Sähköpiano midi näppäiminä
Keskustelua Mac-yhteensopivista laitteista
6 viestiä
• Sivu 1/1
-
Sähköpiano midi näppäiminä
Viesti Kirjoittaja kari.kuitunen »
Hermot menee! Olen yrittänyt kytkeä yamahan arius ydp-141 pianoa garagebandin koskettimiksi. Liikkeessä se onnistui jotenkin vahingossa, mutta nyt kotona ei millään. Tuntuu, että olen tehnyt jo kaikkeni. Johdot ja laitteet olen kytkenyt ohjeitten mukaan ja ohjeitten vastaisesti. Olen asennellut ajureita useampaan kertaan. Hakenut verkosta uudet ajurit. Tutkinut garagebandin asetuksia. Olen lukenut garagebandin ohjeita, yamahan ohjeita ja parikymmentä sivua hopeisen omenan keskustelupalstaa asiasta. Garageband tunnistaa midilaitteen, mutta ääntä ei kuulu, vaikka koskettimia rummutan kuinka. Onko jollain vinkkiä siitä, että mitä minun pitäisi tehdä, että saisin homman toimimaan kuten se toimi pianokaupassa?
-
Re: Sähköpiano midi näppäiminä
Viesti Kirjoittaja nallemaija »
Kerran sain yhden midi-soittimen toimimaan niin että yhdistin sen koneen usb-porttiin usb-hubin kautta. Oireet ennen sitä olivat samankaltaiset kuin tässä.
-
Viesti Kirjoittaja iPadPhoneMac »
Kerrotko hieman lisää, mitä laitteita käytössäsi on.
Mikä Mac ja mikä midi-interface?
Mikä Mac ja mikä midi-interface?
Macbook Pro 15" 2018 iPad Pro 12.9" iPhone 11 Pro Max Apple TV4K Watch S5
-
White macbook 2008, M-audio trigger finger (midi-laite), Reason 4 (softa)
Jossain muistan lukeneeni saman toimivan joillakin muillakin softilla ja midi-härpättimillä. Oisko Ableton liittynyt asiaan, ehkä.
Jossain muistan lukeneeni saman toimivan joillakin muillakin softilla ja midi-härpättimillä. Oisko Ableton liittynyt asiaan, ehkä.
-
Viesti Kirjoittaja kari.kuitunen »
Näppäimistönä yritin käyttää Yamahan arius ydp-141 sähköpianoa, tietokoneena oli kannettava on Powerboock G4, käyttöjärjestelmä os.10.4.11 ja midi johtosysteemilaite on Midisport Uno ja tähän viimeisin etsitty ajuri haettu verkosta sellainen, joka oli tälle käyttöjärjestelmälle sopivaksi mainostettu - eli Midi osX.3.1. Hullua tässä on se, että liikkeessä minulla oli tämä kannettava mukana ja sieltä ostin tismalleen samanlaisen sähköpianon ja ostin tismalleen saman midisport Unon, jolla sain liikkeessä yhteyden toimimaa. Tosin sielläkään se ei meinannut ensin toimia, mutta kun tein jotain (muistaakseni sammutin tietokoneen), niin se alkoi toimia. Mutta kotona ei auta mikään.
-
Mulla oli myös tuollainen Midisport Uno käytössä jokin aika sitten. Ensin toimi oikein hyvin ja yhtäkkiä sanoi sopimuksen irti. Tulin siihen tulokseen että hajosi.kari.kuitunen kirjoitti:Näppäimistönä yritin käyttää Yamahan arius ydp-141 sähköpianoa, tietokoneena oli kannettava on Powerboock G4, käyttöjärjestelmä os.10.4.11 ja midi johtosysteemilaite on Midisport Uno ja tähän viimeisin etsitty ajuri haettu verkosta sellainen, joka oli tälle käyttöjärjestelmälle sopivaksi mainostettu - eli Midi osX.3.1. Hullua tässä on se, että liikkeessä minulla oli tämä kannettava mukana ja sieltä ostin tismalleen samanlaisen sähköpianon ja ostin tismalleen saman midisport Unon, jolla sain liikkeessä yhteyden toimimaa. Tosin sielläkään se ei meinannut ensin toimia, mutta kun tein jotain (muistaakseni sammutin tietokoneen), niin se alkoi toimia. Mutta kotona ei auta mikään.
Oletko katsonut Omppuvalikko->Tietoja tästä Macista->Lisätietoja->Järjestelmäraportti->USB että onko siinä Midisportissa virtaa kun se on kiinni koneessa? Mulla näytti kaikki nollaa josta päättelin että se on entinen.
6 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu laitteista”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka