Pari vuotta sitten ostimme pojan kanssa iPhone 3GS 16GB puhelimen huutonetistä. Tämä cowboy myi puhelita SIM-vapaana ja postiennakolla. Koska puhelimessa oli ikivanha käyttis tuli totuus esille heti päivityksen jälkeen.Puhelin oli lukittu johonkin operaattoriin eikä myyjää enää tavoitettu. Onneksi JB ja unlockkaus pelasti tilanteen silloin. Poikani jaksoi painia JB- ongelmien kanssa vuoden verran kunnes lunastin puhelimen häneltä.
3GS toimii noin pari kuukautta jailbereakin jälkeen kunnes alkavat oudot viat: akku kuluu päivässä tai puhelin menee "kuoleman looppiin" eli boottaa automattisesti viiden minuutin välein. Viat katosivat kun koko Jailbreak operaation aloitti alusta. Alussa JB operaatioon kului muutama päivä mutta nyt se sujuu jo puolessa tunnissa.
Itse jaksoin kamppaila vuoden. Ajatus siitä ettei vanhojen iPhone lukitusta voi purkaa fiduddi. Ilmeisesti Nokian/Win8 pelko on saanut Applen muuttamaan jälkimarkkinointiaan. At&T tarjoaa nyt unlockin poistoa mutta ongelmana on se että he vaativat ostokuittia: proof of ownership.
Sitten löysin sattumalta UK- firman jolle on ihan sama mistä iPhone on ostettu, mikä on käyttis ja baseband! Aivan oikein ! Palvelu tosin ei ole ihan ilmaista mutta hinnat ovat kohtuullisia. Jos et tiedä mihin operaattoriin iPhone on lukittu niin pikku summasta, 10 puntaa, tämä firma selvitää operaattorin. Listoilla on myös Sonera....
Bonuksena vielä lukituksen poisto tapahtuu iTunesin kautta ja on tehtaan hyväksymä. Nyt voi päivitää puhelinta aivan vapaasti eikä JB- maanalainen paikka ala alusta!
Operaattorin selvitys kesti minulla 24 tuntia samoin kuin lukituksen poistaminen. 3GS on toiminut nyt muutaman päivän OK.
Tässä linkki: http://www.officialiphoneunlock.co.uk/i ... ?aff=devmk
Ajattelin jakaa tämän sillä täällä on varmaan monia kohtalotovereita.
JB maanalainen paikka on nyt historiaa
Täällä voit kysyä mistä tahansa, jos et löydä vastausta muualta.
11 viestiä
• Sivu 1/1
-
JB maanalainen paikka on nyt historiaa
Viesti Kirjoittaja dvcam »
Viimeksi muokannut dvcam, 3.12.2012 klo 10.06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Re: JB maanalainen paikka on nyt historiaa
Viesti Kirjoittaja tuomaril »
En nyt tiedä onko tuo varsinaisesti mitään "maanalaista paikkaa", jos vähän osaa. Varsinkin tuon 3GS:n osalla tuo ei ihmeitä vaadi.
MacBook Air M1
-
Viesti Kirjoittaja atheos »
Ja tietenkin jos oikeasti haluaa unlockatun puhelimen niin sitten kannattaa ostaa moinen Suomesta joko uuten tai käytettynä luotettavalta myyjältä... Tosin nykyään Sonerahan esimerkiksi purkaa nuo automaattisesti kun sopimus on loppu.
Mac mini • MBA 11" • iPhone 5s • iPad (3rd gen)
http://irc.fi/atheos • http://www.mikseri.net/user/atheos
http://irc.fi/atheos • http://www.mikseri.net/user/atheos
-
Viesti Kirjoittaja mmmvuori »
Mulla on jollekin Brittioperaattorille lukittu nelonen. Se on siis jo niin vanha, että kaikki kytkysopparit on jo tietysti loppuneet. Selvittelin operaattorin jonkun sivun kautta (muistaakseni se on siis tuo Three), ja lähetin operaattorille meiliä että bliis hei avatkaa mun luuri, mutta ei ne mulkut edes vastanneet. Siksi oikeastaan ihan positiivisilla mielin rupesin tuota linkkiä tutkimaan.
Yllätys olikin suuri, kun Threelle lukitun nelosen avaaminen olisi maksanut 120 puntaa! Wooot?? Enemmän kuin mitä itse puhelimesta maksoin, eli ei tule kauppoja.
Puhelin kuitenkin toimii nyt ihan hyvin breikatulla 5.1.1. Ajattelin kuitenkin antaa luurin mutsille, ja vaikka se aika skarppi onkin, niin aina on olemassa mahdollisuus että se sen vahingossa päivittää...
Muutenkaan mulla ei ole ikinä ollut aloittajan mainitsemia ongelmia breikattujen luurien kanssa. Kaikki on toiminut aina just niin kuin pitääkin, toki uuden breikin tullessa on ollut aina jotain säätöä mutta muuten. Tosin itselläni ei ole koskaan (tätä nykyistä nelosta lukuunottamatta) ollut unlockille tarvetta. Luureja on ollut 3GS:n ilmestymisestä lähtien, ja joka vuosi vaihdettu (tietysti!).
Yllätys olikin suuri, kun Threelle lukitun nelosen avaaminen olisi maksanut 120 puntaa! Wooot?? Enemmän kuin mitä itse puhelimesta maksoin, eli ei tule kauppoja.
Puhelin kuitenkin toimii nyt ihan hyvin breikatulla 5.1.1. Ajattelin kuitenkin antaa luurin mutsille, ja vaikka se aika skarppi onkin, niin aina on olemassa mahdollisuus että se sen vahingossa päivittää...
Muutenkaan mulla ei ole ikinä ollut aloittajan mainitsemia ongelmia breikattujen luurien kanssa. Kaikki on toiminut aina just niin kuin pitääkin, toki uuden breikin tullessa on ollut aina jotain säätöä mutta muuten. Tosin itselläni ei ole koskaan (tätä nykyistä nelosta lukuunottamatta) ollut unlockille tarvetta. Luureja on ollut 3GS:n ilmestymisestä lähtien, ja joka vuosi vaihdettu (tietysti!).
-
Joo-
Viestin otsikon piti olla JB- maanalainen paikka on nyt historiaa.
Pointti oli se kun ostaa Suomesta käytetyn puhelimen niin kannattaa olla tarkkana. Jos ostan käytetyn puhelimen niin testaan puhelimen itse. En usko ennen kun näen että puhelin on todella operaattori vapaa. Noita huijareita on aina ja tulee olemaan. Mua ei ainakaan enää kusta silmään.
3GS on helppo tapaus- mutta nyt ainakin on vaihtoehto. Jokainen voi itse valita vapaa-ajan harrastuksensa.
Cydia tekee hyvää duunia aatteensa eteen mutta mä en enää halua olla mukana siinä leikissä.
Pointti oli se kun ostaa Suomesta käytetyn puhelimen niin kannattaa olla tarkkana. Jos ostan käytetyn puhelimen niin testaan puhelimen itse. En usko ennen kun näen että puhelin on todella operaattori vapaa. Noita huijareita on aina ja tulee olemaan. Mua ei ainakaan enää kusta silmään.
3GS on helppo tapaus- mutta nyt ainakin on vaihtoehto. Jokainen voi itse valita vapaa-ajan harrastuksensa.
Cydia tekee hyvää duunia aatteensa eteen mutta mä en enää halua olla mukana siinä leikissä.
-
Viesti Kirjoittaja mmmvuori »
Sulla on kirosanafiltteri päällädvcam kirjoitti:Joo-
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
Itse siis tiesin ostaessani että luuri on lukittu. Mutta kun halvalla sain
![Nörde [8-|]](./images/smilies/49_49.gif)
-
Viesti Kirjoittaja arttula »
Kannattaa huomata, että Soneran status tuolla sivustolla on "Pre-order unlock, eikä (vielä) "Available now"...
Maailmassa on vain kolmenlaisia ihmistyyppejä:
Sellaisia, jotka osaavat laskea, ja sellaisia, jotka eivät osaa.
Sellaisia, jotka osaavat laskea, ja sellaisia, jotka eivät osaa.
-
Viesti Kirjoittaja Luminis »
Käytänössähän n. 100% noista " imei unlockeista " on huijausta. Vähän sama juttu kun jotkut sivustot mainostavat että pystyvät jailbreikkamaan ja unlockamaan minkä tahansa iphonin ja millä tahansa käyttiksellä. Aino paikkansa pitävä unlocki taitaa olla AT&T:n unlocki LUOTETTAVAN sivuston kautta kuten appleNberry.
Iphonien korjaus harrastusmielessä kohtuulliseen hintaan.
-
Jep Jep
Miten niin huijausta? Voisitko perustella ja konkretisoida väitteitäsi. Miten se huijaus ilmenee? Perutaanko unlockaus seuraavassa päivityksessä?
Mikä tosta sivusta tekee niin luotettavan?
Ainakin vielä puhelin toimii hyvin ja operaattori löytyi heti.
![Pettynyt [:/]](./images/smilies/icon_eek.gif)
Miten niin huijausta? Voisitko perustella ja konkretisoida väitteitäsi. Miten se huijaus ilmenee? Perutaanko unlockaus seuraavassa päivityksessä?
Mikä tosta sivusta tekee niin luotettavan?
Ainakin vielä puhelin toimii hyvin ja operaattori löytyi heti.
![Pettynyt [:/]](./images/smilies/icon_eek.gif)
-
Viesti Kirjoittaja Luminis »
En tässä väittänytkään ettei puhelimesi olisi unlockattu, vaan että yleensä tuollaiset sivustot ovat huijausta eikä rahalla saa sitä mitä on tilattu. Loistava homma jos sun puhelin toimii niin kuin pitää. ![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Iphonien korjaus harrastusmielessä kohtuulliseen hintaan.
-
En aikonut järjestää debattia aiheesta. Oli hyvä että kerroit että suurin osa vastaavista sivuista on huijausta. Nyt ainakin tiedetään kaksi luotettavaa sivustoa.
11 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka