Eilen kävin noutamassa "uuden" 2004 Vectran ja siinä näyttäisi olevan tuollainen DEFAn laturi ja ajastinjärjestelmä.
Saas nähdä mimmonen laitos tää on.. mukava ainakin ajaa ja vääntöä piisaa alakierroksillakin kuin diselissä
Ostit melkein kymmenen vuotta vanhan Ooppelin? Oletko havainnut itsessäsi muita itsetuhoon viittaavia taipumuksia?
Tämän foorumin Mikael K. ja häntä hännystelevä Kunkku ovat eräänlaisia nykyajan käärmeöljykauppiaita tällä "torilla". Heidän sanomisiaan on kaikilla oikeus kommentoida - Hanttapuli
KunkkuJ kirjoitti:Ostit melkein kymmenen vuotta vanhan Ooppelin? Oletko havainnut itsessäsi muita itsetuhoon viittaavia taipumuksia?
En, mutta jonkinasteista masokismia..
Nooh.. aina olen sanonut että Opelia en osta, mutta näin pääs käymään.
Golffi jäi sinne ja hieman uudempi Opeliksi lähti mukaan. Ei mulla noin uutta ja vähän ajettua autoa ole ikinä ollu..
arisel kirjoitti:Kyllä mun Opel oli Opel jo ostettaessa, silloin -98. Toki se oli jo kolme vuotta vanha silloin, että en tiedä onko se ollut jokin muu sitä ennen...
Tuohan on melkein uusi.
Uusin auto mitä olen omistanut ja samalla tuo nykyinen kulkineeni on -94 vuosimallia. Positiivista on se, että nykyisillä polttoaineen hinnoilla ei tarvitse hirveästi stressata autosta ja vuosittaiset maksut, vakuutus/vero sun muut ovat samoissa määrissä mitä maksoin koko autosta.
Jos olisi uusi auto ei sillä uskaltaisi edes ajaa, kun pienet naarmutkin harmittaisivat kovasti ja joutuisi säilyttämään sen jossain kuplassa turvassa ympäristön vaikutuksilta.
Nojaa. Tuo ajattelutapa nyt on seurausta tästä verohelvetistä, joka on luotu vain ja ainoastaan suomalaisia autoilijoita varten. Kyllä sen ruostekottero on samanlainen pyhä lehmä kuin se uudempikin
Kerrostalon parkkipaikalla kun joutuu autoaan säilyttämään niin siellä ihmiset kolhivat autoillaan surutta eivätkä viitsi jättää mitään yhteystietojaan. Se kunnossa pitäminenkin on hiukan hankalaa ilman mitään paikkaa jossa voi enemmän laitella.
Paras oli kun eräs kaveri oli aikoinaan yhdestä autostani tiirikoinut oven auki ja lainannut cd-levyn jolloin auton ovet olivat jääneet auki. Tulin sitten myöhemin pihalle ja löysin lauman pikkulapsia leikkimästä autosta. Olivat pienet paholainen ottaneet kaikki noin useamman kymmenen autossa ollutta cd-levyä pois koteloistaan ja naarmuttaneet suurelta osin käyttökelvottomiksi leikeissään.
Vanhempien pitäisi edes hiukan katsoa lastensa perään ja kertoa ihan perusasiat mitä saa tehdä toisten omaisuudelle ja mitä ei.
theinonen kirjoitti:Jos olisi uusi auto ei sillä uskaltaisi edes ajaa, kun pienet naarmutkin harmittaisivat kovasti ja joutuisi säilyttämään sen jossain kuplassa turvassa ympäristön vaikutuksilta.
Ensimmäinen jonkun muun aiheuttama naarmu harmittaa hetken, sen jälkeen asian oppii hyväksymään. Uusi auto on uusi vain hetken.
Minulla on uusien autojen rinnalla ollut vanhojakin, tällä hetkellä yksi museorekisteröity ja yksi projekti. Noihin on aivan erilainen tunneside, vaikka niissä ei rahaa olekaan juuri kiinni. Tai ehkä juuri siksi?
"Ero on siinä, että sinä katsot asiaa vain omasta näkökulmastasi kun minä katson asiaa puolueettomasti." (theinonen)
Kävin tutkimassa paljonko Söpössä on työskentelytilaa etulyhtyjen polttimoiden vaihtoon: noin kolme senttiä näkyy olevan. Siinäkin välissä kulkee piuhoja. Ei kai auta muu kuin varata hommaan koko huominen päivä ja vaihtaa kaikki polttimot yhdellä kerralla.
Varmistitko, ettei umpio lähde helposti irti? Se alkaa olla uusissa autoissa aika usein se helpoin ratkaisu.
Tämän foorumin Mikael K. ja häntä hännystelevä Kunkku ovat eräänlaisia nykyajan käärmeöljykauppiaita tällä "torilla". Heidän sanomisiaan on kaikilla oikeus kommentoida - Hanttapuli
mercury kirjoitti:Kävin tutkimassa paljonko Söpössä on työskentelytilaa etulyhtyjen polttimoiden vaihtoon: noin kolme senttiä näkyy olevan. Siinäkin välissä kulkee piuhoja. Ei kai auta muu kuin varata hommaan koko huominen päivä ja vaihtaa kaikki polttimot yhdellä kerralla.
Kummalta puolelta alat purkamaan?
Turhan hankalia hommia nuo nykypäivänä. Kannattaa myös kokeilla jotain huoltamoa, joka saattaa tarjota moisia palveluita. Itse vein läheiselle Teboilille, jonka tiskin takaa löytyi näppäränoloinen (ja pienikätinen) lippispää, joka vaihtoi polttimot alta aikayksikön. Viitosen taisi kustantaa ja hinta sisälsi polttimon. Aikaakaan ei kulunut koko toimitukseen kuin kymmenisen minuuttia.
Viimeksi muokannut rok, 2.1.2013 klo 15.38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
KunkkuJ kirjoitti:Varmistitko, ettei umpio lähde helposti irti? Se alkaa olla uusissa autoissa aika usein se helpoin ratkaisu.
Juu, katsoin senkin jo varalta. Näyttivät istuvan paikallaan yhdellä pultilla varmistettuna, ja arvelisin että umpion sais liukumaan ulos sen avaamisen jälkeen, kunhan piuhoissa riittää mittaa.
Jariksesta joskus yritin toimeliaana samaa ja totesin, että on kätevämpi käydä ammattimiehen luona. Juhan Auton pikahuollossa veloittivat lamppuineen päivineen muistaakseni 30€. Sillä hinnalla en koskaan enää ala itse yrittämäänkään.
^^ Jos se unpio lähtee hlpolla irki, niin se johtonippu on ylensä kiinni semmosella jättiscart-liittimen tyylisellä klipsukiinnittisellä überliittimellä, jotka on vielä roiskesuojattu semmosella kumilurtalla. Se kumilurtta pitää ensin väännellä taapäin siittä, niin se überliitin tulee sitten esiin. Ne klipsut kun saa taiottua irti (yleensä siinä hommassa katkeaa ensin omat kynnet, sitten ne klipsut) niin sitten se unpio on nätisti irki.
Bass is Like Duct Tape: it Fixes Everything
Elmarit, Summarit ja pipo
MC-raato - FC-pilviWeikot
Jos ihminen olisi tarkoitettu etenemään juoksemalla, ei evoluutio olisi kehittänyt meille liikkumista varten polttomoottorikäyttöisiä kulkimia, eikä fossiilisia polttoaineita. - Hatey http://sisainenaani.com
Minni oli ihan mykkä starttaessani, vain kattovalo ja jalkatilavalo suostuivat toimimaan, vaikka eilen vielä töpsytteli ihan topakasti, Akku on taatusti alkuperäinen vuodelta ...jaaa...2002 tai 2003, joten päättelin olevan aika vaihtaa se.
Apuhenkilön avustuksella uutta akkua hankkimaan, akku paikalleen, pirskatti hiukka liian korkea, tukinauhaa ei saanut kiinni. Kokeilin kuitenkin startata, pah, ei inahdustakaan. Tukihenkilö soittelemaan tutulle autokorjaajalle, joka oireet kuultuaan veikkasi starttiin liittyvän sulakkeen urvahtaneen. Ohjekirjan ja veivattaen ladattavan (kätevää!) fikkarini avulla löytyikin jättikokoinen kärvähtänyt sulake, jollainen nyt täytyisi jostain löytää. Apuhenkilö ei ollut koskaan nähnyt niin suurta sulaketta, lupasi semmoisen kuitenkin jostain taikoa.
Helpotus oli suuri, kun ei ilmeisesti ole tuon isommasta kyse, vaan kyllä taas antaa arvon toimivalle kulkuneuvolle ja vielä suuremman arvon kaikille, jotka kykenevät autokirurgiaan.
Tulipa nyt hankittua uusi akkukin, vaan eipä tuo haitanne, kunhan keksin keinon kiinnittää inasen liian korkean akun ennen pian olevaa katsastusta. Kenties hieman pidempi ruuvi auttaa, tai sitten myyn tuon akun ja pidän vanhan...hmmm...
On mahdotonta olla masentunut, jos sinulla on ilmapallo! -Nalle Puh-
^ 10v. akku onkin jo melkeinpä vaihtokunnossa. Ei siitä vaihdosta ainakaan haittaa ole. Ja kyllä se kannattaa kiinnittää kunnolla ihan heti. Vaikka kiristysremmit ympärille, ellei muuta löydy.
Itellä oli voortissa tänään piäni projäkti. Huomasin yhden mittarivalon pimahtaneen ja päätin vaihtaa ne kerralla kaikki. On meinaan aikamoinen urakka irroittaa mittaristo lamppujen vaihtoa varten, joten sitä ei viitsi kovin usein tehdä. Kun ensimmäinen lamppu pimahtaa, seuraavat yleensä muut melko pian perässä.
MBP 14" M1 Pro (2021) + MBA M2 (2022) + MBP 13" (mid 2014) + iPad (2022) + iPad (2018) + iPad Air2 + iPhone 16 Pro Max
Plus (alati pienenevä) läjä eri kilpailijoiden kamaa.
Tuli myös vaihdettua akku tänä syksynä. En edes tiedä miten vanha se oli, mutta vuodesta 2004 auto on ollut mulla, eikä se akku ole vieläkään osoittanut olevansa lopussa. Eikä se uusi akku tule kestämään läheskään noin pitkään kuin tuo vanha akku.
Don MC kirjoitti:^ 10v. akku onkin jo melkeinpä vaihtokunnossa
Täh? Mikä akku ja missä pelissä nykyään niin pitkään toimii? Viisi vuotta alkaa olla kova haaste näille nykyakuille. Moottoripyörässä vaihdan sovinnolla kolmen vuoden välein.
Tämän foorumin Mikael K. ja häntä hännystelevä Kunkku ovat eräänlaisia nykyajan käärmeöljykauppiaita tällä "torilla". Heidän sanomisiaan on kaikilla oikeus kommentoida - Hanttapuli