Mulla iphone 5 on toiminu melko hyvin. Ehkä yks semone jäätyminen oli johon ei auttanut kun sammuttaminen mutta sitä esiintyy joka puhkulla koska siellä pyörii taustalla nii paljon. apple on mun mielestä loistava merkki, ja vaikka näitä haukkumispuheita joka paikassa kohtaa nii rakkaus applee kohtaa vaa kasvaa. Kysyisin vaa et miten saan iphonee / ipadii musaa. Itunes (uusin versio) koneella ja ohjeita oon lukenu vaa en ymmärrä. Ku tää ituneson uudistunu nii paljno että ei ota erkki eikäsen veli perttikää selvää:D mut hyvä puheln
Jos synkkaat enemmän kuin yhden kansion kuvat sinne luuriin (vaikka monta albumia iPhotosta) niin huomaat, että Kuvakirjaston olemassaolo on itse asiassa ihan looginen juttu: siellä näkyvät kaikki puhelimeen synkronoidut kuvat, ilman albumijaottelua.
Viimeksi muokannut amanita, 8.12.2012 klo 17.49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy:Edeltävän viestin lainaus postettu
Akkukesto on mielestäni parantunut hieman alkuvaiheista, ihan normaalia käyttöä, hieman puheita ja suurimmaksi osaksi Angry Birds Star Waria antoi käyttöajaksi 4h59min ja valmiusaikaakin oli 2 päivää ja 2 tuntia. Akkutaso tällöin oli jotain noin 9% luokkaa.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Habanero kirjoitti:EDIT: Vielä yksi itseasiassa jo 4S:n kanssa hämmentänyt yksityiskohta, joka todennäköisesti liittyy kyllä enemmän softaan kun itse kapulaan, mutta menkööt nyt tänne tässä samassa. iTunesissa on määritetty yhden koneen kovalevyllä sijaitsevan kansion kuvat synkkautumaan puhelimeen. Tästä huolimatta puhelimessa on kaksi eri kansiota, jossa on täysin samat (aivan oikeat) kuvat. Kansioiden nimet ovat "Kuvakirjasto", ja sitten sen kansion nimi joka on määritelty synkkautumaan. Tuo Kuvakirjasto-kansio on siis käytännössä turha, mutta ei sitä poistamaankaan pysty. Mikäs tässä nyt on homman nimi; miksi kansioita tulee kaksi?
Jos synkkaat enemmän kuin yhden kansion kuvat sinne luuriin (vaikka monta albumia iPhotosta) niin huomaat, että Kuvakirjaston olemassaolo on itse asiassa ihan looginen juttu: siellä näkyvät kaikki puhelimeen synkronoidut kuvat, ilman albumijaottelua.
Enpä tätä tullut edes ajatelleeksi, mutta noinhan se tosiaankin on.
Käyttökokemuksista...Mulla ollut iPhone käytössä sen syntymästä asti. Kaikki mallit. Nyt kävin Android puolella testaamassa ja pienen harjoittelun jälkeen huomasin että tämä on hyvä. Todella hyvä. Nyt iPhone 5 käytössä, ja tuntuu että tämä on jotenkin "vanhan" tuntuinen.... Nyt on varmasti Nokialla hyvä tilaisuus nousta ja näyttää...
Juuba kirjoitti:Käyttökokemuksista...Mulla ollut iPhone käytössä sen syntymästä asti. Kaikki mallit. Nyt kävin Android puolella testaamassa ja pienen harjoittelun jälkeen huomasin että tämä on hyvä. Todella hyvä. Nyt iPhone 5 käytössä, ja tuntuu että tämä on jotenkin "vanhan" tuntuinen.... Nyt on varmasti Nokialla hyvä tilaisuus nousta ja näyttää...
Totta kai se on 'vanhan' tuntuinen, eihän se ole periaatteessa muuttunut mihinkään siitä asti kun tuli markkinoille.
iPhone 12 64GB
iPad (2024) 64GB Wi-Fi, Apple TV 4rd 4K
MacBook Air 2024, Apple Watch 9.0 44mm
Varsin tyytyväinen akkukestoon kun ottaa huomioon että tässä puolisen tuntia olen varta vasten yrittänyt saada akun nollaan. Normaalisti käyttö ollut sähköpostia (ei push), selailua (3G + WIFI), pelaamista sekä puhetta + viestejä. Loppusuoralla mm. YouTubesta HD-videota (jos sillä nyt mitään merkitystä on).
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Viimeksi muokannut Habanero, 8.12.2012 klo 4.53. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Itsellä ollut nyt viikon ip5 ja olen uusi ip-käyttäjä (jos ei huomioida eukon nelosen räppäilyä)
Ainoa miinus minkä olen löytäny on sähköpostisovellus (verrattuna öö nokiaan ja androidiin). Ei oikein tuo synkkaus toimi palvelimen kanssa.
Kun poistaa sähköpostin iphonesta, kestää tunteja ennenkuin se lähtee palvelimelta (pop) ja kun taas poistaa esim webmailista postin, niin sepä ei poistukkaan iphonesta.
Jos kuuluu johonkin muuhun ryhmään, voipi siirtää, mutta käyttökokemushan tämäkin
Viimeksi muokannut amanita, 19.8.2013 klo 8.55. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Syy:Palautettu poistettu viestin teksti ja otsikko
Mitä sähköpostipalvelua käytät? Ainakaan GMailissa ei vastaavaa ole itsellä ollut ikinä. Jos viestin poistaa, niin kyllä se samantien poistuu eikä kummittele enää muualla missään muodossa.
Prosessor kirjoitti:
Ainoa miinus minkä olen löytäny on sähköpostisovellus (verrattuna öö nokiaan ja androidiin). Ei oikein tuo synkkaus toimi palvelimen kanssa.
Kun poistaa sähköpostin iphonesta, kestää tunteja ennenkuin se lähtee palvelimelta (pop) ja kun taas poistaa esim webmailista postin, niin sepä ei poistukkaan iphonesta.
Vaihda se Jeesuksen aikainen POP IMAP:ksi. Ei ole mitenkään iPhonen vika, jos käytät huonoa protokollaa.
Eikös IMAP käsittääkseni tarkoita juuri sitä että puhelin lataa vain viestien kopiot palvelimelta, mutta itse viestit jäävät palvelimelle, josta päädymme taas siihen että silloinhan ne eivät varmasti poistu sieltä palvelimelta? Korjaappa Skip jos olen väärässä?
edit: turha tulla viisastelemaan jos ei tiedä asioista mitään
Viimeksi muokannut amanita, 19.8.2013 klo 8.50. Yhteensä muokattu 8 kertaa.
Syy:Poistettu vietin teksti ja otsikko palautettu
Itse joko poistan tarpeettomat viestit tai jätän suosiolla sinne. Gmailissa riittää kyllä tilaa ja haku toimii hienosti. Imapilla kaikki viestit ovat aina kaikilla laitteilla käytettävissä.
E-W kirjoitti:Ei kukaan käytä enää poppia. Kannattaa tehdä skipin ohjeiden mukaan.
Mutta silloin ne viestit jää palvelimelle ja kohta niitä on siellä 345692826733 alappa sit niitä poistelemaan.
No soitan maanantaina applelle niin selviää tuokin
IMAP-protokollassa viestit tosiaankin jäävät palvelimelle koska se mitä näet laitteessasi on nimenomaan palvelimen sisältö. Kun luet viestejä ja poistat niitä, muutokset synkronoituvat palvelimelle ja sitä kautta kaikkiin muihin laitteisiin. Eli kun poistat viestin laitteessasi, se poistuu palvelimelta.
POP taas on hyvin yksisuuntainen väylä eikä se synkronoi muutoksia (onko viesti luettu yms) palvelimelle päin.
Prosessor kirjoitti:
Eikös IMAP käsittääkseni tarkoita juuri sitä että puhelin lataa vain viestien kopiot palvelimelta, mutta itse viestit jäävät palvelimelle, josta päädymme taas siihen että silloinhan ne eivät varmasti poistu sieltä palvelimelta? Korjaappa Skip jos olen väärässä?
edit: turha tulla viisastelemaan jos ei tiedä asioista mitään
Mikastus kirjoitti joskus toisessa topikissa
IMAP viestin luettuasi, missä tahansa ja millä koneella tahansa, se merkkautuu luetuksi. Se on luetuksi merkattu myös kun katsot sitä myöhemmin uudelleen jollain toisella asiakasohjelmalla. POP ei näin tee ennekuin luet sen viestin uudelleen sillä toisella koneella
Ja tässähän se ero on käytännössän. En näe mitään syytö miksi joku käyttäisi aatamin aikaista pop-protokollaa enää.
Kun luet viestin imapilla se näkyy luettuna millä laitteella vaan. Kun poistat viestin se näkyy poistettuna kaikilla laitteilla. Näinhän sen pitäisikin toimia, eikö?
Kyllä, noin juuri. POPin käytölle ei kyllä ole monestikaan mitään perusteita. Itse käytän GMailia Exchange -tilinä, ei mitään ongelmia kertaakaan ja bonuksena GMailiin synkkautuu kaikki kontaktit sekä kalenteri automaagisesti.
Perusesimerkki kyllä siitä miten oma toimintamalli siirtyi valmistajan virheeksi.
Lisäksi tuossa mitä poppiin tulee, niin ei oltu määritelty päivitysväliä? Koska tämä vaaditaan myös imapissakin, että puhelin synkkaa tiedot keskenään eli poistaa viestin puhelimesta/palvelimesta jne. Se ei tapahtu heti taino 1-2s viiveellä jos käytössä taas olisi Push esim. Gmail (Exchange myös) tai Exchange.
Oli pushina.
Nyt on Imap käytössä ja push päällä, silti viestin vastaanottaminen kestää testin mukaan 15min lähetyksestä kun taas androidissa 2s, paska mailiohjelma iphonessa, minkä sille voi....
Viimeksi muokannut amanita, 19.8.2013 klo 8.51. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
Syy:Poistettu viestin teksti ja otsikko palautettu
Muutama pikku juttu:
- iPhonen push-asetukset eivät vaikuta IMAPiin koska IMAP ei tue pushia.
- Tästä johtuu, että IMAPin kanssa käytetään asetuksista määriteltyä päivitysväliä.
- Androidin sähköpostiohjelma käyttää omaa protokollaansa keskustellakseen Gmailin kanssa push-tyylisesti.
- Ota Gmail käyttöön Exchange-tilinä iPhonessa niin saat push-ominaisuuden toimimaan siinäkin.
Jotain asetuksissa väärin.Itsellä näkyy iphonessa nopeammin sähköposti kuin duuni koneessa mikä on kuitenkin johdolla kiinni samassa verkossa ja iphone 3/4G kentässä.Huomasin tämän kun skannaan usein raportteja omaan sähköpostiini firman printterillä.
Prosessor kirjoitti:
Oli pushina.
Nyt on Imap käytössä ja push päällä, silti viestin vastaanottaminen kestää testin mukaan 15min lähetyksestä kun taas androidissa 2s, paska mailiohjelma iphonessa, minkä sille voi....
Tässä alkaa tietämys olla jo tosi herttaisella tasolla <3