kotitonttu kirjoitti:mulla on alkuperäisesti täs mavbook prossa ollut snow leopardi ja sittemmin oon päivittäny sen lioniin. nyt haluttais vähän päivittää tuo mountain lioni, onko siitä mitään tapaa päästä takaisin lioniin, jos ei diggaile?
Ottamalla Lionin aikana varmuuskopiot ja tekemällä Lion asennustikun.
En kuitenkaan näe syytä vaihtaa takaisin, ellei käytössäsi ole esim vanhempia epäyhteensopivia ohjelmia…
Viimeksi muokannut kallekilponen, 3.12.2012 klo 23.22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"If you have to go to sea, it's better to be a pirate than join the navy." -Jobs
Kuinkas paljon tuo mountain lion syö kovalevy tilaa?
Uutena mac käyttäjänä askarruttaa vaan, katselin levytyökalulla että käytössä on 87Gt ja finderin mukaan koneella ei pitäisi olla kuin 8,4 Gt kuvii, musaa 19 gt ja ohjelmat syö 4,5 Gt. Minne hukkuu muu tila?
Konetta käyttöön ottaessa siirtelin kyllä vanhalta koneelta tälle tavaraa ja sitten niitä tästä eteenpäin. Oisko jotain jäänny koneelle, enkä vaan osaa kaivaa sitä esiin?
Miten macbook prossa voi ottaa kuvan näytöltä? Itselläni on Mac OS X:n versio 10.7.5. Olen bongannut pari keskustelua aiheesta, mutta nämä tietyt näppäinyhdistelmät eivät toimi macbook pro:ssani. Ja sitten kun olen saanut otettua kuvan näytöltä niin minne tämä tiedosto menee?
Emma1234 kirjoitti:Miten macbook prossa voi ottaa kuvan näytöltä? Itselläni on Mac OS X:n versio 10.7.5. Olen bongannut pari keskustelua aiheesta, mutta nämä tietyt näppäinyhdistelmät eivät toimi macbook pro:ssani. Ja sitten kun olen saanut otettua kuvan näytöltä niin minne tämä tiedosto menee?
cmd + shift + 3ottaa kuvan koko näytöstä työpöydälle cmd + shift + 4ottaa kuvan valitsemastasi alueesta cmd + shift + 4, jonka jälkeen välilyöntiantaa napata kuvan tietystä ikkunasta
Näihin jos otetaan mukaan vielä ctrl menee kuva leikepöydälle työpöydän sijaan.
"If you have to go to sea, it's better to be a pirate than join the navy." -Jobs
Kokeilin tuota ohjelmaa ja ihan pätevältä vaikuttaa
Selvis että Mobilesync/backup kansio sisältää 34Gt tavaraa, sisällä on vain kansioita joissa jotain numero/kirjain yhdistelmiä?
Olisko noi sitten iPhonen varmuus kopiot? Koko vähän arveluttaa, mutta koneella on kyllä 2 luurin varmuuskopiot.
Vastaan itselleni
Puhelimen varmuuskopiothan ne siellä ovat ja muutaman turhan varmuuskopion kun poisti iTunesin kautta niin sai hieman lisä tilaa kovolle!
kotitonttu kirjoitti:mulla on alkuperäisesti täs mavbook prossa ollut snow leopardi ja sittemmin oon päivittäny sen lioniin. nyt haluttais vähän päivittää tuo mountain lioni, onko siitä mitään tapaa päästä takaisin lioniin, jos ei diggaile?
Ottamalla Lionin aikana varmuuskopiot ja tekemällä Lion asennustikun.
En kuitenkaan näe syytä vaihtaa takaisin, ellei käytössäsi ole esim vanhempia epäyhteensopivia ohjelmia…
mitenkäs tuo asennustikku nyt sitten tehdään? onko se vaikeaa :O?? kerkeiskö joku rustata ohjeen..kiitos jo etukäteen
http://www.youtube.com/watch?v=d0IUBw_DskU nyt oon luonu ton ohjeen perusteella palautus tikun lionista...onko nyt "turvallista" koittaa päivittää tuo mountain lion? meinaan vaan sitä, että on olemassa se takaovi että pääsen takaisin lion maailmaan jos alkaa ahistaan
edit: mitenkäs tuon bootti tikun saa sitten toimimaan kun tarve iskee? kun käynnistää, niin pitää ilmeisesti pitää jotain nappulaa pohjassa vai miten se homma menee?
enpäs onnistunukkaa vissiin saamaan tuota asennustikkua....nimittäin kun tekee tuon ohjeen mukaan...ja painaa sitä palautus nappulaa kun on valinnut ensin sourcet ja kohteet...kun palkki on edennyt loppuun, tulee vain ilmoitus että "ei voitu palauttaa virheellinen argumentti" mitäs neuvoksi?
Viimeksi muokannut kotitonttu, 6.12.2012 klo 23.57. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Se Mountain Lion -maailma on ulkoisesti ihan sama kuin Lion-maailmakin. Muutokset on lähinnä konepellin alla ja ne muutokset on nimenomaan ihan oikeita parannuksia.
MBP 14" | Studio Display 5K | iPhone 15 Pro | iPad Air | AirPods Pro | Watch S6 | TV 4K
Vaihtoehdot on 10.6 ja 10.7. 10.6:n eli Snow Leopardin saa http://store.apple.com/fi/product/MC573 ... ow-leopard. Kun tuo on versiossa 10.6.8 pääsee Mac App Storeen, josta saa 10.7:n eli Lionin. Periaatteessa Snow Leopardista pääsisi suoraan 10.8 eli Mountain Lioniin, mutta koneesi on sille liian vanha.
Asennettuna verkon yli Mountain Lion. Kuinkas saisin tuon levykuvan talteen esim. USB tikulle? Kun katson App Storesta, niin siellä Mountain Lion kuitenkin näkyy osta tilassa? EI asennettuna.
Joskus muistan kopioineeni Lion tuolta App Storesta jotenkin ohjelmiin ja sieltä usbille.
Macbook Air M3
iPhone 13 pro
Apple Watch Ultra 2
Ostin käytettynä Macbook Airin, jossa tuli mukana Mountain Lion. Saanko tuota Mountainia mitenkään tallennettua tikulle tai ladattavaksi App Storeen, jotta voisin asentaa sen toiselle macille? Tällaisen systeemin löysin Applelta http://www.apple.com/fi/osx/uptodate/ mutta alkuperäisestä ostoksesta on kulunut jo yli 30 päivää.
MBA:lla sellanne probleema, että OS X ei suostu yhdistämään Wintoosaan. Olen siis jakanut Wintoosalta kansion SMB:llä ja iMac yhdistyy mokomaan ihan hyvin. Mutta tämä MBA ei suostu, kun painan "Yhdistä" niin se yhdistämisikkuna tulee siihen vain ehkä puoleksi sekunniksi, sitten se palaa vain taas siihen samaan ikkunaan. Ideoita?
E: Nyt hävettää. Tossahan oli pari ylimäärästä /-merkkiä.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Viimeksi muokannut tuomaril, 11.12.2012 klo 13.34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.