Niin ettei mitään valittamista Applen tuotteissa?
-
Niin ettei mitään valittamista Applen tuotteissa?
Viesti Kirjoittaja wanders »
1) Missä ovat iTMS:n luvatut videoklipit? Pari kuukautta oli artistien esittelysivulla Videos-linkki, josta tuli ilmoitus, ettei tällaisia ole Suomessa tarjolla. Nyt ovat älynneet poistaa linkinkin.
2) Applen kannettavien rungot tuntuvat vääntyilevän tuhka tiheään. Oma iBookkikin kieroilee pohjastaan, mutta senhän voi oikaista pienellä vääntöliikkeellä. Kyllä olisi marmatus kova, jos joku löytäisi kieron PC:n!
3) Aperturen huonouden moni onkin jo tunnustanut, lisäpisteitä Applelle.
5) Ei näkynyt MPEG-2 -pakattu video OS X:ssa ennenkuin vilautti 20 euroa Applen tilille. Olen kuullut, että tämän lystin saa Windows-koneella ilmaiseksi.
4) Google Earthin huonotoimisuus ei tietysti ole Applen vika, mutta pistetään se tähän samaan listaan. Kuka on käyttänyt karttaohjelmaa Windowsissa ja OS X:ssä tietänee mitä tarkoitan. Kyllä maapallo pyöri tänäänkin niin jouhevasti IBM:n peruskoneella, että itku tulee vastaavaa betaa OS X:ssa tahkotessa.
Hyvää joulua kaikille mäkisille ja odotellaanhan niitä tammikuun julkaisuja, sen jälkeen voi taas ostaa lisää Apple-rautaa ja softaa, jos aikaisemmat pelittää kunnolla.
--
w
-
Re: Niin ettei mitään valittamista Applen tuotteis
Viesti Kirjoittaja Lare »
Onhan niitä valittamisen aiheita, mikään ei ole täydellinen. Tuossa GE:ssä kävi vaan mielessä sellainen näkövinkkeli, että Macissä uskallan kokeilla näitä uusia ohjelmia. PC:ssä ei huvita asennella ohjelmia, kun niitä poistellessa ja uusia asennellessa kohta on edessä Windowsin uudelleen installointi kun rekisterit alkaa olla sekaisin. Niin kävi työkoneelle parissa vuodessa. Tämä oli ehkä tärkein syy miksi halusin oman kotikoneen. Voi asennella mitä huvittaa.wanders kirjoitti:J
4) Google Earthin huonotoimisuus ei tietysti ole Applen vika, mutta pistetään se tähän samaan listaan. Kuka on käyttänyt karttaohjelmaa Windowsissa ja OS X:ssä tietänee mitä tarkoitan. Kyllä maapallo pyöri tänäänkin niin jouhevasti IBM:n peruskoneella, että itku tulee vastaavaa betaa OS X:ssa tahkotessa.
Itseäni Macissä jurppii lukittuvat tiedostot, Mailin tietty bugi/dementia mailboxin luontivaiheessa (ei mikään jokapäiväinen onglma), ja iPhoton koko filosofia. IPhotoa ei tosin pakko ole käyttää eikä lahjahevosta voi haukkua.
Mac-alkusäätö on nyt tehty ja toimii kuin junaan vessa. Noita muita ongelmia en koe omikseni.
P.S. Mac-versio toimi tyydyttävästi, enkä osannut kaivata jouhevampaa toimintaa, PC-versiosta ei kokemusta. Suurin ongelma tarkkuus Suomen osalta. Itärajakin on piirretty Venäläisellä suurpiirteisyydellä.
-
Viesti Kirjoittaja Mac_Veikka »
![Iskee silmää [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
-
Viesti Kirjoittaja MacAntti »
VASTAKKAINASETTELUN AIKA ON OHI!
Mistähän löytyisi sellainen pulju, jonka tuotteissa/palveluissa ei ole mitään vikaa.
-
Viesti Kirjoittaja Roadstar »
Halvalla lähtee myös VLC:llä. Se, että Applen oma ohjelma ei johonkin maksutta kykene, ei tarkoita sitä etteikö ilmaista vaihtoehtoa olisi.wanders kirjoitti:Joku lohkaisi tällaisen otsikon tällä palstalla viikko pari sitten. Jos ei tee mitään koneellasi, niin ei kai siinä mitään valittamista ole. Tässä muutama, joista joku on ollut topikkinakin:
5) Ei näkynyt MPEG-2 -pakattu video OS X:ssa ennenkuin vilautti 20 euroa Applen tilille. Olen kuullut, että tämän lystin saa Windows-koneella ilmaiseksi.
Eiköhän tässä ole taikasanana tuo beta. Onhan Windows-versiokin vielä beta, mutta ilmeisestikin hieman enemmän jo optimoitu kun se kerran on jo ihan virallisestikin noudettavissa. Eiköhän omppuversiokin nopeudu kunhan pojat/tytöt kerkeävät optimoida koodiaan. Ainakin suotavaa olisi.wanders kirjoitti: 4) Google Earthin huonotoimisuus ei tietysti ole Applen vika, mutta pistetään se tähän samaan listaan. Kuka on käyttänyt karttaohjelmaa Windowsissa ja OS X:ssä tietänee mitä tarkoitan. Kyllä maapallo pyöri tänäänkin niin jouhevasti IBM:n peruskoneella, että itku tulee vastaavaa betaa OS X:ssa tahkotessa.
-
Viesti Kirjoittaja Simppa »
Ja sitten se ärsyttävä juttu, että ku kansioon jotain kopioi, häviää sen targetin vanha sisältö. Yhyy.
-
Viesti Kirjoittaja dogmulder »
Muutamista omituisuuksista huolimatta olen ollut erityisen tyytyväinen koneeseeni. Yksikään puucee ei ole vastaavaa tunnetta antanut.
Vaan on moni XP-käyttäjäkin kuulemma tyytyväinen. Ehkä eivät tiedä paremmasta. Omat wintoosakokemukseni alkavat versiosta 3.1 ja voin kertoa että oli jo aika vaihtaa.
Leopard
-
Viesti Kirjoittaja Reckless »
Kyllä. Tärkeintä on se, että on itse tyytyväinen. Jos joku on tyytyväinen Windowsiinsa niin olkoot, ja jos joku ei niin kokeilkoon linuxia tai mäkkiä. Mun Windowskokemukseni on win98 --> XP ja voin sanoa, että hetkeäkään en ole katunut siirtymistä ns. "valoisalle" puolelle.dogmulder kirjoitti:Eikös se riitä että on itse tyytyväinen?
Muutamista omituisuuksista huolimatta olen ollut erityisen tyytyväinen koneeseeni. Yksikään puucee ei ole vastaavaa tunnetta antanut.
Vaan on moni XP-käyttäjäkin kuulemma tyytyväinen. Ehkä eivät tiedä paremmasta. Omat wintoosakokemukseni alkavat versiosta 3.1 ja voin kertoa että oli jo aika vaihtaa.
-
Ja valittaminen se vasta hauskaa on.
Niin ja sit vielä semmosta, että mun powerbookin akunkesto ei enää ookkaan kauheen hyvä. Kaverin pcssä on parempi. Yhyyyyy.
-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
1) Noita videoita kannattais varmaan kysyä videoklippien oikeuksien omistajilta. Ja kestihän iTMS:n avaaminen Suomeen, miten se oli, lähes vuoden.wanders kirjoitti: 1) Missä ovat iTMS:n luvatut videoklipit? Pari kuukautta oli artistien esittelysivulla Videos-linkki, josta tuli ilmoitus, ettei tällaisia ole Suomessa tarjolla. Nyt ovat älynneet poistaa linkinkin.
2) Applen kannettavien rungot tuntuvat vääntyilevän tuhka tiheään. Oma iBookkikin kieroilee pohjastaan, mutta senhän voi oikaista pienellä vääntöliikkeellä. Kyllä olisi marmatus kova, jos joku löytäisi kieron PC:n!
3) Aperturen huonouden moni onkin jo tunnustanut, lisäpisteitä Applelle.
--
w
2) Löytäis nyt suoran PC:n... toisaalta niiden rungot on niin pehmeitä, että ne ittellään myös oikee.
3) Mua taas nyppii kun sain laajakaistayhtiöltäni leffakoodin, mutta vaatii Win-koneen. Ei toimi Macilla ei. Ja SE on Applen vika, ehdottomasti.
4) google earth. Betasta pitääkin valittaa ja paljon. Ja sekin on Applen vika kun ei tehneet....
5) kuten joku jo sanoi, VLC ei maksa mitään.
Mutta joo, nyppii muakin kun vajaa kolme vuotta vanha PB hajosi ja jouduin vaihtaan sen uuteen... nettihalvalla...
-
Viesti Kirjoittaja juuhaa »
Tuttavallani on HP:n melko tuore kannettava, joka suostuu toimimaan
vain silloin kun yhden kulman alle laittaa koroketta tai muuten
vääntää koteloa niin että emolevy saa kontaktin muuhun osaan konetta.
Lienee menossa vaihtoon, kunhan kerkiää.
-
Viesti Kirjoittaja NeNithelo »
Tyttöystävälläni on halpis HP:n läppäri. Maksoi muistaakseni 6xx €.
Huomioita:
•Huomattavasti parempi tuo TouchPad vai mikä tuo on. Siis se kannettavan hiiri. Siinä on oikeassa reunassa erityinen kohta josta sormea liikuttamalla saa tuon ylös alas skrollauksen toimiaan erinomaisesti. Kun taas tässä omassa iBookissani oleva kahden sormen skrollaus ei ole ikinä toiminut. Kun vedän kahta sormea alaspäin vieritys toimii nykien. Ja kun lopulta nosta sormet ylös, se vierittää joko alaspäin tai takaisin ylöspäin jonkin verran. Ja jos on sivuttaisskrollaus mahdollisuutta, se lähes 90% varmuudella, skrollaa vielä kaiken kukkuraksi sivuttain, jolloin varmanakaan en ole siinä kohdassa sivua, jossa haluaisin olla.
•Itse rungosta. HP on ohuempi, huomattavasti vankempirakenteinen, ei kieroile. Sen sijaan iBookit taipuvat jos nostaa näytön yhdestä kohdasta kantta auki.
•Sarana on iBookissa parempi.
•Muotoilun puolesta iBook parempi.
En mä tätä pois vaihtaisi, valitinpa vain tuotteen huonoista ominaisuuksista. PowerBookeista mulla ei ole kokemuksia, mutta halvin PowerBook maksaakin jo tuplat tuohon HP:n koneeseen.
iNtelBookkeja odotellessa...
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
-
Viesti Kirjoittaja matteus/2 »
Mikä on target, mitä häviää?Simppa kirjoitti:Ja sitten se ärsyttävä juttu, että ku kansioon jotain kopioi, häviää sen targetin vanha sisältö. Yhyy.
-
Viesti Kirjoittaja thebanzai »
Mutta saa kai sitä silti haluta porschen, vaikka onkin jo ihan hyvä landcruiseri? Meinasin jättää tämän silti jonnekin nurkkaan, jos tulee sellaisia monttuja mihin tätä tarvitaan.
-
Viesti Kirjoittaja since86 »
Kopio alt pohjassa niin ei häviä, vai mitä?Simppa kirjoitti:Ja mä haluan edelleen cut and paste toiminnon fileille.
Ja sitten se ärsyttävä juttu, että ku kansioon jotain kopioi, häviää sen targetin vanha sisältö. Yhyy.
-
Ehkä joku Automaattori tosta selviäis.
-
Viesti Kirjoittaja Raimo.Rousku »
Entäs kun pitäisi pystyä editoimaan sitä videota iMoviessa tai FCP:ssä? Ei auta kuin raottaa kukkaron nyörejä.Roadstar kirjoitti:Halvalla lähtee myös VLC:llä. Se, että Applen oma ohjelma ei johonkin maksutta kykene, ei tarkoita sitä etteikö ilmaista vaihtoehtoa olisi.
-
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
![Iskee silmää [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
-
Viesti Kirjoittaja joonahe »
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
Olen omaksunut Spotlightin turhankin tarkkaan, pantterikoneilla on muutaman sekunnin hukassa kun ?-space ei anna mitään.
-
Viesti Kirjoittaja Raimo.Rousku »
Hmm... Voin kuvitella miltä näyttää talosi/huoneesi... [:O]joonahe kirjoitti:Miksi ylipäätään järjestellään kansioihin ym.? Spotlightilla kaikki löytyy ja melko nopeasti. Ainoa mihin pitää kiinnittää huomiota on tiedostojen nimeäminen. Tavaraa on kiintolevyillä ihan järkyttäviä määriä ja mielivaltaisessa järjestyksessä, mutta tiedostot löytyvät hetkessä.
-
Viesti Kirjoittaja joonahe »
Raimo.Rousku kirjoitti:Hmm... Voin kuvitella miltä näyttää talosi/huoneesi... [:O]joonahe kirjoitti:Miksi ylipäätään järjestellään kansioihin ym.? Spotlightilla kaikki löytyy ja melko nopeasti. Ainoa mihin pitää kiinnittää huomiota on tiedostojen nimeäminen. Tavaraa on kiintolevyillä ihan järkyttäviä määriä ja mielivaltaisessa järjestyksessä, mutta tiedostot löytyvät hetkessä.
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Asuntoni on kuin kovalevyni. Tavaraa on ihan järkyttäviä määriä ja mielivaltaisessa järjestyksessä, mutta kaikki löytyy hetkessä.
-
- Vuoden Homppulainen 2009
Viesti Kirjoittaja Repe Ruutikallo »
Mitä v****a tällä oli tekemistä puheena olevan asian kaa? Jos haluat avata kämpänsiivousketjun, tee se Muitten aiheitten Yleiskeskusteluun.Raimo.Rousku kirjoitti:Hmm... Voin kuvitella miltä näyttää talosi/huoneesi... [:O]
Anteeksi kiihoittumiseni. Oli vaan niin pässi kommentti. Siis minun mielestäni.
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
-
Voi olla, että vika minussa. Mitä sitten. Mä haluun silti tehä ton noin. Ja minkä mä sille voin, että niitä samannimisiä kansioita pukkaa? Ne nyt vaan on samannimisiä asioita. Mikäs olis sopivampi määrä samannimisille kansioile?MacFinn kirjoitti:Paas ny miettien kummassa on vikaa (käyttiksessä vai sinussa) jos noita samannimisiä kansioita on tuo mainitsemasi tuhat...
Ja ei mua oikeestaan kiinnosta selitellä, et miks teen näin, mut siihen liittyy Unix koneita ja Pc koneita, mieluummin haluaisin kuulla vinkkejä miten tästä selviää.
-
- Vuoden Homppulainen 2009
Viesti Kirjoittaja Repe Ruutikallo »
Tulee ihan etäsesti mieleen suomi24.fi, Apua aloittelijoille. "Älkääkä sanoko että vaihda Firefoxiin! Mä olen tottunut Internet Exploreriin ja tahdon käyttää sitä! Niin että kertokaaSimppa kirjoitti:Voi olla, että vika minussa. Mitä sitten. Mä haluun silti tehä ton noin. Ja minkä mä sille voin, että niitä samannimisiä kansioita pukkaa?
mieluummin haluaisin kuulla vinkkejä miten tästä selviää.
![Pirullinen [6]](./images/smilies/icon_twisted.gif)
![Pirullinen [6]](./images/smilies/icon_twisted.gif)
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka