Moro,
Uusinta mallia oleva iPad WiFi (ts. iPad 4 WiFi) ei näytä speedtest.net applarilla kuin noin 40M download ja ping luokkaa 22ms mutta tuoreehko win 7 läppäri näyttää samassa verkossa (ja prikulleen samassa lokaatiossa) noin tuplasti parempaa nopeutta eli noin 77M ja ping myös huomattavasti parempi eli 12ms. Molemmissa serveri oli kotikaupunki eli sekään ei voi tuloksia selittää. Hyvillä "keleillä" läppäri näyttää yli 100 kun verkko itseasiassa on 110M. iPad ei tollaisia lukuja näytä koskaan ja tämä iPad:n hidastelu on minulle kyllä pienoinen yllätys. Heräsin asiaan kun ihmettelin yle areenan heikkoa kuvanlaatua kunnes selvisi että se optimoi laadun nettiyhteyden mukaiseksi. Kokeilin sitten kauempana olevaa speedtest.net serveriä niin nopeudet tippui 10-15M tasolle.. Yhteysnopeuden yle areenaan täytyy olla jo sitten todella huono kun kuvalaatu tollaisella pienehköllä 10" näytöllä on häiritsevän huono. 17" läppärin näytöllä en ole kuvanlaatua isommin edes ajatellut vaikka eihän se näissä striimeissä huippua koskaan tietenkään ole.
Wlan on 2.4Ghz b/g/n/a ja automaattiasetuksilla. Jonkin verran on ruuhkaa (kymmenisen vierasta verkkoa kuuluu, kaikki -80db...-90db) mutta hyvin tuo asus rt-n56u osaa hakeutua vapaille kanaville minusta. ja tosiaan läppärissä nopeudet on huippuluokkaa kaikesta huolimatta. apple tv toimii myös erittäin(!) hyvin eikä ole kertaakaan edes yrittänyt pykiä vielä edes niissä "HD" filkoissa. hämmästyttävän toimiva ja nopea laite. apple tv:n olen tosin laittanut pörräämään 5Ghz taajuudelle jossa ei näy kuin yksi vierasverkko eli ruuhkatonta on. tuota iPad:ä en ole laittanut 5Ghz taajuudelle lainkaan kun olen kuullut että se laittaa sen jotenkin oletukseksi ja aina yirttää siihen tarrata. haluan dedikoida sen 5Ghz tolle tv:lle
joku voisi sanoa että ei noissa nopeuksissa ole valittamista mutta kyl mä haluaisin hyödyntää nopean nettini tolla iPad:lla kun ne nyt viimein sain hommattua.
Kiitos vinkeistä jo etukäteen:-)
iPad 4 hitaana nopeassa WLAN verkossa
Täällä voit kysyä mistä tahansa, jos et löydä vastausta muualta.
3 viestiä
• Sivu 1/1
-
aplaattori
iPad 4 hitaana nopeassa WLAN verkossa
Viesti Kirjoittaja aplaattori »
Viimeksi muokannut aplaattori, 29.12.2012 klo 0.26. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-
eeroj
Re: iPad 4 hitaana nopeassa WLAN verkossa
Viesti Kirjoittaja eeroj »
Minulla on Elisan 100 mt yhteys ja kertaakaan iPad ei ole testissä ylittänyt 30 mt. Läppärit pääsevät jonnekin 40 mt paikkeille.
iPod 3 G, iPad mini, Mac mini, iPad Air, iPhone 6, iPad Pro + pen.
-
aplaattori
Re: iPad 4 hitaana nopeassa WLAN verkossa
Viesti Kirjoittaja aplaattori »
Kyl mun läpänterit menee parhaimmillaan yli 90 wlanilla. Just äsken kokeilin soneran testin muutaman kerran niin 63-75 näytti. Siltaavaan purkkiin piuhalla kiinni niin menee tosiaan yli 100 jopa. Ipad menee yli 40. Yhteys on dna:ltaeeroj kirjoitti:Minulla on Elisan 100 mt yhteys ja kertaakaan iPad ei ole testissä ylittänyt 30 mt. Läppärit pääsevät jonnekin 40 mt paikkeille.
3 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka