olen opiskelija USA:ssa ja olen palaamassa jouluksi takaisin pysyvästi suomeen. Kysymykseni koskee iPhone5:ta. Mitä minun täytyy ottaa huomioon sitä ostaessani täältä USA:sta? Tiedän, että tarvitsen niin sanotusti "ei lukitun" version, mutta kun ongelmana on se, että se silti täytyy ostaa jonkun paikallisen operaattorin kautta (AT&T tai Verizon). Onko kellään tietoa, että onko sillä merkitystä kummalta operaattorilta laitteen ostaa? Olen jostain lukenut, että niillä olisi merkitystä. Vai suositteletteko menemään suoraan Apple Storeen? Toisaalta, olen myös lukenut että iPhone5:n pitäisi olla niin sanotusti kansainvälinen puhelin, että se tomisi minne ikinä menet tai matkustat. Tulee mieleeni nämä erilaiset verkkotaajuudetkin, mutta niistä en hirveästi mitään tiedä, joten tähänkin asiaan tarvitsisin apua. Entä LTE ja 4G, toimiiko nämä, jos puhelimen täältä hankin?
Tällaista infoa löysin applen sivuilta:
GSM-malli A1428*: UMTS/HSPA+/DC-HSDPA (850, 900, 1900, 2100 MHz); GSM/EDGE (850, 900, 1800, 1900 MHz); LTE** (kaistat 4 ja 17)
GSM-malli A1429*: UMTS/HSPA+/DC-HSDPA (850, 900, 1900, 2100 MHz); GSM/EDGE (850, 900, 1800, 1900 MHz); LTE** (kaistat 1, 3 ja 5)
Suomessa kuitenkin tarvitsee ton GSM mallin, eikä tuota CDMA mallia... mitä eroa näillä kahdella GSM mallilla on?
Tulisi vaan jonkin verran halvemmaksi täältä päästä se hankkia ja ainahan säästäminen ostoksissa kiinnostaa.
Kiitos etukäteen!
iPhone 5:n osto ulkomailta
Keskustelua laitteista. Huom! Tänne vain keskustelu itse laitteista, ei ohjelmista tai iOS-käyttöjärjestelmästä
3 viestiä
• Sivu 1/1
-
iPhone 5:n osto ulkomailta
Viesti Kirjoittaja JiiKoo1 »
Viimeksi muokannut kallekilponen, 26.11.2012 klo 22.49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Re: iPhone 5:n osto ulkomailta
Viesti Kirjoittaja E-W »
Tässä jotain keskustelua samasta aiheesta: http://hopeinenomena.net/viewtopic.php?f=71&t=189230
ZTE Blade (Insmat Screen Protector, tarvikeakku 1300 mAh, microUSB-datakaapeli 30 cm).
A13 7" Capacitive Touch Screen Android 4.0 Tablet PC w/ TF / Camera / Wi-Fi / G-Sensor - Black.
Compaq Prolinea 4/33.
A13 7" Capacitive Touch Screen Android 4.0 Tablet PC w/ TF / Camera / Wi-Fi / G-Sensor - Black.
Compaq Prolinea 4/33.
-
Re: iPhone 5:n osto ulkomailta
Viesti Kirjoittaja JiiKoo1 »
Jep huomasin itsekkin.. kiitos kuitenkii.. oon jo sinnekkii kerenny huutelemaa 

3 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka