Eikä toi ulkonäkö ny mitenkään erityisen herkullinen edes oo.
iTunes 11 ladattavissa
-
darkgnome
Re: iTunes 11 ladattavissa
Viesti Kirjoittaja darkgnome »
Eikä toi ulkonäkö ny mitenkään erityisen herkullinen edes oo.
-
paulaw
Viesti Kirjoittaja paulaw »
Noo mutta Thoth, otetaan ihan rauhallisesti. Kysehän tässä on vain tietokoneohjelmasta, jota kumpikaan meistä ei edes (vissiin?) ole ollut tekemässä. Näyttää siltä, että tämä uudistus jakaa mielipiteitä - ja ymmärrän kantasi. Jos todella haluat vain yksinkertaisen musiikkitoistimen, iTunesista on tullut kieltämättä melkoinen bloatti siihen. Itse olen lähinnä vain innoissani, kun tulee jotain uutta. Ja itse asiassa, mitä tuohon iOSin erotteluun tukee, pidin siitä edellisestä käytännöstä enemmän. Muistutukset erikseen kyllä on hyvä asia.Thoth kirjoitti:Te olette bloofin kanssa ihan kuutamolla. Nimenomaan erilaisilla omaan toimintaansa keskittyneillä appseilla voi luoda käyttäjälle siihen tilanteeseen mahdollisimman hyvin toimivan ja yksinkertaisen käyttöliittymän. Tuo shakkiselitys oli aivan käsittämätön - kyllä, musiikkisoitin voi toimia tosi hyvin vain musiikkisoittimena. iOS:ssa on jo määritelty erikseen musiikki, elokuvat, iTunes-kauppa, iBooks, jopa se iTunes U. Onko tämäkin mielestänne väärä ratkaisu, kaikki pitäisi liittää yhteen appsiin?
Ehkä sitten jatkossa iTunesiin jää vain musiikit, elokuvat ja kauppa (olisi vaikeaa kuvitella, että kauppa tuosta poistuisi, koska se on niin oleellinen osa iTunesia) ja i-laitteiden symkkaukset ehkä omalla eri ohjelmallaan. Tämä saattaa olla oikeasti hyväkin ratkaisu, riippuen vähän siitä, mitä käyttäjät sanovat. Itse tosin tykkään tästä iTunesista nykyisellään, mutta jos todella haluaa vain yksinkertaista musiikintoisto-ohjelmaa niin ymmärrän hyvin kantasi.
Itse asiassa työympäristössä tuo on ihan kätevä. En kuitenkaan kotikoneeseen tai mäkkiin haluaisi noin tiukkaa integrointia. Mutta työjuttuna se toimii. Tykkään, että on työkalenteri ja -posti erikseen ja "samassa paikassa".Te molemmat varmastikin suorastaan rakastatte Outlookia, jossa sähköposti, kalenteri, muistiinpanot, muistututkset, todo-listat, ja kaikki muu mahdollinen on "kätevästi integroitu" yhteen ohjelmaan?
-
darkgnome
-
kif
Viesti Kirjoittaja kif »
Syy: Edeltävän viestin lainaus poistettu
-
bloof
Viesti Kirjoittaja bloof »
Hyvät perustelut, ymmärrän kantasi täysin. Itse näkisin kuitenkin että tässä nimenomaan käyttöliittymä ja käytettävä alusta toimii vedenjakajana. iOS:n käyttölogiikka on tehty sille muutaman tuuman näytölle jossa sormenpäillä tökitään ohjelmia. The simpler the better. Parempi jakaa eri toimintoja eri ohjelmiin ja eri käyttöliittymään, jotta paketti ei mene liian sekavaksi.Thoth kirjoitti:Te olette bloofin kanssa ihan kuutamolla. Nimenomaan erilaisilla omaan toimintaansa keskittyneillä appseilla voi luoda käyttäjälle siihen tilanteeseen mahdollisimman hyvin toimivan ja yksinkertaisen käyttöliittymän.
OS X:ää kuitenkin ajetaan rajusti suuremmilla näytöillä jotka toimivat suuremmilla resoluutioilla. Koko roskaa ohjaillaan näppäimistöllä ja hiiren kursorilla. Tällaisella alustalla kynnys siihen että softa on liian monimutkainen ja sekava, on paljon korkeampi. Siinä mielessä iOS ja OS X -ohjelmat eivät ole täysin vertailukelpoisia, koska niitä käytetään niin eri resursseilla.
Offtopic, mutta Messages (se joka lähettelee iMessageja mobiililaitteisiin) korvasi kauan käytössä olleen iChatin. Mail oli/on sitten sähköpostiohjelma.Thoth kirjoitti:Ennen Mountain Lionia kaikki viestit (iOS Messages) olivat hallittavissa Mail-ohjelman kautta.
Sanottakoon vielä että minulle iTunes on softa jolla toistan musiikkia. Onhan siellä store, videosoitin ja herra ties mitä, mutta en niitä säännöllisesti käytä eikä niiden olemassaolo minun musiikinkuunteluani haittaa. Joskus saatan leffan ostaa storesta ja toistaa sen sitten iTunesin kautta, muuten pyörittelen videotkin QuickTimellä tai VLC:llä.
-
darkgnome
No nyt ne tulikif kirjoitti:Siis jos valitset kappaleen ja get info? Mulla ainakin on edellinen ja seuraava napit siinä ihan samalla tavalla kuin 10.7:ssakin oli.darkgnome kirjoitti:Joo ja lähti takasiPuuttuu infosta hyppy seuraavaan tai edelliseen biisiin eli tagien muokkaus on sit jo niin vammasta että huh huh. Tais muutenki mennä siihen että hei hei Apple kun nää romut vanhenee
-
darkgnome
-
Mailia
Viesti Kirjoittaja Mailia »
-
Jusutus
Viesti Kirjoittaja Jusutus »
-
Mailia
Viesti Kirjoittaja Mailia »
-
Juice93
Viesti Kirjoittaja Juice93 »
-
Thoth
Viesti Kirjoittaja Thoth »
Heh, tarkoitin muistiinpanoja, mutta kirjoitin jostain syystä viestit. Aikaisemminhan iOS:n muistiinpanot sai synkronoitua sähköpostitilille ja niitä muistiinpanoja pystyi käsittelemään OS X:n Mail-ohjelman kautta. Mountain Lionissa tuli oma muistiinpanot-sovellus OS X:ään.bloof kirjoitti:Offtopic, mutta Messages (se joka lähettelee iMessageja mobiililaitteisiin) korvasi kauan käytössä olleen iChatin. Mail oli/on sitten sähköpostiohjelma.Thoth kirjoitti:Ennen Mountain Lionia kaikki viestit (iOS Messages) olivat hallittavissa Mail-ohjelman kautta.
-
tth78
Viesti Kirjoittaja tth78 »
Air 13.3" MD760
Kauppiastilastot: http://www.matkapuhelinfoorumi.fi/members/tth78.15328/
-
Anghorn
- Ylläpitäjä
Viesti Kirjoittaja Anghorn »
-
tth78
Viesti Kirjoittaja tth78 »
Air 13.3" MD760
Kauppiastilastot: http://www.matkapuhelinfoorumi.fi/members/tth78.15328/
-
vanellus
Viesti Kirjoittaja vanellus »
-
Thoth
Viesti Kirjoittaja Thoth »
Anteeksi paulaw, jos koit vastaukseni liian hyökkäävänä, en tarkoittanut sitä sellaisena. Laitoin nuo kuutamolla olot, jne, tavallaan vitsin verran korostetuiksi.paulaw kirjoitti:Noo mutta Thoth, otetaan ihan rauhallisesti. Kysehän tässä on vain tietokoneohjelmasta, jota kumpikaan meistä ei edes (vissiin?) ole ollut tekemässä. Näyttää siltä, että tämä uudistus jakaa mielipiteitä - ja ymmärrän kantasi. Jos todella haluat vain yksinkertaisen musiikkitoistimen, iTunesista on tullut kieltämättä melkoinen bloatti siihen. Itse olen lähinnä vain innoissani, kun tulee jotain uutta. Ja itse asiassa, mitä tuohon iOSin erotteluun tukee, pidin siitä edellisestä käytännöstä enemmän. Muistutukset erikseen kyllä on hyvä asia.Thoth kirjoitti:Te olette bloofin kanssa ihan kuutamolla. Nimenomaan erilaisilla omaan toimintaansa keskittyneillä appseilla voi luoda käyttäjälle siihen tilanteeseen mahdollisimman hyvin toimivan ja yksinkertaisen käyttöliittymän. Tuo shakkiselitys oli aivan käsittämätön - kyllä, musiikkisoitin voi toimia tosi hyvin vain musiikkisoittimena. iOS:ssa on jo määritelty erikseen musiikki, elokuvat, iTunes-kauppa, iBooks, jopa se iTunes U. Onko tämäkin mielestänne väärä ratkaisu, kaikki pitäisi liittää yhteen appsiin?
Tavallaan tykkään kyllä tuosta uudesta iTunesista, se on ainakin erilainen - en ole varma, onko se parempi, mutta ainakin erilainen. Tavallaan tuossa uudessa käyttöliittymässä on menty juuri siihen suuntaan, että voi kuunnella vain musiikkia eikä siinä ole muuta häiritsevää. Muut toiminnot on piilotettu sen yhden tabin taakse. (Edit: Tai sitten toisen napin taakse.)
-
nem
Viesti Kirjoittaja nem »
Aina kun kirjoitan hakuun jotain niin rantapallo hyppää kuvioihin, saattaa rullata 20 minuuttiakin ennen kuin hakutulokset ilmestyy. Joutunut "Pakota lopettamaan" toimintoa käyttämään, jota ennen ei tarvinnut koskaan. Muutenkin toimii hitaammin kuin aiemmat versiot.
Muuten soitin näyttää jotenkin asiallisemmalta ja kivalta, mutta toimii kyllä itselläni huonommin. Auttaakohan tähän mikään edes?
-
Anniel
Viesti Kirjoittaja Anniel »
-
TonyMan
Viesti Kirjoittaja TonyMan »
-
Anghorn
- Ylläpitäjä
Viesti Kirjoittaja Anghorn »
-
issakainen
Viesti Kirjoittaja issakainen »
Eniten häiritsee tämä HomeSharing ominaisuuden sekoaminen, TV:n katselu kun tapahtuu meillä hyödyntäen TV-Kaista palvelusta tulevia "podcasteja" (seurattavien sarjojen jaksot latautuu iTunesin podcast kirjastoon josta niitä sitten katsotaan AppleTV:n yli). Onko muilla ollut samankaltaisia ongelmia ja miten olette ratkoneet? Verkkona toimii viimeisin TimeCapsule.
-
MacMan92
Viesti Kirjoittaja MacMan92 »
Harvemmin sitä käytän - muutoin kuin iPhone 4 synkronointiin ja sen päivityksiin.
Tänään oli 8 ohjelmaa päivitettäväksi - hyvä ettei kysynyt luottokorttitietoja uudelleen!
Oli melkoinen hässeli ja sitten alkoi lataantumaan.....
Ennen sitä sain hakea ja hakea mistä saan ne päivitykset - en nimittäin saanut niistä mitään tietoa iTuneksiin! Ne tuli puhelimeen.
Se oli jo seikkailua löytää ne! KAikkea myytiin ja tarjottiin - vaan en päässyt sinne minne haluan!
Klikkasin jotain ohimennen as Yes - ja nyt täytyy katsoa mitä luottotililtäni sitten veloitetaan! Jotain kuitenkin mitä EN todellakaan tilannut!!!
Ei hyvä - ei alkuunkaan tämä uusi 11 - se on TÄYSIN heidän Storen sivu - ei alkuunkaan oman tietokoneeni ja puhelimen käyttöliittymä!
PS.
Olen uudistamassa musiikki juttuni - uuden huoneeni kautta - josta olen jo kirjoittanut, kysellyt.
Yksi on musiikin kuuntelu - toinen omat soittimeni.....
Taidan siirtyä ihan tosissani levyihin - ostettuihin levyihin.... joten HASTA LA VISTA ITUNES JA MUUT! Ja pitäköön ne rahat mitä olen heiltä, ne vähät ostanut ja musiikiksi YouTubesta - jonka heti ostin http://www.youtube.com/watch?v=z628sWUcPFs the I'm a Mess . lyriikka juuri minuun, minulle,,,,, vaikka olen jo yli 60,,,,
-
Spacelord
Viesti Kirjoittaja Spacelord »
Tästä eteenpäin oli niin kovaa shittiä tämä postaus, että morjes.MacMan92 kirjoitti:PS.
Olen uudistamassa musiikki juttuni - uuden huoneeni kautta - josta olen jo kirjoittanut, kysellyt.
Yksi on musiikin kuuntelu - toinen omat soittimeni.....
Taidan siirtyä ihan tosissani levyihin - ostettuihin levyihin.... joten HASTA LA VISTA ITUNES JA MUUT! Ja pitäköön ne rahat mitä olen heiltä, ne vähät ostanut ja musiikiksi YouTubesta - jonka heti ostin http://www.youtube.com/watch?v=z628sWUcPFs the I'm a Mess . lyriikka juuri minuun, minulle,,,,, vaikka olen jo yli 60,,,,
Suosittelen samaa kuin itsekin teen: vinyylilevyt kunniaan.
-
Aslan
Viesti Kirjoittaja Aslan »
TirskMailia kirjoitti:Toivottavasti typeryytesi ei ole tarttuvaa lajia.
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka