zuki kirjoitti:Onko kukaan onnistunut löytämään hyvää ja toimivaa autotelinettä iPhone 5:lle? Lähinnä tuuletusritilä kiinnitysmallia tai vastaava hakusessa.
Tuollaisen tilasin jokin aika sitten. Tuulilasiin kiinnittyvää mallia, mutta mukana tuli joku vastakappale, millä saa vaikka kojelautaan liimattua/ruuvattua kiinni.
Tukeva teline ja kääntyy joka suuntaan, eikä ole kyllä hinnalla pilattu
Tuollaisen tilasin jokin aika sitten. Tuulilasiin kiinnittyvää mallia, mutta mukana tuli joku vastakappale, millä saa vaikka kojelautaan liimattua/ruuvattua kiinni.
Tukeva teline ja kääntyy joka suuntaan, eikä ole kyllä hinnalla pilattu
Kattelin tuota juurikin samaa telinettä, mutta voiton vei hiuksenhienolla erotuksella tämä ominaisuus: Ei tarvii kurkotella puhelimeen, kun sitä täytyy käyttää.
..onko yhtäkään viestiä, mitä en ole joutunut muokkaamaan..
Hienosti kestää iP5, putosi vesiämpäriin ja uiskenteli n. 3sek, toimi noin 5min, sitten tilttas ja alkoi käynnistää-sammuttaa virtoja nonstoppina, välillä näyttö välähti osittain siniseksi, sitten noin 10min jälkeen käynnistyi. Laitoin virrat poikki, vein kotiin, irrotin SIM-kortin ja pistin riisipussiin. Kaksi vuorokautta myöhemmin puhelin toimii taas normaalisti.
Itselle tullut huomattua sellainen juttu että ihmiset sanoo yrittäneensä soittaa minulle ja sanoo vaan "soititte matkapuhelimeen johon juuri nyt...." Vaikka puhelin ollut päällä ja kenttää on ollut. Ei mitään tälläisiä murheita 4S:än kanssa. Saas nähdä mitä tän kanssa tekisi,koska olen sellaisissa hommissa että minua pitää saada kiinni silloin kun soitetaan...
Julkaisupäivästä asti ollut iPhone 5, toiminut ilman suurempia ongelmia. Tässä kuitenkin muutamia ärsyttäviä ominaisuuksia, joita on tullut vastaan:
1. Kosketusnäytön ja varsinkin näppäimistön kosketus on jokseenkin epätarkkaa. Edelleenkin näppiksellä tulee usein virheitä, enkä ole koskaan ollut näin huono kirjoittamaan ennen iP5:sta. Nettisivujen pikkulinkkeihin ei meinaa kosketus osua, mikä iP3Gs/iP4/Galaxy Note käytössä on tuntunut pelaavan. Tiedä sitten, onko tämä vain "musta tuntuu mussutusta".
2.Todella monet linkit safarissa tarvitsevat toisen kosketuksen, ennen kuin ne aukeavat. Tämä ei varmasti ole ennen ollut näin.
3. Kun vastaan puheluun "hei"...vastapuoli on hiljaa ja pian sanon uudelleen "hei" ja samaan aikaan vastapuoli vastaa "haloo". Tämä tapahtuu joka puhelussa johon vastaan. Yhteys ilmeisesti avautuu vasta 1-2 sekunnin kuluttua, kun olen painanut "vastaa" saapuvaan puheluun.
4. Joillakin sivustoilla, kun meinaan kirjoittaa sivun tekstikenttään jotakin, niin näppäimistö vilahtaa hetkeksi ja katoaa heti. Ei kai sitä pidä kaikille foorumeille kirjoitellakaan?
5. Kartoista ja siristä sen verran, että pojat Applella saa palata suunnittelupöydän ääreen takaisin.
6. Appstore on muuttunut niin kankeaksi, ettei sitä jaksi selata ollenkaan.
7. Omassakin yksilössä alkaa näkyä kolhuja, vaikka hyvin tätä tulee pidettyä.
Tällä kertaa ei oikein positiivisia asioita tullut kirjattua. Kaiken kaikkiaan pieniä vikoja, mutta kun niihin törmää koko ajan, niin ajattelee, että voishan ne joku päivitys jo hoitaa kuntoon.
iPhone | Apple Watch | iPad | Macbook Pro | Airpods
Rzr kirjoitti:Itselle tullut huomattua sellainen juttu että ihmiset sanoo yrittäneensä soittaa minulle ja sanoo vaan "soititte matkapuhelimeen johon juuri nyt...." Vaikka puhelin ollut päällä ja kenttää on ollut. Ei mitään tälläisiä murheita 4S:än kanssa. Saas nähdä mitä tän kanssa tekisi,koska olen sellaisissa hommissa että minua pitää saada kiinni silloin kun soitetaan...
Itsellä ollut viikon ja täsmälleen sama ongelma ollut kahteen kertaan. Tekstiviestit tulee perille, mutta soitot eivät. Pääsin toisella kerralla testaamaan tuota toisella puhelimella itsekin. Tolppia oli 4 ihan Turun keskustassa ja Soneran liittymä. Hetken päästä koitin soittaa uudestaan ja silloin yhdisti normaalisti. Kai se ongelma puhelimessa, kun tekstiviesteissä ei ollut mitään ongelmaa.
Noin muuten en huomaa normaalikäytössä nopeudessa mitään eroa 4S:ään verrattuna paitsi netti on selvästi nopeampi. Toisekseen appsit eivät enää "kaadu" (=kun koittaa avata ohjelmaa ja se palaa heti kotinäytölle) niin usein kuin aiemmin, varmaan 1GB RAM vaikuttaa tuohon.
Noihin "ei tällä hetkellä saada yhteyttä" ongelmiin kannattaisi katsella apua myös operaattorin suunnilta.
Itsellä oli samaa ongelmaa iP4 kanssa ja jatkui iP5 kanssa.
Kun vihdoin operaattorilta sain jonkun gurun langan päähän ja tekemään säätöjä, niin sen jälkeen ei ole moista enää esiintynyt.
Laars kirjoitti:Noihin "ei tällä hetkellä saada yhteyttä" ongelmiin kannattaisi katsella apua myös operaattorin suunnilta.
Itsellä oli samaa ongelmaa iP4 kanssa ja jatkui iP5 kanssa.
Kun vihdoin operaattorilta sain jonkun gurun langan päähän ja tekemään säätöjä, niin sen jälkeen ei ole moista enää esiintynyt.
Sehän oli nimenomaan niin että kaikilla muilla puhelimilla ei moista ongelmia,sama liittymä ollut kokoajan.Ainoastaan tämä 5:nen temppuilee...
Sitä ei joka räkänokka operaatoreilla pystykkään konfaamaan keskusten softia siten että niin hieno laite kuin iPhone 5 toimisi kaikilta osin aina. Operaattoreissa on eroja.
Viimeksi muokannut amanita, 8.1.2013 klo 14.13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy:Edeltävän viestin lainausta pätkäisty
Tue Hesan kerjäläisiä. Osta heille junalippu Mikkeliin ihmettelemään Qi latausta Kalkutan lentoaseman lisäksi...
Sitä ei joka räkänokka operaatoreilla pystykkään konfaamaan keskusten softia siten että niin hieno laite kuin iPhone 5 toimisi kaikilta osin aina. Operaattoreissa on eroja.
Jos joutuu "konfaamaan" operaattorilla jotain ihme säätöjä niin silloin on kyllä vika tässä "hienossa laitteessa"...ja jos kaikki muut puhelimet ja merkit/mallit toimii niin epäilen että ne alkaisi säätämään jotain jonkun iphone 5:sen takia..
Vanhassa 4-puhelimessa näin kävi minulla pariinkin kertaa, 4S:ssä kertaalleen, mutta 5:ssä ei ole ainakaan vielä käynyt. Pidän kyllä puhelimiani aika huoletta, enkä ole ikinä mitään kuoria käyttänyt (ehkä pitäisi, hehheh).
Itselle tapahtui tuo "ei saada yhteyttä" eilen ekaa kertaa. Aiemmat iPhonet 3GS,4 ja 4S ei koskaan moista tehnyt. Soneralta liittymä täälläkin. Mulle ei vaan tullut mitään perille. Koko päivän viestit tuli peräkkäin kun itse illalla aloin soittelemaan ja ihmettelin vähän kun luurissa ollut täydet tolpat koko päivän että miten viestit ei ole aiemmin löytänyt perille. Muutama kaveri oli yrittänyt soittaa ja samoiten vaimo ja oli vain tuutannut "ei saada yhteyttä". Pitää seurailla alkaako tekemään enemmänkin tuota ja korjaako iOS6.1 mahdollisesti ongelman.
Mitä tuohon pölyyn tulee linssin alla, niin nytkun asiaa rupesin tutkimaan (olin sen jo unohtanut) niin yksi hiukkanenhan näkyy kuvassa kokoajan, eli huoltoon siis lähtee huomenna . Tällälailla:
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
jomppeli kirjoitti:Itselle tapahtui tuo "ei saada yhteyttä" eilen ekaa kertaa. Aiemmat iPhonet 3GS,4 ja 4S ei koskaan moista tehnyt. Soneralta liittymä täälläkin. Mulle ei vaan tullut mitään perille. Koko päivän viestit tuli peräkkäin kun itse illalla aloin soittelemaan ja ihmettelin vähän kun luurissa ollut täydet tolpat koko päivän että miten viestit ei ole aiemmin löytänyt perille. Muutama kaveri oli yrittänyt soittaa ja samoiten vaimo ja oli vain tuutannut "ei saada yhteyttä". Pitää seurailla alkaako tekemään enemmänkin tuota ja korjaako iOS6.1 mahdollisesti ongelman.
Ja jos ei korjaa, niin olethan yhteydessä Tekniseen Asiakaspalveluumme, tutkitaan asiaa
Jaahas, oma vitoseni sai ensimmäisen psykoosinsa äsken. Puhelimeen tuli tekstiviesti jonka merkkiääni keskeytyi oudosti. En saanut ääniä enään kuulumaan joten käynnistin puhelimen uudelleen. 1. uudelleenkäynnistys auttoi ääniin, mutta näytön kuva jäi väpättämään oudosti. Näytti siltä, että taustavalon taso nypytti nopeassa tahdissa. 2. buuttaus, ongelma lieveni. 3. buutti näyttö väpätti vielä vähän. 4. buutti tilanne normaali.
Puhelin on vielä senverran tuore että se ei ole edes kerinnyt saada mitään mekaanista tai termistä vahinkoa (pudotus/kylmä/kuuma/kostea).
Erikoista.
Toinen huomio on, että näytön yläpuolella on pieni väritön piste (valkoinen puhelin kyseessä).
Täytynee käyttää huollossa jos hulluttelu jatkuu.
Edit. Tilanne toistui kun tein hard resetin. Tarkemmin vielä, sain tuon hard resetin jäämään jotenkin puolitiehen, eli omppulogo ei kerinnyt ilmestyä resetin jälkeen vaan näyttö jäi mustaksi. Tämän jälkeen painoin normaalisti virtanappia jolloin puhelin käynnistyi ja näytön väpätys jäi päälle.
Viimeksi muokannut NorsuKoopa, 10.1.2013 klo 13.58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Onko muilla samanlaista juttua, että kun viesti tulee niin halyttää yhden kerran ja jos viestiä ei lue heti niin tulee toinen ilmotus? ( äänimerkki ja värinä)
jnnu kirjoitti:Onko muilla samanlaista juttua, että kun viesti tulee niin halyttää yhden kerran ja jos viestiä ei lue heti niin tulee toinen ilmotus? ( äänimerkki ja värinä)
Jep, omassa 5:sessa ja vaimon 4s:ssä. Bugi vai ominaisuus?
edit: vastaus tulikin jo
edit 2: oikea polku on Asetukset-->Ilmoitukset-->Viestit-->Toista ilmoitus-->Ei koskaan
Viimeksi muokannut Robinson Crusoe, 10.1.2013 klo 20.02. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
jnnu kirjoitti:Onko muilla samanlaista juttua, että kun viesti tulee niin halyttää yhden kerran ja jos viestiä ei lue heti niin tulee toinen ilmotus? ( äänimerkki ja värinä)
Jep, omassa 5:sessa ja vaimon 4s:ssä. Bugi vai ominaisuus?
edit: vastaus tulikin jo
edit 2: oikea polku on Asetukset-->Ilmoitukset-->Viestit-->Toista ilmoitus-->Ei koskaan
Noniin, kiitoksia! Meinaan toi oli hieman ärsyttävää kun oli päällä..