iMovie - turhat videoclipit pois - miten?
Keskustelua ohjelmista ja Mac App Storesta.
4 viestiä
• Sivu 1/1
-
iMovie - turhat videoclipit pois - miten?
Viesti Kirjoittaja pkMac »
iMovien tapahtumakirjastossa on kaikki kuvatut videopätkät. Projektikirjastoon on "leikattu" vain halutut videopätkät, joista sitten muodostuu lopullinen "elokuva". Miten pystyn poistamaan kaiken sen käyttämättömän videomateriaalin tapahtumakirjaston videopätkistä joita ei ole mun elokuvassa tarvittu. Usein on niin, ettei tuolla hylätyllä videoaineistolla ole käyttöä myöhemminkään ja se olisi järkevää poistaa ja näin vapauttaa arvokasta levytilaa!
-
Re: iMovie - turhat videoclipit pois - miten?
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Sanoisin, että se on hieman kuin valokuvat, et hävitä negatiiveja tehtyäsi paperikuvat. Tai digikuvissa, muokkauksen jälkeet on hyvä asia, että alkuperäinen kuva aina löytyy.
Levytila on halpaa. Osta vaikka kahden teran ulkoinen USB ja siirrä koko iMovie kirjasto sinne. Niin olen itse tehnyt.
Levytila on halpaa. Osta vaikka kahden teran ulkoinen USB ja siirrä koko iMovie kirjasto sinne. Niin olen itse tehnyt.
iMac 24" 4,5K, pari Mac miniä, iPhone 13, iPad 2021, Watch SE 2022 ja kaikenlaista muuta. FiMUG ry jäsen
-
Viesti Kirjoittaja pkMac »
Joo, tiedän tämän ja toki sellaisessa videokuvauksessa, missä aineiston varastoiminen maksaa vaivan kannattaa näin tehdäkkin. Mutta aina silloin tällöin on minulle selvää, että "tuosta tietystä aineistosta" voin luopua ihan hyvällä omallatunnolla, niin myös haluaisin. Eli kysymykseni sen toteuttamisesta iMoviessa on edelleen voimassa.MacFinn kirjoitti:Sanoisin, että se on hieman kuin valokuvat, et hävitä negatiiveja tehtyäsi paperikuvat. Tai digikuvissa, muokkauksen jälkeet on hyvä asia, että alkuperäinen kuva aina löytyy.
-
Viesti Kirjoittaja Soundwise »
Arkisto > Tilansäästäjä. Ohjeista löydät varmaan tarkemmat tiedot tuon käytöstä.pkMac kirjoitti:iMovien tapahtumakirjastossa on kaikki kuvatut videopätkät. Projektikirjastoon on "leikattu" vain halutut videopätkät, joista sitten muodostuu lopullinen "elokuva". Miten pystyn poistamaan kaiken sen käyttämättömän videomateriaalin tapahtumakirjaston videopätkistä joita ei ole mun elokuvassa tarvittu. Usein on niin, ettei tuolla hylätyllä videoaineistolla ole käyttöä myöhemminkään ja se olisi järkevää poistaa ja näin vapauttaa arvokasta levytilaa!
4 viestiä
• Sivu 1/1
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka