Olisi tarkoitus myydä hyvin palvellut läppärini eteenpäin.
Wondows-koneet tuli aikanaan käytettyä loppuun, eli edes niistä ei ole kokemusta.
Mitä siis tehdä?
Löytyy koneen alkuperäinen käyttis-cd (Leopard) sekä päivitys-cd (Snow Leopard).
Olen jo unohtanut, mitä minulle fiksummat ovat joskus sanoneet, eli muistaakseni myös tuo Leopard pitää käyttää koneessa, että saa iLifen käyttöön.
Ongelma on kuitenkin niin perustavaa laatua, etten oikeasti tiedä hevonv:tä mitä teen ja missä järjestyksessä.
Pitäisi aloittaa siitä, että jyrää vanhan koneen tyhjäksi. Ilmeisesti painan (C?):tä samaan aikaa, kun se käynnistyy?
Voisiko joku, joka ymmärsi mitä kysyin, kertoa miten prosessi tehdään tai laittaa minulle selkeän linkin, oikeasta toimenpiteestä?
Selvitä pitäisi:
-Tyhjäksi jyrääminen
-Uudelleen asentaminen, siten että kone on "kaupan tilassa" ja tuleva omistaja saisi itse tehdä omat käyttäjätunnuksensa jne:t sinne.
-Onko samassa hässäkässä mahdollista vielä päivittää Leopardi siihen lumiseen, kun nuo cd:tkin löytyvät, vai pitääkö se jättää seuraavan omistajan tehtäväksi?
Vanhan koneen myyntikuntoon laittaminen
Mac OS X, Boot Camp ja virtualisointi
5 viestiä
• Sivu 1/1
-
Vanhan koneen myyntikuntoon laittaminen
Viesti Kirjoittaja Tauvo »
Viimeksi muokannut Tauvo, 19.12.2012 klo 18.26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Se saattaa olla epämahdollista.
-
Re: Vanhan koneen myyntikuntoon laittaminen
Viesti Kirjoittaja wiljam.i »
Minun ymmärtääkseni asennettava käyttöjärjestelmä riippuu siitä, mitkä levyt laitat koneen mukaan. Noista vanhoista rompuista ei kait kukaan ota jälkeen päin selvää, kuka ne on alkujaan ostanut. Siis asennus tuoreimmilta levyiltä, jotka laittaa koneen kylkeen.Tauvo kirjoitti:Olisi tarkoitus myydä hyvin palvellut läppärini eteenpäin.
Wondows-koneet tuli aikanaan käytettyä loppuun, eli edes niistä ei ole kokemusta.
Mitä siis tehdä?
Löytyy koneen alkuperäinen käyttis-cd (Leopard) sekä päivitys-cd (Snow Leopard).
-Tyhjäksi jyrääminen
-Uudelleen asentaminen, siten että kone on "kaupan tilassa" ja tuleva omistaja saisi itse tehdä omat käyttäjätunnuksensa jne:t sinne.
-Onko samassa hässäkässä mahdollista vielä päivittää Leopardi siihen lumiseen, kun nuo cd:tkin löytyvät, vai pitääkö se jättää seuraavan omistajan tehtäväksi?
* Käynnistys dvd:tä
- levytyökalulla
-- osiointi
-- levy(je)n tyhjennys ja ylikirjoitus. (asetuksen sen mukaan, miten vainoharhainen olet =)
- käyttöjärjestelmän asennus koonaan
-- käyttöjärjestelmän tuoreimmat päivitykset
-- testaus ja käpistely
* myyntikuvat
* viimeistely
-- http://www.numlock.ch/news/it/how-to-re ... tallation/
Viimeistely aikaan saa sen, että uudelleen käynnistyessään kone kyselee kaikki asennuksen lopun kysymykset verkoista ja käyttäjätunnuksista uudelleen. kone siis on tuon jälkeen "kaupan tilassa"
jotain tollasta - saa vapaasti täydentää ja korjata.
t. w
Viimeksi muokannut wiljam.i, 19.12.2012 klo 18.40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
No more mr. brown eye
-
Viesti Kirjoittaja pallo »
Jos kaupat tehdään f2f, vois olla hyvä pitää kone semmosenaan toimintakunnossa tarkastusta varten - olettaen ostajalla olevan aikaa ja tehdä clean install kaupanteon yhteydessä. IMHO. Ja jos haluaa olla oikein hifisti, Tauvo ottaa oman kovalevynsä pois ja antaa uuden omistajan hommata omansa tjsp. Em siksi, koska käytetyn kovalevyn arvo on käytännössä 0 ja sitä voi verrata omaan skeptisyyteen omien datojen eteenpäin joutumisesta.
Viimeksi muokannut pallo, 19.12.2012 klo 18.44. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
-
Viesti Kirjoittaja Tauvo »
^ & ^^ Kiitän. Täytyy tutustua ohjeisiin oikein ajatuksella. Kone menee hyvälle tutulle, eikä siinä ole mitään sellaista koskaan ollut, josta kukaan olisi huolissaan....
Se saattaa olla epämahdollista.
-
Viesti Kirjoittaja KunkkuJ »
Olin tuossa jo vähän aiemmin kirjoittamassa perusteellisia ohjeita sinulle, mutta sitten muistin, että olet viime aikoina ollut niin ilkeä minulle, että päätinkin olla auttamatta sinua.
![Enkeli [a]](./images/smilies/angel_smile.gif)
![Salaisuus [:#]](./images/smilies/47_47.gif)
![Enkeli [a]](./images/smilies/angel_smile.gif)
Tämän foorumin Mikael K. ja häntä hännystelevä Kunkku ovat eräänlaisia nykyajan käärmeöljykauppiaita tällä "torilla". Heidän sanomisiaan on kaikilla oikeus kommentoida - Hanttapuli
5 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Käyttöjärjestelmät”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka