AMA-EDIT: Ketju värkätty omakseen iMac Late 2012 -ketjusta
Viesti Kirjoittaja Tuuretuinen »
Viesti Kirjoittaja Castillo »
Viesti Kirjoittaja Donza »
Oma iMacini saapui eilen, noin 2,5 viikkoa ennen luvattua toimitusaikaa. Kiva ylläri, että Jouluksi kone lopulta kotiutui. Vaikka keväästä asti vuosimallin 2012 iMacin hankintaa odottelin, se odotus lopulta mielestäni palkittiin. Muutamia havaintoja so far:Donza kirjoitti:Tulipa tilausta muokattua sen verran että lisäsin i7 CPUn sekä 680MX näyttiksen pakettiin...Donza kirjoitti:Parempi 27" iMac 1TB Fusion Drivellä nyt tilattu. Toimitus arvioitu 28.12 - 4.1 välille.
Viesti Kirjoittaja WhatUpDoe »
Viesti Kirjoittaja NorsuKoopa »
Viesti Kirjoittaja Kitt »
Heh. Jännä että murruit tuohon suuntaan. Tietenkin. Mitäpä sitä työntämään rahaa turhaan sellaiseen mitä ei tarvitse. Itselläni on paha taipumus murtua kalliimman suuntaan lähes joka ainoassa tavarassa.NorsuKoopa kirjoitti: Ostin tosiaan ns. perusmallin. Olin pitkään jo mallaillut aivan top of the line settiä kaikilla höysteillä ja herkuilla, mutta
murruin kaupassa.
Laskeskelin hiukan, että omaan käyttöön en tosiaan tarvitse sitä kaikkea jerkkua mistä voisin maksaa vielä ylimääräistä
ja ajattelin että ne rahulit hukkuvat varmaan johonkin kameratarpeisiin..
Viesti Kirjoittaja Mide76 »
Viesti Kirjoittaja mikastus »
Väylä konfiguroi ja kättelee itsensä laitteisiin päin varmasti joka kerta uudestaan kun tyhjään porttiin laitetaan laite. Luultavasti tarkoitetaan sitä, että USB3-laite tulee laittaa etummaiseksi, jotta se toimisi maksiminopeudellaan. Väylän perällä tai keskellä se toimisi hitaammalla USB2:n nopeudella.Tuuretuinen kirjoitti:..portteihin pitäisi kytkeä ensin usb3-laite, koska portti konffaa itsensä ensin kytketyn laitteen mukaan...
Viesti Kirjoittaja Aku Muukka »
Viesti Kirjoittaja Kitt »
Viesti Kirjoittaja Thelenius »
Komppaan Theleniusta. Riippuu tietysti millaiseen olet tottunut. Itse sanoisin, että käyttökelpoinen.Kitt kirjoitti:Te joille 27" on jo saapunut. Voisitteko valaista äänenlaadusta millainen on esim. musiikin kuuntelussa ja elokuvissa/videoissa?
Kiitän.
Kts. Imac 27" muistiketju, siellä keskusteltu. Löytyy samaan hintaan sopivaa suoraan Crucialin nettikaupasta (valitsemalla koneen tyypin) tai Amazonin UK nettikaupasta. Joka oli viimeksi laskemalla 92Eur toimitettuna per 16GB setti (2x8GB).NorsuKoopa kirjoitti:Komppaan Theleniusta. Riippuu tietysti millaiseen olet tottunut. Itse sanoisin, että käyttökelpoinen.Kitt kirjoitti:Te joille 27" on jo saapunut. Voisitteko valaista äänenlaadusta millainen on esim. musiikin kuuntelussa ja elokuvissa/videoissa?
Kiitän.
Hieman tuossa haeskelin yhteensopivaa muistia. Onko Crucialin palikoista kokemuksia? Tällaisella tuotekoodilla CT3650258 tarjoilee 2x8Gb 85dollaa (käytin laitehakua).
Viesti Kirjoittaja iMies »
Viesti Kirjoittaja Rowdy »
Eikö oikean sivun yli kurkkaaminen toimi? Itse nostan pyllyni penkistä, ja liittimet näkyvät. Käytössäni on toki tämä pienempi 21,5" malli.Thelenius kirjoitti:Tästä seuraa, että totuttu tapani liittää laitteita koneeseen ei oikein toimi: kallistan konetta niin paljon kuin se kallistuu ja kurkkaan yläreunan yli, mutta liittimet eivät näy, koska kupera osa on tiellä. Piuhat täytyy siis sohia sokkona sinne reikiin. Tässä ei nyt kyllä todellakaan olla Applemaisen sulavan käyttökokemuksen äärellä.
Ajattelin ihan samaa edellisen kanssa. Suunnittelin aktiiveja tähän pöydälle jossain vaiheessa, mutta nyt kuunneltuani joitakin tunteja Itunesin kirjastoa läpi klassisesta alkaen alkaa tuntumaan siltä, että tällä pärjää. Erottelu on ihmeen hyvä, stereokuva muodostuu ihmeen komeasti ja äänenpainettakin tulee juuri riittävästi siihen, että haluaa vähän kovemmalla tasolla kuunnella. Silloin eri rummuniskut toistuvat yllättävän hyvin. Säästikö tässä 3-400ekeä aktiiveista? Siltä alkaa tuntumaan.Rowdy kirjoitti:Eikö oikean sivun yli kurkkaaminen toimi? Itse nostan pyllyni penkistä, ja liittimet näkyvät. Käytössäni on toki tämä pienempi 21,5" malli.Thelenius kirjoitti:Tästä seuraa, että totuttu tapani liittää laitteita koneeseen ei oikein toimi: kallistan konetta niin paljon kuin se kallistuu ja kurkkaan yläreunan yli, mutta liittimet eivät näy, koska kupera osa on tiellä. Piuhat täytyy siis sohia sokkona sinne reikiin. Tässä ei nyt kyllä todellakaan olla Applemaisen sulavan käyttökokemuksen äärellä.
Äänenlaatua on pakko kehua muiden tapaan. Meinasin ostaa tälle kaveriksi jotkut kunnon kaiuttimet, mutta olen huomannut pärjääväni vallan mainiosti ilman. Ei tästä koko asunnon poppivehkeeksi ole, mutta sitä käyttöä hyödynnän AirPlay:tä.
Tökkäsin Crucialin palikkaa yhteensä 32Gb luukkuun. Helppoa ja hauskaa.iMies kirjoitti:^Käytännössä samaan hintaan saa Suomestakin...
Viesti Kirjoittaja Kenraali51 »
Viesti Kirjoittaja julppux »
Viesti Kirjoittaja Skarpy »
Mulla on CS6 ja tuo i5 (+ MX680/2GB) En osaa sanoa kuinka paljon nopeammin tuon voisi enää toivoa toimivanSkarpy kirjoitti:Onko kellä kokemusta Photoshopin kanssa tuon i5 3,2Ghz prossun konella? Kuin hyvin/nopeasti toimi ohjelma?
Viesti Kirjoittaja Skarpy »