Moi.
Varmaan muille tuttu asia, mutta itselle vieras. Eli etelän reissulla kuvattu MiniDV kameralla n. minuutin videoklippejä tunnin edestä ja niistä pitäisi koostaa yhtenäinen filmi. Toin klipit kamerasta Firewire kaapelilla iMovieen projektiksi ja nyt kone ruksuttaa 4h "pitkää elokuvaa". Eikö ole helpompaa tapaa, kuin tämä? Meinaan klippien tuonti kesti tunnin ja muokkaus elokuvaksi 4h. Noita kasetteja mulla on 24 kpl aikojen saatossa kertynyt eli meneekö tosiaan 24*4h...saattaa kaikki kvalevyle talteen?
Kone on MBPro early 2011, jossa SSD ja 8Gt muistia ja siltikin ruksuttaa noin kauan.
Olisko jotain kaupallista nopeampaa softaa olemassa, joka koostaisi valmiin filmin suoraan kameralta input vaiheessa?
Videoklipit elokuvaksi, miten?
Koko liikkuvan kuvan kirjo
7 viestiä
• Sivu 1/1
-
Videoklipit elokuvaksi, miten?
Viesti Kirjoittaja kokkopa1 »
-
Re: Videoklipit elokuvaksi, miten?
Viesti Kirjoittaja klany »
Lataahan täältä vanha kunnon iMovieHD 6.0.3
http://support.apple.com/kb/DL319?viewl ... cale=en_US
Kaappaat tuolla matskun, laitat aikajanalle ja Export asetuksista -> QuickTime -> Full Quality
Eli tuo yhdistää sun noi lyhyet klipit yhdeksi pätkäksi samalla laadulla, eli mitään uudelleenkompressointia ei tuossa tapahdu, niin aikakin on lyhyempi.
EDIT: Tuo imovie oli näköjään Update, eli ei toimi noin..![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)
http://support.apple.com/kb/DL319?viewl ... cale=en_US
Kaappaat tuolla matskun, laitat aikajanalle ja Export asetuksista -> QuickTime -> Full Quality
Eli tuo yhdistää sun noi lyhyet klipit yhdeksi pätkäksi samalla laadulla, eli mitään uudelleenkompressointia ei tuossa tapahdu, niin aikakin on lyhyempi.
EDIT: Tuo imovie oli näköjään Update, eli ei toimi noin..
![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)
Viimeksi muokannut klany, 29.12.2012 klo 17.51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Viesti Kirjoittaja Fixx »
Eikös uudempikin iMovie osaa käyttää DV-formaattia ilman käännöksiä? Toki jos tuon meinaa tuupata jakeluun niin se jakeluformaattiin kääntö lopuksi vie aikansa.
-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Kyllä sen tunnin DV-nauhan siirto koneelle taitaa kestää sen tunnin. Muistikortille tallentava toimii tossa suhteessa nopeammin.
iMac 24" 4,5K, pari Mac miniä, iPhone 13, iPad 2021, Watch SE 2022 ja kaikenlaista muuta. FiMUG ry jäsen
-
Viesti Kirjoittaja Ana P »
Mä oon tykänny tehdä tuon homman Toastilla. Tekee koko homman melko automaattisesti valmiiksi DVD-levyksi. Toki niitä menuja saa vähän roplata, jos haluaa. Vanhalla 2,4-imacilla ei kauhean kauaa siinä mene, toki se on suhteellista, mutta samalla voit tehdä jotain muuta, kun kone ruksuttaa.
Nopeinta olisi tietenkin tehdä lennosta kopio tallentavalla dvd-soittimella. Tunnin kasetilla se tunti+ vähän finalizing-aikaa. Niinku vanhanajan kasettikopiointi![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
Nopeinta olisi tietenkin tehdä lennosta kopio tallentavalla dvd-soittimella. Tunnin kasetilla se tunti+ vähän finalizing-aikaa. Niinku vanhanajan kasettikopiointi
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
-
Viesti Kirjoittaja kokkopa1 »
Tuo Toast voisi palvella tarkoitusta. Heikentääkö se kuvanlaatua, jos tekee DVDn? Kokeilin yhtä tehdä AVI tiedostoksi ja kuvanlaatu muuttui surkeaksi puuroksi.
-
Viesti Kirjoittaja Ana P »
Kyllähän DVDlle teko ylipäätään, ainakin teoriassa, tavallaan voi huonontaa kuvan laatua, kun se pakkaa sitä alkuperäistä pienempään tilaan. Muistaakseni Toastissa saa sitä laatua säädeltyä jostakin hanikasta, se vaikuttaa tietenkin levylle mahtuvan materiaalin määrään. Tein koemielessä vertailua, että tallensin Panasonicin tallentavalla dvd-soittimella parhaalla laadulla yhden kasetin, sekä sitten Toastilla parhaalla laadulla encoodaten. Mun silmäni mun telkkarissa eivät huomanneet eroa, toki matskukin oli aika karua kamaa, hämärässä kuvattua bändikeikkaa ykskennosella kameralla...Verrattaessa dvdn ja kamerakasetin välistä laatua, niin enpä huomannut varsinaista laatueroa, jotain pientä eroa tietenkin voi havaita, mutta näin se vaan menee.
Vahvaa tietoa aiheesta mulla ei ole, mutta Toastilla itse touhuan. On se aika paljon kätevämpää kuin muut vaihtoehdot. Tekee muuten automaattisesti chapteri-merkinnät aina, kun olet topannut ja sitten jatkanut kuvaamista. Näppärää, ainakin mulle:)
Toastin manuaali kannattaa tutkia, ja ehdottomasti harjoitella pyyhittävällä rw-levyllä, niin ei mene aihioita hukkaan. Voi ihan rauhassa kokeilla kaikkea mahdollista.
Vahvaa tietoa aiheesta mulla ei ole, mutta Toastilla itse touhuan. On se aika paljon kätevämpää kuin muut vaihtoehdot. Tekee muuten automaattisesti chapteri-merkinnät aina, kun olet topannut ja sitten jatkanut kuvaamista. Näppärää, ainakin mulle:)
Toastin manuaali kannattaa tutkia, ja ehdottomasti harjoitella pyyhittävällä rw-levyllä, niin ei mene aihioita hukkaan. Voi ihan rauhassa kokeilla kaikkea mahdollista.
7 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Video, televisio ja elokuvat”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka