Puhelin oli hankittu Soneralta (liittymän yhteydessä) ja lähetettiin SCF Huoltoon. Huollon mukaan kosteusindikaattorit olivat aktivoituneet osittain ja tästä syystä takuu ei olisi enää voimassa. Korjaustoimenpiteenä koko sisäyksikön (?) vaihto ja kustannusarvio noin 300€. Puhelin ei missään vaiheessa ole uinut nesteessä eikä sen päälle ole kaatunut nestettä. Sadesäässä ja pakkasessakin sillä on toki puhuttu, mutta ainakin Nokialaiset ovat tuollaista käyttöä tähän asti kestäneet.
Nyt ollaan sitten pattitilanteessa. Sonera vetoaa siihen ettei takuu korvaa. Soneran mukaan vastuu laitteesta kuuluu Applelle. Apple ei asialle korvaansa lotkauta vaan sanoo että asiasta pitää keskutella Soneran kanssa. Huvittavana yksityiskohtana oli Soneran asiakaspalveluhenkilön toteamus, että tämän päivän älypuhelimet ovat niin herkkiä että kosteista hiuksista voi tulla kosteutta niin paljon että se vahingoittaa laitetta
Onko kenelläkään vastaavia kokemuksia ja mitä tässä tilanteessa on tehtävissä...? En usko että kysymys on kosteusvauriosta vaan jostain virransääntelyyn liittyvästä viasta. Vai onko kyseessä tämä pakkasongelma...?! Onko kenelläkään tiedossa muita huoltoliikkeitä PK-seudulla, joissa palvelu pelaa ja kustannukset ovat kohdallaan?
Jos muilla on joskus samankaltaisia ongelmia niin reklamaatiot kuulemma pitää osoittaa osoitteeseen TeliaSonera Finland Oyj, Asiakaspalvelu, PL0400, 65101 Vaasa. Että ei kun kirjekuorta etsimään.