KunkkuJ kirjoitti:nauttiako siitä, mitä on, vai harmitella sitä, mitä on menettänyt?
Jos itse jäisin murehtimaan vanhoja ikäviä aisoita, en muuta ehtisi tehdäkään..
Sopivasti kohta
|YLE|TV1:n Seitsemännessä taivaassa käsitellään aihetta!
Joskus erehdyin luettelemaan mielessäni asioita, jotka olisivat voineet jopa suistaa elämäni raiteiltaan, kunnes huomasin, ettei se oikein kannata - vaikka tietysti voi ajatella niinkin, että olen niistä kaikista selvinnyt.
Tämmöinen hauska esimerkki pienemmästä ikävyydestä, jonka vuoksi olisi äkkinäisempi saattanut vaihtaa pankkia - mulle se ei olisi kannattanut, sillä en usko, että olisin saanut myöhemmin saamani hyvän palvelun vertaista mistään muualta, ja se taas merkitsisi paljon enemmän; luultavasti eläisin jossain muualla tekemässä jotain muuta työtä.
Sijoitin pikkusummia osakkeisiin, joiden tuotto oli näin jälkeenpäin katsoen ihan hyvä; tuottoa tuli sekä osingoista että arvonnoususta - siis niistä osakkeista, jotka itse valitsin. Erehdyin kerran kysymään pankin sijoitusneuvojalta vinkkiä hyvästä sijoituskohteesta, ja sen saatuani sijoitin 2000mk
kehitysyhtiö Manconin osakkeisiin. Kuten tuosta lyhyestä wiki-artikkelista selviää, sijoitus ei todellakaan ollut kannattava; artikkelista käy myös ilmi, että yhtiö oli hyvin lyhytikäinen, ja muistini mukaan oma sijoitukseni haihtui olemattomiin muutamassa kuukaudessa.
Olisin tietysti voinut kritisoida sijoitusneuvojaa kovinkin sanoin, mutta koska jo aiemmin olin ihmetellyt kuinka pätevä joku tavallisen pankin sijoitusneuvoja voisi osakkeiden valinnassa edes olla - siinähän sekin selvisi kätevästi ja suhteellisen edullisesti jopa!
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)