No niin, ymmärtämätön ja huono selittäjä yrittää selittää ongelmaa, toivottavasti ymmärretään mitä haen takaa.
Tätä on nyt muutaman päivän jatkunut. AirPort Express, versio 802.11n, kadottaa nettiyhteyden kutakuinkin 20 minuutin välein, pysyy suunnilleen sen aikaa päällä ja sitten katoaa, lyhyemmätkin sessiot on tuttuja. Verkko-asetukset kertoo AirPortin löytyvän, olevan päällä ja yhteydessä mutta tieto ei liiku. AirPortissa palaa vihreä valo yhteyden ollessa poikki ihan kuin kaikki olisi kunnossa, yhteyden suojaus on WPA2.
Käytössä on taloyhtiön laajakaista. Olen kokeillut iMacistä piuha suoraan seinään yhteyttä ja toimii moitteetta yli 20 minuuttia, mutta silloin kone ilmoittaakin yhteyden olevan "sisäinen ethernet". Piuhassa ei luulisi siis vikaa olevan. Taloyhtiön laajakaistaa hoitelee Tampereen Puhelin, eikä heidän sivuilla ole mitään vika-ilmoituksia.
iMac 7,1 ja käyttiksenä Mac OS X 10.5.8, oliko tuo nyt Leopard. AirPort firmware? 7.6.2
Vähän tikkuista on kun saa käydä nyppimässä AirPortin piuhaa seinästä irti ja takaisin, sillä nettiyhteys taas herää henkiin. En ole vielä AirPortia nollannut tai palauttanut tehdasasetuksia. Mitäpä hiittä tälle keksii?
LIsäys: puhelin ei löydä tuota wi-fi verkkoa silloin kun yhteys on hukassa, muuten ihan normaalisti.
AirPort Express hukkaa yhteyden
Verkkoasiat, langattomat tukiasemat, mifit, mokkulat ja muut puhelimet
4 viestiä
• Sivu 1/1
-
AirPort Express hukkaa yhteyden
Viesti Kirjoittaja Jigsaw »
Viimeksi muokannut kallekilponen, 13.12.2012 klo 1.14. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
-
Re: AirPort Express hukkaa yhteyden
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
Kyllä tuo kuulostaisi siltä, että modeemi kaatuu mainitsemasi ajan välein. ![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
"If you have to go to sea, it's better to be a pirate than join the navy." -Jobs
-
Viesti Kirjoittaja Jigsaw »
Nollasin AP:n, sama parikymmentä minuuttia ja yhteys poikki ja pari lyhyempääkin pätkää. Ei siis apua siitä.
Minun tapauksessa täytyy käyttää reilusti rautalankaa, modeemi ei valitettavasti kerro tässä tapauksessa minulle mitään. Joskus ennen oli semmoinen laajakaistamötikkä pöydällä johon tuli puhelinjohto ja siitä lähti johto koneeseen. Semmoista ei enää minun käytössä ole, AirPort on nettireiässä kiinni ja sillä konstilla netti muodostuu, olenkohan tehnyt jotain väärin?
Kenellä on vika, iMacissa, AirPortissa vai taloyhtiöllä? Arvattavasti minulla.
Minun tapauksessa täytyy käyttää reilusti rautalankaa, modeemi ei valitettavasti kerro tässä tapauksessa minulle mitään. Joskus ennen oli semmoinen laajakaistamötikkä pöydällä johon tuli puhelinjohto ja siitä lähti johto koneeseen. Semmoista ei enää minun käytössä ole, AirPort on nettireiässä kiinni ja sillä konstilla netti muodostuu, olenkohan tehnyt jotain väärin?
Kenellä on vika, iMacissa, AirPortissa vai taloyhtiöllä? Arvattavasti minulla.
-
Viesti Kirjoittaja bdmfckr »
kipase kirpparilta tai kaverilta joku toinen WLAN-tukari ja testaa sellaisella.. jos katkeilu jatkuu niin jää taloyhtiö ja imac jäljelle..(tosin jos puhelinkaan ei mene verkkoon niin jotain mätää..)
Pääsetkö airport-työkalulla AP:n käsiksi katkoksen aikana?
yks vaihtoehto on kytkeä ethernetillä kone kiinni suoraan seinään ja laitaa ping vaikka googlen nimipalvelimeen paukuttaan ja kattoo katkeaako se jossain vaiheessa.. (vaikka sanoitkin ethrnetillä netin toimivan yli 20min..)
Toisekseen voisit testata laittamalla koneen kiinni airporttiin ethernetillä ja kokeilla sitä kautta nettiin ja kuinka kauan se toimii..
Jos saat vielä jonkun koneen AP:n WLANiin kiinni niin voit koittaa vaikka pingillä katkoksen ilmetessä näiden koneiden välillä..(toinen ethernetillä AP:ssa ja toinen WLAN:lla)
onhan kone päivitetty...?
itsellä sama firmis AP:ssa ja ei ole ongelmia ollut..(ei luonnollisestikkaan poista mahdollisuutta että...)
Pääsetkö airport-työkalulla AP:n käsiksi katkoksen aikana?
yks vaihtoehto on kytkeä ethernetillä kone kiinni suoraan seinään ja laitaa ping vaikka googlen nimipalvelimeen paukuttaan ja kattoo katkeaako se jossain vaiheessa.. (vaikka sanoitkin ethrnetillä netin toimivan yli 20min..)
Toisekseen voisit testata laittamalla koneen kiinni airporttiin ethernetillä ja kokeilla sitä kautta nettiin ja kuinka kauan se toimii..
Jos saat vielä jonkun koneen AP:n WLANiin kiinni niin voit koittaa vaikka pingillä katkoksen ilmetessä näiden koneiden välillä..(toinen ethernetillä AP:ssa ja toinen WLAN:lla)
onhan kone päivitetty...?
itsellä sama firmis AP:ssa ja ei ole ongelmia ollut..(ei luonnollisestikkaan poista mahdollisuutta että...)
Viimeksi muokannut bdmfckr, 11.1.2013 klo 20.27. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
4 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka