![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
PC:stä Mac-maailmaan(?)
Keskustelua kannettavista
8 viestiä
• Sivu 1/1
-
PC:stä Mac-maailmaan(?)
Viesti Kirjoittaja piipula »
Eli meidän huushollissa on aina vannottu vain PC:n nimeen. Minä olen eniten käyttäjä ja mies raudan hoitaja. Mutta nyt kun olen muutamat kerrat kaupassa käpistellyt macbook proota niin vähän kyllä kutkuttaisi käyttömukavuus... Mutta selviänkö yksin koneen kanssa esim ohjelmien asennuksista yms muista pakollisista kuvioista kun ei ole pätkän vertaa kokemusta mac-maailmasta? Pc-puolella osaan kyllä perusasiat, mutta ei taida samat opit päteä jos leiriä vaihtaa? Mies sanoi tyynesti että sitten saat itse hoitaa koneesi... Ja jos joku vielä osaisi sanoa miksi ei kannata vaihtaa macceihin jos windows-maailma on tuttua ja turvallista? ![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Viimeksi muokannut kallekilponen, 3.12.2012 klo 23.03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: MAC≠Mac ;)
Syy: MAC≠Mac ;)
-
- Ylläpitäjä
Re: PC:stä MAC-maailmaan(?)
Viesti Kirjoittaja Anghorn »
Ohjelmat asentuu yhdellä klikkauksella, jos hankit ne Mac App Storesta, joka on osa käyttöjärjestelmää. Muualta ladatut ohjelmat raahataan Ohjelmat-kansioon tai sitten kaksoisklikataan asennusohjelmaa ja valitaan minne asennetaan. Simppeliä. Macin opettelu ei yleensäkään tuota ylitsepääsemättömiä tuskia Windowsista siirtyville. Eroja on, mutta yleensä ne Windowsista tutut tavat tuntuu jähmeiltä ja kömpelöiltä, kun huomaa miten jokin tietty asia hoituu Macilla.
Eiköhän se isäntäkin kiinnostu koneen käyttömahdollisuuksista ainaisen säätämisen sijaan, kun huomaa säätämisen tarpeen olevan käytännössä nolla.
Aika harvassa on ne ihmiset, jotka palaavat takaisin Windows-maailmaan hankittuaan mäkin.
Eiköhän se isäntäkin kiinnostu koneen käyttömahdollisuuksista ainaisen säätämisen sijaan, kun huomaa säätämisen tarpeen olevan käytännössä nolla.
Aika harvassa on ne ihmiset, jotka palaavat takaisin Windows-maailmaan hankittuaan mäkin.
Viimeksi muokannut Anghorn, 3.12.2012 klo 18.58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MBP 14" | Studio Display 5K | iPhone 15 Pro | iPad Air | AirPods Pro | Watch S6 | TV 4K
-
Viesti Kirjoittaja piipula »
Kiitos vastauksesta. Suurin pelkoni onkin juuri se että kaikki pitää opetella uudestaan. Suurin kiukun kohteeni PC-maailmassa onkin ollut juuri ns säätäminen
Miehelle askel vaihtaa on tosi suuri koska joutuu jo työssään näpertelemään pc-maailmassa sekä rauta-että ohjelmistopuolella. Itse olen hankkinut reilun puolen vuoden sisään ipad 2, iphone 4 ja pojalle jouluksi ipad mini... Jotenkin se macbook pro olisi kiva lisä jos uskallus riittää... Miten muuten pystyn selittämään sen että samat palikat macin sisällä ovat kalliimpia kuin pC:ssä... 
![Pirullinen [6]](./images/smilies/icon_twisted.gif)

-
Viesti Kirjoittaja Peoplez »
Viikko-pari voi tuntua mac hassulta ja sen jälkeen kadut ettet ole vaihtanut jo vuosia aiemmin
Hinnan perustelet sillä, että et osta komponentteja vaan kokonaisuuden. Ja maceilla on jälleenmyyntiarvoa...

-
Viesti Kirjoittaja wiljam.i »
Noin minä tuon tulkkasinpiipula kirjoitti: ---8<--------
Minä olen eniten käyttäjä ja mies raudan hoitaja.
---8<--------
Mies sanoi tyynesti että sitten saat itse hoitaa koneesi... Ja jos joku vielä osaisi sanoa miksi ei kannata vaihtaa macceihin
---8<--------
Jos nykytilanne on se, että ongelmatilanteessa pc -tuki rientää paikalle ja poistuu samoin tein, kun käyttö jälleen sujuu. Mksi ihmeessä ko. palvelusta haluaisi kukaan luopua? 8)
t.w
ps. meillä minä olen raudanhoitaja ja rouva käyttäjä. Siksi meillä tällä hetkellä "pc kalusto" on macbook pro:ta. Toki tulevaisuus voi tuoda jotain muuta, mutta tietokoneiden kanssa varmaan 5-6 vuotta menty näin.
No more mr. brown eye
-
Viesti Kirjoittaja wiljam.i »
Hmm...Peoplez kirjoitti:Viikko-pari voi tuntua mac hassulta ja sen jälkeen kadut ettet ole vaihtanut jo vuosia aiemmin![]()
---8<--------
Minusta on vähän väärin luoda yltiöoptimistisia mielikuvia viattomalle sivulliselle.
Meillä migraatio Microsoftin XP:stä OS X:n kesti 4 vuotta. Jossain neljän ja viiden vuoden välillä saavutettiin tilanne, jossa XP:tä ei enää tarvinnut ajaa virtuaalikoneessa.
Maailma vain tuntuu makaavan tietyllä tavalla ja voi vallan hyvin olla jotain softaa, jota ilman ei voi elää ja jota ei macille ole. Minusta siihen kannattaa varautua. Onneksi tänä päivänä on jo toimiva ilmainen virtualisointiympäristö, aiemmin sen joutui rahalla ostamaan.
t.w / pahanilmanlintu
![Pirullinen [6]](./images/smilies/icon_twisted.gif)
edit:
Ikinä ei ole XP:n remppaaminen ollut niin helppoa kuin "virtuaalikoneessa". Meillä datalevyt oli "Applen puolella" ja XP virtuaalikoneessa (yksi tiedosto) vain binäärit. XP:n vetäessä herneen nenään -> OS X:n puolella ko. virtuaali-image roskakoriin, roskakorin tyhjennys ja backupilta toimiva kopio virtuaalikoneesta. Auttoi joka kerta
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
Viimeksi muokannut wiljam.i, 3.12.2012 klo 19.40. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
No more mr. brown eye
-
Viesti Kirjoittaja peku »
Eikö miehellekin olisi kiva jos omat koneet olisivat sellaisia joita ei tarvitse hirveästi säätää? Jos töissä saa säätää kyllikseen?piipula kirjoitti:...Miehelle askel vaihtaa on tosi suuri koska joutuu jo työssään näpertelemään pc-maailmassa sekä rauta-että ohjelmistopuolella...
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
MacBook Air 13,3"M2 iMac 27" Mac mini MacBook Air 13" iPad Air 2 iPad 2018 2x iPad 2022 MacBook Pro 17" 2x HomePod mini 2x Homepod2 Airport Express Thunderbolt Display 27” 2x iPhone SE iPod nano
-
Viesti Kirjoittaja Mailia »
Ainoa asia jossa on paljon säätöä on Mac-käyttäjän sanavarasto, jossa yleensä se on buzzword-listan järjessä.peku kirjoitti:Eikö miehellekin olisi kiva jos omat koneet olisivat sellaisia joita ei tarvitse hirveästi säätää? Jos töissä saa säätää kyllikseen?piipula kirjoitti:...Miehelle askel vaihtaa on tosi suuri koska joutuu jo työssään näpertelemään pc-maailmassa sekä rauta-että ohjelmistopuolella...
★
8 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka