylipäänsä mac on vain coolimpi.mmmvuori kirjoitti:- Yliopistolla mäkkien osuus kannettavista tietureista on melkoisesti suurempi kuin 10%. Ehkä jopa yli kolmannes?
Onko PC-kannettavia vain yhtä mallia jotta tällaisen yleistyksen voi tehdä, vai kirjoitatko sinä tänne ihan mitä tahansa joutavaa paskaa mitä tulee mieleen? Viiden tunnin akkukesto on ihan normaalia.WhatUpDoe kirjoitti:Kuinka moni ihminen, jonka tunnet ja joka omistaa pc:n kantaa sitä ikinä mukana? En tiedä yhtään. Siihen on yksi syy. Sen akku kestää n. 2h, joten ei se käytännössä ole mikään kannettava.
-
Viesti Kirjoittaja Anniel »
-
Viesti Kirjoittaja Tauvo »
Minä ainakin ymmärrän. Se kertoo ainoastaan käyttäjästä, ei lainkaan laitteesta. Miksi helvetissä kukaan kuljettaisi työkaluja vapaa-aikana kaiken maailman kahviloissa?WhatUpDoe kirjoitti: Taas kaikki, jotka omistavat macin lähipiirissäni kantavat sitä mukana kahviloissa jne. Tai kantoivat ennenkuin saivat iPadin. Ymmärtänet pointtini.
Edit: Tai sitten edes lelujakaan, sen jäkeen kun on sellaisen saanut joulupukilta. Eikös siellä ole värikyniäkin ja liukumäki?
-
Viesti Kirjoittaja KunkkuJ »
Täh? Eikös kaikki täällä hompussa kuulu noihin ryhmiin?mercury kirjoitti: Se tuntuu unohtuvan täällä niiltä jotka kuuluvat siihen hyväosaiseen joukkoon jolla on rahaa tai joiden isi maksaa.
-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
No tuota, minä vissiin olen se poikkeus, joka varmistaa säännön. Raha on tiukassa eikä isi maksa. Siksi mun pitää katsoo mihin rahani pistän.KunkkuJ kirjoitti:Täh? Eikös kaikki täällä hompussa kuulu noihin ryhmiin?mercury kirjoitti: Se tuntuu unohtuvan täällä niiltä jotka kuuluvat siihen hyväosaiseen joukkoon jolla on rahaa tai joiden isi maksaa.
-
Viesti Kirjoittaja Avuntarpeessa »
-
Viesti Kirjoittaja Kain »
Sinä varmaat osaat auttaa minua, kun monet muut eivät ole ottaneet selvää minun ongelmista.Avuntarpeessa kirjoitti:Mihin me jotain hultopalveluita? Meillähän on homppu ja paljon avuliaita ihmisiä foorumeilla, aina saa kaiken selvitettyä. Kovalevynkin ruuvailin itse paikalleen 8)
-
Viesti Kirjoittaja paulaw »
No tuskin olet ainoa, itse olen sen verran vanha tätä nykyä ettei isin ole tarvinnut maksaa koneitani oikeastaan pitkään aikaan. Häpeäksi sen kokisin jopa.MacFinn kirjoitti:No tuota, minä vissiin olen se poikkeus, joka varmistaa säännön. Raha on tiukassa eikä isi maksa. Siksi mun pitää katsoo mihin rahani pistän.
Mutta - kuinkahan tuon väitteen kanssa on muuten? Itse olen käsittänyt, että sääntö on olemassa poikkeuksesta huolimatta, mutta poikkeusta ei tarvita sääntöä varmistamaan. Ajatellaan jo tuota sääntöä, että ei sääntöä ilman poikkeusta. Johan se on siinä mielessä poikkeava sääntö, että sille ei ole poikkeusta...
-
Viesti Kirjoittaja AAtte »
En tiedä missä päin Oulun lipastoa hengailet (humanisti?;), mutta ainaki Tatkin luennoilla mäkkejä on monesti suurin osa, tai ainakin puolet. Yleensä käyttäjänä miehet, koska naiset ottavat muistiinpanot mieluummin paperille.mercury kirjoitti: Ei todellakaan ole. Mäkkejä on vain muutamalla harvalla ainakin täällä Oulun yliopistossa. Pääasiassa noita näkyy joillain harvoilla tytöillä joilla on tietysti myös iPhone.
Ihmiset ei kehtaa pitää Windows-läppäreitä mukana, koska tosiaankin akku ei kestä, sekä ne on äänekkäämpiä ja painavia. Ja kyllä, Windows-läppäreitä on paljon erilaisia. Valitettava tosiasia on se, että yleensä se vaan sattuu olemaan se kuuma, huutava ja raskas malli.
-

Isi ei maksa mun, sun, eikä MacFinnin koneita, se on selvä, muuten en tajunnut mitään...
![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)
-
Viesti Kirjoittaja paulaw »
"Jokaiseen sääntöön on olemassa poikkeus, paitsi siihen sääntöön, että jokaiseen sääntöön on poikkeus, se on sikäli poikkeava sääntö " - Markus Kajo
Itse sanonta on siis hieman väärin tuotu suomenkieleen, mutta en jaksa siitä nyt sen enempää. Google on ystävä ja juu, uniaika alkaa olla.
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka