Mitä itse kaupassa vertailin, niin minissä oli kirkkaus tapissa ja nexuksessa puolessa välissä, kiinnitti selkeästi huomiota. Molemmat tappiin ja ero oli edelleen kyllä Minin hyväksi, mutta vähän.Jonttufantti kirjoitti:nnynas kirjoitti:moukkunen kirjoitti:
Nyt kun olen tyttärelle lahjaksi katsellut tablettia, niin taitaa oma kuppini kääntyä Nexus 7 puoleen osittain juuri tuon näyttöasia vuoksi. Nexus myös sopii lapsen käteen paremmin ja varmasti pysyykin siinä hyvän takaosan pinnoitteen vuoksi. Näyttöllekin saa kerralla enemmän lukukelpoista tekstiä kuin miniin.
Sinällään kyllä tuo minin näytön koko ja muotokin on enemmän omaan mieleeni, jos vain sitä resoluutiota olisi riittävästi. Minin näyttö oli myös selvästi kirkkaampi kaupassa vertailtuna, mutta en tiedä millä asetuksilla kumpaninkin laite mahtoi olla. Eli jos minissä olisi kunnon näyttö niin se olisi itselleni ykkösvalinta mutta ainoastaan 16G versiona, sillä satanen muistin tuplaamisesta on liikaa, varsinkin kun Nexuksessa se maksaa 20€.
Tuosta arvailusta, milloin minin näyttö päivittyy... Mielestäni Apple tekee pahan virheen jos ei tee sitä pikaisesti ja oma arvaukseni on että tulevana keväänä on jo retina mini kaupoissa.
Nexus tarttui mukaan lähinnä hinnan takia (minin hinnassa on vaan liikaa premiumia), eikä kyllä kaduta. Olen aikalailla aina vihannut androidia, mutta Nexuksessa tuo 4.1 toimii kyllä todella mukavasti. Näkee myöskin lukea ilman zoomausta.
Katsellaan miniä sitten tuon iPad 2:sen tilalle kun tulee päivitys tai uutta nexusta..